PDA

View Full Version : voor als je nix te doen hebt: zeitgeist



MB667
22-07-2007, 23:56
http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331

Virus
23-07-2007, 05:21
Cool... danke...

Biiyen
23-07-2007, 22:34
http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331

Waar gaat dit over? IMDB geeft er niets over?

MB667
23-07-2007, 23:04
http://www.nujij.nl/zeitgeist---the-movie-(video).468403.lynkx

meer vind ik er ook niet echt over.

kep em ook maar trouwens 10 minuten pas bekeken, kweet niet of het iets is, maar de intro leek me wel vet.

nogmaals tis voor als je nix te doen hebt ;)


edit: hier een paar reviews, tis volgens mij toch weer een conspiracy theory film. jammer. maar ik ga hem toch straks kijken
http://forums.randi.org/showthread.php?t=85264

MB667
19-08-2007, 22:22
Ik was deze docu eigenlijk vergeten..... totdat ik er door vrienden van mij op werd geattendeerd, ik had hun deze film aangerraden, net zoals ik het jullie ook aanraadde, terwijl ik hem zelf eigenlijk helemaal niet gezien had, ze waren er echt helemaal onderste boven van, ik hun dus uitgelegd dat het een conspiracy theory achtig filmpje was, en dat ik er niet echt gecharmeerd va ben. ik moest hem van hun bekijken. ik dat nu net maar gedaan, want zondag is rustdag en dus heb ik op zondag nix te doen .......ik begon er met een hard hoofd aan

Dus ik deze docu net gekeken en holy shit!!! This is a wake up call! En het enge van deze film is, het klopt allemaal en is op feiten gebaseerd, niet alleen 11 september, maar veel en veel meer.

Ik ben er nu ook een beetje ondersteboven van en ik weet eigenlijk bij god *euh....verkeerde gezegde als je de film bekijkt * niet wat ik er mee moet.

ik vind het nu echt wel de docu van het jaar..... mensen die hier iets van af wisten, zijn allemaal zeer toevallig omgekomen door , hoe toevallig, door kogels, maar dat begrijp je ook pas op het laatst van de film.


Waar gaat dit over? IMDB geeft er niets over?

toevallig of niet, just watch the movie, en het antwoord ligt klaar.

mijn aanrader aan jullie. tis echt de moeite waard, wat je er mee doet mag je zelf weten, maar mij zet het aan tot denken, en we weten dat dat niet snel gebeurd.

Biiyen
19-08-2007, 23:15
Ik was deze docu eigenlijk vergeten..... totdat ik er door vrienden van mij op werd geattendeerd, ik had hun deze film aangerraden, net zoals ik het jullie ook aanraadde, terwijl ik hem zelf eigenlijk helemaal niet gezien had, ze waren er echt helemaal onderste boven van, ik hun dus uitgelegd dat het een conspiracy theory achtig filmpje was, en dat ik er niet echt gecharmeerd va ben. ik moest hem van hun bekijken. ik dat nu net maar gedaan, want zondag is rustdag en dus heb ik op zondag nix te doen .......ik begon er met een hard hoofd aan

Dus ik deze docu net gekeken en holy shit!!! This is a wake up call! En het enge van deze film is, het klopt allemaal en is op feiten gebaseerd, niet alleen 11 september, maar veel en veel meer.

Ik ben er nu ook een beetje ondersteboven van en ik weet eigenlijk bij god *euh....verkeerde gezegde als je de film bekijkt * niet wat ik er mee moet.

ik vind het nu echt wel de docu van het jaar..... mensen die hier iets van af wisten, zijn allemaal zeer toevallig omgekomen door , hoe toevallig, door kogels, maar dat begrijp je ook pas op het laatst van de film.



toevallig of niet, just watch the movie, en het antwoord ligt klaar.

mijn aanrader aan jullie. tis echt de moeite waard, wat je er mee doet mag je zelf weten, maar mij zet het aan tot denken, en we weten dat dat niet snel gebeurd.

Hij is idd vet maar als ik heel eerlijk ben heeft het mij niet iets bijgeleerd. Alles wat er in naar voren kwam is al lang en breed bekend. Dat geloof een instrument is om mensen te onderdruken is niets nieuws. Dat de USA waarschijnlijk zelf achter 9/11 zit is niets nieuws en ik ben er allerminst door verbaasd, ik bedoel ze hebben immers ook al een eigen keer hun eigen president opgeruimd. En voor die chip in me kop maak ik me geen zorgen over in NL, want dat gebeurt niet, geen politieke partij die dat er doorheen krijgt.

MB667
20-08-2007, 02:11
ok, sommige dingen niet echt nieuw en dat van het geloof voor mij wel, hoe het is onstaan, maar..... toch stiekem hoopte ik dat de wereld niet zo bedorven in elkaar zat, en dan is dit, toch wel een soort van eye opener.....als het allemaal waar is wat er in deze docu wordt beweerd.

en dat van het geloof, god en satan, ik heb altijd al zoiets gehad van, het goede en het slechte zit in de mens, en er is geen hel en hemel, maar toch.....kep zovaak geluk gehad in mijn leven, met (zware) ongelukken/ incidenten waar de meeste mensen het er anders van af hadden gebracht, dat ik toch wel het gevoel heb dat er meer is, wat om mij bekommerd, en dat denk ik niet alleen, dat zeggen meerdere mensen in mijn omgeving die dingen met mij hebben meegemaakt.... en ik hoop trouwens dat dit zo blijft ;) tja tis wat..... deze docu, het zette mij in elk geval wel aan het denken

Biiyen
20-08-2007, 02:36
ok, sommige dingen niet echt nieuw en dat van het geloof voor mij wel, hoe het is onstaan. tja tis wat..... deze docu, het zette mij in elk geval wel aan het denken

o ja, het ontstaan was idd geweldig om te zien. Maar geeft ook te denken wat voor briljante beschaving er 5000 jaar geleden in Egypte was, en eigenlijk nog dieper... Wat is daar mee gebeurt? Hoe kan het dat daar zo weinig van bewaard is?

MB667
20-08-2007, 02:48
geloof is macht, en daar werd vroeger misbruik van gemaakt, zoals de docu een beetje omschrijft toch. helaas voor ons dat de verkeerde 'macht' won in de strijd wat echt is en wat niet.... en dat de 'feiten' in de vergetelheid raakten....als het allemaal waar is wat er in deze doc. wordt beweerd.

De dikke nudist
20-08-2007, 02:56
Hij is idd vet maar als ik heel eerlijk ben heeft het mij niet iets bijgeleerd. Alles wat er in naar voren kwam is al lang en breed bekend. Dat geloof een instrument is om mensen te onderdruken is niets nieuws. Dat de USA waarschijnlijk zelf achter 9/11 zit is niets nieuws en ik ben er allerminst door verbaasd, ik bedoel ze hebben immers ook al een eigen keer hun eigen president opgeruimd. En voor die chip in me kop maak ik me geen zorgen over in NL, want dat gebeurt niet, geen politieke partij die dat er doorheen krijgt.

Jup, net als de Euro waar niemand blij mee is, het nieuwe zorgstelsel waar iedereen slechter van is geworden en de Europese grondwet waar een nieuw referendum over komt, maar pas nadat de wet door het Europese hof is aangenomen.

Wie zal ons helpen als het ooit tot complete onderdrukking komt?

Waarschijnlijk niemand.

Mijn lijfspreuk:
Only the Apocalypse can set us free now.

TheSkindo
20-08-2007, 04:06
o ja, het ontstaan was idd geweldig om te zien. Maar geeft ook te denken wat voor briljante beschaving er 5000 jaar geleden in Egypte was, en eigenlijk nog dieper... Wat is daar mee gebeurt? Hoe kan het dat daar zo weinig van bewaard is?

Tja een paar 1000 jaar doet veel. Tel daarbij oorlogen en kruistochten plus de grote brand in Alexandrie en heel veel kennis is verloren. Kijk maar eens naar de Maya, hoeveel kennis hebben de spanjaarden niet vernietigt in de naam van de kerk....

De egyptenaren schreven gelukkig veel op muren maar je moet om het goed te kunnen begrijpen vaak niet alleen archeoloog zijn maar ook wiskundige en sterrenkundige....en nog is 90% van wat we weten speculatie.

Bagheera
20-08-2007, 04:07
even een andere opmerking..
Bij de dode zeerollen is de evangelie van judas ontdekt....
Jarenlang is door de kerk ontkent dat er meerdere evangelies zouden
zijn... Man wat wordt er wat afgelogen in deze wereld....


Ik ben atheist (al zolang ik mij kan herinneren) en mijn volgende
opmerking doet het leuk in gelovige gezelschappen.

In de bijbel staat: God schiep de mens naar diens evenbeeld.
en rara wat hebben wij gevonden in de grond: De oudste mens
was en liep als een domme aap. Technologie had het niet en men
twijfelt of het verbaal uit de voeten kon. Dat zijn wetenschappelijke
feiten die we meekrijgen.
(ojaa had ik al gezegd schiep naar diens evenbeeld?)

TheSkindo
20-08-2007, 05:30
Ja er staan wel meer dingen in de bijbel waar je vraagtekens bij kan zetten.... maar laat ik daar maar niet verder op in gaan....dan zit ik hier volgende maand nog....

Ps er zijn wel meerdere evangelien, Thomas en Maria bv....deze zijn vaak gnostis van aard en dat beviel de kerk niet zo goed....

Paganstars
20-08-2007, 22:32
ach ja zie het zo de huidige maatschappij is niets meer dan 500 jaar zionistische overheersing!

lopez86
20-08-2007, 22:57
even een andere opmerking..
Bij de dode zeerollen is de evangelie van judas ontdekt....
Jarenlang is door de kerk ontkent dat er meerdere evangelies zouden
zijn... Man wat wordt er wat afgelogen in deze wereld....


Ik ben atheist (al zolang ik mij kan herinneren) en mijn volgende
opmerking doet het leuk in gelovige gezelschappen.

In de bijbel staat: God schiep de mens naar diens evenbeeld.
en rara wat hebben wij gevonden in de grond: De oudste mens
was en liep als een domme aap. Technologie had het niet en men
twijfelt of het verbaal uit de voeten kon. Dat zijn wetenschappelijke
feiten die we meekrijgen.
(ojaa had ik al gezegd schiep naar diens evenbeeld?)


Mag ik daar als Christen even op inhaken? ;)
Met God's evenbeeld word helemaal niet zijn physiek bedoelt.
Niemand weet namelijk hoe God eruit ziet, er staat ook nergens in de bijbel beschreven dat hij een mond, neus, ogen, oren etc had.
Hiermee word bedoelt dat wij naar God's karakter geschapen zijn, in de zin dat wij beslissingen maakten in het paradijs die naar God's wil waren.
Wij leken voor de zondeval op God in ons doen en laten.
Dát word bedoelt met geschapen naar diens evenbeeld.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze uitspraak het bij jou in gelovige kringen goed doet want elke christen weet dit in principe.

Oja, je zegt ook dat er jarenlang is ontkent door de kerk dat er meerdere evangeliën waren.
Waar heb je dat vandaan dan? want dat is nooit ontkent, de kerk heeft er op een gegeven moment alleen een paar samengesteld tot wat wij tegenwoordig het nieuwe testament noemen omdat deze het oudste waren en het meeste overeenkwamen met de leer van Jezus.

TheSkindo
20-08-2007, 23:19
Dat klopt, het werd niet ontkend, maar ze werden wel vernietigd want ze werden beschouwd als godlasterend omdat ze niet het ware woord van god waren. Het is een klein wonder dat we zulke geschriften nog kunnen terug vinden. Het meest overeenkwamen met de leer van Jezus? Met de leer van de Kerk zul je bedoelen....

lopez86
21-08-2007, 01:46
Ik heb m net afgekeken,
Sommige dingen zijn best angstaanjagend, maar je moet wel onthouden dat diegene die al de moeite heeft genomen om je dit duidelijk te maken er ook belang bij heeft, en ook hierin niet alles klopt.

Bagheera
21-08-2007, 08:00
At lopez86:

Geen probleem hoor. Ik heb jarenlang samengewerkt met iemand die
theologie studeerde. Maar ik had het niet over hem. Hij gaf soortgelijke
antwoorden.

Ik had het meer over diegene die mij continue van mijn atheisme
wilde afhelpen door naar mijn inzicht fabels te vertellen.
De theologie studerende collega deed daarin ten minste geen moeite.

Bagheera
22-08-2007, 08:23
http://video.google.nl/videoplay?docid=2025737815077941161&q=marcel+messing+9%2F11+en+2012

hier nog zo'n copycat.. Weet alleen niet wie wie kopieert.. LOL

The_Swing
22-08-2007, 16:00
hah, prachtig dit, eindelijk. Ik praat er al zo lang met mn maten over dat t gewoon een voorbedachte actie is om bij die olie te komen, nou en veel meer bewijs om hun te tonen is volgens mij niet nodig.

er zijn meer van dit soort docus over hoe het er in de states aan toegaat, kent iemand fahrenheit nog, en dan vooral het stuk over hoe er met de stemmen zijn omgegaan van hele niet blanke dorpen? niet ow die hebben ze voor t gemak maar niet meegeteld en geprotesteerd tot aan de hoge raad maar telkens nee op t rekest gekregen.

amerika is geen democratie, het is een dictatuur.

Bagheera
23-08-2007, 03:22
en als je dan toch bezig bent: www.prisonplanet.com (http://www.prisonplanet.com)
navigatiebalk: archives /video....

MB667
03-12-2008, 21:03
http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431&ei=RxkXSYGUKor82wKIxO3ADQ&q=zeitgeist+dutch&hl=nl

2de deel.

Mauler
04-12-2008, 00:05
Hoeveel bullshit kun je in één enkele docu proppen?
Het is weer leuk verpakt en opgebouwd, dat dan weer wel.
Jezus zeg...

MB667
04-12-2008, 07:52
het 1ste deel was ok, 2de deel gaat mij ook te ver, tis onhaalbaar en onrealistich.

BBC
04-12-2008, 10:00
Er zijn trouwens minstens 30 evangelieën geweest, de meeste geschreven in de eerste 200 jaar na Christus (waar heel tegensrijdige dingen in staan). Geen enkel evangelie is geschreven tijdens het leven van Jezus.
De Jezus-figuur komt trouwens voor in bijna alle religies, en dit al sinds de vroege Egyptenaren.
Net zoals conspiracy theorieën al zo oud zijn als de mens zelf. Het is veel makkelijker te denken dat alles fout loopt door een paar schimmige figuren die baat hebben bij de miserie van andere mensen. De waarheid is echter dat elke mens baat heeft bij de miserie van anderen. We zijn allemaal schuldig, maar het is veel makkelijker om alles op de iluminati of op de Bushes of de vrijmetselaars of het groot zionistisch complot te steken.