PDA

View Full Version : Wilders: werkloze buitenlanders het land uit



MMA Davy
20-09-2007, 17:45
Wilders: werkloze buitenlanders het land uit


DEN HAAG - Buitenlanders die werkloos zijn en geen Nederlands paspoort hebben, moeten het land uit. Dat is een van de maatregelen waarmee de Partij voor de Vrijheid (PVV) de „islamisering” van Nederland wil tegengaan. Fractievoorzitter Geert Wilders presenteerde zijn plan woensdag tijdens de algemene beschouwingen.

„Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken”, zei Wilders. De PVV pleit ook voor een totale immigratiestop voor mensen uit moslimlanden. Verder zou de pardonregeling voor een oude groep asielzoekers moeten worden teruggedraaid, mogen er geen nieuwe moskeeën meer bij komen, moet de boerka worden verboden en moet iedere vreemdeling na één gepleegd misdrijf worden uitgezet.

Wilders stelde ook voor de dubbele nationaliteit te verbieden. Niemand mag volgens de PVV-leider meer de Nederlandse nationaliteit krijgen zolang hij nog een ander paspoort heeft. Daarbij maakt het niet uit of het mogelijk is om afstand te doen van de nationaliteit van het andere land.

„De islam is het grootste probleem in Nederland”, zei Wilders. Volgens hem doet het kabinet niets om de „massa-immigratie en islamisering” te stoppen.

Wheelie
20-09-2007, 18:35
Wat een mongool !

Mike
20-09-2007, 18:47
ja die man spoort niet

Richelieu
20-09-2007, 18:53
De PVV pleit ook voor een totale immigratiestop voor mensen uit moslimlanden en er geen nieuwe moskeeën meer bij komen.

Dit zijn de enigste twee punten waarmee ik wel eens ben. Alhoewel het natuurlijk erg moeilijk is om oorlogsslachtoffers te weigeren...deze komen bijna altijd uit een moslimland!!

ashi76
20-09-2007, 19:37
„Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken”, zei Wilders.

Wilders stelde ook voor de dubbele nationaliteit te verbieden. Niemand mag volgens de PVV-leider meer de Nederlandse nationaliteit krijgen zolang hij nog een ander paspoort heeft.


Niets mis mee toch ??
Gasten die hier komen om enkel te profiteren zijn wat mij betreft ook niet welkom.
En die dubbele nationaliteit heb ik altijd al onzin gevonden.

Dennis
20-09-2007, 19:43
Wat is de volgende stap:

Alle moslims moeten met een teken op hun kleding zodat iedereen ziet dat ze moslim zijn?

Wat een eikel

CDW
20-09-2007, 19:50
Niets mis mee toch ??
Gasten die hier komen om enkel te profiteren zijn wat mij betreft ook niet welkom.
En die dubbele nationaliteit heb ik altijd al onzin gevonden.


X2

jopke
20-09-2007, 19:52
hm als ze nu allemaal wanhopig naar een baan opzoek gaan, stijgt de werklooshijd van de autochtonen weer, dus daar schieten we ook niets mee op..

harry
20-09-2007, 20:06
Ik vraag me ook af in welk land ter wereld je welkom bent zonder te gaan werken.

Sterker nog zonder werk en met een uitkering :twak:

O ja Nederland...

Wilders is gek, ja en de rest niet zeker :wacko:

Italian*Berlusconi*
20-09-2007, 20:34
Staat er ook iets over de werkloze 'autochtonen' (echt stom woord)? en wat zijn oplossingen daar voor zijn? of worden die maar op een eilandje ergens gedropt dan? jammer dat hij zich op 1 groep focussed, maar laat wel weer het PVV nivo zien! gooo wilders.. haha

knilles
20-09-2007, 20:41
Tenminste nog 1 persoon die de feiten goed heeft en er iets over durft te zeggen, de rest bedrijft struisvogelpolitiek.....

Justinian
20-09-2007, 21:02
Niets mis mee toch ??
Wat is er mis mee vraag je... Laat ik even net zo ongenuanceerd zijn als Wilders. Stel dat je hier bent geboren, maar je hebt de (niet-Nederlandse) nationaliteit van je ouders, die laten we zeggen uit Indonesie komen. Je ben inmiddels 25, net afgestudeerd en op zoek naar een baan. Zoals zoveel net afgestudeerden heb je niet meteen een baan, maar, je bent op zoek. Dan pakken we het formidabele criterium van Wilders erbij:"Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken"... hmmm dan wordt het dus je biezen pakken.

Je zult met me eens moeten zijn dat dit toch echt niet de bedoeling kan zijn. Ten eerste is het niet rechtvaardig en ten tweede heeft de Nederlandse maatschappij veel geld geïnvesteerd in bovengenoemde persoon (denk aan studiekosten). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik de vergelijking maak met een bedrijf, dan zou ik toch zeker iets terug willen voor deze investering. Met andere woorden: laat deze persoon op zoek gaan naar werk. Ten derde: geldt deze maatregel ook voor Duitsers, Belgen etc. of alleen voor moslims?! Ik vermoed dat laatste.


En die dubbele nationaliteit heb ik altijd al onzin gevonden.
Zeg dat maar tegen de vrouw van Wilders...

Muay Thai Elite
20-09-2007, 21:45
hm als ze nu allemaal wanhopig naar een baan opzoek gaan, stijgt de werklooshijd van de autochtonen weer, dus daar schieten we ook niets mee op..


Ja stel je voor dat ze onze baantjes als shoarmabakker of pizzakoerier afpakken, dan zouden we allemaal zonder werk zitten.....


Kom nou, een werkloze buitenlander is zo nutteloos en zelfs slecht voor ons land. Een werkloze autochtoon is ons probleem, een werkloze allochtoon het probleem van het land waar ie vandaan komt.

Iwan
20-09-2007, 23:26
Nou, van mij mag iedereen die niet werkt op donderen naar z'n eigen land. Heel normaal toch? Het gaat om de profiteurs. Ik weet het, het is nu heel makkelijk om uitzonderingen te gaan zoeken (vluchtelingen etc.), maar Wilders heeft wel gelijk. Er word teveel geprofiteerd van de voorzieningen waar ik me elke dag de tering voor moet werken. En er is altijd werk Roy. Dan ga je maar loempia's vouwen of perkjes uitharken. Maar het zijn hele volksstammen die niet willen werken... En daar zijn inderdaad ook heel veel Nederlanders bij. Maar eerst de parasieten eruit, en daarna de rest keihard aanpakken. Knuffeltijd is wat mij betreft voorbij. Ow, en voor de racisme roepers. Ik werk op een scholengemeenschap met 2300 jongeren. En daar zitten heel wat jonge Turken en Marokanen bij die keihard studeren en met wie ik prima kan opschieten.

Biiyen
21-09-2007, 00:23
Wat is er mis mee vraag je... Laat ik even net zo ongenuanceerd zijn als Wilders. Stel dat je hier bent geboren, maar je hebt de (niet-Nederlandse) nationaliteit van je ouders, die laten we zeggen uit Indonesie komen. Je ben inmiddels 25, net afgestudeerd en op zoek naar een baan. Zoals zoveel net afgestudeerden heb je niet meteen een baan, maar, je bent op zoek. Dan pakken we het formidabele criterium van Wilders erbij:"Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken"... hmmm dan wordt het dus je biezen pakken.

Je zult met me eens moeten zijn dat dit toch echt niet de bedoeling kan zijn. Ten eerste is het niet rechtvaardig en ten tweede heeft de Nederlandse maatschappij veel geld geïnvesteerd in bovengenoemde persoon (denk aan studiekosten). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik de vergelijking maak met een bedrijf, dan zou ik toch zeker iets terug willen voor deze investering. Met andere woorden: laat deze persoon op zoek gaan naar werk. Ten derde: geldt deze maatregel ook voor Duitsers, Belgen etc. of alleen voor moslims?! Ik vermoed dat laatste.


Zeg dat maar tegen de vrouw van Wilders...

1. Net afgestudeerden komen niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering. De nieuwe wet zegt dat je moet solliciteren voordat je in aanmerking komt voor een uitkering. Pas afgestudeerden hebben net als ik ook gedaan heb nog een aantal maaden StuFi, die je naderhand terugbetaald.

2. Het percentage dat afstudeerd aan een HBO of WO en vervolgens langdurig beland in de bijstand is volgens het CBS nog geen 1%

3. Wilders doelt op langdurige werkelozen werkweigeraars en niet op vers afgestudeerden.

phranq
21-09-2007, 00:24
Ben het compleet met Iwan eens

aliendwurf
21-09-2007, 00:28
Ik ben benieuwd hoelang Wilders dit gaat vol houden.
Het is toch te triest voor woorden dat hij alleen maar over moslims lult,dat valt toch niet te ontkennen?
Alsof als alle moslims weg zijn(iets wat NOOIT gaat gebeuren)alles ineens koek en ei is,en we leefden nog lang en gelukkig........
Tering hoe naief kun je zijn?

Jochem
21-09-2007, 00:38
Lekker makkelijk roepen die kosheck imitator. Weet iemand om hoeveel mensen het gaat, waarom ze niet werken, etc. Hij klinkt alsof hele volksstammen niet werken. Ik las toevallig vandaag dat 2,2 % van alle mannen in Nederland niet werken. En als dit percentage nog veel lager wordt, krijgen we een probleem met de economie.

En Buitenlanders het land uit, bekt ook lekker. De meeste buitenlanders hier werken gewoon, op een grote groep vluchtelingen na. Maar wtf, deze MOGEN vaak niet eens werken. Die zitten in halve concentratiekampen jarenlang te wachten op toestemming om hier te blijven, en dan pas mogen ze hier werken, maar dan zijn het geen buitenlanders meer...

Wilders speelt in op negatieve gevoelens, maar onderbouwen ho maar. En iedereen gelooft het zonder even zelf na te denken.

Jochem
21-09-2007, 00:54
Ff maar nog een artikel opgezocht. Lullen over werkeloosheid in Nederland is gelul in de marge. Tuurlijk moeten excessen bestreden worden, maar in feite is het gewoon populistisch gelul.
Nederland heeft opnieuw minste werklozen van EU -



3 juli 2007, 12:30




BRUSSEL (ANP) - Nederland heeft opnieuw het laagste werkloosheidscijfer in de Europese Unie i (http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vg8wpxh23yz5). Dat blijkt uit dinsdag gepresenteerde cijfers van Eurostat i (http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh77krn6r4ws), het statistisch bureau van de EU.
Nederland en Denemarken strijden elke maand om de eerste plaats als het gaat om het minste aantal werklozen. Nederland had in mei 3,2 procent werklozen en Denemarken 3,3 procent. Slowakije en Polen blijven koplopers met de hoogste werkloosheidscijfers.
Volgens Eurostat zaten in mei van dit jaar 16,4 miljoen mannen en vrouwen in de hele EU zonder betaalde baan. Een jaar geleden waren dat er nog 18,6 miljoen.
Het totale werkloosheidscijfer voor de hele Unie is 7 procent. In 22 lidstaten is het werkloosheidscijfer gedaald, in vier gestegen en alleen Roemenië is gelijk gebleven.

migyur
21-09-2007, 01:03
Kom nou, een werkloze buitenlander is zo nutteloos en zelfs slecht voor ons land. Een werkloze autochtoon is ons probleem, een werkloze allochtoon het probleem van het land waar ie vandaan komt.

Een allochtoon is een Nederlander.. en in bezit van een nl paspoort, een buitenlander niet... Volgens mij halen mensen de twee begrippen "allochtoon" en "buitenlander" doorelkaar. En ik denk dat Wilders daar slim gebruik van heeft gemaakt..

migyur
21-09-2007, 01:15
BRUSSEL (ANP) - Nederland heeft opnieuw het laagste werkloosheidscijfer in de Europese Unie i (http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vg8wpxh23yz5). Dat blijkt uit dinsdag gepresenteerde cijfers van Eurostat i (http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh77krn6r4ws), het statistisch bureau van de EU.
Nederland en Denemarken strijden elke maand om de eerste plaats als het gaat om het minste aantal werklozen. Nederland had in mei 3,2 procent werklozen en Denemarken 3,3 procent. Slowakije en Polen blijven koplopers met de hoogste werkloosheidscijfers.
Volgens Eurostat zaten in mei van dit jaar 16,4 miljoen mannen en vrouwen in de hele EU zonder betaalde baan. Een jaar geleden waren dat er nog 18,6 miljoen.
Het totale werkloosheidscijfer voor de hele Unie is 7 procent. In 22 lidstaten is het werkloosheidscijfer gedaald, in vier gestegen en alleen Roemenië is gelijk gebleven.

fff economisch gelul....
Deze werklozen, zijn dat niet de mensen die geen werk hebben maar dat wel zoeken in die maand. (en behoren dus tot de "labor force")
Maar mensen die geen werk hebben en ook niet in die maand opzoek waren naar een baan, behoren niet tot de "werklozen".
Volgens mij zat het zo...

Werkloosheid percentage onder niet westerse allochtonen in 2006 was 15,5%

Wheelie
21-09-2007, 01:16
Ten derde: geldt deze maatregel ook voor Duitsers, Belgen etc. of alleen voor moslims?! Ik vermoed dat laatste.


Ik ook

smike
21-09-2007, 01:20
Vid het juist goed dat hij emt deze plannen komt, er mag best tegenwicht worden gegeven aan de islamisering van nederland.
We zijn nog altijd een lang met een joods/christelijke traditie en laten we dat alsjeblieft zo houden!

Justinian
21-09-2007, 01:28
1. Net afgestudeerden komen niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering. De nieuwe wet zegt dat je moet solliciteren voordat je in aanmerking komt voor een uitkering. Pas afgestudeerden hebben net als ik ook gedaan heb nog een aantal maaden StuFi, die je naderhand terugbetaald.

2. Het percentage dat afstudeerd aan een HBO of WO en vervolgens langdurig beland in de bijstand is volgens het CBS nog geen 1%
Nou, als je dan toevallig niet de Nederlandse nationaliteit hebt, dan moet je - en ik citeer - je biezen pakken!


3. Wilders doelt op langdurige werkelozen werkweigeraars en niet op vers afgestudeerden.
Het zal allemaal wel, maar die ongenuanceerde tekst "Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken" zegt toch echt iets anders! Het is dit populistische taalgebruik waar ik mij enorm aan stoor.

chief108
21-09-2007, 01:28
We zijn nog altijd een lang met een joods/christelijke traditie en laten we dat alsjeblieft zo houden!

ze mogen van mij ook al die christenhonden het land uit schoppen...

als het dan toch over tuig hebt....

en waren die joden ook geen bedreiging van onze normen en waarden ooit?

uiteindelijk zijn we hier maar gewoon een stelletje heidense hunebedbouwers toch?
laten we dat alsjeblieft zo houden!

smike
21-09-2007, 01:42
tsja chief, het christendom is hier al meer dan 1000 jaar... sinds we echt gingen beschaven eigenlijk. Zo is alles hier geregeld, inclusief wetten.
Bovendien als je emt zo'n zielig woordje als "christenhonden" komt, kan je niet op een behoorlijk niveau een discussie voeren.

chief108
21-09-2007, 01:48
oh come on...

waarom mag iedereen wel altijd moslims voor alles en nog wat uitmaken
maar als ik 1 x christenhonden zeg is dat meteen fout?

ik heb helemaal niets met christenen
vind hun invloed op onze vrijheid ook bijzonder kwalijk

als we dan toch overwegen om de koran te gaan verbieden neem dan ook meteen die kolere bijbel mee

Fr3ddy
21-09-2007, 02:29
Geen uitzonderingen! Ze moeten gewoon IEDEREEN het land uitsturen!

Mike
21-09-2007, 02:35
pas dan is geertje blij

Biiyen
21-09-2007, 02:41
pas dan is geertje blij

Dacht het niet piet....

Als we IEDEREEN het land uitgooien dan zijn we allemaal ineens dakloze buitenlanders...

Jochem
21-09-2007, 09:34
fff economisch gelul....
Deze werklozen, zijn dat niet de mensen die geen werk hebben maar dat wel zoeken in die maand. (en behoren dus tot de "labor force")
Maar mensen die geen werk hebben en ook niet in die maand opzoek waren naar een baan, behoren niet tot de "werklozen".
Volgens mij zat het zo...

Werkloosheid percentage onder niet westerse allochtonen in 2006 was 15,5%

Klopt dat zit zo. Maar als ze niet als werkzoekend staan ingeschreven, krijgen ze ook geen uitkering. Dus who cares about those guys..

En btw zoals iemand anders al aangaf in dit topic, allochtonen zijn geen buitenlanders. Maar Nederlanders met een ander kleurtje. En de opmerking van geert wilders gaat over buitenlanders.

harry
21-09-2007, 16:36
Klopt dat zit zo. Maar als ze niet als werkzoekend staan ingeschreven, krijgen ze ook geen uitkering. Dus who cares about those guys..


Nee idd die hoeven niet te leven, mag jij 3 X raden wat ze voor de kost doen.

En als je het dan hebt over 16% :wacko:

Iwan
21-09-2007, 16:49
Nee idd die hoeven niet te leven, mag jij 3 X raden wat ze voor de kost doen.

En als je het dan hebt over 16% :wacko:

:thup:

MB667
21-09-2007, 17:10
wordt wel erg leeg hier als ze iedereen weg moeten sturen

kickboxer1987
21-09-2007, 18:03
tsja chief, het christendom is hier al meer dan 1000 jaar... sinds we echt gingen beschaven eigenlijk. Zo is alles hier geregeld, inclusief wetten.
Bovendien als je emt zo'n zielig woordje als "christenhonden" komt, kan je niet op een behoorlijk niveau een discussie voeren.

misschien is het even leuk om onderzoek te doen hoe dat 1000 jaar geleden ging:sleep1:

persoonlijk vind ik dat een oplegte waarheid nooit juist is! mensen worden gehersenspoelt voor het behoud van hun eigen systeem. religies komen en gaan... trek maar een paar geschiedenis boeken open...

Richelieu
21-09-2007, 18:40
oh come on...

waarom mag iedereen wel altijd moslims voor alles en nog wat uitmaken
maar als ik 1 x christenhonden zeg is dat meteen fout?

als we dan toch overwegen om de koran te gaan verbieden neem dan ook meteen die kolere bijbel mee

mm...Christenen branden bijvoorbeeld niet het huis van Theo Maassen plat, terwijl de strips over Mohammed en de hevige rellen daarna ons nog vers in het geheugen liggen. Valt dat niet onder dezelfde bespotting?? Ben zelf totaal niet gecharmeerd van de respectloze "show" van Theo Maassen over Jezus Christus.

Het gaat mij meer om het feit dat de christelijke cultuur mede bepalend is geweest voor de ontwikkeling van Nederland, in de afgelopen 400 jaar, terwijl de Islam nog helemaal niets bijgedragen heeft!


ik heb helemaal niets met christenen
vind hun invloed op onze vrijheid ook bijzonder kwalijk

Welke invloed op onze vrijheid bedoel je eigenlijk Chief. Als ruim 100 jaar is er in Nederland een duidelijke scheiding tussen kerk en staat!!


misschien is het even leuk om onderzoek te doen hoe dat 1000 jaar geleden ging:sleep1:

persoonlijk vind ik dat een oplegte waarheid nooit juist is! mensen worden gehersenspoelt voor het behoud van hun eigen systeem. religies komen en gaan... trek maar een paar geschiedenis boeken open...

o ja....zoals?

Muay Thai Elite
21-09-2007, 19:35
wordt wel erg leeg hier als ze iedereen weg moeten sturen

Ik zal ze persoonlijk niet echt missen..

Wheelie
21-09-2007, 19:43
Die plannen van Wilders gaan nooit gebeuren :)

chief108
21-09-2007, 19:54
@ richelieu: dat is een hele discussie opzich, maar kijk maar eens naar de huidige betuttel politiek van cda en cu
da's allemaal op basis van hun christelijke geloof
en da's niet mijn geloof

not by a long shot

maar dat wordt ons wel opgedrongen
scheiding van kerk en staat of niet

kickboxer1987
21-09-2007, 19:56
o ja....zoals?

draaien nu wel heel erg offtopic,
geloof krijgt macht en van macht word altijd misbruik van gemaakt (om de eigen overtuigingen te beschermen)

mooie voorbeelden vind ik zelf:
- aflaten
- kerstmis: is jezus wel in december geboren? waar komen kerstbomen vandaan?
- sinterklaas

praktisch iedere religie is misbruikt voor eigenbelang.

chief108
21-09-2007, 19:58
o ja....zoals?
De pauselijke oproep tot kruistocht in 1095 betekende voor het eerst systematisch geweld met de zegen van het christendom. In het Heilige Land werd het nooit meer dan een feodaal veroveringsavontuur. In Europa was het startschot voor bloedige vervolgingen van de moslims in Spanje, de heidenen in Pruisen, de ketters in Frankrijk en Joegoslavië, en de joden in héél Europa. We zullen nooit weten wat er zonder deze kerkelijke aansporing terecht zou zijn gekomen van de unieke samenwerking van christelijke, joodse en islamitische culturen in Spanje en op Sicilië.

Dennuz
21-09-2007, 20:48
Offtopic:
Penn and Teller over de bijbel :D

MySpaceTV: penn and teller door ?[UVA]Steve?
(http://myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=8019791)

Richelieu
21-09-2007, 20:51
draaien nu wel heel erg offtopic,
geloof krijgt macht en van macht word altijd misbruik van gemaakt (om de eigen overtuigingen te beschermen)

mooie voorbeelden vind ik zelf:
- aflaten
- kerstmis: is jezus wel in december geboren? waar komen kerstbomen vandaan?
- sinterklaas

praktisch iedere religie is misbruikt voor eigenbelang.

Nee, hoor. Ik reageerde op een posting van je:

- Aflaten is iets wat in de Protestante kerken nooit is geweest. In 1517 publiceerde Luther niet voor niets 95 stellingen tegen zijn kerk en deze stellingen worden gezien als het begin van het protestantisme!!

- Kerstbomen stammen uit de Germaanse tijd waarbij deze de korste- en de langste nacht van het jaar vierden door middel van het versieren cq verlichten van bomen en uitbundig feest te vieren. Zodoende werd Wodan (heeft ook een link met de sinterklaas) geeerd. Feit is dat de kerken, en vooral de roomse kerk, de kerstboom lange tijd hebben geweerd. De kerstboom heeft met de inhoud van het kerstfeest niets te maken en leidt de aandacht van de geboorte van Jezus Christus af. De kersrtboom is dus tegenwoordig een puur commercieel iets en ik denk dat bijna heel Nederland (dus ook alle christenen) er in december eentje hebben staan voor de "gezelligheid"

- Sinterklaas: dit fictieke karakter heeft als inspiratie Bisshop Nicolaas van Myra (Turkije). Deze persoon stond bekend als erg gul, vooral ten aanzien van arme kinderen. Ook zijn hier verbanden met de Germaanse god Wodan die op een achtvoetige schimmel reed en door de lucht vloog (kerstman). Van Nicolaas van Myra is weinig bekend, maar zoals de sinterklaas er bij loopt zal het wel niet zijn geweest, hoewel hij wel veel Byzamtijnse kenmerken vertoont. Na de 80 jarige oorlog probeerden calvinistische predikanten het sinterklaasfeest af te schaffen, omdat het te veel heidense elementen bevatte. Het feest was echter zo populair dat dit streven weinig succes heeft gehad, ook bij het protestantse volksdeel. Het blijft natuurlijk leuk om cadeau's te krijgen. Sinterklaas en ook de kerstman zijn dus puur commerciele aangelegenheden!!!

Richelieu
21-09-2007, 21:09
@ richelieu: dat is een hele discussie opzich, maar kijk maar eens naar de huidige betuttel politiek van cda en cu
da's allemaal op basis van hun christelijke geloof
en da's niet mijn geloof

not by a long shot

maar dat wordt ons wel opgedrongen
scheiding van kerk en staat of niet

ons..??..jou misschien. We leven goddank in een democratie en dus heeft het Nederlandse volk dit keer gekozen dat er een sociaal-chriselijk kabinet aan het roer staat.

Ik heb me persoonlijk groen en geel geergerd aan 8 jaar lang Paars. 8 jaar lang waardeloze linkse politiek zonder enig financieel besef, waarbij er allerlei wetten doorgedrukt zijn waar ik totaal niet achter stond en sta (abortus/homohuwelijk).



De pauselijke oproep tot kruistocht in 1095 betekende voor het eerst systematisch geweld met de zegen van het christendom. In het Heilige Land werd het nooit meer dan een feodaal veroveringsavontuur. In Europa was het startschot voor bloedige vervolgingen van de moslims in Spanje, de heidenen in Pruisen, de ketters in Frankrijk en Joegoslavië, en de joden in héél Europa. We zullen nooit weten wat er zonder deze kerkelijke aansporing terecht zou zijn gekomen van de unieke samenwerking van christelijke, joodse en islamitische culturen in Spanje en op Sicilië.

Hier heb je helemaal gelijk in. Maar in dit geval kan ik ook een spiegel ophouden. In 1683 stond een Ottomaans (Turken) leger voor de poorten van Wenen. Europa was in die tijd enorm verdeeld en bang voor de absolute overheersting van Lodewijk XIV. Paus Innocentius IX financieerde een grote strijdmacht van huurlingen uit het habsburgse Oostenrijk en restanten van het Heilige Roomse Rijk onder leiding van Karel van Lotharigen (die hoopte op steun omdat Lodewijk zijn land wilde annexeren) en Jan Sobieski (Koning van Polen) om de turken te verslaan. Als de Turken toen niet waren teruggedrongen had het er misschien wel anders uitgezien, en was je nu een moslim Chief.;)

Wheelie
21-09-2007, 21:33
Richelieu studeert zeker geschiedenis ;)

Richelieu
21-09-2007, 21:34
Richelieu studeert zeker geschiedenis ;)

:whistling:

smike
21-09-2007, 21:46
oh come on...

waarom mag iedereen wel altijd moslims voor alles en nog wat uitmaken
maar als ik 1 x christenhonden zeg is dat meteen fout?

ik heb helemaal niets met christenen
vind hun invloed op onze vrijheid ook bijzonder kwalijk

als we dan toch overwegen om de koran te gaan verbieden neem dan ook meteen die kolere bijbel mee


Ehm... we mogen juist niet over moslims zeggen enw e maken ze al helemaal nergens voor uit. Kijk maar wat er gebeurt als je het wel zegt ( denk aan dhr van Gogh).

En die vrij waar jij op doelt komt van Christenen, door zonder hun had je die vrijheid niet.
En ik ben tegen de Koran verbieden, dus die vlieger gaat ook al niet op.

smike
21-09-2007, 21:49
misschien is het even leuk om onderzoek te doen hoe dat 1000 jaar geleden ging:sleep1:

persoonlijk vind ik dat een oplegte waarheid nooit juist is! mensen worden gehersenspoelt voor het behoud van hun eigen systeem. religies komen en gaan... trek maar een paar geschiedenis boeken open...


Misschien zijn we na die 1000 jaar verder ontwikkelt?
In tegenstelling tot sommige geloven helaas, het feit dat bijvoorbeeld er zoveel probln zijn met de Islam in nederland is omdat zij nog leven in het tijdsbeeld van pak em beet 1500. "Wij" als Nederlanders, laat ik het zo mar ven zeggen, zijn verder ontwikkelt.
religies komen en gaan... als je het in een tijdsbestek van 10000 jaar bekijkt wel ja, maar niet in de huidige tijdsgeest. Dus nee, ook ook jouw argumentjes kloppen van geen kant.

Italian*Berlusconi*
21-09-2007, 21:50
Ehm... we mogen juist niet over moslims zeggen enw e maken ze al helemaal nergens voor uit. Kijk maar wat er gebeurt als je het wel zegt ( denk aan dhr van Gogh).

hier wil ik even op reageren..
Is toch hetzelfde als je op de wallen de hell's angels gaat lopen uitmaken voor weet ik veel wat en het dan gek vinden als zij jou dan aanpakken?? niet dat ik het goed praat maar mensen doen nu net of je je mening niet vrij kan uitten hier.. en dat is onzin.. Als van Gogh zo door draafde over de hells angels weet ik zeker dat die ook aangepakt zou worden... (zie barend en van dorp)

smike
21-09-2007, 21:53
Had nog niet eens de post van Richelieu gelezen, maar dat is precies wat ik bedoel, volkomen mee eens, als je een beetje gestudeerd bent en verder kijkt dan je neus lang is, snap je wat wij bedoelen.

smike
21-09-2007, 21:55
hier wil ik even op reageren..
Is toch hetzelfde als je op de wallen de hell's angels gaat lopen uitmaken voor weet ik veel wat en het dan gek vinden als zij jou dan aanpakken?? niet dat ik het goed praat maar mensen doen nu net of je je mening niet vrij kan uitten hier.. en dat is onzin.. Als van Gogh zo door draafde over de hells angels weet ik zeker dat die ook aangepakt zou worden... (zie barend en van dorp)


Wat jij zegt klopt.
Maar het is appels met peren vergelijken, ik heb het namelijk over religie.
Als van Gogh datzelfde zou hebben gezegd, maar dan over Christenen had hij nog geleefd, omdat het Christendom geen haat jegens haar vijanden predikt EN het Christendom heeft ontwikkeld in samenhang met de westerse cultuur.

chief108
21-09-2007, 22:14
en daarom blazen die brave christenen ook abortusklinieken op in de US... :rolleyes:

Richelieu
21-09-2007, 22:16
Had nog niet eens de post van Richelieu gelezen, maar dat is precies wat ik bedoel, volkomen mee eens, als je een beetje gestudeerd bent en verder kijkt dan je neus lang is, snap je wat wij bedoelen.

Het is wel jammer dat een topic over Wilders weer compleet offtopic moet gaan, maar dat was te voorspellen. Wilders zijn standpunten zijn natuurlijk nauw verweven met religie.

Toch zal Wilders nooit zijn standpunten hard kunnen maken. Het kabinet heeft al meermalen verklaard dat iedereen zich welkom moet voelen in Nederland en ik vrees dat een partij met een enkel standpunt geen lang bestaansrecht heeft!!

Richelieu
21-09-2007, 22:19
en daarom blazen die brave christenen ook abortusklinieken op in de US... :rolleyes:

Daar noem je ook een land op zeg...:whistling:..de US is een discussie apart..:D

smike
21-09-2007, 22:22
Ja, het is inderdaad off-topic, maar eigenlijk ook niet, omdat een Wilders-topic sowieso een religietopic wordt.
Chief: we weten allemaal dat niet iedere christen vredelievend is, maar voer het algemeen wel. Bij de Islam weet ik dat zo net nog niet, hoewel dat in turkije trouwens wel is.

smike
21-09-2007, 22:24
wat mij betreft hoeft Wilders ook niet 50 jaar door te gaan, als hij maar een tegengas kan geven en de mensen wat kan laten inzien. Daar is zn partij ook goed voor, oppositie voeren zoals de sp aan de andere kant.

chief108
21-09-2007, 22:33
Daar noem je ook een land op zeg...:whistling:..de US is een discussie apart..:D
hell yeah....

What would shotgun Jesus do?

http://talkingincircles.net/wp-content/uploads/2006/12/shotgunjesus.jpg
In the Republican party, religion is a tool and an excuse. If you’re going to have imaginary friends, why not have them support your political agenda? I mean, no one wants to worship a hippie…

Jochem
22-09-2007, 02:27
Nee idd die hoeven niet te leven, mag jij 3 X raden wat ze voor de kost doen.

En als je het dan hebt over 16% :wacko:

die 16% was WEL werkloos en zo ingeschreven. Wel blijven opletten he :)

PigDog
22-09-2007, 02:34
Nou, ik heb het even aangezien en mijn bijdrage bestaat uit het volgende:
Al eeuwen lang beconcurreren de verschillende geloven elkaar met woord en zwaard. Dan weer een invasie in het westen door moslims, dan weer de spaanse inquisitie, dan weer Attila de hun met zijn wilde hordes dan de romeinen, de grieken enz. enz.
Nu kunnen Chief en Richelieu elkaar wel met feiten om de oren gooien, maar het maakt niet veel uit wie wat heeft gestudeerd, zelfs een leek kan zien dat een monotheistisch geloof erop uit is om zoveel mogelijk zieltjes te winnen omdat hun god als enige moet worden gezien. Dus moet er soms strijd geleverd worden.

Er is hier geen totale vrijheid van meningsuiting. Dat zou ook niet bestaan zolang er nog 3 mensen leven. Goed voorbeeld met de Hells Angels, de firma Holleeder en trawanten (Willem Endstra had toch ook wat te zeggen), en ook radicale imams mogen hier niet vrijuit preken. Of dat goed of fout is, is een andere topic.

Mijn mening is dat er een eind mag komen aan alle radicalisten. Dus kan wat mij betreft Wilders op dezelfde boot als de radicale moslims gezet worden, tesamen met een aantal veluwenaren en ander gespuis.
Ik ben blij dat Wilders doet zoals hij doet, want steeds meer mensen beginnen in te zien dat hij met een rode neus op een perfecte opvolger is van Bassie, maar van enig politiek bewustzijn totaal geen sprake meer is. Zijn achterban is misschien nog groeiende maar slinkende in de eigenaren van enige intelligentie. Je kan hem amper nog serieus nemen, het wordt gewoon lachwekkend.

Met mensen die nog geen verschil weten tussen allochtonen en buitenlanders is geen discussie te voeren. Als je het hebt over buitenlanders die werkeloos zijn, klaag dan niet over polen die onze banen inpikken. Ik ben toevallig vorige week voor het eerst in een moskee geweest, voor de voorbereiding voor mijn uitzending, en die mensen hadden gewoon een goed verhaal. Gewoon mensen zoals jij en ik, alleen met een ander geloof waarmee ze niemand lastig vallen. Die net zo baalden van radicalen als jij en ik. Die ook vinden dat sommige imams hier op non-actief moeten worden gezet. Die het ook belachelijk vinden dat er mensen hier in een moskee prediken dat een homo van 10 hoog naar beneden dient te worden gegooid.
Gewoon mensen, die zelf inzien dat hun geloof niet eens zoveel verschilt van de christelijke traditie (waar komt dat joods nu ineens vandaan?) en zelfs soms dezelfde boeken als de bijbel als waar beschouwen.

Ik zou het waardig vinden als we onze medelanders (hier geborenen met een buitenlandse afkomst) als gewoon zouden beschouwen en ze dezelfde kansen zouden geven als Piet of Jan. Dat gebeurd nu dus niet. Koester je vrijheid van meningsuiting net zoals de andere grondwetten, dus ook vrijheid van geloof. Los werkeloosheid op zoveel mogelijk op. Al zou dat nooit kunnen. En bedenk dit: zolang als ik kan herinneren was er altijd al een xenofobie. Vroeger waren het de turken die ellende veroorzaakten, toen de surinamers, toen de antillianen en nu de marokkanen. Als ze slim zijn wachten ze gewoon af tot de volgende groep als zondebok wordt aangewezen.
Die zal er zeker komen.

Ik heb bijvoorbeeld, net zoals Najib een gloeiende pesthekel aan die kut eskimo's die met zijn allen om het vriesvak bij de Albert Heijn blijven klitten.

kickboxer1987
22-09-2007, 03:12
Ja, het is inderdaad off-topic, maar eigenlijk ook niet, omdat een Wilders-topic sowieso een religietopic wordt.
Chief: we weten allemaal dat niet iedere christen vredelievend is, maar voer het algemeen wel. Bij de Islam weet ik dat zo net nog niet, hoewel dat in turkije trouwens wel is.

klinkt miss hard om te zeggen. ik geloof dat het ontwetendheid is, dat je de islam niet zeker kan zeggen over het vredelievend is.

chief108
22-09-2007, 03:20
@ pigdog:

ben gewoon ontroerd...

wat een super post

kan hier nooit genoeg reps voor geven

dank je gozer!!

Chico
22-09-2007, 03:51
Welke invloed op onze vrijheid bedoel je eigenlijk Chief. Als ruim 100 jaar is er in Nederland een duidelijke scheiding tussen kerk en staat!!
In 1954 was er nog een bisschoppelijk advies dat mensen niet op de pvda moesten stemmen.

Hoe lang is het geleden dat de pastoor bij pas getrouwd stel langs kwam als het lang duurde voordat er kinderen kwamen.. nog geen 50 jaar

hoe lang is het geleden dat de vrouw standaard werd ontslagen als ze trouwde.. nog geen 70 jaar

hoe lang is het geleden dat het actief vrouwenstemrecht werd ingevoerd.. 1922..

Nederland is echt niet zo ver ontwikkeld als de meeste hier dat proberen te laten blijken. Het feit dat het momenteel "redelijk" goed is wil niet zeggen dat oudere generatie daar niet voor moesten vechten. Jaren 60/70 waren echt geen hoogtij dagen voor de vrouwen hoor.. jaren 80 begon het pas te komen dat de vrouwen echt gingen werken en dan voornamelijk in deeltijdwerk (wat voor de dutch miracle zorgde)..

en ook nu nog zijn de vrouw man verhoudingen echt niet gelijk.. wat er ook beweerd wordt. Er wordt denigrerend gekeken naar de man vrouw verhoudingen bij veel moslims in nederland.. Maar dat was niet zo lang geleden hier ook.

En als ik me niet vergis was het bisschop Simonis (ofzo) die een paar jaar geleden zei dat homoseksuelen geen mensen waren. En dat is toch echt een christen.

De kerk probeert nog steeds het gebruik van condooms tegen te houden. En voert daar ook campagne voor in landen als zuid afrika waar aids huishoudt.

En ga eens kijken in de zwarte kousen dorpen.. hoe daar wordt geleefd.. denk dat je daar ook stijl van achterover valt..

En dan hebben we het niet eens over de christenen in de verenigde staten..

------------
Elk religie gaat uit van zijn eigen versie van de werkelijkheid en beschouwd dat als DE waarheid en niets anders dan DE waarheid. En dat is logisch. Als je kunt accepteren dat er geen waarheid is en dat verschillende visies mogelijk zijn dan betekend dat jouw god dus ook niet de enige is.

voor mij is er geen verschil tussen odin, zeus, jhwh, de heer en allah.. allemaal onzin in mijn ogen en allemaal even veel waard. Als jij er in wil geloven mij best.. maar val er anderen niet mee lastig. En je kunt zeggen wat je wilt maar christenen kunnen net zo vervelend zijn als moslims betreffende hun geloof.. en ook net zo goed zich niet aan de eigen regels houden en dan nog volhouden dat ze christen zijn net zo als moslims

niet echt een geordend stuk.. maar hoop dat de bedoeling duidelijk is..

PigDog
22-09-2007, 05:25
Een dubbele nationalteit is totaal geen belemmering voor de integratie. De overheid zou zich niet zo moeten richten op één Nederlandse identiteit, want die bestaat helemaal niet.


Dubbel paspoort helemaal niet slecht voor integratie, zegt de WRR
Dat staat in een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) dat vrijdag is gepubliceerd.

Averechts
Volgens de raad wordt vaak ten onrechte gedacht dat er één Nederlandse identiteit is; Nederland is juist van oudsher heel divers. Daarom kan van 'nieuwe medelanders' niet worden verwacht dat zij een bepaalde identiteit aannemen. Dat zou zelfs averechts werken, zegt de WRR.

'In een globaliserende wereld is het hebben van twee paspoorten steeds vaker een gegeven. Niet alleen voor 'nieuwe Nederlanders', maar ook voor Nederlandse emigranten,' aldus de WRR.

Taak
De raad vindt dat mensen uit andere culturen zich thuis moeten kunnen voelen in Nederland en het is een taak van de politiek en de media om de diversiteit te laten zien.

Aan het begin van het jaar startte PVV-leider Geert Wilders een maatschappelijke discussie over de dubbele nationaliteit bij bewindslieden, dat bij staatssecretarissen Nebahat Albayrak (PvdA) en Ahmed Aboutaleb (PvdA) het geval is.

'Dubbele loyaliteit'
Volgens hem zouden zij hierdoor het idee wekken van een dubbele loyaliteit. Om alle twijfel weg te nemen zouden zij hun buitenlandse paspoort moeten opgeven.

De WRR vindt dat als er problemen ontstaan bij bewindslieden in Nederland, dit 'zakelijk moeten worden besproken en opgelost'.

Door Claudia van Zanten

Lekker knippen en plakken....

:D

smike
24-09-2007, 06:10
klinkt miss hard om te zeggen. ik geloof dat het ontwetendheid is, dat je de islam niet zeker kan zeggen over het vredelievend is.

Om even heel duidelijk te zijn: in de Koran staat dat geweld tegen ongelovigen geoorloofd is.
En nee, dat heb ik niet van mijzelf, maar notabene van een moslim.
maar, radicalen die alles wat niet moslim is als ongelovig beschouwen hebben het ook fout, want de Islam erkent het Christendom en zelfs het joodse geloof.

De dikke nudist
24-09-2007, 07:42
En bedenk dit: zolang als ik kan herinneren was er altijd al een xenofobie. Vroeger waren het de turken die ellende veroorzaakten, toen de surinamers, toen de antillianen en nu de marokkanen.

Shhht, die shit is net overgewaaid.



Chief: we weten allemaal dat niet iedere christen vredelievend is, maar voer het algemeen wel. Bij de Islam weet ik dat zo net nog niet, hoewel dat in turkije trouwens wel is..
Dat slaat nergens op.

No offence, geen bash, maar gewoon serieus.
Als je kennelijk al een oordeel hebt zou je moeten proberen de bronnen waarop je oordeel is gebaseerd aan te voeren als argument inplaats van onderbuikgevoelens en een mediahype als leidraad te gebruiken bij het vormen van je mening.
Dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt en je best gelukkig kan zijn als je dat wil.

En ik meen het serieus, no offence.

Voor de rest: pretty much what PigDog said.

kickboxer1987
24-09-2007, 16:59
Om even heel duidelijk te zijn: in de Koran staat dat geweld tegen ongelovigen geoorloofd is.
En nee, dat heb ik niet van mijzelf, maar notabene van een moslim.
maar, radicalen die alles wat niet moslim is als ongelovig beschouwen hebben het ook fout, want de Islam erkent het Christendom en zelfs het joodse geloof.

zo staat in de " vredelievende" bijbel dat je ongehoorzame kinderen mag stenigen....

Sjaak
24-09-2007, 18:19
Ik vind het standpunt dat werkeloze "buitenlanders" het land uitmoeten helemaal niet zo gek. Het is werken voor de kost en niet alleen hier je handen ophouwen en zakken vullen. Gewoon net zoals in Zwitserland, geen baan, opzouten !!!

Chico
24-09-2007, 22:12
Leviticus 20:13

'Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijke geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel begaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen"

nee.. de bijbel is echt homo vriendelijk in tegenstelling tot de koran

Richelieu
24-09-2007, 22:35
Leviticus 20:13

'Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijke geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel begaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen"

nee.. de bijbel is echt homo vriendelijk in tegenstelling tot de koran

Hier heb ik toch wel een klein puntje van kritiek Chico. Je citeert inderdaad het goede stukje tekst uit Leviticus. Dezelfde tekst die de Klu-Klux Klan altijd laat vallen op hun websites.

Alleen er is dus een groot verschil op het gebied van straffen tussen de Bijbel en de Koran in combinatie met de tijd waarin we leven. Leviticus is geschreven door de profeet Mozes als wetboek voor de Joden na hun uittocht uit Egypte. Mozes schreef deze regels om het volk te doen gehoorzamen aan hun God. De staffen voor deze overtredingen waren erg hard, maar pasten in het tijdsvak. Toen bestonden er nog geen taakstraffen bij de gemeentedienst zoals het schoffelen van een tuintje, maar wdeze bloedzonden werden altijd met de dood getraft. Ook bij de andere culturen in dat tijdsvak kwamen deze straffen voor. Bij de Koran is het hetzelfde verhaal.

Tegenwoordig staat de kerk nog steeds niet achter homofielie, maar anders dan de radicale Imans houden ze niet stipt aan de oude leefregels en diens straffen. Dat past ook totaal niet in de tijd waarin we leven!!! Christenen leven volgens de leer van Jezus Christus die in het Nieuwe Testament afstand van steniging als straf neemt door de woorden Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen te spreken toen een vrouw gestenigd dreigde te worden.

En anders dan sommige Imans die radicale preken houden heb ik nog nooit een dominee horen zeggen dat we alle homo's moeten steniging. In sommige islamitische landen, waar de sharia (de equivelent van de Tora - waar Leviticus onder valt) geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.

Vandaar dat Pim Fortuyn ook terecht aanhaalde dat deze cultuur dus achtergesteld is aan de Westerse cultuur!!!

chief108
24-09-2007, 22:51
toch kan je niet alle moslims over 1 kam scheren met dat soort praatjes
als ik begin over christenen in amerika begin jij ook meteen te stijgeren...

denk ook niet dat zo'n gazzie als een Ali B (die wel netjes vast tijdens rammedan) meteen overgaat tot het stenigen van hoertjes endergelijke...

Chico
24-09-2007, 23:32
deze bloedzonden werden altijd met de dood getraft. Ook bij de andere culturen in dat tijdsvak kwamen deze straffen voor. Bij de Koran is het hetzelfde verhaal.
En daar ging het mij om.. in de heilige teksten staat hetzelfde.. terwijl er aan alle kanten wordt gezegd dat het christendom inherent vredelievender is. Of je het nou erkent of niet, het oude testament is een onderdeel van de bijbel en daarmee ook van de normen en waarden van het christendom. Dat wordt vaak vergeten.
Ik heb christenen meegemaakt die niet eens van leviticus 20:13 afwisten en ook betwiste dat er in de bijbel staat dat homo's dood moeten.

Daarnaast staat er in de koran (zover ik gehoord heb) dat er twee mensen getuige moeten zijn geweest van de daadwerkelijke daad voordat men aan de bestraffing kan overgaan. In dat perspectief is de koran dus zelfs milder dan de bijbel


Christenen leven volgens de leer van Jezus Christus die in het Nieuwe Testament afstand van steniging als straf neemt door de woorden Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen te spreken toen een vrouw gestenigd dreigde te worden.
het is jammer dat veel christenen zich niet daadwerkelijk aan dat idee houden.

Ik denk dat je eerder kan stellen dat niet alle christenen naar de letter van de bijbel leven (en dus toleranter zijn)... maar dat er genoeg zijn die dat wel willen doen.. dat het in europa (noord europa) zo is dat de meeste christenen tolerant zijn wil nog niet zeggen dat dat in de rest van de wereld wel zo is.
En ga ook maar eens kijken in de zwarte kousen gemeenten in nederland. Daar gaat het echt niet op een super tolerante wijze manier van leven. Misschien worden de overtreders van bijbelse wetten en ideën niet vermoord.. maar wel uitgestoten

hoe lang is het niet geleden dat er een klein jochie de toegang tot de basisschool werd verboden omdat er bij hun thuis tv gekeken wordt.. dit was in één of ander dorp in nederland, over achterlijke cultuur gesproken.. wil je dat soort mensen ook een inburgeringscursus geven?


In sommige islamitische landen, waar de sharia (de equivelent van de Tora - waar Leviticus onder valt) geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.
Er was een paar jaar geleden geloof ik door de christelijke partijen (behalve cda) nog een voorstel gedaan om overspel te verbieden

en hoe staan de christelijke partijen, bewegingen en organisaties tegenover prostitutie? ook niet echt positief. Misschien wordt er in iran harder gestraft tegen dat soort dingen.. maar dezelfde senitimenten leven hier ook in christelijke kringen. En als de kerk de mogelijkheid om zich te mengen in interne politiek van landen zoals ze dat vroeger had zou die ook hardere straffen proberen door te voeren.

de kerk probeert waar mogelijk invloed uit te oefenen om haar eigen visie door de strot van anderen te duwen. Zoals eerder het voorbeeld dat ze de donaties aan een bepaald derde wereld hulporganisatie hebben stopgezet omdat de organisatie begon met het promoten en uitdelen van condooms in zuid-afrika om de verspreiding van aids te voorkomen.


En anders dan sommige Imans die radicale preken houden heb ik nog nooit een dominee horen zeggen dat we alle homo's moeten steniging
er was een paar jaar geleden een bisschop simmonis die zei dat homo's geen mensen waren. En ook in de vs zijn er christenen die vinden dat homo's dood moeten.. en ga er maar vanuit de de pastoren en dominee's in die regionen dat daadwerkelijk prediken tijdens de diensten.

en trouwens.. wanneer is de laatste keer dat een homo in nederland is vermoord door een islamiet? (misschien heb ik het gemist hoor) maar zover ik weet is er alleen sprake geweest van in elkaar slaan... en er zijn genoeg autochtone homobashers... er wordt alleen schande van homobashing gesproken als er sprake is van allochtone daders. Als de daders blond, blank en blauwoogig zijn dan is er bijna nooit een probleem..

ik denk dat de christelijke gemeenschap milder is geworden qua straffen door de verlichting en qua inmening in het priveleven door bv pastoors en de vermindering van groepsdruk van de omgeving door de jaren '70 en de hippietijdperk komt.. en niet zozeer door de ideologie van het geloof zelf..

Richelieu
24-09-2007, 23:38
toch kan je niet alle moslims over 1 kam scheren met dat soort praatjes
als ik begin over christenen in amerika begin jij ook meteen te stijgeren...


Begin jij weer over Amerika...:rolleyes:...?? Wat is dat toch met jou en Amerikanen? Ik blijf wel met beide beentjes aan de grond staan..;)

Makijs
24-09-2007, 23:40
http://www.ad.nl/fun/strips/?strip=goedemorgen&datum=2007-09-24

chief108
24-09-2007, 23:48
Begin jij weer over Amerika...:rolleyes:...?? Wat is dat toch met jou en Amerikanen? Ik blijf wel met beide beentjes aan de grond staan..;)
het is gewoon een duidelijk voorbeeld...;)

mensen die denkbeeldige vriendjes hebben en daar naar luisteren/ mee praten neem ik per definitie niet serieus...

Muay Thai Elite
25-09-2007, 06:52
Damn ik kan posten wat ik wil maar ik heb last van delete-nazi's met een te hoog eigenwaarde-complex..

Robbie
25-09-2007, 07:28
Ik vraag me ook af in welk land ter wereld je welkom bent zonder te gaan werken.

Sterker nog zonder werk en met een uitkering :twak:

O ja Nederland...

Wilders is gek, ja en de rest niet zeker :wacko:

Ben het 100% met je eens lekker je ogen sluiten voor wat er gebeurt in Nederland. Lees artikel in deze topic maar over PISPAAL in de Klas!

Wat is het einde???

Iwan
25-09-2007, 16:45
Nou, waar is het einde. Mijn zoontje van 4 is net voor homo uitgescholden door en groepje Marokaantjes. 4 jaar godverdomme, 't manneke is zich van geen kwaad bewust.

Heb een sterke aandrang om eens bij de papa's en mama's langs te gaan en ze een stukje beschaving bij te brengen...

micha
25-09-2007, 17:14
ik word ziek van die gozer . Waterstofperioxide is doorgedrongen in zijn hersenpan

ArjanV
25-09-2007, 17:46
Wilders heeft in deze tijd (!) wat betreft die werkelozen volledig gelijk!
Iemand die nu niet werkt wil niet werken....simpel zat! (of moet al dan niet tijdelijk arbeidsongeschikt zijn)

Muay Thai Elite
25-09-2007, 21:28
Indd in DEZE tijd ja.. Dat gejank over dat we ze in de jaren 60 'zelf hierheen hebben gehaald' (ik bestond toen overigens nog niet, dus ik heb niks gedaan ;) ) is nu geen excuus om de luie vandaal uit te hangen..

smike
26-09-2007, 07:09
Hier heb ik toch wel een klein puntje van kritiek Chico. Je citeert inderdaad het goede stukje tekst uit Leviticus. Dezelfde tekst die de Klu-Klux Klan altijd laat vallen op hun websites.

Alleen er is dus een groot verschil op het gebied van straffen tussen de Bijbel en de Koran in combinatie met de tijd waarin we leven. Leviticus is geschreven door de profeet Mozes als wetboek voor de Joden na hun uittocht uit Egypte. Mozes schreef deze regels om het volk te doen gehoorzamen aan hun God. De staffen voor deze overtredingen waren erg hard, maar pasten in het tijdsvak. Toen bestonden er nog geen taakstraffen bij de gemeentedienst zoals het schoffelen van een tuintje, maar wdeze bloedzonden werden altijd met de dood getraft. Ook bij de andere culturen in dat tijdsvak kwamen deze straffen voor. Bij de Koran is het hetzelfde verhaal.

Tegenwoordig staat de kerk nog steeds niet achter homofielie, maar anders dan de radicale Imans houden ze niet stipt aan de oude leefregels en diens straffen. Dat past ook totaal niet in de tijd waarin we leven!!! Christenen leven volgens de leer van Jezus Christus die in het Nieuwe Testament afstand van steniging als straf neemt door de woorden Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen te spreken toen een vrouw gestenigd dreigde te worden.

En anders dan sommige Imans die radicale preken houden heb ik nog nooit een dominee horen zeggen dat we alle homo's moeten steniging. In sommige islamitische landen, waar de sharia (de equivelent van de Tora - waar Leviticus onder valt) geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.

Vandaar dat Pim Fortuyn ook terecht aanhaalde dat deze cultuur dus achtergesteld is aan de Westerse cultuur!!!

En alweer mijn punt, hoewel ik het niet zo goed kan verwoorden als Richelieu!

Tuurlijk, de bijbel zal net zo geweldadig zijn als de koran, beide moeten echter in de juiste tijdsgeest worden bezien.
De huidige europese en zeker ook australische en zuid-amerikaanse christenen hebben dit vertaald naar de huidige tijdsgeest.
Een land als Turkije is daar nu ook goed mee bezig, maar de meeste islamitische landen hebben dat "nog" niet gedaan.

PigDog
29-09-2007, 23:42
Het is maar goed dat er geen doodstraf meer is voor homofilie, zoals de bijbel voorschrijft, want anders kunnen er een hoop geestelijken gestenigd worden, inclusief de paus, die ze niet in deze tijdgeest (dus passend) straft.

Dat in sommige landen de sharia geldt ligt meestal niet aan de inwoners, doch aan de leiders van dat land. Iran is toch een land, wat signalen geeft van verwestelijking die onderdrukt wordt door de regering. Vaak niet democratisch gekozen, trouwens.
Dus kan je dat niet op het geloof afwentelen, maar slechts op de toepassers van het geloofsbeeld. Wat dat betreft was Pim Fortuyn, behalve homo, ook nog eens onredelijk en populistisch.


@ Smike: hoe oud ben je eigenlijk? (dit is een serieuze vraag)

smike
30-09-2007, 23:56
Het is maar goed dat er geen doodstraf meer is voor homofilie, zoals de bijbel voorschrijft, want anders kunnen er een hoop geestelijken gestenigd worden, inclusief de paus, die ze niet in deze tijdgeest (dus passend) straft.

Dat in sommige landen de sharia geldt ligt meestal niet aan de inwoners, doch aan de leiders van dat land. Iran is toch een land, wat signalen geeft van verwestelijking die onderdrukt wordt door de regering. Vaak niet democratisch gekozen, trouwens.
Dus kan je dat niet op het geloof afwentelen, maar slechts op de toepassers van het geloofsbeeld. Wat dat betreft was Pim Fortuyn, behalve homo, ook nog eens onredelijk en populistisch.


@ Smike: hoe oud ben je eigenlijk? (dit is een serieuze vraag)

1 In Pakistan komt er door een behoorlijk deel van de bevolking steeds meer roep om invoering van de Sharia.
2 Ik ben 22, vanwaar die interesse?

Muay Thai Elite
01-10-2007, 00:10
Wat ik me toch afvraag is waar jullie al deze wijsheden en informatie vandaan halen.

Vind t raar om allerlei statistische gegevens over brakke kutlanden als Afghanistan, Iran etc etc te lezen (ik bedoel; bronnen, anyone?), laat staan de historische (vaak ook nog politicologische en (sociaal)-economische) kennis die sommigen op dit forum hebben over zo'n land. Ik stel me dan ook zeer sceptisch op over sommige posts van jullie heren, verder alle respect.

PigDog
01-10-2007, 01:34
Wat ik me toch afvraag is waar jullie al deze wijsheden en informatie vandaan halen.

Vind t raar om allerlei statistische gegevens over brakke kutlanden als Afghanistan, Iran etc etc te lezen (ik bedoel; bronnen, anyone?), laat staan de historische (vaak ook nog politicologische en (sociaal)-economische) kennis die sommigen op dit forum hebben over zo'n land. Ik stel me dan ook zeer sceptisch op over sommige posts van jullie heren, verder alle respect.

Ik zou zeggen: ga eens een keer met me mee. In november heb ik weer een tripje Afghanistan. Interesse?
O ja, in april ben je weer terug. Als we terug komen.

Muay Thai Elite
01-10-2007, 06:24
Vriend, niet stoer doen omdat je (waarschijnlijk) in t leger zit ofzo.. Daar leer je alleen van hoe warm het is in zon kutland, niet wat ik me in mijn vorige post afvroeg.. Hoe kom je aan een uitgebreide (historisch) politicologische en sociaal-economische kennis over relatief gezien onbeduidende landen, en belangrijker, waar haal je je informatiebronnen vandaan?

Richelieu
01-10-2007, 06:27
Vriend, niet stoer doen omdat je (waarschijnlijk) in t leger zit ofzo.. Daar leer je alleen van hoe warm het is in zon kutland, niet wat ik me in mijn vorige post afvroeg.. Hoe kom je aan een uitgebreide (historisch) politicologische en sociaal-economische kennis over relatief gezien onbeduidende landen, en belangrijker, waar haal je je informatiebronnen vandaan?

Je leert er wel meer hoor...;)

Biiyen
01-10-2007, 06:31
Ik zou er best wel wat voor over hebben om te zien of Muay Thai Elite ook zo populair doet als die oog in oog staat met Pigdog. Denk dat ik dan beloond wordt met het zien van een onvervalste oorvijg. :lol:

Chico
01-10-2007, 06:38
Wat ik me toch afvraag is waar jullie al deze wijsheden en informatie vandaan halen.

Vind t raar om allerlei statistische gegevens over brakke kutlanden als Afghanistan, Iran etc etc te lezen (ik bedoel; bronnen, anyone?), laat staan de historische (vaak ook nog politicologische en (sociaal)-economische) kennis die sommigen op dit forum hebben over zo'n land. Ik stel me dan ook zeer sceptisch op over sommige posts van jullie heren, verder alle respect.
ik studeer politicologie/bestuurskunde met als eindrichting bestuurskunde...

en voor de rest is het voornamelijk journaal, kranten, discovery e.d en boeken... goed opletten en een kritische geest en dan leer je wel eens wat...

er is een mooi kanaal op de upc box.. 405... politiek 24.. heerlijk kanaal :D

Muay Thai Elite
01-10-2007, 07:18
Maar je leert op je opleiding geen bronvermelding? Zonde.. Kijk we kunnen wel afgaan op je expertise op het gebied van Afghaanse politiek (ahum ahum), maar het moet wel verifieerbaar zijn he.

Muay Thai Elite
01-10-2007, 07:21
Ik zou er best wel wat voor over hebben om te zien of Muay Thai Elite ook zo populair doet als die oog in oog staat met Pigdog. Denk dat ik dan beloond wordt met het zien van een onvervalste oorvijg. :lol:

Al is het de grootste, sterkste, gemeenste, stoerste gast van t forum; een antwoord op m'n vraag zou fijn zijn.. Ik ben hier niet om vriendjes te ontmoeten, dat moge duidelijk zijn.

Chico
01-10-2007, 08:56
Maar je leert op je opleiding geen bronvermelding? Zonde.. Kijk we kunnen wel afgaan op je expertise op het gebied van Afghaanse politiek (ahum ahum), maar het moet wel verifieerbaar zijn he.
tja.. ik neem aan dat je gelezen hebt dat ik weinig tot niets heb gezegd over afghaanse politiek... zowel intern als buitenlandse politiek van het westen omtrent afghanistan.. en daarbij.. waar komt jouw expertise in de verschillende topics vandaan?

maar ik nam aan dat je opmerking in het algemeen was bedoeld aangezien je vaak ook in de integratie topics post met meestal meningen die tegenover de mijne staan... en in die topics ben ik wel vaker aanwezig met feitjes en dingetjes...

en hoe wil je een bronvermelding van algemene kennis geven?

ik weet dat bananen krom zijn omdat de groeihormonen in de banaan lichtgevoelig zijn en stoppen met het stimuleren van groei als ze aan licht worden blootgesteld.. maar omdat de schaduwkant wel blijft doorgroeien groeit de banaan richting de zon en wordt dus krom... maar ik zou echt niet weten waar ik er een bron vermelding voor moet opzoeken..

Sjaak
01-10-2007, 18:42
Werkeloze uitvreters mogen opzouten

Bron : Sjaak van de Velde

smike
01-10-2007, 19:05
Werkeloze uitvreters mogen opzouten

Bron : Sjaak van de Velde

:thup: REPS VOOR SJAAK!!!

Jochem
01-10-2007, 19:20
tja.. ik neem aan dat je gelezen hebt dat ik weinig tot niets heb gezegd over afghaanse politiek... zowel intern als buitenlandse politiek van het westen omtrent afghanistan.. en daarbij.. waar komt jouw expertise in de verschillende topics vandaan?

maar ik nam aan dat je opmerking in het algemeen was bedoeld aangezien je vaak ook in de integratie topics post met meestal meningen die tegenover de mijne staan... en in die topics ben ik wel vaker aanwezig met feitjes en dingetjes...

en hoe wil je een bronvermelding van algemene kennis geven?

ik weet dat bananen krom zijn omdat de groeihormonen in de banaan lichtgevoelig zijn en stoppen met het stimuleren van groei als ze aan licht worden blootgesteld.. maar omdat de schaduwkant wel blijft doorgroeien groeit de banaan richting de zon en wordt dus krom... maar ik zou echt niet weten waar ik er een bron vermelding voor moet opzoeken..

LOL! perfect voorbeeld waarom bronvermelding dus WEL nodig is. Dit is namelijk onjuist. Althans, volgens WIKIPEDIA


Waarom zijn bananen krom? Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. De vruchten willen naar boven blijven groeien (negatieve geotropie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Geotropie)). Als de trossteel ondersteund wordt zodat de trossteel toch recht overeind blijft, blijven de vruchten gewoon recht. Er zijn diverse kleinere bananensoorten (waarvan de trossteel niet doorbuigt onder het gewicht van de vruchten) die zo van nature recht blijven. Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' (positieve fototropie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fototropie)) te maken.

Chico
01-10-2007, 19:35
grappig.. dan heeft de hoogleraar op de universiteit het dus fout..

Jochem
01-10-2007, 19:51
grappig.. dan heeft de hoogleraar op de universiteit het dus fout..

Tja, tenzij hij hoogleraar biologie is is het gewoon een vent die net zo goed onzin uitkraamt als iedereen anders. Kijk, als je nou als bron een hoogleraar biologie noemt, dan verandert de zaak. Dan denk ik dat op WIKI onzin staat.

Ik heb ook wel eens horen zeggen dat een banaan krom is omdat ie anders omvalt. Dat valt wat mij betreft in hetzelfde rijtje qua betrouwbaarheid als jouw bron.

No offense hoor, maar het punt van MTE vind ik goed, ik heb ook regelmatig mijn bedenkingen bij sommige "waarheden". (overigens werk ik er weer net zo hard aan mee daar niet van.)

Chico
01-10-2007, 20:45
biologie ja.. ik heb een jaar biologie gedaan en ben daarna overgestapt naar politicologie/bestuurskunde omdat biologie niets voor mij bleek te zijn...

maar dat is ook al 8 jaar geleden misschien dat de wetenschap zich bedacht heeft in de tussentijd... wetenschappers zijn soms ook niet meer dan een stel kibbelende kinderen..

Mickey
01-10-2007, 21:02
Interessante discussie.

@ Christendom vs Islam
Getuige mijn signature ben ik geen groot fan van het Christendom. Sterker nog: Ik vind het hele monotheistische concept "principaly flawed". Echter:
Als jij kijkt naar het Christendom in het Westen (en de locatie is van belang) en de Islam in het Westen, dan kun je niet anders als een aantal belangrijke verschillen constateren. Het Christendom is domweg gematigder geworden. Het Christendom was altijd even cru als de Islam. Alleen is het scherpe randje er nu vanaf. Dit zal zonder twijfel uiteindelijk ook bij de Moslims in het Westen gebeuren.

Als je kijkt naar de onrusten in Indonesie een tijd geleden waar Christen tegen Moslims vochten en andersom: Daar ging het er aan beide kanten even bruut aan toe. Feitelijk kun je dus stellen dat het uiteindelijk locatie gebonden is. Welvaart en "beschaving" (And I use this term broadly) halen uiteindelijk altijd het venijn uit een religie en zal de leiders matigen.

@ Moslims / Marokanen in Nederland
Je kunt moslims en Marokanen niet gelijk stellen. Punt.
Er zijn meer dan genoeg normale moslims. En nee, dit is niet: "Er zijn er een paar die het voor de rest verpesten"-stukje.. Ik ben er gewoon van overtuigd dat er is structureel misgaat in de Marokaanse cultuur in Nederland bij een overgroot deel. Je kunt hier 2 routes bewandelen:

1. Je pakt de PigDog Approach;
Wachten tot de samenleving een nieuwe scapegoat gevonden heeft en zijn / haar frustraties daar op uit.

2. De Wilders Approach;
Het huidige pijnpunt proberen te elimineren.

Laat dit duidelijk zijn: Ik vind niet dat we moeten toekijken. Het probleem is namelijk dat als we nu geen structurele oplossing zoeken die het onderliggende probleem aanpakt, we inderdaad uiteindelijk weer gedonder krijgen met een andere groep. Vermoedelijk Polen oid.

Ik heb zo het idee dat Wilders telkens goed hoog inzet met zijn uitspraken. Het is gewoon een onderhandel techniek. Hij zet zo hoog mogelijk in en is blij als ie in het midden uitkomt.

@ Structureel werkloze buitenlanders
Als econoom kan ik hier duidelijk over zijn:
Je hebt een aantal vormen van werkloosheid.

Structurele werkloosheid, overgangs werkloosheid en arbeidsongeschiktheid.

Structureele werkloosheid treed op als er niet genoeg banen zijn in een land en / of een persoon niet wil werken. Nederland was tot voor kort een geweldig klimaat voor dit soort mensen. Dat is inmiddels minder geworden, maar nog steeds niet helemaal weg.

Ik kan me prima vinden in de stelling om mensen die weigeren te werken en feitelijk geen Nederlanders zijn en dus een lek voor de economie simpelweg het land uit te zetten. Het gaat hier dus niet om arbeidsongeschikten of mensen die aantoonbaar bezig zijn de arbeidsmarkt te betreden, zij het middels een opleiding, zij het middels sollicitaties. De rest zijn simpelweg uitbuiters.

smike
01-10-2007, 23:35
Hele mooie post Mickey!

Ik wil nog even ingaan op je stuk over Christendom vs Islam, jij noemt locatiegebonden als het belangrijkste argument, maar wat vind jij dan van het welvaartsargument?

Ik kom hier nog op terug, maar heb nu niet de tijd om een goede beargumenteerde inhoudelijke post met bron te maken ;)

Muay Thai Elite
01-10-2007, 23:37
Briljante post van Mickey.. Mooi verwoord!

aliendwurf
01-10-2007, 23:43
Ik heb zo het idee dat Wilders telkens goed hoog inzet met zijn uitspraken. Het is gewoon een onderhandel techniek. Hij zet zo hoog mogelijk in en is blij als ie in het midden uitkomt.



Ik denk alleen dat dit niet helemaal klopt.

Mickey
02-10-2007, 00:12
Hele mooie post Mickey!

Ik wil nog even ingaan op je stuk over Christendom vs Islam, jij noemt locatiegebonden als het belangrijkste argument, maar wat vind jij dan van het welvaartsargument?

Ik kom hier nog op terug, maar heb nu niet de tijd om een goede beargumenteerde inhoudelijke post met bron te maken ;)

In mijn post haal ik het welvaartsargument al aan:


Welvaart en "beschaving" (And I use this term broadly) halen uiteindelijk altijd het venijn uit een religie en zal de leiders matigen.

Eigenlijk kun je het gewoon vertalen als: Daar waar mensen het goed hebben, worden ze doorgaans na verloop van tijd ook gematigder in hun overtuigingen.

Een uitspraak die sommige Christen in deze context wel eens hanteren is: Gebruik je God als je stuurwiel of je reservewiel. Opzich wel passend. Ik denk dat een beschaving gemiddeld genomen geloof als reservewiel gebruikt.

Welvaart en ontwikkeling gaan voor mijn gevoel hand in hand. Naarmate een volk zich ontwikkeld zal de behoefte en het belang van religie gaan afnemen. Het zal altijd een rol blijven spelen, maar niet langer worden gebruikt voor het verklaren van hele primaire zaken. (Zoals het opkomen van de zon en het verklaren van jaargetijden vroeger)

Als je dit heel zwart / wit zou betrekken op het hele Christendom vs Islam verhaal zou je simpelweg kunnen stellen dat het Christendom een paar stappen voorloopt in dit proces..

Je ziet wereldwijd toch echt dat een aantal hele basale zaken binnen het Christendom steeds meer moeten inboeten en terrein verliezen van de liberalere opvattingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gaymarriage, anti-conceptie en samenwonen.

Een andere grappige ontwikkeling vind ik de Intelligent Design movement. Feitelijk proberen Christenen nu de onomstootbare wetenschappelijke feiten zo te draaien dat het in hun scheppingsverhaal straatje past. Bijzonder vermakelijk, maar het onderschrijft wel dat het Christendom niet meer zo stellig aan haar orginele geschriften en wetten vasthoud. Het concept kan simpelweg niet overeind blijven in een goed opgeleide, onafhankelijke maatschappij.

De meesten van ons hebben nog wel iets van een christelijke opvoeding meegekregen denk ik zo, maar ik denk dat onze kinderen dat veel minder zullen krijgen.
En dat zal per generatie minder worden.

Ik denk dat de Islam in Nederland die stappen nog moet doorlopen. Uiteindelijk zal dit ook milder worden. Maar ja: Dat laat onverlet dat ze momenteel nog steeds geleerd word dat Christenen minderwaardig zijn. En dat het merendeel niet hoog op de welvaartsladder staat.

Biiyen
02-10-2007, 02:09
Ik denk alleen dat dit niet helemaal klopt.

Zeg dan ook even waarom... Is wel zo aardig als je kritiek hebt. ;)

Joris
02-10-2007, 04:05
nekschot?ik schaam me echt voor die man

Richelieu
02-10-2007, 04:22
Welvaart en ontwikkeling gaan voor mijn gevoel hand in hand. Naarmate een volk zich ontwikkeld zal de behoefte en het belang van religie gaan afnemen. Het zal altijd een rol blijven spelen, maar niet langer worden gebruikt voor het verklaren van hele primaire zaken. (Zoals het opkomen van de zon en het verklaren van jaargetijden vroeger)

Je hele verhaal is al een tijdje aan de gang..De Verlichting..;) Kortgezegd, wij mensen vinden onszelf zo slim en ontwikkeld dat wij onze eigen schepper willen zijn, terwijl we elkaar nog steeds de schedels in willen slaan als we daar de kans toe krijgen.


Een andere grappige ontwikkeling vind ik de Intelligent Design movement. Feitelijk proberen Christenen nu de onomstootbare wetenschappelijke feiten zo te draaien dat het in hun scheppingsverhaal straatje past. Bijzonder vermakelijk, maar het onderschrijft wel dat het Christendom niet meer zo stellig aan haar orginele geschriften en wetten vasthoud. Het concept kan simpelweg niet overeind blijven in een goed opgeleide, onafhankelijke maatschappij.


Een discussie zonder einde. Denk dat nu de essensie van ieder geloof is!! Geen één geloof is wetenschappelijk onderbouwd. Maar ik ben wel erg benieuwd naar onomstootbare wetenschappelijke feiten

Biiyen
02-10-2007, 04:30
nekschot?ik schaam me echt voor die man

Nekschot? Ben jij een Volkert fan ofzo?

smike
04-10-2007, 02:27
In mijn post haal ik het welvaartsargument al aan:



Eigenlijk kun je het gewoon vertalen als: Daar waar mensen het goed hebben, worden ze doorgaans na verloop van tijd ook gematigder in hun overtuigingen.

Een uitspraak die sommige Christen in deze context wel eens hanteren is: Gebruik je God als je stuurwiel of je reservewiel. Opzich wel passend. Ik denk dat een beschaving gemiddeld genomen geloof als reservewiel gebruikt.

Welvaart en ontwikkeling gaan voor mijn gevoel hand in hand. Naarmate een volk zich ontwikkeld zal de behoefte en het belang van religie gaan afnemen. Het zal altijd een rol blijven spelen, maar niet langer worden gebruikt voor het verklaren van hele primaire zaken. (Zoals het opkomen van de zon en het verklaren van jaargetijden vroeger)

Als je dit heel zwart / wit zou betrekken op het hele Christendom vs Islam verhaal zou je simpelweg kunnen stellen dat het Christendom een paar stappen voorloopt in dit proces..

Je ziet wereldwijd toch echt dat een aantal hele basale zaken binnen het Christendom steeds meer moeten inboeten en terrein verliezen van de liberalere opvattingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gaymarriage, anti-conceptie en samenwonen.

Een andere grappige ontwikkeling vind ik de Intelligent Design movement. Feitelijk proberen Christenen nu de onomstootbare wetenschappelijke feiten zo te draaien dat het in hun scheppingsverhaal straatje past. Bijzonder vermakelijk, maar het onderschrijft wel dat het Christendom niet meer zo stellig aan haar orginele geschriften en wetten vasthoud. Het concept kan simpelweg niet overeind blijven in een goed opgeleide, onafhankelijke maatschappij.

De meesten van ons hebben nog wel iets van een christelijke opvoeding meegekregen denk ik zo, maar ik denk dat onze kinderen dat veel minder zullen krijgen.
En dat zal per generatie minder worden.

Ik denk dat de Islam in Nederland die stappen nog moet doorlopen. Uiteindelijk zal dit ook milder worden. Maar ja: Dat laat onverlet dat ze momenteel nog steeds geleerd word dat Christenen minderwaardig zijn. En dat het merendeel niet hoog op de welvaartsladder staat.

WOW

Jij begrijpt het dus, eigenlijk hebben wij bijna excact dezelfde mening, dit is dus wat ik wilde zeggen!

PigDog
06-10-2007, 02:14
Vriend, niet stoer doen omdat je (waarschijnlijk) in t leger zit ofzo.. Daar leer je alleen van hoe warm het is in zon kutland, niet wat ik me in mijn vorige post afvroeg.. Hoe kom je aan een uitgebreide (historisch) politicologische en sociaal-economische kennis over relatief gezien onbeduidende landen, en belangrijker, waar haal je je informatiebronnen vandaan?

Vriend, en dan bedoel ik bunzing. Waarschijnlijk zit ik in het leger, waar je -voor dat je op missie gaat eerst- missie gerichte informatie krijgt. Dit houdt o.a. in dat je één week aan het land gaat wijden waar je heen gaat. Weer, verkeer, politiek klimaat, verdeling volkeren en rassen, talen, economie, godsdienst, gebruiken, kleding enz. enz. Dit alles wordt gedaan door burgers die gespecialiseerd zijn in hun vak, dus geschiedsdeskundigen, politicologen, geheime diensten, taaldeskundigen, gedragsdeskundigen, terreindeskundigen enz.

Ik ben niet echt stoer, ik doe alleen alsof :D

Dus als je vragen hebt, niet de Tina of de Bobo raadplegen, gewoon aan mij PM'en....

PigDog
06-10-2007, 02:26
Interessante discussie.



1. Je pakt de PigDog Approach;
Wachten tot de samenleving een nieuwe scapegoat gevonden heeft en zijn / haar frustraties daar op uit.

2. De Wilders Approach;
Het huidige pijnpunt proberen te elimineren.

Laat dit duidelijk zijn: Ik vind niet dat we moeten toekijken. Het probleem is namelijk dat als we nu geen structurele oplossing zoeken die het onderliggende probleem aanpakt, we inderdaad uiteindelijk weer gedonder krijgen met een andere groep. Vermoedelijk Polen oid.

Ik heb zo het idee dat Wilders telkens goed hoog inzet met zijn uitspraken. Het is gewoon een onderhandel techniek. Hij zet zo hoog mogelijk in en is blij als ie in het midden uitkomt.

@ Structureel werkloze buitenlanders
Als econoom kan ik hier duidelijk over zijn:
Je hebt een aantal vormen van werkloosheid.

.

Tamelijk gesimplificeerd om zulke approaches te maken.
1 Er is geen Pigdog approach (zoveel lof verdien ik niet) alleen een constatering dat het door de jaren zo is gelopen, en mark my words: het zal gewoon weer gebeuren.
Ook al zal je elke buitenlander het land uitmieteren, er is altijd wel een andere schuldige voor jouw misère. Dus dan zijn de bejaarden aan de beurt, of weet ik het wat voor minderheidsgroepering.

2 Wilders elimineert geen pijnpunten, hij constateert wat de grote boosdoener is voor de sociaal minder begaafden en manipuleert dan op een populistische manier de bevolkingsgroep door een partij die maar over één ding gaat, op te richten.

De vergrijzing in NL is bijvoorbeeld een pijnpunt op de redelijk korte termijn. Ik zou graag van je willen weten wat Wilders zijn standpunt daarover is. Dat ga je zelfs niet op Wikipedia vinden.
Domweg omdat daar zijn focus niet op ligt, is niet populair genoeg. Marokkanen het land uit proberen te zetten wel.
Hij zet zo hoog in met zijn uitspraken dat iedereen hem ziet vliegen.

Muay Thai Elite
06-10-2007, 06:19
Poep

PigDog
06-10-2007, 23:27
Poep

Met zulke uitspraken krijgt het bannertje eronder een minder smakelijke rol toebedeeld.....

Muay Thai Elite
08-10-2007, 05:30
Met zulke uitspraken krijgt het bannertje eronder een minder smakelijke rol toebedeeld.....

Serieus, als IEMAND weet uit welke film die kont komt of dat filmpje heet of me de naam van die chick kan geven........ PLEASE PLEASE pleur m in de Dungeon!

Ik wist niet dat t fysiek, dan wel geestelijk mogelijk was om verliefd te worden op een ass.... Maar damn, ik kan nog steeds uren naar die gif staren :D

smike
08-10-2007, 20:35
Lijkt me Naomi :D

MB667
08-10-2007, 21:13
1Ook al zal je elke buitenlander het land uitmieteren, er is altijd wel een andere schuldige voor jouw misère. Dus dan zijn de bejaarden aan de beurt, of weet ik het wat voor minderheidsgroepering.

2 Wilders elimineert geen pijnpunten, hij constateert wat de grote boosdoener is voor de sociaal minder begaafden en manipuleert dan op een populistische manier de bevolkingsgroep door een partij die maar over één ding gaat, op te richten.

De vergrijzing in NL is bijvoorbeeld een pijnpunt op de redelijk korte termijn. Ik zou graag van je willen weten wat Wilders zijn standpunt daarover is. Dat ga je zelfs niet op Wikipedia vinden.
Domweg omdat daar zijn focus niet op ligt, is niet populair genoeg. Marokkanen het land uit proberen te zetten wel.
Hij zet zo hoog in met zijn uitspraken dat iedereen hem ziet vliegen.

Amen!