PDA

View Full Version : Rasmussen uit de tour!!



Gulo gulo
26-07-2007, 08:26
RABO HAALT RASMUSSEN UIT TOUR

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 25-jul-2007 23:02

Michael Rasmussen stapt uit de Tour de France, zo meldt het ANP woensdag. De geletruidrager is door de directie van de Rabobank-ploeg uit de Tour gehaald. De Deen zou de interne regels van de Nederlandse formatie overtreden hebben. Hij is op staande voet ontslagen.

"Hij heeft meerdere malen gezegd waar hij aan het trainen was en dat bleek niet te kloppen", zei een aangeslagen directeur Theo de Rooy woensdag in het hotel van de Raboploeg. "Die informatie heeft de ploegleiding diverse malen gekregen. Vandaag hebben we nog nieuwe informatie gekregen", aldus De Rooij.

"Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de 17de etappe van start gaat", stelde woordvoerder Jacob Bergsma. Meer informatie wilde hij nog niet verstrekken.

De 33-jarige Rasmussen won woensdag de zestiende etappe op de Col d'Aubisque en vergrootte zijn voorsprong op nummer twee Alberto Contador (spa, Discovery Channel). Eerder won hij de achtste etappe naar Tignes en sindsdien reed de Deen in het geel.

Rasmussen raakte ruim een week geleden in opspraak. Hij kreeg in de aanloop naar de Tour vier waarschuwingen van de internationale wielrenunie UCI en de Deense wielerbond omdat hij meerdere malen zijn verblijfplaats niet had doorgegeven aan de dopingautoriteiten. De Rabo-ploegleiding gaf hem daarvoor een boete van 10.000 euro. Rasmussen was niet formeel betrokken bij een dopingzaak, zodat Rabobank hem nog wel van start liet gaan in de Tour. De zaak werd tijdens de Tour naar buiten gebracht door de Deense bond.

Gulo gulo
26-07-2007, 08:29
De Rabobank-wielerploeg heeft Michael Rasmussen woensdag op staande voet ontslagen. "Hij heeft meerdere malen gezegd waar hij aan het trainen was en dat bleek niet te kloppen", zei Rabodirecteur Theo de Rooy tegen het ANP. De Deen gaf waarschijnlijk onjuiste informatie over zijn verblijfplaats.

Rasmussen verbleef van 4 tot en met 26 juni in Mexico, aldus Rasmusssen zelf. Oud-renner Davide Cassani zegt echter dat hij Rasmussen op 13 en 14 juni in de Dolomieten heeft gezien.

Gulo gulo
26-07-2007, 08:31
Datum: 26-jul-2007 00:00

De Franse politie is woensdagavond het hotel van Rabobank in Pau binnen gevallen. De gendarme reageert daarmee op het nieuws dat Rabobank Michael Rasmussen uit de Tour heeft gehaald en de Deen heeft ontslagen. De politie viel dinsdag en vandaag ook al de hotels van Astana en Cofidis binnen.

Gulo gulo
26-07-2007, 08:31
Damn vond het leuk om de tour te volgen en zeker nu Rabo zo goed presteerde met Rasmussen. De lol is er nu wel af, net een slechte soap.

ijsbier
26-07-2007, 08:57
hahaha het wordt steeds erger.

redjuh
26-07-2007, 10:36
verstandige zet van rabo. rasmussen wordt vroeg of laat betrapt, en dan kan de hele ploeg naar huis. nu niet

jan sensei kyokushin
26-07-2007, 14:50
verstandige zet van rabo. rasmussen wordt vroeg of laat betrapt, en dan kan de hele ploeg naar huis. nu nietx2

sportgroeten

MB667
26-07-2007, 16:01
in elke sport wordt doping gebruikt, waarom wordt het in de wielersport zo breed uitgemeten?

Tsuki
26-07-2007, 17:10
leuk zo die tour ................. als iedereen er mee kapt komen ze over aan paar dagen met 20 man in parijs aan ................ het leuke van de Tour is er nu wel een beetje af.

Sjaak
26-07-2007, 17:17
Als ze konsekwent zijn vallen ze alle ploegen binnen en dan hebben we voor het eerst een toerist als winnaar op de eindstreep want renners heb je dan niet meer :D

MB667
26-07-2007, 17:20
ze valllen elk team binnen, behalve fransen.

ashi76
26-07-2007, 17:48
Damn vond het leuk om de tour te volgen en zeker nu Rabo zo goed presteerde met Rasmussen. De lol is er nu wel af, net een slechte soap.

Idd... wat een soap zeg.
Toch vond ik dat Rasmussen erg goed reed en heb genoten van zijn gevechten met Contador.

Tsuki
26-07-2007, 17:57
Contador is vast de volgende ............ kan nooit lang duren

ashi76
26-07-2007, 18:02
Tja.. wat die man allemaal bergop presteerde was ook niet echt normaal.

A-team
26-07-2007, 18:16
verstandige zet van rabo. rasmussen wordt vroeg of laat betrapt, en dan kan de hele ploeg naar huis. nu niet

Als je eerst met geel rijdt en nu als eerste renner 19 staat, wat moet je dan nog in de tour!

Gulo gulo
26-07-2007, 18:22
Contador was toch ook betrokken bij doping? Hij stond toch op de lijst van die dopingsarts maar is toch niet gestraft omdat hij getuigde?

Gulo gulo
26-07-2007, 18:30
Rasmussen begrijpt het niet

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 26-jul-2007 10:01

Michael Rasmussen snapt er niets van. De Deense renner is het absoluut niet eens met de beslissing van de Rabobank-directie om hem woensdag per direct uit de Tour te zetten. "Ik heb een fout gemaakt. Ik ben gewaarschuwd door de UCI en heb een boete gekregen. Waarom moet ik nog een keer worden gestraft?", aldus de Deen tegen het ANP.

Rasmussen werd direct na zijn zege op de Col d'Aubisque door Theo de Rooij aangesproken. De directeur van de Rabobank-ploeg confronteerde hem met nieuwe informatie. Rasmussen had zijn ploeg in de aanloop naar de Tour laten weten dat hij in Mexico trainde, maar De Rooij kreeg deze week nieuwe informatie waaruit bleek dat de Deen in die periode in Italië was. De Italiaanse oud-renner en televisieverslaggever Davide Cassani had hem in de Dolomieten gesproken.

Rasmussen bekende zijn liegen woensdag direct tegenover De Rooij. "Vervolgens zijn Rasmussen en De Rooij naar het hotel gegaan", aldus woordvoerder Jacob Bergsma. "De renners wilden Rasmussen allemaal feliciteren. Rasmussen heeft toen alles eerlijk verteld. De renners werden vervolgens heel emotioneel."

Beetje vreemd dat hij het niet begrijpt, dat je niet op tijd bent met het doorgeven of het niet op de juiste manier doet, oké. Maar bewust tegen je ploegleider liegen. Het is niet zo dat je in het verkeerde vliegtuig zit en ipv in Mexico in Italië uitkomt.

Gulo gulo
26-07-2007, 18:32
Rabobank gaat door tot Parijs

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 26-jul-2007 10:13

De Rabobank-ploeg gaat donderdag ondanks alles gewoon van start in de zeventiende etappe van de Tour de France van Pau naar Castelsarrasin. "Het is een moeilijke en emotionele beslissing geweest", aldus ploegleider Erik Breukink op de ochtend na het uit koers nemen van geletruidrager Michael Rasmussen. Rabobank heeft nog zeven renners in koers.


De Rabobankploeg gaat in ieder geval wel gewoon door en de Rabobank heeft aangegeven door te gaan met sponsoring.

Bejito007
26-07-2007, 18:40
Tom Boonen ruikt zijn kans (tenzij hij ook getest wordt natuurlijk):D

Briant
26-07-2007, 18:49
netjes :) ik werd vanochtend wakker en keek even sportjournaal hoorde zo half een beetje van rasmussen. Na het ontbijt besluit ik even hier te kijken en ja hoor... het hele achtergrond verhaal. Goed bezig.

aliendwurf
26-07-2007, 19:00
IK kijk niet meer naar deze Tour.....wat een farce.

Gulo gulo
26-07-2007, 19:10
IK kijk niet meer naar deze Tour.....wat een farce.

Ik geef toe de charme is nu een heel stuk minder, maar laten we realistisch zijn. In voorgaande jaren vlogen mensen ook tegen die bergen met snelheden die een gezonde, getrainde man niet eens op de vlakke weg kan halen. Doping is van alle tijden en van alle Tours.

Nu springt de media er meer op en lijkt er meer politiek bedreven te worden. Er wordt een ware vete uitgevochten tussen de ASO en de UCI.

phranq
26-07-2007, 19:23
Afschaffen die tour

FOCUS
26-07-2007, 19:40
Datum: 26-jul-2007 00:00

De Franse politie is woensdagavond het hotel van Rabobank in Pau binnen gevallen. De gendarme reageert daarmee op het nieuws dat Rabobank Michael Rasmussen uit de Tour heeft gehaald en de Deen heeft ontslagen. De politie viel dinsdag en vandaag ook al de hotels van Astana en Cofidis binnen.


dat is echt triest.
het zijn geen criminelen.....
Die chauvinistische varkens ook!!

aliendwurf
26-07-2007, 19:41
Ik geef toe de charme is nu een heel stuk minder, maar laten we realistisch zijn. In voorgaande jaren vlogen mensen ook tegen die bergen met snelheden die een gezonde, getrainde man niet eens op de vlakke weg kan halen. Doping is van alle tijden en van alle Tours.

Nu springt de media er meer op en lijkt er meer politiek bedreven te worden. Er wordt een ware vete uitgevochten tussen de ASO en de UCI.


Ik kijk niet meer omdat er totale willekeur heerst in de Tour,niet omdat er doping wordt gebruikt,daar heb ik niet zoveel moeite mee,ik heb in de Vino-topic al aangegeven hoe ik daar over denk,maar als Rasmussen eruit gaat en Contador kan gewoon de Tour uitrijden terwijl hij een dubieuze rol heeft gespeeld in de zaak Fuentess,dan klopt er iets niet.

Ralph
26-07-2007, 20:10
Had hem dan een flinke boete gegeven, maar in ieder geval het geel naar Parijs gehaald! Snap weinig van deze actie van de Rabobank; komt een beetje hypocriet over. Rasmussen was toch al gestrafd voor dit feit door de UCI? Maar misschien weten ze bij de Rabobank al meer en heeft hij in Italië wat gesnoept bij de dokter van Moreni of wat bloed af laten tappen... Jammer!

Mike
26-07-2007, 23:36
jammer!!

Wheelie
27-07-2007, 00:51
Afschaffen die tour

x2

Biiyen
27-07-2007, 01:36
Varken van de Rooij. Op zeker dat Rasmussen is geslachtofferd voor geld... Frans tour directeur geld.

jan sensei kyokushin
28-07-2007, 19:01
Hoi wat ik er verder van denk is dat en franse ploeg de tour moet winnen die franse ploegen vallen ze niet aan op doping gevallen .:twak:


sportgroeten jan

osu

MilfhunterMMA
29-07-2007, 03:48
x2

:2


Had hem dan een flinke boete gegeven, maar in ieder geval het geel naar Parijs gehaald! Snap weinig van deze actie van de Rabobank; komt een beetje hypocriet over. Rasmussen was toch al gestrafd voor dit feit door de UCI? Maar misschien weten ze bij de Rabobank al meer en heeft hij in Italië wat gesnoept bij de dokter van Moreni of wat bloed af laten tappen... Jammer!

x2