PDA

View Full Version : Niet-rokers zouden korting moeten krijgen op zorgkosten



Biiyen
04-07-2007, 06:31
Ik had hier vandaag een discussie over op het werk. Mijn mening was dat niet-rokers een fikse korting zouden moeten krijgen op de zorgkosten. Niet-rokers zijn immers minder vaak ziek en leven over het algemeen iets langer, waardoor ze dus ook langer betalen aan zorg dan een roker die in zijn kortere leven het potje meer leegrooft en dan ook nog eerder dood gaat.

Ik vind serieus dat niet-rokers een korting moeten krijgen, alleen echte niet-rokers. Longen moeten brandschoon zijn, aangetoond door een arts met foto's ofzo. Ex-rokers vallen dus buiten de boot, of je moet al zo lang gestopt zijn dat het weer goed is, als dat überhaupt kan... dat weet ik niet.

Italian*Berlusconi*
04-07-2007, 06:36
Onzin... ik zie op mijn werk genoeg niet rokers die om de kleinste dingen ziek en afwezig zijn, ik heb heel lang gerookt, nu alleen nog een j'tje, maar meldde me pas ziek als ik bij wijze van niet meer op mijn benen kon staan. Ook ken ik mensen die om de kleinste dingen naar de dokter gaan etc voor bullshit onderzoekjes wat dus geld kost.
Ik ben het dus niet eens met de stelling, zowel bij niet als bij wel rokers zijn er uitschieters qua zorg.

PigDog
04-07-2007, 06:40
Luister eens naar Harry Jekkers.....
Die vat het kernachtig samen.

redjuh
04-07-2007, 10:28
op zich ben ik het er gedeeltelijk mee eens, maar er zijn vreselijk veel klachten die rokers en niet-rokers krijgen, die niets met roken te maken hebben. waar ik wel voor ben is om rokers zwaarder te belasten, wanneer ze ziek worden aantoonbaar door het roken. (oke dat hebben we aan accijns wel weer betaald, maar goed...)

MissGG
04-07-2007, 15:54
Mee eens!! En mensen die aan sport doen ook!!!

MB667
04-07-2007, 17:09
nee die juist niet, die hebben meer kans op blessures. zo ken ik er nog wel een paar.

Italian*Berlusconi*
04-07-2007, 17:12
Mee eens!! En mensen die aan sport doen ook!!!

de keren dat ik mij heb moeten ziek melden kwam door de sport en blessure daarvan... dus klopt niet helemaal denk ik ;) hangt ervan af welke sport...