PDA

View Full Version : Boven Been Blessure



Impressive
04-07-2007, 01:59
ik heb een kleine blessure aan me bove been.
door kickboksen onder het sparren kreeg er 2 trappen op me bovenbeen en die jonge had geen scheen beschermers om dus,
de vraag is hoe train ik mijn boven been het beste en het snelst?
dat ik dan minder snel een blessure aan me been krijg.

alvast bedankt

thrillseekah
04-07-2007, 02:53
hier zijn al veel topics over geopend, zoek maar eens goed

Shinbone
04-07-2007, 03:28
Zoekt en gij zult vinden.

Ten eerste Immpressive zou ik jou aanraden om te leren blokkeren door middel van je scheenbeen zijwaarts te plaatsen zodat jouw sparringpartner dus tegen jouw scheen trapt in plaats van jouw bovenbeen. Jouw leraar kan jou daar wellicht meer over vertellen. Mocht je onverhoopt niet kunnen blokkeren dan moet je zorgen dat je jouw been een klein stukje van de grond houdt en dan je bovenspier aanspant. Nimmer op je voorste been leunen, want dan wordt de impact alleen maar erger, resulterend in pijn en of blessures. Eventueel kun je ook een meegaande beweging maken ( met de trap mee dus) zodat de kracht der trap eruit wordt gehaald.

Mocht je evenwel toch geraakt zijn dan zijn koelelementen de manier om je pijn alsmede de zwelling te doen terugdringen. Voorts kun je ovewegen je bovenbenen te behandelen met Thaise creme, Mobilat, Arnica-zalf of Hirudoid.

Tevens kun je na verloop van tijd je bovenbenen laten masseren door je vriendin, laat haar dan wel richting het hart masseren!

Hiermede hoop ik je een klein beetje opweg te helpen, ofschoon ik denke dat jouw leraar hier meer over kan vertellen dan ik, tenminste als hij een bekwaam persoon is.

Shinbone
04-07-2007, 03:36
Je vroeg of je de bovenbenen kunt trainen, welnu, ik weet niet of je die daadwerkelijk kunt trainen. Je kan meer spieren kweken en hopen dat die de impact van een trap wat beter kunnen opvangen. Verder is het gewoon zaak je spieren eraan te laten wennen, omgaan met de pijn. En misschien dat je na vijf jaren veel meer op je bovenbenen kunt nemen dan heden. Maar van de amateurs tot de profesionelen eenieder raakt geblesseerd aan de bovenbenen.

lopez86
04-07-2007, 03:37
Ga niet sparren met mensen zonder scheen beschermers!
Ik weet niet waar je traint, maar dat is in de meeste (de betere) scholen echt niet toegestaan.

Impressive
04-07-2007, 05:27
Zoekt en gij zult vinden.

Ten eerste Immpressive zou ik jou aanraden om te leren blokkeren door middel van je scheenbeen zijwaarts te plaatsen zodat jouw sparringpartner dus tegen jouw scheen trapt in plaats van jouw bovenbeen. Jouw leraar kan jou daar wellicht meer over vertellen. Mocht je onverhoopt niet kunnen blokkeren dan moet je zorgen dat je jouw been een klein stukje van de grond houdt en dan je bovenspier aanspant. Nimmer op je voorste been leunen, want dan wordt de impact alleen maar erger, resulterend in pijn en of blessures. Eventueel kun je ook een meegaande beweging maken ( met de trap mee dus) zodat de kracht der trap eruit wordt gehaald.

Mocht je evenwel toch geraakt zijn dan zijn koelelementen de manier om je pijn alsmede de zwelling te doen terugdringen. Voorts kun je ovewegen je bovenbenen te behandelen met Thaise creme, Mobilat, Arnica-zalf of Hirudoid.

Tevens kun je na verloop van tijd je bovenbenen laten masseren door je vriendin, laat haar dan wel richting het hart masseren!

Hiermede hoop ik je een klein beetje opweg te helpen, ofschoon ik denke dat jouw leraar hier meer over kan vertellen dan ik, tenminste als hij een bekwaam persoon is.


ik train nu 2 jaar ik weet wel wat blocke is mja bedankt;)

Impressive
04-07-2007, 05:28
Ga niet sparren met mensen zonder scheen beschermers!
Ik weet niet waar je traint, maar dat is in de meeste (de betere) scholen echt niet toegestaan.

ik train wel bij een van de betere gym's maar die trainer maakt dat niet echt uit ik deed voor de 1ste x mee werd bijna ko geschopt mja thq voor tip:P

ijsbier
04-07-2007, 05:49
heel goed, als je maar genoeg klappen krijgt kom je er wel.

De man van 14K
04-07-2007, 17:43
ik train wel bij een van de betere gym's maar die trainer maakt dat niet echt uit ik deed voor de 1ste x mee werd bijna ko geschopt mja thq voor tip:P


goeie sportschool, maar misschien heb jij ze ook niet helemaal op een rijtje

Paco
04-07-2007, 19:43
Als je veel vet eet, zorgt dat wel voor een beetje bescherming.

jopke
04-07-2007, 22:59
ik heb hier al een keer eerder een topic over geopend!

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=71191

ik hoop dat je er iets aan zult hebben!!

groeten!!

Impressive
05-07-2007, 02:23
ik heb hier al een keer eerder een topic over geopend!

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=71191

ik hoop dat je er iets aan zult hebben!!

groeten!!


bedankt;) ik zal onder de training dan mar niet meer blocken maar onder sparren/wedstrijd wel mja je kan een low kick op je bove been krijge;)

thQ all

jopke
05-07-2007, 03:55
dat laatste snap ik niet helemaal...