PDA

View Full Version : fitness leeftijd



mit16
28-08-2007, 05:22
vraagje, wat is ongever een mooie leeftijf om aan fitness te beginnen. ik ben nu 14 ?
mvg

Evilman
28-08-2007, 06:20
sporten is altijd goed.
fitness ligt eraan hoe hevig je te keer gaat.

ik denk dat je nu best kan fitnessen maar niet
heel heftig moet doen snap je. niet continue tot
het uitsterste gaan en alles maar zo zwaar/veel mogelijk.

je kunt misschien wel al de basis leren qua beweging
door de oefeningen niet te zwaar en meer herhalingen
tedoen zodat je goed door krijgt hoe alles werkt.

Zorg ook dat je een goede instructeur hebt die snapt hoe
je de oefeningen doet zodat je niets kan verpesten.
Ik zou tot de 16 jaar rustig aan doen en de basis leggen.

ValeTudo
28-08-2007, 07:01
sporten is altijd goed.
fitness ligt eraan hoe hevig je te keer gaat.

ik denk dat je nu best kan fitnessen maar niet
heel heftig moet doen snap je. niet continue tot
het uitsterste gaan en alles maar zo zwaar/veel mogelijk.

je kunt misschien wel al de basis leren qua beweging
door de oefeningen niet te zwaar en meer herhalingen
tedoen zodat je goed door krijgt hoe alles werkt.

Zorg ook dat je een goede instructeur hebt die snapt hoe
je de oefeningen doet zodat je niets kan verpesten.
Ik zou tot de 16 jaar rustig aan doen en de basis leggen.Beste lijkt me idd max 3x per week en dan tot 50% van je 1RM. Je oefeingen goed aanleren is idd een MUST. Oefiningen moet je zo beheersen tot je als het ware met je gevoel in de spier kruipt.Kost tijd ;)

s6 ermee

kmr
28-08-2007, 09:25
Ga voor bodyweightoefeningen!

Jochem
28-08-2007, 16:58
Ga voor bodyweightoefeningen!

x2

wat pdf`jes downloaden hoe je moet squatten, opdrukken, optrekken. Kan je ongelooflijk sterk van worden, zonder ooit 1 dumbbell op te tillen.

Evilman
28-08-2007, 18:00
DAT is dus juist link.
PDfje over heo te squatten enzo.
Voor tselfde geld doe ie dat 2 jaar verkeerd.

Zorg maar dat je gewoon een goeie leraar hebt.
Dan leer je t aan zoals t hoort en heb een goeie basis
ipv dat je jezelf juist 'kapot' maakt.

ijsbier
29-08-2007, 19:48
lol mit16 heeft nu al drie topics lopen over het zelfde onderwerp.

mit16
29-08-2007, 22:59
neej hoor, maar maakt niej uit. misschien goede leeftijd voor een bril?

Evilman
30-08-2007, 02:00
met die attitude kun je de hulp wel vergeten
bij je 4e topic over de leeftijd :rolleyes:

rene37
30-08-2007, 02:58
vraagje, wat is ongever een mooie leeftijf om aan fitness te beginnen. ik ben nu 14 ?
mvg

Nog twee jaar tot je 16e zwemmen(serieus waar!) hiermee krijg je een goede basisfysiek. Indien je toch niet je geduld kan bewaren;) hooguit de basis fitness oefeningen met veel herhalingen uitvoeren. 25 reps(herhalingen)

Dus absoluut geen isolatie oefeningen.

Gulo gulo
30-08-2007, 04:40
lol mit16 heeft nu al drie topics lopen over het zelfde onderwerp.

LOL dat dacht ik ook al. Maar ja onze jonge vriend denkt er kennelijk anders over. Ook voor mij tijd voor een bril :cool2: Damn gettin' old...

mit16
30-08-2007, 05:47
Nog twee jaar tot je 16e zwemmen(serieus waar!) hiermee krijg je een goede basisfysiek. Indien je toch niet je geduld kan bewaren;) hooguit de basis fitness oefeningen met veel herhalingen uitvoeren. 25 reps(herhalingen)

Dus absoluut geen isolatie oefeningen.

wat is een isolatieoefening?

rene37
30-08-2007, 06:02
Een isolatie oefening is dat geen enkele andere spier, de spiergroep die je aan het trainen bent ondersteund.

Bv: triceps pull downs, imo wordt dan deze spier teveel belast en wordt deze niet gesteund/geholpen door andere spieren.
Als dit het geval is spreek je van een isolatie oefening.

Bij bankdrukken, wat geen isolatie oefening is, wordt niet alleen de borstspier belast maar ook oa de voorste schouderspieren en de triceps werken mee.
Maar..... heel belangrijk, je leeftijd in acht nemend, een lager gewicht en veel herhalingen!

Maar verdiep je eerst wat beter in de theorie/voeding, dan heb je die voorsprong alvast als je serieus aan de slag kan.

mit16
30-08-2007, 22:35
Maar verdiep je eerst wat beter in de theorie/voeding, dan heb je die voorsprong alvast als je serieus aan de slag kan.

misschien een handige link ? alvast bedankt

Evilman
30-08-2007, 22:53
www.google.nl (http://www.mixfight.nl/forum/www.google.nl) :D

mit16
30-08-2007, 23:08
Maar verdiep je eerst wat beter in de theorie/voeding, dan heb je die voorsprong alvast als je serieus aan de slag kan.

misschien nog handige links? en waarom moet ik lichte gewichten met veel herhalingen gebruiken? alvast bedankt

rene37
31-08-2007, 00:11
www.google.nl (http://www.mixfight.nl/forum/www.google.nl) :D

x2

ijsbier
31-08-2007, 00:26
mit16 is een beetje gek :crazy:

ValeTudo
31-08-2007, 00:33
mit16 is een beetje gek :crazy:of een beetje jong :whistling:

mit16
31-08-2007, 01:27
of een beetje jong :whistling:
er zijn er meer van mijn leeftijd, en misschien ook mensen met het gedrag van mijn leeftijd. :thup:

De man van 14K
31-08-2007, 01:53
er zijn er meer van mijn leeftijd, en misschien ook mensen met het gedrag van mijn leeftijd. :thup:


nee jij bent de enige die zich naar zijn leeftijd gedraagt broekie, en nu naar buiten knikkeren met je vriendjes

mit16
31-08-2007, 06:04
nee jij bent de enige die zich naar zijn leeftijd gedraagt broekie, en nu naar buiten knikkeren met je vriendjes
dat jullie dar als volwassene zo op reageren, weet beter denk na over jezelf. velen zullen ontdekken dat jullie wel wat beters van jullie leven kunnen maken.

Evilman
31-08-2007, 07:34
Dat rooie blokje onder je vcash zegt alweer genoeg na 33 posts

rene37
31-08-2007, 23:19
dat jullie dar als volwassene zo op reageren, weet beter denk na over jezelf. velen zullen ontdekken dat jullie wel wat beters van jullie leven kunnen maken.

???:wacko:

mit16
01-09-2007, 06:57
???:wacko:
oe daar baal ik van he

jopke
01-09-2007, 07:25
mit, jongen (lol) je moet nog veel leren, je kan beter een goede sportschool/trainer zoeken die van jou vast een topper maakt!
en dan hoef je hier ook nooit meer iets te vragen.

ik hoop dat je veel succes zal hebben maar tot die tijd kun je ons hier beter niet lastig vallen, of gewoon duidelijke vragen stellen die goed geformuleerd zijn, en een beetje anders omgaan met kritiek!

maar je bent nog jong dus misschien leer je het nog wel...

en kom nu nier met een ''maar'' (want je hebt al genoeg gezeurt,/en je daar ook belachelijk mee gemaakt)

met vrijndelijke groeten jopke!

mit16
01-09-2007, 23:55
mit, jongen (lol) je moet nog veel leren, je kan beter een goede sportschool/trainer zoeken die van jou vast een topper maakt!
en dan hoef je hier ook nooit meer iets te vragen.

ik hoop dat je veel succes zal hebben maar tot die tijd kun je ons hier beter niet lastig vallen, of gewoon duidelijke vragen stellen die goed geformuleerd zijn, en een beetje anders omgaan met kritiek!

maar je bent nog jong dus misschien leer je het nog wel...

en kom nu nier met een ''maar'' (want je hebt al genoeg gezeurt,/en je daar ook belachelijk mee gemaakt)

met vrijndelijke groeten jopke!

bedankt man hier heb ik tenminste wat aan.
mvg

FOCUS
02-09-2007, 01:19
http://www.knkf.nl/media/files/KrachttrainingJuli.pdf

tuurlijk kun je krachttraining doen op jouw leeftijd.
lees bovenstaand artikel uit het vakblad van de KNKF.
Heb je vragen, gewoon stellen op dit forum.
Veel plezier


ps artikel gaat mn over hele jonge kinderen, is niet bedoelt om je te narren.
Het toont slechts aan dat je al op jonge leeftijd weerstandstraining kan doen, dus zeker op jouw leeftijd.
Blessurerisico is klein, bij verstandig trainen heeft het vnl voordelen. Het is wel aan te raden om met losse gewichten, eigen lichaamsgewicht ed te trainen, laat die machines maar zitten, en idd geen isloatieoefeningen, daar heb je niets aan...
GEWOON DOEN DUS

mit16
02-09-2007, 01:20
toch heb ik nog wat belangrijk vragen voordat ik mijn lichaam om zeep help.

een jongen op mijn school die ik ken ging vanaf zijn 14e elke dag naar de sportschool, hij doet het nu een jaar, maar hij is echt een beer geworden!!

maar is het mogelijk voor mij op elke dag op te drukken, en om elke dag sit ups te doen??? want als je het logisch bekijkt, tussen elke avond opdrukken, zit toch weer 24 uur rust (hee slim he )??

wie o wie helpt mij???

FOCUS
02-09-2007, 20:45
natuurlijk kan je dat doen,

de intensiteit van opdrukken is iha matig, dus de hersteltijd is vrij kort.
een beer zal je er niet mee worden.

Gulo gulo
02-09-2007, 21:02
Je moet je ook bedenken dat het "beer zijn" kan komen door de puberteit. Denk dat voor jou op dit moment opdrukken en situps en eventueel pullups het beste is.