PDA

View Full Version : Schutter executeert drie Amerikaanse studenten



Fr3ddy
07-08-2007, 01:43
AMSTERDAM - Drie Amerikaanse studenten zijn maandag doodgeschoten op het schoolplein van een basisschool. Een vierde slachtoffer overleefde de aanval. De vier werden gedwongen op een rij tegen de muur te gaan staan waarna de schutter het vuur opende, meldt CNN.

De schietpartij vond plaats in de Amerikaanse stad Newark. Alle vier de studenten studeerden aan universiteiten buiten de stad. Twee van de slachtoffers waren broer en zus.

De lokale autoriteiten hebben nog geen aanhoudingen kunnen verrichten.

Biiyen
07-08-2007, 02:39
Damn, het is echt altijd weer raak daar... De USA en scholen blijft een merkwaardige combinatie.

MB667
07-08-2007, 03:17
usa en de wapenwet is toch een mooie combinatie.

ik vind het toch raar vinden *not* bijna in heel europa krijg je heel erg moeilijk wapens en hier worden veel minder mensen afgeschoten als daar. hoe kan dat toch?

PigDog
08-08-2007, 07:24
Toch gaat dat niet helemaal op: In heel Canada kun je wel vrij wapens kopen, maar vallen er nog minder dodelijke schoten dan in Amsterdam.
Hoe kan dat dan?

MB667
08-08-2007, 17:11
Dat is een goeie. Misschien doordat er minder grote steden zijn en dus minder gangs en gekke personen die elkaar afmaken of op elkaar schieten? Nee dat kan ook weer niet. Stelletje cowboys zijn het daar ook ;).

Paganstars
08-08-2007, 18:46
Toch gaat dat niet helemaal op: In heel Canada kun je wel vrij wapens kopen, maar vallen er nog minder dodelijke schoten dan in Amsterdam.
Hoe kan dat dan?


Ook niet verwonderlijk als je kijkt naar de bevolkinsdichtheid/m2

Mike
08-08-2007, 19:10
ach in amerka schieten ze elkaar op scholen hier in NL is het een rage geworden om elkaar dood te steken.

Zijn wij dan zoveel beter of gebruiken we slechts prehistorischere wapens dan de amerikanen?

RNLMC
08-08-2007, 19:13
nog nooit Bowling for columbine gezien allemaal? legt het vrij duidelijk uit moet ik zeggen.

Italian*Berlusconi*
08-08-2007, 19:28
ach in amerka schieten ze elkaar op scholen hier in NL is het een rage geworden om elkaar dood te steken.

Zijn wij dan zoveel beter of gebruiken we slechts prehistorischere wapens dan de amerikanen?

ik denk dat er relatief minder steekpartijen hier op de scholen zijn dan de schiet incidenten in de US....

MilfhunterMMA
08-08-2007, 20:34
Toch gaat dat niet helemaal op: In heel Canada kun je wel vrij wapens kopen, maar vallen er nog minder dodelijke schoten dan in Amsterdam.
Hoe kan dat dan?

hier heeft iemand bowling for columbine gekeken.

TheSkindo
08-08-2007, 20:42
Yep prachtige docu...Amerikanene zijn gewoon raar

FOCUS
08-08-2007, 20:57
als je hier als puber (lees; onbesuisde heethoofd die niet nadenkt over de gevolgen van zijn daden) net zo makkelijk aan wapens zou kunnen komen als daar (en dan bedoel ik dus die volautomatische geweren die ze -jaja- voor de jacht gebruiken, of voor verdediging van je huis)...
dan wordt de leraar een bedreigde diersoort.

PigDog
09-08-2007, 00:21
hier heeft iemand bowling for columbine gekeken.

Zeker heb ik de films gezien van die linkse rakker, maar alles is altijd op meerdere manieren uit te leggen, zonder te hoeven liegen.
Belangrijker vind ik mijn eigen ervaringen zowel in Amerika als in Canada voor wat betreft tolerantie en het kopen van wapens....

Ook in Canada heb je hele grote steden, waar vrijwel niks gebeurd op dat gebied. Ook hoor je daar nooit van massamoorden op universiteitsterreinen.
In Nederland zijn we veel dichter bevolkt als in de VS, maar toch gebeurt er minder op dat gebied. Ik was onlangs in Huntsville, een middelgrote plaats in Alabama, waar tot juli al 18 moorden met vuurwapens waren gepleegd. Dat is gewoon raar. Het is echt een stadje met ruimte, niks getto's en geen hutje-mutje huizenbouw......

Dus die vlieger gaat niet altijd op....

Biiyen
09-08-2007, 04:00
Zeker heb ik de films gezien van die linkse rakker, maar alles is altijd op meerdere manieren uit te leggen, zonder te hoeven liegen.
Belangrijker vind ik mijn eigen ervaringen zowel in Amerika als in Canada voor wat betreft tolerantie en het kopen van wapens....

Ook in Canada heb je hele grote steden, waar vrijwel niks gebeurd op dat gebied. Ook hoor je daar nooit van massamoorden op universiteitsterreinen.
In Nederland zijn we veel dichter bevolkt als in de VS, maar toch gebeurt er minder op dat gebied. Ik was onlangs in Huntsville, een middelgrote plaats in Alabama, waar tot juli al 18 moorden met vuurwapens waren gepleegd. Dat is gewoon raar. Het is echt een stadje met ruimte, niks getto's en geen hutje-mutje huizenbouw......

Dus die vlieger gaat niet altijd op....

Ik ben echt van mening dat Amerikan gewoon gek zijn. Alles in Amerika is groter, dus ook de stupiditeit.

Nopain85
09-08-2007, 09:20
Newark is toch 1 van de groots achteruit gaande steden in amerika?

hier word trouwens ook ufc 78 gehouden :D , word uitkijken dus

Muay Thai Elite
09-08-2007, 10:42
Zeker heb ik de films gezien van die linkse rakker, maar alles is altijd op meerdere manieren uit te leggen, zonder te hoeven liegen.
Belangrijker vind ik mijn eigen ervaringen zowel in Amerika als in Canada voor wat betreft tolerantie en het kopen van wapens....

Ook in Canada heb je hele grote steden, waar vrijwel niks gebeurd op dat gebied. Ook hoor je daar nooit van massamoorden op universiteitsterreinen.
In Nederland zijn we veel dichter bevolkt als in de VS, maar toch gebeurt er minder op dat gebied. Ik was onlangs in Huntsville, een middelgrote plaats in Alabama, waar tot juli al 18 moorden met vuurwapens waren gepleegd. Dat is gewoon raar. Het is echt een stadje met ruimte, niks getto's en geen hutje-mutje huizenbouw......

Dus die vlieger gaat niet altijd op....

Sja.. Precies.. Echt té raar dus gewoon.

Biiyen
11-08-2007, 03:02
Sja.. Precies.. Echt té raar dus gewoon.

Misschien komt het wel door die "prestatie" cultuur die heerst in de US. Het is immers een land waar enorm wordt opgekeken naar "helden" en mensen streven er ook echt naar om ergens heel erg goed in te zijn, of heel succesvol. En natuurlijk zijn er vaak ook nog de ouders die het onmogelijke verlangen, eisen, van hun kind. Vooral op jonge mensen kan dat een heel vervelende uitwerking hebben.

Aan de andere kant van de medaille leven mensen, ondergewaardeerde mensen in vaak erbarmelijke omstandighede en viert criminaliteit daar hoogtij.

1 + 1 is dus mijnsinziens behoorlijk 3 in de US.

De middenklasse en rijke bezwijken onder de hoge druk en de armen slachten elkaar lekker af in de ghetto's.

Mike
13-08-2007, 16:43
wat een gelul allemaal

kijk ons eigen nieuws dan

afgelopen week 4 schietpartijen in ons kikkerlandje met een schamele 16 miljoen inwoners, tel daarbij op nog eens minimaal 20 landelijke wekelijkse steekpartijen

relatief gezien doen we dus helemaal niet onder, toch vinden we onszelf niet gestoord.............

Muay Thai Elite
13-08-2007, 23:47
Schamele 16 miljoen?

Dat is juist een enorm aantal voor het kleine oppervlak waar we op leven.. En sinds jaar en dag proberen we de US en NL met elkaar te vergelijken, en wat is de uitkomst altijd: de US is fakking crazy!

Voor elke messteek die in NL plaatsvindt, vinden er daar 10 geweerschoten plaats..

Mike
14-08-2007, 21:59
Schamele 16 miljoen?

Dat is juist een enorm aantal voor het kleine oppervlak waar we op leven.. En sinds jaar en dag proberen we de US en NL met elkaar te vergelijken, en wat is de uitkomst altijd: de US is fakking crazy!

Voor elke messteek die in NL plaatsvindt, vinden er daar 10 geweerschoten plaats..


ja en er wonen dan ook minstens 20 keer zoveel mensen in de Verenigde Staten(een "kleine" 300 miljoen). Hoe kan je dat nou met elkaar vergelijken. daarnaast is Amerika pas ongeveer 200 jaar oud, de oude pioneers gewoonten zitten er daar nog goed in gebakken. Dat gaat wel over.

16 miljoen mensen in nederland noem jij een enorm aantal op klein oppervlak hahaha? Er wonen alleen al in newyork 8 miljoen mensen op een relatief kluitje.

Je weet blijkbaar niet waar je het over hebt.......... , je lijkt wel zo'n domme Amerikaan :D ben je er uberhaupt weleens geweest of heb je al je vergaande Amerika kennis van internet en Michael Moore filmpjes :P

FOCUS
14-08-2007, 23:32
Damn MTE,

die billen zijn veel te lekker, weghalen voordat ik doordraai en mn volautomatisch telescoopgeweer pak, bovenop de ikea ga staan en elke proletarier met een lekkere vriendin met zulke billen voor zn kop knal

Muay Thai Elite
15-08-2007, 02:22
Elke keer als ik op Mixfight inlog zit ik eerst een half uur te kwijlen op mn sig....

Enneh, Mike, jij, als alwetende supermacht, hebt zeker handmatig elke Amerikaan geteld toen je daar was?

Ben IK een lompe Amerikaan? Wie is er nou zo lomp om te stellen dat je alleen een mening over Amerika mag hebben als je er bent geweest...... Dipshit.

Mike
15-08-2007, 02:32
WIE is er nou zo lomp om te stellen dat je alleen een mening over Amerika mag hebben als je er bent geweest...... Dipshit.

Geen idee........ Jij?

dat zie je mij nergens posten...

en handmatig tellen? hahaha google it nerd

Muay Thai Elite
15-08-2007, 08:21
Google it nerd is de mooiste contradictie opgesomd in een 3 woorden tellende zin OOIT..

Waarom zou ik het aantal inwoners van Amerika willen 'googlen'.... Eet je supersize Macmenu nou maar op, en ga maar weer lekker in je zandbak spelen.

Mike
16-08-2007, 07:59
Google it nerd is de mooiste contradictie opgesomd in een 3 woorden tellende zin OOIT..

Waarom zou ik het aantal inwoners van Amerika willen 'googlen'.... Eet je supersize Macmenu nou maar op, en ga maar weer lekker in je zandbak spelen.

jongen lul niet zo dom , t siert je niet

je suggereert dat ik handmatig de inwoners van amerika heb geteld met je domme kop. Waarop ik aangeef dat je dat soort demografische informatie gewoon kan googlen.


en ga google maar voor nerds vinden terwijl jezelf dagelijks op een internet forum je onzin verspreidt..........

super doei he pik

Muay Thai Elite
17-08-2007, 03:36
Super toedels vrind