PDA

View Full Version : Nijmeegse scholieren geschorst vanwege YouTube-filmpje (video)



chief108
18-09-2007, 20:03
Drie middelbare scholieren zijn geschorst nadat ze een filmpje van hun klas op internet hadden gezet. Het gaat om Rouvoet-tucht ontberende jeugd van het Stedelijk Gymnasium in Nijmegen.

Op het SCHOKKENDE (NSFW) filmpje is te zien hoe maarliefst vijftien leerlingen tijdens de les uit een raam klimmen terwijl de lerares helemaal niets in de gaten heeft.

Het SCHOKKENDE aan dit filmpje is natuurlijk dat de desbetreffende lerares duidelijk niet in staat is orde te houden. Waarschijnlijk een gevalletje Pabo Plus zij-instroom. De lerares gaat nu een coachingstraject volgen.

De drie filmers worden echter veel harder aangepakt. Zij worden een hele dag geschorst “om een signaal aan de rest van de school te geven. Voor onze leerlingen moet duidelijk zijn dat dit over de grens is. Zonder toestemming filmen is een kwalijke zaak en je mag ook niet ongevraagd filmpjes en foto’s op het internet plaatsen”, aldus rector Ronald van Bruggen.

De drie scholieren zijn nog verder vernederd doordat zij een excuusbrief hebben moeten schrijven.

YouTube - Filmpje Klas 3H (http://www.youtube.com/watch?v=BwcbiWX-qvM)


http://images.webads.nl/ads/default.gif (http://adserver.webads.nl/ADCLICK/CID=fffffffcfffffffcfffffffc/SITE=FLABBER/AREA=FLABBER_ENDANDIT_REGIONAAL/ADSIZE=336X280/AAMSZ=336X280/POSITION=MIDDLE/PAGEID=36764307/ACC_RANDOM=1651142)

Kato
18-09-2007, 20:20
Heel goed, hard aanpakken die gasten!!!!! Dit zijn de criminelen van de toekomst!!!!!!! (ahum) ;)

jopke
18-09-2007, 20:26
als ze nu ook nog eens aan vechtsport doen zijn ze zonder twijfel erg crimineel!!!;):twak:

MB667
18-09-2007, 20:27
een schaap over de dam.....rest volgt.

Influcted
18-09-2007, 21:20
Bij ons op de Havo ( toen ik er nog zat) hadden 2 klasgenoten een vechtpartijtje kwam op geenstijl kregen ze schorsing terwijl ze het alweer goed hadden gemaakt

Paganstars
19-09-2007, 01:13
hahaha vette shit! Doet me denken aan mijn middelbare schooltijd! Tikkertje spelen op het balkon :D IIG tot de rector ons voorbij zag rennen!

Duijm
20-09-2007, 01:48
zoiets deden wij ook maar toen er 5 mensen buiten stonden op het balkon deden wij de ramen op slot das pas leuk

Jeru
20-09-2007, 01:56
Rotjeugd!

TheSkindo
20-09-2007, 03:28
Ik ben eens een keer 2 weken geschorst maar ik kon nou niet zeggen dat ik dat erg vond....

Khanom Thom
20-09-2007, 05:01
Schorriemorrie...!

chief108
20-09-2007, 22:38
het wordt DE rage van deze herfst!!!

Ook Canisius schorst leerlingen na filmpje


Donderdag, 20 september 2007 - NIJMEGEN - Ook het Nijmeegse Canisius College heeft deze week leerlingen geschorst die een filmpje op de internetsite Youtube hadden gezet. Het gaat om drie havoscholieren van de locatie Berg en Dalseweg.





Met hun mobiele telefoon filmden ze hoe ze aan het racen waren met een bureaustoel. Voor straf mochten ze een dag niet op school verschijnen.

"Het filmpje is niet vreselijk", zegt conrector Ton Reijnders. " Het doet een beetje denken aan dat tv-programma Jackass, waar stunts worden uitgevoerd. Maar het is gefilmd op school en dat is tegen de regels. In onze reglementen staat al een paar jaar dat leerlingen hun mobiele telefoon op school uit moeten zetten."

Reijnders bevestigt dat het filmpje al maanden oud is. Maar volgens hem was het tot nu toe slechts in kleine kring bekend. Nadat er deze week veel ophef ontstond over een Youtube-filmpje van leerlingen van het Stedelijk Gym in Nijmegen, besloten ook docenten van het Canisius het internet af te speuren.

" Het filmpje met de bureaustoel dateert inderdaad al van vorig schooljaar, maar toch wilden we een signaal afgeven. Wij laten de deur niet op een kier staan. Wij doen de deur dicht. Filmpjes over onze school op internet zetten, dat staan we gewoon niet toe."

De ouders van de drie leerlingen zijn geïnformeerd en toonden begrip voor de schorsing, zegt Reijnders. Ook twee van de drie betrokken scholieren tonen zich schuldbewust.

Het Stedelijk Gym schorste haar 'filmmakers' eveneens voor een dag. Op het daar gemaakte filmpje was te zien hoe vijftien leerlingen tijdens de les ontsnapten via een openstaand raam. De docente had niets in de gaten

De dikke nudist
20-09-2007, 22:50
Schorsing is een ander woord voor dagje vrij toch?

chief108
20-09-2007, 23:24
precies...

en nou wordt het alleen nog maar leuker
om via youtube en dan de kranten en online media geschorst te worden....

wat wil je als puber nou nog meer?

I tell ya:
dit wordt een rage deze herfst!!!

Influcted
20-09-2007, 23:36
Mobieltjes uit in school, huh?

Paganstars
21-09-2007, 07:51
whahahahaha in mijn tijd werd je niet eens geschorst voor dat je moest gewoon uurtje of 2 strafcorvee doen!