PDA

View Full Version : Internetkabel verlengen/knippen?



mossad
08-09-2007, 20:05
Ik moet internetkabels over een grote lengte door te kleine gaatjes leggen. Kun je die gewoon afknippen en weer in het stekkertje doen? En weet iemand of er koppelstekkertjes zijn om de ene draad met de andere te bevestigen? Het gaat om kabelinternet.

Alvast bedankt aan de heldere lichten.

nycto
08-09-2007, 20:25
Die kun je gewoon afknippen, wel even Rj45 connectors halen en een tang om deze weer dicht te knijpen. Wel de kleurtjes aan allebei de kanten hetzelfde doen :D succes

Biiyen
08-09-2007, 20:41
Ik moet internetkabels over een grote lengte door te kleine gaatjes leggen. Kun je die gewoon afknippen en weer in het stekkertje doen? En weet iemand of er koppelstekkertjes zijn om de ene draad met de andere te bevestigen? Het gaat om kabelinternet.

Alvast bedankt aan de heldere lichten.

Dat gaat zeker maar goed is het allerminst. Om ze te verlengen kun je idd het beste weer rj45 connectoren aan beide kanten maken en dan verlengstukjes ertussen doen.

http://pan.fotovista.com/dev/3/6/00028663/s_00028663.jpg

Kosten niet zo veel bij een compjutersjop. Je kan zo een kabel gebruiken tot ongeveer 100 meter, dan heb je kans op signaal verlies.

joost
08-09-2007, 22:01
http://members.home.nl/sandervk/download/RJ45/tabel_2.gif

het voorbeeld

hier kun je het ook ff nalezen!! is niet zo moeilijk.. soms wel priegelwerk :D.. succes ermee


http://forum.techzine.nl/forum/list_message/1328472

Paganstars
08-09-2007, 22:37
pfff leuk is anders als je 50 van die dingen moet doen :P

Hitman
08-09-2007, 22:38
Dat voorbeeldje is van een UTP Cross kabel dus dat gaat niet werken je moet een straight kabel maken.

Ps je kan de connectors er wel afknippen en er nieuwe opzetten maar als het een kant en klare gekochte kabel was word dat heel veel priegelen want die aders zijn heel slap. ( kan dus wel )

als de kabel van een rol afkomt is het geen probleem

Kabelvolgerde

oranje wit
oranje
groen wit
blauw
blauw wit
groen
bruin wit
bruin

Ronald
08-09-2007, 22:47
Iedereen gaat er van uit dat het om utp-kabel gaat, maar is dat ook zo? Of gaat het om de coaxkabel die naar je modem toe gaat?

Als je van het gepiel met kabels af wilt zijn kun je natuurlijk ook een draadloos routertje kopen. Die kun je, samen met de modem, neerzetten vlakbij waar de kabel het huis in komt. Om die te configureren heb je wel even een draadverbinding nodig, maar als je toevallig ook een laptop hebt is dat makkelijk te doen.

PigDog
09-09-2007, 05:39
Probeer aan PAB-kabel te komen, is 3 x zo dun als normale kabel en werkt beter..........
Iemand bij de marine??

Richelieu!

Paganstars
09-09-2007, 06:21
haha!! gewoon uit de muur trekken bij de plaatselijke marinebasis pd

PigDog
09-09-2007, 08:43
Ja, zo doe ik het altijd!
Nee effe zonder dollen: dat spul is er dus moet het toch ook te koop/ regelen zijn?
Het is de kabel van de onderwaterrobot die de marine heeft. Loeidun en betere afscherming dan gewone internetkabel....

mossad
09-09-2007, 11:04
Bedankt voor de tips mensen. Maar ik heb wijselijk besloten een draadloos netwerkje aan te schaffen.:thup:

Richelieu
13-09-2007, 23:21
Ja, zo doe ik het altijd!
Nee effe zonder dollen: dat spul is er dus moet het toch ook te koop/ regelen zijn?
Het is de kabel van de onderwaterrobot die de marine heeft. Loeidun en betere afscherming dan gewone internetkabel....

haha..das zeker waar. Heb 2,5 jaar met dez kabels gewerkt en ze zijn zeker heel erg sterk. Jammer dat de Marine geen MVL's meer heeft om onder de PAB's te hangen en over gaat op het Duiste Seafox systeem (kamikaze projectielen)