PDA

View Full Version : Gevecht 'openen'



kmr
04-09-2007, 09:41
Hoe begin jij meestal? Begin je altijd me een standaard 1-2 combinatie? Dus (als je rechts bent en met je linkerbeen voorstaat) linkse directe en dan een rechterhoek?

Discuss:twak:

Ulis-E
04-09-2007, 11:17
euh... geen ring ervaring.. maar met sparren meestal wat jabs en losse trappen.. om afstand een beetje te bepalen

Mastino
04-09-2007, 15:59
Hangt beetje af van mijn tegenstander... Probeer snel in te komen met trappen bij wijze van uitdaging, meestal komen ze dan vlug in en ga ik voor een shoot :)

mdk
04-09-2007, 16:10
ik begon als eerste met de vuist (gestrekte arm) tegen de andere aan te tikken als begroeting.

Nadat mijn laatste tegenstander mij erin luisde door als eerste zijn vuist uit te strekken en nadat ik mijn vuist daar tegenaan tikte gelijk door te komen met een directe stoot welke gelijk vol op m'n harses zat (heb hem wel laten tikken dus, what goes around comes around!) laat ik dit maar achterwege, vanaf nu bekijk ik het per partij/tegenstander waar ik mee begin.

Fr3ddy
04-09-2007, 20:32
.. met een sprintje de andere kant op

kmr
04-09-2007, 22:06
ik begon als eerste met de vuist (gestrekte arm) tegen de andere aan te tikken als begroeting.

Nadat mijn laatste tegenstander mij erin luisde door als eerste zijn vuist uit te strekken en nadat ik mijn vuist daar tegenaan tikte gelijk door te komen met een directe stoot welke gelijk vol op m'n harses zat (heb hem wel laten tikken dus, what goes around comes around!) laat ik dit maar achterwege, vanaf nu bekijk ik het per partij/tegenstander waar ik mee begin.

Nee, ik heb het over de eerste actie die erop gericht is de tegenstander pijn te doen.

mdk
04-09-2007, 22:23
Nee, ik heb het over de eerste actie die erop gericht is de tegenstander pijn te doen.


Was ook grappig bedoeld......,sorry

Maar mijn opening is afhankelijk van de achtergrond van de tegenstander (kickboksen, BJJ, enz).

kmr
04-09-2007, 22:29
Maar mijn opening is afhankelijk van de achtergrond van de tegenstander (kickboksen, BJJ, enz).

OK, vertel eens, wat doe je bij een kickbokser etc.

Chico
04-09-2007, 22:34
in de eerste drie keer shooto kwamen ze op me af met stoten... en deed ik een shoot..

vierde keer hield de tegenstander afstand en wist ik het niet meer... :D

Biiyen
04-09-2007, 22:53
in de eerste drie keer shooto kwamen ze op me af met stoten... en deed ik een shoot..

vierde keer hield de tegenstander afstand en wist ik het niet meer... :D

Chico in de ring: "Hey.... Heeey....... Heeeeeey DOE ES STOTEN MAN!?!" :lol:

HUNTER
05-09-2007, 01:14
jab, lowkick, clinch, knie, knie, knie, guillotine choke :whistling:

maar meestal zorg ik gewoon dat ik snel dichtbij kom zodat ik kan clinchen, de tegenstander tegen de touwen zetten en dan takedown maken

mdk
05-09-2007, 02:04
OK, vertel eens, wat doe je bij een kickbokser etc.

Proberen hem naar de grond te halen...

Ik ben geen paarse band BJJ die een beetje erbij kickbokst
En ik ben ook geen wedstrijdkickbokser die er een beetje bij grappeled,

Kortom mijn staande en grondwerk zijn beide van het zelfde niveau (even goed of even slecht, maar net hoe je het zien wel...).

Dus ik kijk liever naar de kwaliteiten van mijn tegenstander om daar een plan van te maken.

Mijn vorige tegenstander was een C-klasse kickbokser (ik heb geen wedstrijdervaring in kickboksen) dus was mijn plan om hem naar de grond te halen.

Paganstars
05-09-2007, 05:34
links direct rechter hoek knie knie

kmr
05-09-2007, 07:10
links direct rechter hoek knie knie


Aha, dus na je jab ga ik bukken om je rechterhoek te ontwijken en dan krijg je een linkerstoot tegen je harses. Muhahahahaha, je hebt jezelf bloot gegeven!:twak:Niet dat we ooit tegenover elkaar zullen staan:pimp:

The Bulldog
05-09-2007, 07:21
elke keer anders...

Evilman
05-09-2007, 07:33
waar s die lowkick binnenkant been?

Iwan
05-09-2007, 17:27
Lowkick binnenkant been. Daarna nogmaals maar dan opgevolgd door een rechts direct-linkse hoek er over heen.

Paganstars
05-09-2007, 17:41
Aha, dus na je jab ga ik bukken om je rechterhoek te ontwijken en dan krijg je een linkerstoot tegen je harses. Muhahahahaha, je hebt jezelf bloot gegeven!:twak:Niet dat we ooit tegenover elkaar zullen staan:pimp:

hey tis toch meppen als een kerel happen als een kerel?? maaruh ff serieus.. ligt aan de situatie... heb niet echt een standaard opening! Over het algemeen probeer ik afstand te houden door trappen, en van daaruit verder te werken, liefst wil ik hem als eerste een move laten maken!

Loekie
05-09-2007, 18:58
even afstand schatten, en dan een flying armbar :)

Iwan
05-09-2007, 19:16
Of de jab van je tegenstander met rechts wegtikken en gelijk crossen met rechts.

ValeTudo
05-09-2007, 19:24
even afstand schatten, en dan een flying armbar :)
sure :lol:

Flying Armbar doe je van kortbij,je moet namelijk een arm vasthebben :whistling:

Iwan
05-09-2007, 21:20
sure :lol:

Flying Armbar doe je van kortbij,je moet namelijk een arm vasthebben :whistling:

:D LOL!

Highline
06-09-2007, 00:12
kopstoot richting vuist gevolgd door een hap richting scheen en een kopstoot richting knie.zo klaar

lopez86
06-09-2007, 01:16
kopstoot richting vuist gevolgd door een hap richting scheen en een kopstoot richting knie.zo klaar

Die hap moet toch in het oor tijdens de clinch?

Briant
06-09-2007, 01:23
als mensen hier nu eens aantekeningen gaan nemen, krijgen we een hoop korte gevechten!

kmr
06-09-2007, 01:47
iefst wil ik hem als eerste een move laten maken!

Ik ben voor de Fedor-approach: als eerste aanvalluhhhh
:twak:

Highline
06-09-2007, 02:01
Die hap moet toch in het oor tijdens de clinch?

nee dat is voorspelbaar

ValeTudo
06-09-2007, 02:15
Die hap moet toch in het oor tijdens de clinch?
Neej joh ,,,das weer een hele andere techniek :rolleyes:

We hebben het nu over de gecamoufleerde verdedegings aanval met zichtbare schijnbewegingen techniek

Biiyen
06-09-2007, 02:41
Likje achter het oor, duim in de kont....

Evilman
06-09-2007, 03:33
Likje achter het oor, duim in de kont....

wuhahah smeerlap!
jij gaf zeker al die positieve reps voor 'ranzig voelen' :whistling: