PDA

View Full Version : met of zonder t-shirt trainen?



Chico
01-08-2007, 00:12
hoe trainen jullie het liefst met of zonder t-shirt.. bij loeks trainde ik altijd zonder.. maar er waren ook mensen die met trainde.. maar bas zei soms halverwege de les t-shirts uit want met wedstrijden heb je er ook geen...

maar ben wel bij andere gyms geweest en daar mag je blijkbaar niet zonder (of wordt iig verwacht dat je met traint)..

ik vind zelf zonder veel lekkerder omdat het niet zo benauwd is.. en een t-shirt wordt nat en gaat kleven en blijft op je gezicht hangen.. en soms zie je gewoon geen flikker..

mama
01-08-2007, 00:25
Eh met
;)
vind het ook niet fris om met iemand te trainen die geen shirtje aan heeft. AL die borstharen in je gezicht..... gatver......
Dan maar een zweterig shirtje, vind ik minder goor dan een nat bovenlijf

Chico
01-08-2007, 00:28
hmm op één of andere manier heb ik geen problemen daarmee :D...

vrouwen zonder t-shirt trainen.... hmmmm

HUNTER
01-08-2007, 00:42
en juist hiervoor heb je rashguards..... wij trainen op van die puzzelmatten. Nadeel daarvan is dat er tussen de randjes allerlei zooi blijft zitten. Nagels, steentjes, andere harde dingen. Geen idee hoe het er komt maar het zal iets te maken hebben met de school die er ook gebruik van maakt.....

Een standaard t-shirt wordt inderdaad zwaar en hangt in de weg, maar met een rashguard aan heb je die ellende niet

Chico
01-08-2007, 00:47
en toch zie ik mezelf niet echt in een rashguard ;)

The Bulldog
01-08-2007, 01:05
ik vind die rash guard ook zo benauwd moet ik eerliuk zeggen...

persoonlijk geef ik de voorkeur aan zonder shirt maar de argumenten van marieke ben ik het ook zeker mee eens..

The Maniac
01-08-2007, 02:24
Trainen met of zonder onderbroek ben toch benieuwd naar de meningen ik krijg altijd zweterige ballen van

HUNTER
01-08-2007, 06:38
Trainen met of zonder onderbroek ben toch benieuwd naar de meningen ik krijg altijd zweterige ballen van

dat komt door je tok.... moet je die maar af doen :rolleyes:

HUNTER
01-08-2007, 06:39
en toch zie ik mezelf niet echt in een rashguard ;)

come on.... waarom niet. Zo erg is t toch niet? Zuluzinho heeft ook vaak rashguards aan ;)

jopke
01-08-2007, 07:11
wij trainen ook altijd met shirts, maar tegen het einde van de training gaan die soms wel uit..

mama
01-08-2007, 08:19
ja een rashguard zit idd niet in de weg........ maar goed. voel me lekkerder in een tshirtje
Je kan er ook goed in zwemmen. maar dat is ff offtopic sorry...... ;)

http://img410.imageshack.us/img410/6674/maxlucot8.jpg

thrillseekah
01-08-2007, 10:15
koele foto ;)

zeker weten MET. als ik op t eind van een training zie hoe nat dat ding van t zweten is, moet er niet aan denken dat dat verdampt, op de mat terecht komt, etc. op de grond tzelfde

F@dur
02-08-2007, 00:31
en juist hiervoor heb je rashguards..... wij trainen op van die puzzelmatten. Nadeel daarvan is dat er tussen de randjes allerlei zooi blijft zitten. Nagels, steentjes, andere harde dingen. Geen idee hoe het er komt maar het zal iets te maken hebben met de school die er ook gebruik van maakt.....

Een standaard t-shirt wordt inderdaad zwaar en hangt in de weg, maar met een rashguard aan heb je die ellende niet
Zeg de kostprijs van een degelijke Rashguard ook eens erbij.... heb er ook ene gekocht van Koral Submission=70euro!!!!!!!!!Maar zit wel goed moet ik zeggen.Alleen jaaaah,ik doe MMA en natuurlijk dus heel veel worstelen,en dan zit zo'n los t-shirt of een los muay thai shortje heel veel in de weg dat na een tijd serieus begint te irriteren.Maar voor alleen maar staand te trainen vind ik zo'n los shirtje wel goed.

De man van 14K
02-08-2007, 00:40
hoe trainen jullie het liefst met of zonder t-shirt.. bij loeks trainde ik altijd zonder.. maar er waren ook mensen die met trainde.. maar bas zei soms halverwege de les t-shirts uit want met wedstrijden heb je er ook geen...

maar ben wel bij andere gyms geweest en daar mag je blijkbaar niet zonder (of wordt iig verwacht dat je met traint)..

ik vind zelf zonder veel lekkerder omdat het niet zo benauwd is.. en een t-shirt wordt nat en gaat kleven en blijft op je gezicht hangen.. en soms zie je gewoon geen flikker..

chico hou als je blieft je shirt aan ;)

De man van 14K
02-08-2007, 00:40
wij trainen ook altijd met shirts, maar tegen het einde van de training gaan die soms wel uit..


ach zo lang de broekjes niet uit gaan :lol:

Paganstars
02-08-2007, 00:54
toen ik nog trainde altijd rashguard aan.... alleen met sparren zonder shirts of rashguards

Tobz
02-08-2007, 01:45
Voor gewoon trainen kun je net zo gemakkelijk rashguards halen bij een surfwinkel. Kwalitatief goed genoeg en de prijzen liggen daar meestal rond de 30 euro.

PigDog
02-08-2007, 02:03
Shirt of rashguard:
Zonder trainen vind ik persoonlijk niet al te fris.
Daarbij, als je telkens een schoon shirt aantrekt (wat wel een vereiste is) dan stinkt je zweet ook niet in je shirt.
Ik heb echter geen zin om iemands lichaamshaar in mijn bek te hebben.

Chico
04-08-2007, 19:19
yeah borst haar kan een bitch zijn...

maar vind juist met de zweet alles veel glibberiger waardoor het spelletje moeilijker wordt (en dus leuker)

(ik lijk wel een viespeuk :( )

Paganstars
04-08-2007, 20:02
joh zou je denken?? *ik wilde hier iets neerzetten maar da was te makkelijk!*

the boxer
04-08-2007, 20:42
joh zou je denken?? *ik wilde hier iets neerzetten maar da was te makkelijk!*


:hugegrin:

Spike_tm
05-08-2007, 19:14
Wij trainen op judo matten, die liggen er toch want de uren ervoor zijn er judo en jiu jitsu lessen voor de jeugd. Er word altijd met t-shirt getraind. Is wat mij betreft ook wat frisser. Voor jezelf, omdat het het zweet wat vast houd, je loopt niet met een druipend bovenlijf en de eventueele rommel die op de mat ligt plakt niet meteen aan je vast. Voor de rest ook wat frisser en je krijgt niet meteen dat de hele mat zeiknat is. En je zit niet met je neus in een oerwoud van borsthaar, een doorweekt t-shirt is ook niet altijd even fris maar dan toch maar het doorweekte t-shirt.

therussianbear
05-08-2007, 23:49
Rashguards geeft je juist beide. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik mij overal moet scheren om wrijving te voorkomen. Ik zou niet zonder t-shirt of rashguard kunnen trainen. Ik heb zelfs een rashguard onder mijn pak aan. Lekker warm J

jackscofield
06-08-2007, 03:57
train maar gewoon met gi..

jackscofield
06-08-2007, 03:58
yeah borst haar kan een bitch zijn...

maar vind juist met de zweet alles veel glibberiger waardoor het spelletje moeilijker wordt (en dus leuker)

(ik lijk wel een viespeuk :( )

zweet word het makkelijker om alles te escapen.....

Chico
06-08-2007, 04:32
zweet word het makkelijker om alles te escapen.....
en dus moeilijker om iets aan te zetten of controle te houden ;)..

De man van 14K
06-08-2007, 17:16
zweet word het makkelijker om alles te escapen.....


doet me aan turks olie worstelen denken, maar daar pakken ze volgens mij ook in de broekspijpen.... :eek:

Paganstars
06-08-2007, 18:19
ja en in de bovenkant van de broek!

jackscofield
06-08-2007, 21:36
en dus moeilijker om iets aan te zetten of controle te houden ;)..


Denk dat we er wel over eens kunnen zijn dat trainen in de gi.. veel veel beter is voor je techniek... 1 keer per week nogi is meer dan genoeg..

Jochem
06-08-2007, 21:57
Denk dat we er wel over eens kunnen zijn dat trainen in de gi.. veel veel beter is voor je techniek... 1 keer per week nogi is meer dan genoeg..

amen

jackscofield
07-08-2007, 01:22
amen


Dus jij vind dat aaron karels gelijk heb???

FOCUS
07-08-2007, 03:03
Wij trainen op judo matten, die liggen er toch want de uren ervoor zijn er judo en jiu jitsu lessen voor de jeugd. Er word altijd met t-shirt getraind. Is wat mij betreft ook wat frisser. Voor jezelf, omdat het het zweet wat vast houd, je loopt niet met een druipend bovenlijf en de eventueele rommel die op de mat ligt plakt niet meteen aan je vast. Voor de rest ook wat frisser en je krijgt niet meteen dat de hele mat zeiknat is. En je zit niet met je neus in een oerwoud van borsthaar, een doorweekt t-shirt is ook niet altijd even fris maar dan toch maar het doorweekte t-shirt.


ik wordt helemaal geil van deze topic

The Bulldog
07-08-2007, 08:18
Dus jij vind dat aaron karels gelijk heb???

zoals wel vaker idd...:thup:

Chico
07-08-2007, 20:59
Denk dat we er wel over eens kunnen zijn dat trainen in de gi.. veel veel beter is voor je techniek... 1 keer per week nogi is meer dan genoeg..
ben ik het niet helemaal mee eens... je hebt een grotere hoeveelheid aan technieken met gi... maar ik vind nogi toch anders dan met gi... denk dat je er te licht over denkt...

Scofieldjack
08-08-2007, 21:56
ben ik het niet helemaal mee eens... je hebt een grotere hoeveelheid aan technieken met gi... maar ik vind nogi toch anders dan met gi... denk dat je er te licht over denkt...

Ok liaten we eens kijken naar de adcc winners.. en mma champs
marcelo garcia
Vitor Shaolin
Renzo Gracie
Royler Gracie
Ricardo arona
Minotauro
Vanderlei silva
Jon olav einimo

Dit korte lijste.. Hebben allemaal een gi achtergrond/trainen nog in de gi.
Tevens de niet bjjers zoals fedor soudokjo, komen uit gi sporten.
fedor traint zelfs gewoon nog sambo in kurtka

Chico
08-08-2007, 22:05
ja en die trainen ook zonder gi...

en daarnaast hebben de meeste stervelingen onder ons niet het zelfde hoeveel talent als het lijstje dat je opnoemt...

Scofieldjack
08-08-2007, 22:25
garcia had voor adcc nog nooit zonder gi getraind..

Met talent heeft het weinig te maken

http://www.youtube.com/watch?v=8hFHoykw4hI

luister naar de wijze woorden van marcelo.

Chico
08-08-2007, 22:49
hij zegt zelf dat ie één dag zonder gi traint...

en hij zegt niets waar ik het niet eens mee ben.. ik zeg alleen dat het spelletje anders wordt als je het pak uit trekt... nou heb je bepaalde grootheden die het pak uitrekken en nog steeds je alle hoeken en vouwmethodes kunnen laten zien..

maar ik had bv een redelijke overgangsperiode nodig van gi naar no gi omdat ik dan geen pak had voor controle of aanvalmogelijkheden en dat de tegenstander gladder is en moeilijker te controleren (nou is het voor uke ook moeilijker om tori te controleren in een gevaarlijke positie door gebrek aan gi)

daarom zeg ik.. het lijstje dat je opnoemt zijn grote namen... ik denk dat je moet kijken hoe het bij de normale stervelingen gaat...

edit.. en ik zeg al helemaal niet dat je niet met gi moet gaan trainen... ik ben dol op gi.. denk alleen dat je voor grappling en mma zeker wel ook zonder gi moet trainen..