PDA

View Full Version : Vrouw die tasjesdief doodreed vervolgd



Robbie
27-07-2007, 21:52
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gaat de vrouw vervolgen die begin 2005 in Amsterdam-Oost een 19-jarige tasjesdief doodreed. Dat maakte een woordvoerster vrijdag bekend.

Ali el B. griste op de avond van 17 januari aan de Derde Oosterparkstraat met een metgezel een tas uit de auto van Germaine C.. Het tweetal vluchtte op een brommer. De automobiliste reed achteruit achter de jongens aan en raakte hen daarbij. El B. kwam klem te zitten tussen de auto en een boom en overleed.
Dat justitie meer dan twee jaar na dato tot vervolging over gaat, is het gevolg van onderzoek. Zo vond er op 21 maart van dit jaar nog een reconstructie plaats op de plek van de aanrijding. Ook de ernst van het incident speelt een rol bij de beslissing, aldus de zegsvrouw van het OM.
Onvoldoende aanwijzingen
C. werd destijds aangehouden, maar kwam al snel weer vrij. De rechter-commissaris oordeelde dat er onvoldoende aanwijzingen waren voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico. Het OM ging hier toen niet tegen in beroep.
De advocaat van de familie van El B. stapte in maart van dit jaar nog naar het Gerechtshof met het verzoek justitie te dwingen over te gaan tot vervolging van C. Het hof had zich hier nog niet over gebogen.
Justitie verwacht dat C. in het najaar voor de rechter verschijnt.

Robbie
27-07-2007, 21:53
Onbegrijpelijk dat dit weer gebeurt!!!

FOCUS
27-07-2007, 22:24
Zo vond er op 21 maart van dit jaar nog een reconstructie plaats op de plek van de aanrijding.


zielig voor de figurant:whistling:

Fr3ddy
27-07-2007, 23:22
Ze verdient een lintje

Biiyen
28-07-2007, 01:38
Ze verdient een lintje

x2, maar ja..*zucht*... dit is Nederland. Alleen lintjes voor schooiers en boeven.

Sjaak
28-07-2007, 02:59
Inderdaad zo zouden alle mensen met tasjesrovers moeten doen, ruimt lekker op. Ik vind ook dat ze een lintje heeft verdiend omdat ze zelf ingreep.

Tyfus justitie hier in Holland, voor wie zijn die klootzakken er nu eigenlijk .......

Dennis
28-07-2007, 06:20
Dit soort ongelukken horen nu eenmaal bij het risico van het vak.
Moet je als justitie niet al te moeilijk over doen lijkt me.

Arjan
28-07-2007, 10:15
ze hoeft van mij niet vervolgd te worden, geloof me ik HAAT mensen die onschuldige mensen bejatten of wat dan ook, die jongen is gewoon een gore klootzak maar hij hoefde nou ook weer niet dood ofzo en ik dacht dat het meer was als alleen perongeluk klemrijden.. (gelezen ergens)

ik vind 10 jaar cel voor 1 tasjesdief al ernstig laat staan dood.. dit gaat ook wel ver.. een lintje lijkt me wel even overbodig als een straf, iemand het leven ontnemen is ook niet niets.. en ik snap wel dat hij er wel over na had moeten denken voordat hij het deed maarja.. komop.. een LEVEN

jitsinho
28-07-2007, 20:46
Inderdaad die tasjesdief is een klootzak!!!!!!!!

Die vrouw die die jongen dood reed heeft 3 weken voor dat ongeval ook met de auto op de politie ingereden daar heeft niemand het over.
Zij werd geflitst door een politie auto die aan de kant van de weg stond wat denk je deze dame remt en zet hem in zijn achteruit en rijd op de politie auto in maar hier hoor je in de media niks over of ze proberen het te verzwijgen wznt die tasjesdief is dood is veel belangrijker en zij moet een lintje krijgen en blalalalalalalbalala die tasjes dief was 16 jaar, niet goed te praten wat hij deed maar het zal je zoon of neefje ofzo maar zijn van 16 jaar die zoiets uithaalt en ze rijden hem dood dan piep je wel anders!

harry
28-07-2007, 21:34
die tasjes dief was 16 jaar, niet goed te praten wat hij deed maar het zal je zoon of neefje ofzo maar zijn van 16 jaar die zoiets uithaalt en ze rijden hem dood dan piep je wel anders!

Als het mijn zoon was had ik hem zelf al wel doodgeslagen.

Gulo gulo
28-07-2007, 21:41
Als het mijn zoon was had ik hem zelf al wel doodgeslagen.


Zoals Bill Cosby zei:
"I put you on to this world and I'll kick you of it"

Justinian
28-07-2007, 21:55
Lintje voor de vrouw gaat me te ver. Natuurlijk is het fout om een tasje te stelen, dat wel! Maar de 'doodstraf' gaat me toch echt veel te ver. Het gaat om een gastje van 16 jaar. Toen ik die leeftijd had deed ik ook wel eens gekke dingen waarvan ik achteraf dacht... damn, dat had ik beter niet kunnen doen, want dat had weleens heel verkeerd af kunnen lopen.

Vervolging van de vrouw? Geen idee, ik ken de feiten niet, maar ben wel van mening dat je als O.M. met dit soort zaken erg voorzichtig moet omgaan. Neem aan dat het O.M. goed heeft nagedacht over deze zaak en de feiten beter kent dan mijn forumbroeders en ik samen. Zal dus een weloverwogen beslissing zijn.

Richelieu
28-07-2007, 22:04
Sinds het O.M. Erik O vervolgde voor zijn actie hebben ze bij afgedaan. Stelletje zielige moraalridders !!!

jitsinho
28-07-2007, 22:41
Die jongen is fout klaar uit geen discussie mogelijk.
Waar het mij omgaat dat er niks word gezegd van die vrouw over die gebeurtenis van 3 weken er voor het is toch zeker dat deze vrouw gestoord is dit doe je niet 2 keer in een maand op iemand inrijden die verdient zeker ook een straf.

PigDog
28-07-2007, 22:53
Ik ken de feiten en personen niet. Maar iemand hoeft niet dood voor een diefstal. Ik vraag me trouwens af of de onderbuikgevoelens anders waren geweest als de vrouw in kwestie Fatima had geheten die was ingereden op een 16 jarig scholiertje uit Wassenaar. Want tasjesroven is helaas niet etnisch bepaald.
Maar goed, ze waren allebei fout, en laat de rechter er maar over beslissen.
Die heeft inzage in alle stukken.

Hans
29-07-2007, 07:07
Ik walg van deze politieke correctheid die in Nederland dus constant de verkeerde richting in gaat.
Laten wij vooropstellen dat in ieder ander land deze mevrouw geen straf had gekregen aangezien zij het slachtoffer is.
Deze ordinaire tasjesrover heeft meteen de keiharde feit van karma gekregen.

Vale Tudo
29-07-2007, 07:38
het is wel klote dat die jongen dood is gegaan, maar sorry hoor, als mij zoiets zou overkomen zou ik ook proberen die jongen aan te rijden!! :mad:

Justinian
29-07-2007, 09:19
Ik walg van deze politieke correctheid die in Nederland dus constant de verkeerde richting in gaat.
Laten wij vooropstellen dat in ieder ander land deze mevrouw geen straf had gekregen aangezien zij het slachtoffer is.
Deze ordinaire tasjesrover heeft meteen de keiharde feit van karma gekregen.
Waar baseer je dat op?

PigDog
29-07-2007, 09:21
Dit is iemand die geen enkele wetenschap heeft over buitenlandse wetgeving en kasten :D

Justinian
29-07-2007, 09:27
Dit is iemand die geen enkele wetenschap heeft over buitenlandse wetgeving en kasten :D
:D hahaha mr. Hans Ikea

Hans
30-07-2007, 06:01
Karma is a bitch and Allah knows it.

Fr3ddy
30-07-2007, 19:03
Ik vind dat die jongen (ook al is hij dood) alsnog vervolgd moet worden voor twee strafbare feiten!

1. Tasje stelen
2. Bumperkleven

Jochem
31-07-2007, 00:31
Ik vind dat die jongen (ook al is hij dood) alsnog vervolgd moet worden voor twee strafbare feiten!

1. Tasje stelen
2. Bumperkleven

lol

je vergeet de boete voor zwerfvuil