PDA

View Full Version : Wilders schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten



Justinian
23-08-2007, 06:04
Kamerlid Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid is geschrokken over het bericht dat er in Amsterdam mensen uit 177 verschillende landen wonen.

Samen met zijn partijgenoot Sietse Fritsma vraagt hij aan de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Wonen, Wijken en Integratie of die zijn mening delen ''dat het volstrekt onwenselijk is'' dat Amsterdam zoveel nationaliteiten herbergt. Wilders en Fritsma wijzen erop dat ''de smeltkroes New York'' er maar 150 telt. De Kamerleden willen weten of de drie ministers hier actie tegen gaan ondernemen.

Ook vinden de PVV'ers het ''volkomen onwenselijk'' dat meer dan 123.000 Amsterdammers een dubbele nationaliteit hebben. Ze vragen aan de ministers of zij van plan zijn de Rijkswet op het Nederlanderschap zodanig aan te passen dat het aantal mensen met een dubbele nationaliteit niet nog verder zal toenemen.

De Amsterdamse zender AT5 verbaast zich over de vragen. Zo vraagt de zender zich af waarom New York in Wilders' ogen wel een smeltkroes is, en waarom daar in Amsterdam geen sprake van zou mogen zijn. Wilders meldt trouwens ook niet waarom het ''onwenselijk'' is dat er 177 nationaliteiten in onze hoofdstad wonen.

Overigens zijn er volgens de VN 192 verschillende landen. Amsterdam zou dus nog maar 15 nationaliteiten 'missen' om alle landen binnen haar gemeentegrenzen te hebben, zo meldt Radio 538 vanmiddag. Onder meer Liechtenstein en Tuvalu zijn niet vertegenwoordigd.

Justinian
23-08-2007, 06:04
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?

De dikke nudist
23-08-2007, 06:09
Ik zeg: zoek die vijftien en maak die spaarkaart vol.

Best gezellig hiero in Amsterdam met al die verschillende mensjes hoor :thup:.

aliendwurf
23-08-2007, 06:24
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?

Geenzins...

HUNTER
23-08-2007, 06:44
Man.... moeten we dan allemaal Limbo worden en ons haar in de meest vreselijke coupe doen??

Die Wilders loopt alleen maar doelloos overal tegenaan te schoppen. Gewoon negeren ipv ophef over lopen maken (hmmmz negeren is misschien niet het meest juiste woord in deze)

Jeru
23-08-2007, 06:52
Goh vorig jaar waren het er 176 en nu als het er 177 zijn schrikt hij ervan??? hahaha wat een grap. Hij is niet erg op de hoogte he.
Amsterdam staat al jaren eerste. Antwerpen nummer twee en de top drie wordt volgemaakt door New York.
Amsterdam heeft het!!! :cool2:

Jeru
23-08-2007, 06:57
Oh ja als je wilt zien hoe de bevolking er uit zag in 2006 hier de EXCEL sheet met alle nationaliteiten en het aantal. Wel grappig om te zien. Vooral die gasten die alleen zijn :D (vanmiddag even op het werk gecheckt ;)
http://www.amsterdam.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/2104/20060728nationaliteiten2005-2006.xls

Of de pdf
http://www.amsterdam.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/11512/nationaliteiteninamsterdamdpg2006.pdf

jopke
23-08-2007, 07:14
super idee van wilder (not) :thown::thown: hij vergeet er bij te vertellen dat zijn eigen vrouw ook een dubbelle nationaliteid heeft!!

die ook het land maar uitschoppen dan?? meneer wilders??? :twak:

HUNTER
23-08-2007, 07:18
heeft ie een vrouw? :eek:

damn.............

jopke
23-08-2007, 07:18
het valt trouwens wel op dat er veel meer polen en marrokanen zijn bij gekomen... maar ja who cares?

jopke
23-08-2007, 07:18
ja uit macedonie ofzo

jopke
23-08-2007, 07:20
sorry uit homgarije! (een pot nat):P

Biiyen
23-08-2007, 07:24
Balans:

Amsterdam Totaal 2006: 1.354.000
Buitenlanders Totaal 2006: 742.961

Nederlands 49%
Niet Nederlands 51%
742.961
Marokkanen 2006: 63.921
Turken 2006: 37.139

Den Haag, Rotterdam en Utrecht hebben soortgelijke cijfers. Best schokkend als je het mij vraagt.

phranq
23-08-2007, 07:43
Geenzins...

x2

The Bulldog
23-08-2007, 07:47
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?

Nope deze man begint nu echt bulten te veroorzaken...bah bah

En dan niet eens om ideeen die hij heeft , maar door het ziekelijk oportunistische en overijverige reageren op elk nieuws bericght wat maar iets te maken heeft met nationaliteiten anders dan de NLse

MilfhunterMMA
23-08-2007, 07:49
Zeer schokkend! Waarom weet ik niet, maar toch vind ik het!

Evilman
23-08-2007, 08:26
Toch vind ik wel dat in welke plaats dan ook
het niet zo hoort te zijn dat er minder autochtonen
wonen dan allochtonen.

Dat is de omgekeerde wereld, en je kunt zeggen wat je
wilt, maar het is niet gezond. Hoeveelheid aan nationaliteiten
boeit geen ruk.. dom van Wilders. Waarom zegt ie niets over
de dominantie in aantal. Dat is wel zorgwekkend imo.

MB667
23-08-2007, 16:27
Man.... moeten we dan allemaal Limbo worden

wil je limburg niet in dit verhaal betrekken.

micha
23-08-2007, 17:09
we moeten juist trots zijn

MilfhunterMMA
23-08-2007, 19:12
we moeten juist trots zijn

juist. ik bedoel in amsterdam gebeurt wel is wat, maar toch is het een feit dat 177 nationaliteiten relatief in vrede naast elkaar wonen. In een land waar ze veel minder nationaliteiten hebben, zoals in turkije, en de koerden en turken elkaar naar het leven staan, leven ze hier toch naast elkaar. ze zullen nooit elkaars homies worden, maar toch. zolang we geen parijse toestanden krijgen in amsterdam, denk ik dat het best goed gaat. echter de rotte appels, die stelsematig voor problemen zorgen, moeten wel hard aangepakt worden.

Italian*Berlusconi*
23-08-2007, 19:42
Toch vind ik wel dat in welke plaats dan ook
het niet zo hoort te zijn dat er minder autochtonen
wonen dan allochtonen.

Dat is de omgekeerde wereld, en je kunt zeggen wat je
wilt, maar het is niet gezond. Hoeveelheid aan nationaliteiten
boeit geen ruk.. dom van Wilders. Waarom zegt ie niets over
de dominantie in aantal. Dat is wel zorgwekkend imo.

wanneer is een allochtoon autochtoon en anders om? ben ik bijvoorbeeld in jouw ogen een allochtoon of autochtoon?? (terwijl ik hier geboren ben etc etc etc) Vind dat een beetje een rare zin van je.
Wanneer is iemand in jouw ogen een allochtoon of autochtoon?

Probleem jongeren en extremisten moeten gewoon aangepakt worden, autochtoon of allochtoon.

Italian*Berlusconi*
23-08-2007, 19:42
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?


nee hoor.. hier nog eentje.

Ralph
23-08-2007, 20:00
Probleem jongeren en extremisten moeten gewoon aangepakt worden, autochtoon of allochtoon.

:thup:

Die Wilders moet nu echt eens gaan kappen met z'n geclown. Hij was al niet echt geloofwaardig, maar het wordt steeds erger. What the fuck maakt het nu uit dat er zoveel nationaliteiten in Amsterdam wonen? Richt je eens op echte problemen i.p.v. dat populistische gelul. Bah

chief108
23-08-2007, 20:03
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?
:hiya:

Bud S
23-08-2007, 20:07
mixfight en geert wilders voor altijd samen

Dennis
23-08-2007, 21:13
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van dhr. Wilders?

ppf, die man is zo vermoeiend.

En ik het gevoel dat de mensen buiten amsterdam zich er drukker over maken dan de amsterdammers zelf

Jeru
24-08-2007, 02:07
ppf, die man is zo vermoeiend.

En ik het gevoel dat de mensen buiten amsterdam zich er drukker over maken dan de amsterdammers zelf

Jup...

Mensen doen net alsof het iets nieuws is. Amsterdam is al sinds de "oprichting" een handelstad en uit alle winstreken zijn mensen blijven hangen. Of het nou vanuit Portugal, Spanje, Duitsland of China was buitenlanders hebben we altijd gehad. Over de allochtonen uit het boerenland maar niet te spreken. Allochtonen is hier dus echt een verkeerd woord.

Ik heb vrienden die oorspronkelijk uit Iran, Thailand, El Salvador, Suriname en zelfs Friesland komen. Ik vind dat wel cool en niet veel mensen kunnen me dat nazeggen ;)

knilles
24-08-2007, 03:19
Vooral die mensen uit Friesland zijn de krenten in de pap ;)

Jeru
24-08-2007, 04:22
Ik bedoel maar :thup:

MB667
24-08-2007, 07:01
nou.....ik heb vrienden uit amsterdam en deventer. dat kennen ook niet veel limburgers zeggen. knipoog

blazin.arr0w::::
24-08-2007, 09:45
Gozer spoort niet

Kim
24-08-2007, 17:31
Autochtoon: dit ben je als je zelf en allebei je ouders hier geboren zijn.
Allochtoon: dit ben je als je zelf, of allebei, of één van je ouders in een ander land geboren zijn/is.

Dus ik ben een allochtoon!

Remco
24-08-2007, 18:11
Waarom wordt er toch zoveel aan nationaliteiten gehangen, in Amsterdam woont een Indonesische vriend van mij, die is opgegroeid in Drachten en dus naast Indonesisch, Amsterdams ook Fries spreekt. Prima gast.

Volgens Evilman moet deze beste man weg als mijn autochtone oma overlijdt. Het zou namelijk zo maar kunnen dat daarmee de balans overslaat naar een meerderheid aan allochtonen. Iemand die zulk hokjesdenken tentoonspreid verdenk ik van een gebrek aan ieder sociaal besef.

Italian zegt het goed. Criminele hangjongeren, hooligans, aso's: die pakken we aan. Zijn het voornamelijk allochtonen? Fijn, maar daarmee verwordt de term allochtoon nog niet tot crimineel. We gooien geen kinderen met het badwater weg.

Overigens vind ik dat alleen Amsterdammers mogen spreken over de zogenaamd schokkende samenstelling van haar bewoners. Deze Amsterdamse kaas heeft geen probleem met het wereldrecord nationaliteiten als zodanig.

knilles
24-08-2007, 18:21
Amsterdam bestaat oa uit: ;)

Antillianen
Marokkanen
Surinamers
Turken
Ethiopiers
Roemenen
Denen
Amerikanen
Molukkers

MB667
24-08-2007, 19:40
zo ken ik er nog een paar'
ef wiki-en.
Wat heeft nl allemaal vroeger veroverd:

Nederlands-Indië,
Suriname,
Nederlandse Antillen,

Nederlands Nieuw-Guinea.

In eerdere tijden had Nederland ook koloniale bezittingen in
New York,
Brazilië,
langs de kust van Guinea,
de Kaapkolonie (Zuid-Afrika),
een aantal Nederlandse factorijen aan de Goudkust, Sri Lanka en Formosa,

Bovendien was de kolonie in de Guyana's tot 1815 groter (zie Nederlands Guyana). De Republiek der Verenigde Nederlanden en het Koninkrijk der Nederlanden (vanaf 1815) hebben formeel tot 1956 diverse koloniën in bezit gehad. Dit koloniale rijk viel uiteen na de Tweede Wereldoorlog.

Tijdens de Gouden Eeuw was de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, via de Verenigde Oost-Indische Compagnie en de Verenigde West-Indische Compagnie een koloniale grootmacht.

Het Koninkrijk der Nederlanden zoals dat in 1815 ontstond, omvatte tot kort na de Tweede Wereldoorlog de volgende kolonies, die daarna overzeese gebiedsdelen werden genoemd tot 1956:

Nederlands-Indië, tot 1945[1]
Nederlands Nieuw-Guinea, dat tot 1963 onder Nederlands bestuur bleef
Suriname tot 1950[2], daarna tot 1975 autonoom land binnen het Koninkrijk
Curaçao en Onderhorigheden tot 1951[3] en tot op heden als Nederlandse Antillen als autonoom land binnen het Koninkrijk.
Aruba, dat vanaf 1986 zich afscheidde van de Nederlandse Antillen en als autonoom land binnen het Koninkrijk functioneert.
Nederlandse factorijen aan de Goudkust, verkocht aan het Verenigd Koninkrijk in 1871
Handelspost Dejima in Nagasaki, tot 1851 toen het Japans werd
Handelspost Coromandel in India, in 1825 aan de Britten verkocht
Vanaf 1922 was op voorstel van de Volksraad de term 'kolonie' uit de Grondwet geschrapt. Pas op 23 april 1936 volgde de hiermee samenhangende herziening van wetten waarmee de staatsinrichting van de kolonies werden aangepast. Tot Kabinet-Gerbrandy III (1945) bestond het Ministerie van Koloniën.

PigDog
24-08-2007, 20:40
Kortom, we zijn allen moe van Wilders....