PDA

View Full Version : Sarkozy tegen de toetreding van Turkije in de EU



Guru
14-06-2007, 06:41
In zijn verkiezingscampagne was al duidelijk dat Nicolas Sarkozy tegen de toetreding van Turkije in de Europese Unie is. Het was bekend dat hij de onderhandelingen daartoe zou tegenhouden en doet dat nu zelfs in een veel eerder stadium dan dat hij in eerste instantie had aangekondigd. Na zijn aantreden als president verklaarde hij dat er "geen plaats voor Turkije in de EU is." Wel beloofde hij dat in het najaar het toetreden op de Europese agenda komt te staan.

De Duitse Bondskanselier Angela Merkel wil juist wel de stilgelegde onderhandelingen voortzetten. Diplomaten in Brussel maken zich zorgen over deze houding en vrezen dat er een kloof zal ontstaan. Eurocommissaris Rehn zegt dat Turkije juist een democratisch voorbeeld is van de moslimwereld en noemde Turkije een stabiele factor in het Midden-Oosten. Hij vreest daarom ook dat de houding van de Franse president een schadelijk effect heeft.


Eurocommissaris Rehn is een achterlijke gladiool, dat mag duidelijk zijn!

ijsbier
14-06-2007, 07:44
Eindelijk iemand met ballen. Vive la france!

De man van 14K
14-06-2007, 16:49
qua religie brengt het problemen met zich mee, maar meer dan er nu zijn zal het toch niet worden.
Let wel;
De eventuele Turkse toetreding tot de Europese Unie (EU) zal naar verwachting een klein maar positief effect hebben op de Nederlandse economie. Zo kan de Nederlandse export naar Turkije op termijn met 20% groeien. Onze welvaart neemt dan met 160 miljoen euro toe. Turkije profiteert sterker: de welvaart daar kan met ongeveer 3,5 miljard euro toenemen, ofwel met 1,4%. Turkije zal echter nog veel meer profijt kunnen hebben van de toetreding als de invoering van EU-regels wordt aangegrepen om de eigen instituties te hervormen om daarmee het vertrouwen in de overheid te vergroten. Dit stimuleert de handel van Turkije met andere landen. In dat geval kan de Turkse welvaart met ruim 22 miljard euro toenemen, d.w.z. met circa 9%. Ook zal dit een gunstig gevolg hebben voor de rest van Europa. De Nederlandse welvaart kan in dat geval bijvoorbeeld met een half miljard euro stijgen. Bij deze raming is nog geen rekening gehouden met de eventuele financiële lasten via het EU-budget, die mogelijk gepaard gaan met het Turkse lidmaatschap van de EU.


Kortom:Turkije houdt er meer aan over dan wij.
dit is overigens na onderzoek van CPB.

Dennis
14-06-2007, 18:10
Eurocommissaris Rehn is een achterlijke gladiool, dat mag duidelijk zijn!

Guru = Eurocommissaris Rehn?

Gezien de economische omstandigheden van de franse economie vraag ik mij af wat ons in de toekomst meer geld gaat kosten, Frankrijk of Turkije

PigDog
16-06-2007, 10:34
Guru = Nitwit.

Hij heeft weer eens een stukje geknipt en geplakt, zonder bronvermelding.
Zo lijkt hij heel slim. Alleen de bron waarvan hij knipt en plakt heeft ook het IQ van een rekje eieren, en zo is Guru dus toch niet slim.

FOCUS
17-06-2007, 02:52
ik ben ook geen voorstander van de toetreding van Turkije tot de EU,
maar die Sarkozy heeft de politieke finesse van een dinosaurier.
Frankrijk is economisch behoorlijk achterop aan het raken, en met Sarkozy aan de macht zal dat proces alleen maar verergeren. De tegenstellingen in Frankrijk tussen arm en rijk nemen nu al verontustende proporties aan.
Hoe Sarcozy de onrusten in Parijs aanpakte, en wat daar de gevolgen van waren, is tekenend voor de toekomst van Frankrijk.

Guru
17-06-2007, 02:55
Guru = Nitwit.

Hij heeft weer eens een stukje geknipt en geplakt, zonder bronvermelding.
Zo lijkt hij heel slim. Alleen de bron waarvan hij knipt en plakt heeft ook het IQ van een rekje eieren, en zo is Guru dus toch niet slim.

Heel vaak staat de bronvermelding er niet bij, dit is ook zo'n nieuwsbericht, zoals je duidelijk kan zien is het onderstaande zinnetje van mij.
Dus ik zie het probleem niet helemaal.

PigDog
17-06-2007, 07:03
Ik ook niet, joh!
Knip en plak maar lekker raak.
Boeien!