PDA

View Full Version : [BJJ] Kent iemand Yamasaki Acadamy (B)



Tony
17-08-2007, 03:35
Beste mixfighters,

Ik heb volgende week een proefless BJJ @ Yamasaki Acadamy bij ons over de grens in Houthalen (omg. Genk, België)

Is iemand bekend met deze club? Staan ze goed aangeschreven? Is het een leuk team?

kortom, wie kent ze?

De lessen worden voornamelijk verzorgt door de Braziliaan Augusto Ferrari (zwarte band)

meer info: linkje (http://www.grappling.be/ned/home.html)

Paganstars
17-08-2007, 04:53
vraag anders christophe of wolverine ff! die komen zelf uit belgie... misschien dat zij hen kennen!

Briant
17-08-2007, 07:25
Ik heb augusto ferarri wel eens zien knokken en daar kun je zeker een hoop van leren. Volgens mij is het ook een hele relaxte gozer.

topfighter
17-08-2007, 07:30
Ik ken ze zeer goed, Bart cremers geeft er ook les en het zijn relaxte kerels en en gezellige ploeg

Vision
17-08-2007, 07:31
Ik train er zelf ook enkele malen per week. :)
We hebben een leuke bende daar om te trainen.
Een deel van ons team zit momenteel in Brazilie te trainen.
Augusto zit ook in Sao Paulo nu.
Je komt maar een keertje meedoen, iedereen is welkom bij ons.

Greetz,

Kenny

Tony
17-08-2007, 20:16
ah, leuk om te horen allemaal.
Ben erg benieuwd in elk geval.

Alleen is het nu even onzeker of ik volgende week de proefles al heb.. Een goeie vriend regelt die proefles.. maar volgens mij wilde hij de dinsdag gaan (en dan ben ik jarig.. dus heb ik bezoek thuis zitten)..

anyhows... hoe zwaar is een bjj les eigenlijk voor een slecht getraind iemand als ik (conditioneel) ... of valt daar niks over te zeggen..
@Vision, hoe ziet in het kort een bjj les eruit?

Tony
17-08-2007, 20:45
trouwens.. ik zie nergens prijzen staan op de website...
Kan iemand me een indicatie geven van wat het kost daar?

Christophe
17-08-2007, 23:01
Hey Dacide ... vriend van Dennis?! Dan heb ik al van je gehoord! ;)

Het is inderdaad een relax team, met enkele goede vechters en een leuke sfeer. Hoofdlesgever is Bart Creemers (purple belt, zit nu in Brazilië voor een week of 5 ... lucky Bastard). Augusto Ferrari is al een tijdje terug naar Brazilië (lucky Bastard). Ik heb gehoord dat hij wel terug zou komen ... afwachten dus!

Ga je proefles (of twee, ze kijken vast niet zo nauw) gerust zonder je vriend kijken als je niet kan wachten! En laat eens weten wat je er van vond! ;)

Tony
17-08-2007, 23:35
Heey Christophe,

Ben idd een vriend van Dennis ja (maar de kans is groot dat ik niet "die" vriend ben maar een andere hehe)... Ik ben in elk geval gewoon Tony in real life (en met die vriend in kwestie bedoeld Dennis waaarschijnlijk Jeroen).. Maargoed, genoeg geneuzel.

De bedoeling is dat ik samen met Jeroen een proefles (of twee) kom nemen. We rijden dan gewoon met dennis mee ofzo.. altijd gemakkelijk.

Volgens mij wil Jeroen woensdag een proefles nemen of dinsdag (maar dan kan ik niet want jarig).

Ben in elk geval zeeeeer geïnteresseerd in de club (en zowieso in de sport).

Ik wil ook eens leren guardjumpen, want dat leren we nooit met judo ;)

Vision
17-08-2007, 23:45
De proefles is gratis :D
We beginnen met opwarming, dan enkele technieken indrillen en daarna het leukste gedeelte.... Sparren! ;)
Je doet op je eigen tempo mee, we gaan je natuurlijk niet afbeulen op je eerste les.
Als je een vriend van Dennis bent dan vermoed ik dat hij je wel al alles uitgelegd heeft. En als hij dat niet gedaan heeft zal ik hem dinsdag eens aan zijn oren trekken. :)

Greetz,

Kenny

Tony
18-08-2007, 00:12
aha, thanks voor de uitleg.. Lijkt me redelijk vergelijkbaar met een judoles.

IK heb dennis zelf nog niet gesproken... Dus heb nog geen uitleg gehad.. Jeroen heeft hem wel al gesproken in elk geval...

Ik neem aan dat dennis wel goed mee kan in de les? (aangezien hij een zwarte band judoka is).. Of is de transitie toch dusdanig groot tussen judo en bjj?

Tony
23-08-2007, 02:35
Zo, vanavond is het zo ver... Onze eerste proefles BJJ..

duim voor me dat ik geen nek breek :)

Tony
23-08-2007, 07:29
Zo, ik ben net terug van 2 uurtjes bjj..

fokking hell... ik zit er echt doorheen... (ligt wellicht meer aan het gebrek aan conditie dan aan bjj zelf)..

maar ik vind het toch intensiefer dan judo denk ik...

IK had echt veel moeite met mijn ademhaling als er iemand op me ligt.

Ik ga er in elk geval wel mee door.. maar dat er iets heeeeel drastisch moet gebeuren aan mijn conditie.. dat staat buiten kijf.

Christophe
25-08-2007, 21:49
Zo, ik ben net terug van 2 uurtjes bjj..

fokking hell... ik zit er echt doorheen... (ligt wellicht meer aan het gebrek aan conditie dan aan bjj zelf)..

maar ik vind het toch intensiefer dan judo denk ik...

IK had echt veel moeite met mijn ademhaling als er iemand op me ligt.

Ik ga er in elk geval wel mee door.. maar dat er iets heeeeel drastisch moet gebeuren aan mijn conditie.. dat staat buiten kijf.

:D Hahahahaha ... het is vooral vermoeiend omdat het iets heel anders is dan je gewoon bent. Als je meer gaat trainen, leer je je spieren op de juiste momenten te laten rusten, en beter ademhalen, e.d. ... don't worry, komt vanzelf goed!

Ik ben blij dat je het leuk vind daar. Als ze je niet goed leren guardjumpen laat je me maar iets weten, dan regel ik wel iets! ;)

Tony
26-08-2007, 00:39
Nee ok, geloof ik direct ja..
De bedoeling is nu om maar 1x per week aan bjj te doen (woensdag). dit ivm reistijd (40 minuten).. Hiernaast blijf ik dan gewoon judo doen (de wedstrijdtraining). Altijd handig voor de conditie en stabiliteit.
Kan ook proberen te focussen op de ne-waza technieken...
Evt kan ik ook nog een 2e dag trainen (judo).. deze les is dan puur techniektraining.

In elk geval vond ik het echt een leuke ervaring en wil er zeker mee doorgaan.
Mijn blauwe plekken beginnen in elk geval weg te trekken hehe.

Tony
06-09-2007, 08:01
net terug van training... Derde les inmiddels.. Deze keer voor het eerst van Bas Cremers les gehad (paarse gordel).. damn wat een toffe leraar.. absoluut geweldig om les te hebben van hem. Hij neemt echt de tijd voor je om dingen uit te leggen.. echt super...

(zelfde geldt trouwens ook voor jou Kenny..)

Christophe
06-09-2007, 08:48
net terug van training... Derde les inmiddels.. Deze keer voor het eerst van Bas Cremers les gehad (paarse gordel).. damn wat een toffe leraar.. absoluut geweldig om les te hebben van hem. Hij neemt echt de tijd voor je om dingen uit te leggen.. echt super...

(zelfde geldt trouwens ook voor jou Kenny..)

Bart Creemers! ;)

Pas terug van Brazil en lekker scherp!

Tony
06-09-2007, 09:29
Vandaag mijn eerste armbar ingezet en geguardjumped :)

Wat wil je nog meer hehe. :lol:

mdk
06-09-2007, 15:52
Vandaag mijn eerste armbar ingezet en geguardjumped :)

Sssssst..... guardjumpen mag je hier niet te hard zeggen.....LOL

Vision
06-09-2007, 19:52
Héhé, That's right. Wij doen aan guardjumpen :)
Het beloofd een leuke maand te worden met 2 zwarte gordels die komen les geven. Bart en de rest zijn net terug van Brazilië en staan lekker scherp, Sarah komt deze maand ook terug uit Brazilië, heeft er ook een 6tal weken getraind. Gaan we weer lekker afzien in het sparren :D

Greetz,

Kenny

Christophe
06-09-2007, 20:16
Héhé, That's right. Wij doen aan guardjumpen :)
Het beloofd een leuke maand te worden met 2 zwarte gordels die komen les geven. Bart en de rest zijn net terug van Brazilië en staan lekker scherp, Sarah komt deze maand ook terug uit Brazilië, heeft er ook een 6tal weken getraind. Gaan we weer lekker afzien in het sparren :D

Greetz,

Kenny

Nou, nou! ;)

the boxer
14-10-2007, 19:47
ik ben ook helemaal weg van bjj!! ben sinds 3 weken aan het trainen
in Maastricht. (Bij Jordy Peute) Die kerel doet dat ferm goed!
Ik moet wel zeggen dat het een hele aanpassing is. Ben ondertussen al een
jaar of 15 aan het boksen maar dit is conditioneel toch heel anders. En soms
vind ik het ook frustrerend hoe sommigen mij zo gemakkelijk doen afkloppen! :mad: Maar we blijven zeker doortrainen!!!!! :lifting:

Christophe
14-10-2007, 20:51
ik ben ook helemaal weg van bjj!! ben sinds 3 weken aan het trainen
in Maastricht. (Bij Jordy Peute) Die kerel doet dat ferm goed!
Ik moet wel zeggen dat het een hele aanpassing is. Ben ondertussen al een
jaar of 15 aan het boksen maar dit is conditioneel toch heel anders. En soms
vind ik het ook frustrerend hoe sommigen mij zo gemakkelijk doen afkloppen! :mad: Maar we blijven zeker doortrainen!!!!! :lifting:

Jordy is inderdaad erg goed! Veel plezier! :thup: