PDA

View Full Version : MS Word vragen



blazin.arr0w::::
17-09-2007, 23:27
Hallo alle whizkids.

Via mijn opleiding moet ik allerlei ellende doen op de computer. Nou kan ik er redelijk mee overweg maar met Word en Excell kan ik eigenlijk alleen de basis.

Nu hebben ze een hele zelftest gemaakt voor Word en daarbij stuit ik op een aantal "opdrachten" waarvan ik niet weet hoe het moet met Word.

Als iemand mij kan en wil helpen graag! Uiteraard zijn reps uw deel!
Zorg er voor dat lange woorden aan het eind van de regel automatisch worden afgebroken.
Zet ergens in een tekst een aantal opsommingtekens (geen idee wat opsommingtekens zijn... zal wel zo'n duuuuh moment zijn maar ik heb effe geen idee!)
Laat de eerste alinea een stukje inspringen (inspringen?).
Laat Word een woord zoeken dat vaak voorkomt in je tekst en vervang in één keer die woorden door een ander woord.
Zet boven een paar alinea's tussenkopjes, geef ze het opmaakprofiel Kop 2. Centreer de kopjes.
Laat Word een inhoudsopgave genereren en zet deze na het titelblad en voor de eerste alinea.
Laat Word op iedere pagina het aantal woorden tellen. Zet onderaan de laatste alinea een tabel met daarin het aantal woorden per pagina. De buitenrand van de tabel is ononderbroken lijn, maar de binnenlijnen zijn stippellijntjes.
Zet onder de tabel een staafdiagram dat grafisch het aantal woorden per pagina weergeeft, met vermelding van de paginanummers en het aantal woorden.Thanks alvast. Ik weet dat het best wat vragen zijn en ja, ook de hulp funktie heb ik al doorgespit, maar wie weet dat dit voor iemand gesneden koek is!

Influcted
17-09-2007, 23:47
Opsommingtekens zijn toch gewoon zoals dit, Ik vind die vechter, die, die en die bijvoorbeeld. Voor de rest geen idee:p

Dennis
17-09-2007, 23:54
Thanks alvast. Ik weet dat het best wat vragen zijn en ja, ook de hulp funktie heb ik al doorgespit, maar wie weet dat dit voor iemand gesneden koek is!

Zeg dan gewoon eerlijk dat je te lui bent om het echt zelf uit te zoeken

blazin.arr0w::::
18-09-2007, 01:18
Zeg dan gewoon eerlijk dat je te lui bent om het echt zelf uit te zoeken

Zeg dan gewoon dat je niet wilt helpen ;)

Heb echt wel die hulp functie gebruikt maar uit deze kwam ik nog niet.

chief108
18-09-2007, 01:54
word sucks...

blazin.arr0w::::
18-09-2007, 02:05
word sucks...

True that. Helaas moeten we alle opdrachten in Word online zetten. Jammer, maar goed.

Jeru
18-09-2007, 02:10
Deze functies zitten niet op die illegale versie van je ;)

Gulo gulo
18-09-2007, 03:41
1. Open het menu Extra, wijs Taal aan en klik op Woordafbreking. Schakel
het selectievakje Woorden in document automatisch afbreken in. In het vak Afbreekzone voer je de ruimte in die tussen het einde van het laatste woord op een regel en de rechtermarge moet blijven bestaan.
Als je het aantal afbreekstreepjes wilt verminderen, maak je de afbreekzone breder.

2. Typ 1. als je een genummerde lijst wilt maken of * (sterretje) als je een lijst met opsommingstekens wilt maken en druk op SPATIEBALK of TAB. Typ de gewenste tekst. Druk op ENTER om het volgende item aan de lijst toe te voegen. Word plaatst automatisch het volgende nummer of opsommingsteken. Je kunt de lijst beëindigen door tweemaal op ENTER te drukken of met BACKSPACE het laatste nummer of opsommingsteken in de lijst te verwijderen.

3. Kan via de Tab-toets

4. Ctrl -F en dan zoeken en vervangen kiezen

5. Kies bij Beeld (bovenin) werkbalken, kies daar de Opmaak, in deze werkbalk zie je dan het woord STANDAARD staan, zet deze op KOP 2. Geheel centreren door het centreren knopje te kiezen die op de opmaak werkbalk zit

6. Kies invoegen (bovenin) en kies dan paginanummers, kies dan onder invoegen --> verwijzing --> index en inhoudsopgave

7.woorden tellen. Kies Beeld --> werkbalken --> woorden tellen
Invoegen tabel Kies beeld --> werkbalken --> tabellen en randen

8. Diagram maak ik via excel en die importeer ik dan, mag dat ook? zo ja laat ff weten.

NTT-FX
18-09-2007, 03:59
True that. Helaas moeten we alle opdrachten in Word online zetten. Jammer, maar goed.

Welcome to Google Docs & Spreadsheets (http://docs.google.com) :cool2:

blazin.arr0w::::
18-09-2007, 05:45
Daar ken ik vast wel wat mee! Thanx!