PDA

View Full Version : Kettlebell



Bejito007
15-07-2007, 06:14
Weet iemand waar je een goede (en liefst zo prijsvriendelijk mogelijk) kettlebell kan bestellen in Nederland of België? Vanop de site van Pavel Tsatsouline ben ik doorverwezen naar een Deense site die ook naar de Benelux verstuurt. Maar vanuit Denemarken is het nog altijd een vrij prijzige aangelegenheid (om en bij de 180 Euro). Zou dus liever een betrouwbare leverancier dicht bij huis vinden.

Bejito007
15-07-2007, 06:38
Mmmm...Ik heb net even gegoogeld en de site: kettlebell.nl gevonden. Ik ga hem daar maar bestellen, tenzij iemand slechte ervaringen met de webshop of het materiaal zelf heeft.

chief108
15-07-2007, 09:19
dingen zijn wel schijtduur om het zo maar ff te zeggen...

verkopen ze hier niet van die dingen waarmee je zelf het gewicht van kettledinges kan bepalen door het toevoegen/ verwijderen van schijfjes die je in elke sportzaak voor een habbekrats ken kopen?

nanni149
15-07-2007, 18:46
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php/info/p297_Originele-Russian-Kettlebell.html

Bijna de helft goedkoper dan kettlebell.nl

Jeru
15-07-2007, 19:54
Die verzendkosten zullen wel gruwelijk hoog zijn haha 50 kilo versturen :lol:

Iggy
16-07-2007, 00:29
Die dingen zijn daar idd een stuk goedkoper. Nou effe kijken wat een goed gewicht is om daar mee te gaan starten.

Ze hebben daar trouwens ook de head harness om je nek te trainen.

http://www.fitness-seller.nl/product_info.php/info/p332_Head-Harness.html/XTCsid/81f84107d984b4e2b3baffe29feeb38f

nanni149
16-07-2007, 05:53
verzendkosten zijn afhankelijk van aanschaf prijs niet van gewicht! dus valt wel mee

Binnen Nederland en België zijn de volgende verzendkosten van kracht:

BestelwaardeVerzendkostentot en met € 49,99€ 8,90€ 50,00 - € 99,99€ 12,90€ 100,00 - € 199,99€ 16,90€ 200,00 - € 499,99€ 19,90€ 500,00 - € 999,99€ 27,90vanaf € 1000,00€ 39,90

Bejito007
16-07-2007, 07:16
Die verzendkosten zullen wel gruwelijk hoog zijn haha 50 kilo versturen :lol:

Ik verwacht een stevige kerel van UPS aan mijn deur:D

Hey nanni149, hoe valt de kwaliteit van die kettlebell mee? Is idd een pak goedkoper.

De dikke nudist
16-07-2007, 08:00
Hey nanni149, hoe valt de kwaliteit van die kettlebell mee?

Knappe jongen die een kettlebell stuk krijgt :D.

nanni149
16-07-2007, 08:11
Geweldig ding als je weet hoe je het moet gebruiken, als je over kwaliteit praat zijn ze allemaal goed! alleen ! somige mensen willen bijv, rubber hoesje??? kost een paar knaken meer.

Evilman
27-07-2007, 09:25
waarom n kettlebel..
fkng duur. met gewone vaste halters kun je gewoon t selfde.
stomme hype.

FOCUS
27-07-2007, 18:41
waarom n kettlebel..
fkng duur. met gewone vaste halters kun je gewoon t selfde.
stomme hype.


ja daar zeg je wat..
wat is het voordeel van die kettlebells eigenlijk?
iemand?

Evilman
29-07-2007, 06:37
Je doet mee aan de hype..
dus dan hoor je erbij.

voordeel van de kettlebell ligt bij
de portemonnee van de makers.

Christophe
29-07-2007, 19:36
Volgens mij ook gewoon een dure rage. Komt uit Rusland, waar ze moesten trainen met wat ze omhanden hadden en geen dure fitnesstoestellen uit de US of een nieuw setje vrije gewichten konden aanschaffen. En nu dat Fedor en veel van z'n landgenoten het zo goed doen in de diverse competities denken sommigen wellicht dat dit "het geheim" is waarmee ze die kracht ook kunnen kweken.

Hahahahaha, nu wachten tot het eerste fitnesscentrum zo'n rekje vol kettlebells neerzet en er een zwaargewonde valt door het ongecontroleerd rondzwaaien met die dingen!
http://www.fitness-seller.nl/images/product_images/info_images/287_0.jpg

Als de verzendkosten te zwaar zijn, kan je misschien met een paar vrienden samen een paar kettlebells bestellen, en dan iemand ze laten afhalen:

Fitness Seller
Vielderweg 10
6439 BH, Doenrade
Nederland

Evilman
29-07-2007, 23:00
Idd.
Oldschool 'hardcore' training is in..
en blijkbaar pasen die dingen perfect in dat beeld.

bodyweight training is ook in .. dus geen halters..
maar wel kettlebells (??) .. tuurlijk.
achja.. mijn geld pakken ze niet.

Bejito007
30-07-2007, 04:41
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe de 'rage' me bevalt. :whistling:
Gewoon ff ter info: heb er interesse in gekregen toen ik vernam dat er in de Inosanto Academy nu vaste trainingen in worden gegeven.

cholitzu
30-07-2007, 20:59
Kettlebells zijn Russische trainingsgewichten waarvan de vorm herinnert aan een kanonskogel met een greep. Deze speciale gewichten worden ook betiteld als “rondgewichten”. Het kogelgewicht bestaat uit een gietijzeren kogel (roestvrij) met een stevige beugel en heeft, naargelang het gewicht, een diameter van circa 15 tot 30 cm.


In de sporttak van de Ringer Ringer en de Grappler werden en worden deze apparaten speciaal ingezet voor het verkrijgen van extra functionele kracht. Het externe gewicht en de dikke greep van de kogels bieden de ideale omstandigheden om ballistische krachtoefeningen uit te voeren.

Door speciale details bij het grijpen van de kettlebells te gebruiken worden specifieke spiergroepen getraind die in de grapplingsport en speciaal bij de Luta Livre van groot belang zijn.

Het trainen met de kettlebells is extra motiverend en geeft een compact en natuurlijk krachtgevoel.

Gebruik:
In tegenstelling tot vele trainingsapparaten in fitness studio’s zijn kogelgewichten vrije gewichten. Zij spreken niet geïsoleerde spieren, maar complexe spiergroepen in het hele lichaam aan. Elke oefening is tevens een coördinatieopgave. Het doel bij de training met de kogelgewichten is in de eerste plaats het bereiken van functionele kracht, explosieve kracht, om stabiliteit op te bouwen en de bloedsomloop, evenals de pezen en banden, te sterken.

De oefeningen werken extra stimulerend op de kracht van het centrum van het lichaam (Engels “core strength”) in het onderste rug- en heupbereik. Op grond van deze gegevens zijn de kogelgewichten in het bijzonder bij kracht- en wedstrijdsporters geliefd, die in hogere mate op functionele kracht, explosieve kracht en krachtuithoudingsvermogen zijn aangewezen.

Het voordeel ligt niet alleen in de opbouw van functionele kracht maar ook in het verkrijgen van een hoger rondom fitness gevoel, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie en lichaamsbeheersing. In de USA maakt men bovendien reclame waarin men een snel verlies van vet belooft door het trainen met kogelgewichten.

Typische oefeningen met de kogelgewichten zijn:

Het slingeren (eng. "swing") met de kogelgewichten tussen de benen, zowel met één als twee handen
Het trekken (eng. "snatch")
Het omzetten (eng. "clean")
En het stoten (eng. "jerk")Aandachtspunt:
Het trainen met de kogelgewichten is niet ongevaarlijk. Vooral bij dynamische oefeningen komen door het slingeren van het kogelgewicht extreem hoge krachten vrij waardoor het risico van letsel hoog is.
Goede ademhaling en het correct aanleren van de trainingstechniek is een vereiste.



Fitness Seller
Vielderweg 10
6439 BH, Doenrade
Nederland


Toch wel intressant.


@ Evilman , In tegenstelling tot vele trainingsapparaten in fitness studio’s zijn kogelgewichten vrije gewichten. Zij spreken niet geïsoleerde spieren, maar complexe spiergroepen in het hele lichaam aan. Elke oefening is tevens een coördinatieopgave. Het doel bij de training met de kogelgewichten is in de eerste plaats het bereiken van functionele kracht, explosieve kracht, om stabiliteit op te bouwen en de bloedsomloop, evenals de pezen en banden, te sterken.


Zit dus toch wel wat verschil in en niet zozeer in de gewichtten zelf maar in combinatie met de oefeningen die er voor staan imo .


@Christophe.

Zou jij binnenkort een pakketje voor me op kunnen halen?:D

Alvast bedankt:thup:

Evilman
21-08-2007, 03:31
Kettlebells zijn Russische trainingsgewichten waarvan de vorm herinnert aan een kanonskogel met een greep. Deze speciale gewichten worden ook betiteld als “rondgewichten”. Het kogelgewicht bestaat uit een gietijzeren kogel (roestvrij) met een stevige beugel en heeft, naargelang het gewicht, een diameter van circa 15 tot 30 cm.


In de sporttak van de Ringer Ringer en de Grappler werden en worden deze apparaten speciaal ingezet voor het verkrijgen van extra functionele kracht. Het externe gewicht en de dikke greep van de kogels bieden de ideale omstandigheden om ballistische krachtoefeningen uit te voeren.

Door speciale details bij het grijpen van de kettlebells te gebruiken worden specifieke spiergroepen getraind die in de grapplingsport en speciaal bij de Luta Livre van groot belang zijn.

Het trainen met de kettlebells is extra motiverend en geeft een compact en natuurlijk krachtgevoel.

Gebruik:
In tegenstelling tot vele trainingsapparaten in fitness studio’s zijn kogelgewichten vrije gewichten. Zij spreken niet geïsoleerde spieren, maar complexe spiergroepen in het hele lichaam aan. Elke oefening is tevens een coördinatieopgave. Het doel bij de training met de kogelgewichten is in de eerste plaats het bereiken van functionele kracht, explosieve kracht, om stabiliteit op te bouwen en de bloedsomloop, evenals de pezen en banden, te sterken.

De oefeningen werken extra stimulerend op de kracht van het centrum van het lichaam (Engels “core strength”) in het onderste rug- en heupbereik. Op grond van deze gegevens zijn de kogelgewichten in het bijzonder bij kracht- en wedstrijdsporters geliefd, die in hogere mate op functionele kracht, explosieve kracht en krachtuithoudingsvermogen zijn aangewezen.

Het voordeel ligt niet alleen in de opbouw van functionele kracht maar ook in het verkrijgen van een hoger rondom fitness gevoel, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie en lichaamsbeheersing. In de USA maakt men bovendien reclame waarin men een snel verlies van vet belooft door het trainen met kogelgewichten.

Typische oefeningen met de kogelgewichten zijn:
Het slingeren (eng. "swing") met de kogelgewichten tussen de benen, zowel met één als twee handen
Het trekken (eng. "snatch")
Het omzetten (eng. "clean")
En het stoten (eng. "jerk")Aandachtspunt:
Het trainen met de kogelgewichten is niet ongevaarlijk. Vooral bij dynamische oefeningen komen door het slingeren van het kogelgewicht extreem hoge krachten vrij waardoor het risico van letsel hoog is.
Goede ademhaling en het correct aanleren van de trainingstechniek is een vereiste.



Fitness Seller
Vielderweg 10
6439 BH, Doenrade
Nederland


Toch wel intressant.


@ Evilman , In tegenstelling tot vele trainingsapparaten in fitness studio’s zijn kogelgewichten vrije gewichten. Zij spreken niet geïsoleerde spieren, maar complexe spiergroepen in het hele lichaam aan. Elke oefening is tevens een coördinatieopgave. Het doel bij de training met de kogelgewichten is in de eerste plaats het bereiken van functionele kracht, explosieve kracht, om stabiliteit op te bouwen en de bloedsomloop, evenals de pezen en banden, te sterken.


Zit dus toch wel wat verschil in en niet zozeer in de gewichtten zelf maar in combinatie met de oefeningen die er voor staan imo .


@Christophe.

Zou jij binnenkort een pakketje voor me op kunnen halen?:D

Alvast bedankt:thup:

Ja leuk verhaal.. maar wat je met de kettlebel kan,
kan ook met n dumbell. En daarbij kun je t gewicht verstellen.
En die zijn niet zo idioot duur.

zolang de prijs zo belachelijk blijft zeg ik: kettlebells is waste of money.

Tobz
21-08-2007, 22:40
Een kettlebell beter beet te pakken, smaller en het gewicht zit onder de handgreep ipv ernaast. Daardoor kun je veel beter dynamische oefeningen doen met overpakken tussen handen. Squatstand en dan 8-jes om je benen heen bijvoorbeeld. Probeer dat maar eens met een dumbell ;)

Daarnaast kun je allerlei dumbell oefeningen zoals bijvoorbeeld benchpress of overhead squat een extra dimensie geven door de kettlebell ondersteboven in balans te houden. Niet alleen is dit moordend voor je onderarmen, het maakt de oefening zwaarder vanwege de vereiste balans.

Je kunt er leuke oefeningen mee doen, maar het is geen wondermiddel. Ik denk ook dat extra toegevoegde waarde ook alleen geldt voor kettlebells gewichten die je nog met een hand ondersteboven in controle kunt houden (tussen de 10 en 20kg ofzo)

En dan misschien omdat ze gewoon lekkerder beethouden dan dumbells, maar dat is gewoon meer een smaak/prijskwestie.

PigDog
24-08-2007, 22:03
Als je al weet dat één van de vertegenwoordigers van Kettlebell hiervoor verantwoordelijk was voor de afvalpillenhype die gebaseerd was op het pyramidespel (herbalife), weet je ook dat de kettlebell hype maar voor één ding goed is: iemand wordt er rijk van.

Toen Sonja Bakker kwam, was het met herbalife over, dus op naar de volgende stommelingen die geld uit willen geven voor een loos produkt.

Charger 69
24-08-2007, 22:48
Als je al weet dat één van de vertegenwoordigers van Kettlebell hiervoor verantwoordelijk was voor de afvalpillenhype die gebaseerd was op het pyramidespel (herbalife), weet je ook dat de kettlebell hype maar voor één ding goed is: iemand wordt er rijk van.

Toen Sonja Bakker kwam, was het met herbalife over, dus op naar de volgende stommelingen die geld uit willen geven voor een loos produkt.

Was dat niet Henk Kuipers of ging dat om een ander piramidespel?

chief108
24-08-2007, 23:04
:wacko:

Jochem
25-08-2007, 01:51
Was dat niet Henk Kuipers of ging dat om een ander piramidespel?

ging om een andere Kuipers, Jan Hein volgens mij

Charger 69
26-08-2007, 18:02
Nee, begin jaren 90 was het een journaal item. Een aantal gedupeerden daagden de piramidespel constructie van x voor de rechter en x was een kooivechter uit Emmen...

PigDog
26-08-2007, 20:07
Het pyramidespel was ontwikkeld door 3 duitsers (van turkse afkomst) die heel Europa gedaan hebben en nu schathemelrijk zijn.
Maar ik had het over de afslankpillen met een zelfde soort opbouw, het zogenaamde MultiLevelingManegment. In het kort: Distribueer een produkt (afvalpillen, dus) en maak iedereen wijs dat hij goudgeld kan verdienen door zijn vrienden en kennissen dit produkt aan te smeren. Die op hun beurt weer vrienden en kennissen moeten overhalen om ook geld te verdienen, enz.
Een soort kettingbrief dus, of die kutmailtjes waar je zogenaamd 7 vrienden mee moet lastig vallen anders krijg je onheil.
Nou, één van de topmanagers bij Herbalife is nu aan de kettlebell begonnen. Het is een vrouw en heeft 3 maanden in de sportschool getraind, in de jaren '90 ergens.
Ze wil wel graag geld hebben, want herbalife doet het niet meer zo goed.
Ik weet genoeg.

Evilman
26-08-2007, 22:45
Waarom denk je dat die dingen zo onnodig duur zijn.
Haajp.

tis n leuke afwisseling,
maar mensen die er zon prijs voor betalen snap ik niet.

Gulo gulo
02-09-2007, 06:56
Misschien werkt het, misschien is het gewoon een gadget.

In het multimedia forum staat een instructional.

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74637

Jetli
07-09-2007, 17:57
ik train er al ongeveer 2 jaar mee en ik zeg je dat het wel degelijk werkt. Maar ja is voor iedereen voor zich.

Evilman
07-09-2007, 20:50
ik train er al ongeveer 2 jaar mee en ik zeg je dat het wel degelijk werkt. Maar ja is voor iedereen voor zich.

op wat voor manier werkt t jetli?

nanni149
24-09-2007, 07:06
Ik blijf er bij dat iedereen die niet zwaarder wil worden en toch sterker wil worden moet trainen met kettlebels,combinatieokracht/uithoudingsvermogen/souplesse hier kan je wat trainings info vinden
http://webdisk.planet.nl/nanni149/default.aspx

FOCUS
24-09-2007, 08:26
beetje off topic,

voor vechters die rekening met hun gewicht moeten houden denk ik dat gewichtheffen ook een uitstekende optie is.
Iemand raadde het een tijdje geleden al aan op dit forum en ik ben het met hem eens.
Verbetering van max.kracht door verbeterde neurale sturing, snelkracht wordt getraind, benen, rug en schouders worden goed sterk, het hele lichaam wordt gebruikt, de lenigheid in de gewrichten lijdt er niet onder, geen 'musclebound' effect.
Jammer dat het slechts op een paar plaatsen wordt onderwezen.

on topic,
ik kan me voorstellen dat je met een kettlebell explosieve oefeningen kan doen die met een dumbell niet kunnen, waarbij je in meerdere vlakken spieren traint.
Zeker een nuttige aanvulling dan.
lijkt me op zich leuk om daar een keer mee te trainen en te ervaren wat het doet met je lichaam.

FOCUS
25-09-2007, 07:10
Natuurlijk is het niet meer en niet minder dan een trainingtool.
Er zijn ook vele wegen die tot Rome leiden, en binnen de trainingsleer zijn er heel erg veel methoden, systemen, oefeningen en hulpmiddelen die gebruikt kunnen worden.
Iedereen is anders, je moet kijken wat voor jou werkt. Wat moet getraind worden, hoe vaak, hoe intensief etc etc...
Het proces om je training zo effectief mogelijk te maken gaat langzaam en is erg moeilijk, ten minste, ik spreek nu uit eigen ervaring. Ik heb zelf wel de nodige fouten hierbij gemaakt.
Aan de andere kant heb ik wel altijd genoten van trainingen en vond ik het ook een waanzinnige motivatie om een nieuwe aanpak te proberen. Nwe oefeningen, ander schema, je grenzen weer verleggen.
Dat maakt het trainen nog steeds waanzinnig leuk om te doen.
Nwe dingen zijn altijd leuk omdat het trainingseffect nog zo groot is.
Je wordt er in het begin heel snel beter in :power:
Dus zo'n kettlebell kan best leuk en nuttig zijn:)

Jammer van de prijs, dat wel, maar tis beter dan een powerplate:thown:

Henry
26-09-2007, 00:07
hey focus,

ik had een tijdje geleden aangeraden om gewichtheffen te doen voor vechtsporters.
gewichtheffen geeft heupkracht, explosieve kracht en traint de grote spiergroepen zoals been, rug enz.
zeer goed dus.
het grappig is dat onze gewichthefschool waar ook vechtsporters trainen, veelal van oostblok afkomst allemaal aan de kettlebell zijn gegaan.

Tis inderdaad een stuk ijzer, maar je kan er gewoon veel meer mee.
besides je wordt bij een kettlebell gedwongen de zwakke schakels meer te trainen, denk aan grip en dus onderarm kracht enz.
je stabiliteit en balans verbetert erdoor.

toen ik voor het eerst die swings zag dacht ik wat een troep.
doe et maar 5 minuten, je pompt jezelf helemaal op en zweet als een gek.

op kettlebells kan je opdrukken, je kan er mee squatten, zwaaien, gooien, in verschillende angles (wat niet kan met dumbelss) oefeningen doen enz.
tis echt een veelzijdig stukje ijzer.

ik doe er zelfs mn snatches mee, je wordt er gewoon oersterk van en ik ken ook niemand die het langer dan een 3 kwartier vol houdt.

FOCUS
26-09-2007, 07:50
ik heb zelf een jaartje gewichtheffen gedaan, helaas was de coach niet zo gemotiveerd als de leerlingen. Dat was wel de reden dat ik ermee gestopt ben, het was toch 5 kwartier rijden, beetje jammer als je niet adequaat begeleid wordt.
Het vergt veel techniek en dat kan je niet in je eentje leren.
Maar wat ik wil zeggen, ik ben van mening dat ik met de klassieke lifts en alle deeloefeningen, ik veel meer positieve effecten ondervond dan met het gros van de 'sportschool' krachttraining. Beetje kort door de bocht, maar je snapt me vast wel.

PigDog
30-09-2007, 09:39
hey focus,

op kettlebells kan je opdrukken, je kan er mee squatten, zwaaien, gooien, in verschillende angles (wat niet kan met dumbelss) oefeningen doen enz.
tis echt een veelzijdig stukje ijzer.

ik doe er zelfs mn snatches mee, je wordt er gewoon oersterk van en ik ken ook niemand die het langer dan een 3 kwartier vol houdt.

Ik gebruik ze zelfs als oorbellen, je kan er iemand zijn overhemd mee strijken (mits hij een bochel heeft), Je kan er een wok mee maken door hem van het dak op je koekenpan te laten vallen en een oud russisch gebruik is om hem als anticonceptie te gebruiken door hem in je meisjes buik te slingeren, die eierstokken zijn gegarandeerd KO.

Over een jaar is de hype voorbij en trainen we weer allemaal old school.

FOCUS
01-10-2007, 04:13
LOL@Pigdog

Noel
18-10-2007, 17:35
Kettlebells,
ja ...leuk. Maar misschien leuk om een of twee van te nemen, voor andere oefening.
Weer ff over dumbells, je kan ook ruimte proberen te besparen en niet alleen trainen om mooie jongen te worden, maar ook mooie spullen gebruiken:

http://www.menshealthshop.nl/product.php?productid=22616&cat=591&page=1

iemand ervaring met dit ding? Kost wa, maar dan hedde ook wa!!
Vond m wel stijl hebben

FOCUS
18-10-2007, 18:15
ken ze, met een iets ander design,
tis wel handig, maar een traditionele halter ligt prettiger in de hand.
op zich is er goed mee te trainen