PDA

View Full Version : Scheenbeenblessure???



F@dur
18-07-2007, 10:11
De laatste trainingen heb ik wat pijn aan men beide scheenbenen en het begint altijd als ik touwtje moet springen.Zodra men lichaam op ene scheenbeen moet steunen begint de pijn.Eenmaal begonnen word het alleen maar erger dat ik bijna niet meer men training kan afmaken.Zit geen vocht in of heb er ook geen lowkicks ofzo op gehad hoor in een wedstrijd ofzo.Kan iemand mij meer info geven over deze blessure?

PigDog
18-07-2007, 15:37
Klinkt als een overbelaste pees van de scheenbeenspier.

Rust helpt, niets anders.

Spike_tm
18-07-2007, 21:48
Kan ook nog een ontsteking zijn aan het scheenbeen vlies. Is ook een overbelasting blessure. Rust helpt maar je kan natuurlijk altijd even langs bij de huisarts als je het zeker wil weten.

Highline
19-07-2007, 00:08
zelfde gehad in beide benen, was idd irritatie van een pees net naast of achter het scheenbeen, alleen rust en een goede warming up en goed rekken werkt, succes ermee, doet flink pijn en is zwaar irritant

Bejito007
19-07-2007, 03:45
Denk dat jij te maken hebt met shin splints. Heb daar zelf ook een tijd lang enorm veel last van gehad. Bij mij kwam dat vnl door het lopen op harde ondergrond. Heb daarna beter schoeisel gekocht en een tijdje gelopen op zachtere ondergrond. Heb er nog maar weinig last meer van.

Nog een Wiki-link voor je: http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints

jopke
19-07-2007, 06:40
jah scheenlies ontsteking... kalm aan doen!!

F@dur
19-07-2007, 07:45
zelfde gehad in beide benen, was idd irritatie van een pees net naast of achter het scheenbeen, alleen rust en een goede warming up en goed rekken werkt, succes ermee, doet flink pijn en is zwaar irritant
Veel kans dat het bij mij ook juist hetzelfde is,gelijk ge zegt is het wel meer naast men beide scheenbenen,aan de binnenkant, boven de enkels.De rechterscheen doet het meeste pijn.Kan natuurlijk zijn dat rust heel goed kan doen maar ge kent het hé,als ge goed in ritme bent wilt ge bijna geen training overslaan.Ik heb de raad gekregen om wat thaise balsem te smeren(paar keer per dag)en morgenavond ga ik terug 's proberen in de gym,vandaag was rustdag.Maar hoe heb gij het uiteindelijk weggekregen?Met gewoon te rusten?Zo ja?hoelang?Of zijt ge ook naar een huisarts geweest en heb ge iets moeten gebruiken?Zou er toch wel snel vanaf willen zijn....

F@dur
19-07-2007, 07:59
Denk dat jij te maken hebt met shin splints. Heb daar zelf ook een tijd lang enorm veel last van gehad. Bij mij kwam dat vnl door het lopen op harde ondergrond. Heb daarna beter schoeisel gekocht en een tijdje gelopen op zachtere ondergrond. Heb er nog maar weinig last meer van.

Nog een Wiki-link voor je: http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints

Ik heb het altijd als ik in de gym train,dus op blote voeten,dus kan het niet echt van schoenen zijn.

Briant
19-07-2007, 17:59
Ik heb het altijd als ik in de gym train,dus op blote voeten,dus kan het niet echt van schoenen zijn.

het hoeft natuurlijk niet van het trainen zelf gekomen te zijn. Maar bij jou zit het op een andere plek dan waar shin splint normaal voorkomt, dus ik betwijfel dat het shin splint is. Ben je al bij de dokter geweest?

jopke
19-07-2007, 18:28
van schoenen kan een chin split nooit komen!!!

ga idd toch maar even bij de dokter langs!!!

F@dur
19-07-2007, 19:10
het hoeft natuurlijk niet van het trainen zelf gekomen te zijn. Maar bij jou zit het op een andere plek dan waar shin splint normaal voorkomt, dus ik betwijfel dat het shin splint is. Ben je al bij de dokter geweest?
Nee nog niet,ga ik onmiddelijk doen.

Bejito007
19-07-2007, 19:15
Shin splints heeft niets met schoenen te zien...Ik heb dat gewoon vermeld omdat ik niet echt op blote voeten ga lopen. Ik had dat evengoed tijdens mijn vroegere karatetrainingen in een dojo als we rondjes liepen om op te warmen.
Maar goed, zou je toch ook aanraden om naar een dokter te gaan zodat je zekerheid hebt

jopke
19-07-2007, 19:20
ik train altijd op blote voeten nergens last van...

Briant
19-07-2007, 19:36
ik train altijd op blote voeten nergens last van...

Dat kan, ik heb namelijk gehoord dat shin splint te maken heeft met hoe je je voeten afrolt tijdens het lopen. Goede schoenen kunnen er voor zorgen dat je makkelijker op de juiste manier afrolt.

jopke
19-07-2007, 19:41
okee interessante info!!

hoe soepeler je loopt hoe veel te minder kans op een shin split??

Briant
19-07-2007, 19:59
okee interessante info!!

hoe soepeler je loopt hoe veel te minder kans op een shin split??

Ik weet het niet precies, maar je moet voorkomen dat je door verkeerd af te rollen te veel klappen opvangt met je "scheenspieren". Er komen namelijk kleine haarscheurtjes in het bindweefsel, die gaan ontsteken en dat doet verschrikkelijk pijn. Maar als je het fijne er van wilt weten zou ik het gewoon opzoeken op wikipedia of zo als ik jou was :P Ik ben geen expert.

F@dur
19-07-2007, 21:54
Ben juist naar men dokter geweest en hij wist mij te vertellen dat het scheenbeenvlies ontstekingen zijn.Heb nu pilletjes gekregen voor voor het eten en erna en ook nog verband dat goed moet spannen en door de dag moet worden opgezet en 's avonds voor het slapen terug eraf.Hij heeft mij aangeraden om zeker een halve week niet te gaan trainen maar ik ga er ineens een week van maken want wil echt wel dat het tegoed geneest.Het schijnt wel dat het iets serieuzer is als men denkt en dat zoiets zelfs tot een operatie kan leiden..... ,als je er niet op tijd bij kunt zijn.Ben s benieuwd volgende week training.

FOCUS
19-07-2007, 22:01
shin splint is een verzamelnaam voor aandoeningen van het onderbeen geworden...van beschadigingen aan spieren/pezen tot botvliesontsteking, van stressfractuurtjes in het scheenbeen tot loge-syndromen..shin splint is net zo'n term als spit..je kan net zo goed zeggen: pijn-in-onderbeen-klacht...
afhankelijk van wat er precies aan de hand is, is het wel/niet te behandelen.
vorm van de voet, onderlinge samenhang tussen botstukken van je voet, zwaartepunt, afwikkeling van de voet, beperkingen in het heupgewricht, zwakte van de stabilisatoren van het onderbeen, heup, bekken, rug, manier van gaan/lopen, landfase, afzetfase, schoeisel etc kunnen allemaal een rol spelen bij het ontstaan en/of in stand houden van de klachten.
goed naar laten kijken, fysio-of manueel, laten behandelen indien mogelijk.
sommige klachten aan het scheenbeen zijn snel op te lossen, sommige helemaal niet.

nanni149
19-07-2007, 22:39
Hier allerlei info over blessure's ook scheenbeen
http://www.blessurevrij.nl/

stiffler
19-07-2007, 22:44
Hier allerlei info over blessure's ook scheenbeen
http://www.blessurevrij.nl/
thnx voor de site ziet er interessant uit

F@dur
20-07-2007, 00:20
Hier allerlei info over blessure's ook scheenbeen
http://www.blessurevrij.nl/
Thanks voor the info.Echt wel een goede site ivm blessures en preventie.