PDA

View Full Version : Agent 'homo' noemen mag



blazin.arr0w::::
22-08-2007, 19:50
AMSTERDAM - Een 19-jarige utrechtenaar die 'homo' riep tegen een agent in Den Bosch is vrijgesproken. Het zou volgens de rechter anders zijn geweest als daar 'vieze' of 'vuile' aan vooraf was gegaan.
De man riep de gewraakte tekst afgelopen nieuwjaarsnacht tegen een politieman. De agent voelde zich daardoor 'in zijn eer en goede naam aangetast'. De politierechter in Den Bosch vindt ‘homo’ op zich geen belediging, het is een neutraal woord. Dat verandert als daar een kwalificatie aan wordt gegeven.

De gerechtshoven in Leeuwarden en Arnhem hebben vorige maand twee personen alsnog in hoger beroep veroordeeld wegens het beledigen van politieagenten. In Arnhem ging het om een man die zijn middelvinger opstak, in Leeuwarden stond een man terecht wegens het roepen van 'fuck you' naar een agent'. Ze waren eerder door een politierechter vrijgesproken.

Volgens gerechtshof in Arnhem is het opsteken van een middelvinger wel degelijk een belediging wanneer mensen zich erdoor beledigd voelen en als het bovendien de bedoeling was iemand ermee aan te randen in zijn eer en goede naam”.

Jochem
22-08-2007, 19:58
het zijn toch ook allemaal homo`s

Bud S
22-08-2007, 22:42
het zijn toch ook allemaal homo`s

:thup: is natuurlijk een ultieme wraakactie voor al die verkeersboetes die die rechter ooit gekregen heeft

Italian*Berlusconi*
22-08-2007, 23:03
typisch nederland.. hoop echt dat een agent een keer zn knuppel in zo'n nekkie van zo'n stoer jochie zet die met zn grote mond stoer loopt te doen. Echt raar dat dat weer kan in NL. Iedereen nu blij roepen dat het kan natuurlijk, maar als er weer is wat gebeurt dat ze te soft zijn loopt iedereen weer te zeiken op de agenten.
Mag wel wat meer respect getoond worden richting de dienders imo... en nee ik ben geen agent.. ;) Zou je in spanje of italie moeten proberen, een agent homo te noemen.

MB667
22-08-2007, 23:24
het zijn toch ook allemaal vieze homo sapiens

micha
22-08-2007, 23:42
vrijheid van meningsuiting toch?

Evilman
23-08-2007, 00:33
Mag wel wat meer respect getoond worden richting de dienders imo... en nee ik ben geen agent.. ;) Zou je in spanje of italie moeten proberen, een agent homo te noemen.

Meer respect voor dienders ben ik zeker met je eens.
Maar ik denk ook dat de politie in Nederland HEEL wat mag
veranderen om ook zelf daar iets aan te doen.
Ik andere landen dwingen ze het alleen al af door uiterlijk
vertoon. Goed ingepakt.. in het zwart, kisten, alle dingen die
ze nodig hebben gordel om de middel enzo.
En het zijn ook flinke lui over het algemeen.

Agenten hier lijken meer op welzijnswerkers soms.
Als t aan mij ligt verandert dit morgen nog.

Biiyen
23-08-2007, 02:59
typisch nederland.. hoop echt dat een agent een keer zn knuppel in zo'n nekkie van zo'n stoer jochie zet die met zn grote mond stoer loopt te doen. Echt raar dat dat weer kan in NL. Iedereen nu blij roepen dat het kan natuurlijk, maar als er weer is wat gebeurt dat ze te soft zijn loopt iedereen weer te zeiken op de agenten.
Mag wel wat meer respect getoond worden richting de dienders imo... en nee ik ben geen agent.. ;) Zou je in spanje of italie moeten proberen, een agent homo te noemen.

Zijn alle agenten in Italië en Spanje homohaters? geen goed voorbeeld he kerel. Je wil wel dat homo's volledig gelijk zijn, maar als iemand je een homo noemt dan is het ineens een scheldwoord... Beetje krom, niet?

Jij als hoeder van de linkse kerk moet nu juist een feest organiseren omdat homo's volledig gelijk zijn en het woord homo niet langer gezien wordt als een scheldwoord.

Ronald
23-08-2007, 03:12
Zijn alle agenten in Italië en Spanje homohaters? geen goed voorbeeld he kerel. Je wil wel dat homo's volledig gelijk zijn, maar als iemand je een homo noemt dan is het ineens een scheldwoord... Beetje krom, niet?

Jij als hoeder van de linkse kerk moet nu juist een feest organiseren omdat homo's volledig gelijk zijn en het woord homo niet langer gezien wordt als een scheldwoord.
Je maakt dezelfde fout als die rechter: je gaat een woord taalkundig en sociologisch ontleden. Onzin! (met alle respect ;)) Die 19 jarige roept het met de bedoeling om de agent te beledigen... dus is het een belediging. Zo simpel is 't. Ik hoop dat die knul alsnog veroordeeld wordt.

Biiyen
23-08-2007, 03:21
Je maakt dezelfde fout als die rechter: je gaat een woord taalkundig en sociologisch ontleden. Onzin! (met alle respect ;)) Die 19 jarige roept het met de bedoeling om de agent te beledigen... dus is het een belediging. Zo simpel is 't. Ik hoop dat die knul alsnog veroordeeld wordt.

Bewijs jij maar dat hij het bedoelde om te beledigen, de knul zag hem en noemde hem liefkozend homo, kan toch? Je kan niet iemand bekeuren vanwege een "bedoeling" of "intentie".

Ronald
23-08-2007, 03:32
Bewijs jij maar dat hij het bedoelde om te beledigen, de knul zag hem en noemde hem liefkozend homo, kan toch? Je kan niet iemand bekeuren vanwege een "bedoeling" of "intentie".
Bewijzen?? Hoe moeilijk kun je het maken?

Briant
23-08-2007, 05:01
Het is allemaal de schuld van de Village People... als daar nooit een agent in gezeten had was dit nooit gebeurd

phranq
23-08-2007, 07:36
Je mag een agent wel homo noemen maar geen vieze homo, mag bij Evilman weer wel...

Bud S
23-08-2007, 16:50
Het is allemaal de schuld van de Village People... als daar nooit een agent in gezeten had was dit nooit gebeurd

:lol::lol::lol:

Italian*Berlusconi*
23-08-2007, 17:07
Zijn alle agenten in Italië en Spanje homohaters? geen goed voorbeeld he kerel. Je wil wel dat homo's volledig gelijk zijn, maar als iemand je een homo noemt dan is het ineens een scheldwoord... Beetje krom, niet?

Jij als hoeder van de linkse kerk moet nu juist een feest organiseren omdat homo's volledig gelijk zijn en het woord homo niet langer gezien wordt als een scheldwoord.

ben jij nou serieus?? en wil ik dat homo's volledig gelijk zijn?? hoeder van de linkse kerk?? nivo van wilders aanhang laat zich weer duidelijk zien hier! nice!!
ik wil er geen homo onderwerp van maken maar ik geloof niet zo in dat genetisch bepaald bla bla... maar wil niet te veel stof doen opwaaien en het ging om 'beledigen' van agenten.


Bewijs jij maar dat hij het bedoelde om te beledigen, de knul zag hem en noemde hem liefkozend homo, kan toch? Je kan niet iemand bekeuren vanwege een "bedoeling" of "intentie".


nogmaals.. ben jij nou serieus??

Joris
23-08-2007, 23:16
maat van me is wel eens gearresteerd voor intentie tot fietsenstelen... hij was wel weer zo weg op het buro :D de druif :P

PigDog
24-08-2007, 20:42
Ik vind jullie allemaal homo's.............