PDA

View Full Version : tok tok



Evilman
27-09-2007, 02:49
hey luitjes

ff vraagje.. wat voor tok vinden jullie t fijnst?
voor mma met name.

zon thaise cup.. of n jockstrap(?) met die 2 straps om je ass.
en msgien heeft iemand zelfs wel zon moderne tok in een
compressionshort.

mij lijkt het van de 1e tot 3e oplopend steeds fijner zitten maar
heb er geen ervaring mee. wat voelt het fijnst en beschermd goed?

thnx!

jopke
27-09-2007, 04:36
ik heb gewoon een gewone tok(volgens mij de 2e die jij bescrijft...) zit verder prima!

HUNTER
27-09-2007, 04:40
ik heb altijd 2 tokken aan. 1 voor en 1 achter. Het blijft BJJ he, en die backmount vind ik echt helemaal niets :rolleyes:

Tony
27-09-2007, 04:55
hehe Hunter, bang voor een rear naked dick :lol:

Effective
27-09-2007, 05:12
Ik heb gewoon die normale, zit goed maar is misschien niet de veiligste. Die stalen lijkt me niks, zit met een touwtje, die andere ken ik niet.

Evilman
27-09-2007, 05:42
ok thaise tok http://www.academyshoproma.com/site/foto/fotoprodotti/ball%20guard.gif

en zon jockstrap:
http://rs.inlinewarehouse.com/iw/thumbs/MS623-thumb.jpg

ik denk dat de 'normale' de thaise is?
gezien die ook bij kickboxen veel wordt gebruikt?

jopke
27-09-2007, 06:21
ik gebruik de jockstrap... zit goed, de meeste mensen gebruiken die btw...

thrillseekah
27-09-2007, 06:33
hehe Hunter, bang voor een rear naked dick :lol:

een rear naked poke bedoel je?

ik heb ook zo'n jock ding. best relaxt

Fr3ddy
03-10-2007, 17:15
Ik heb een thaise voor kickboksen.. perfect.. maar op de grond irriteren die knoopjes

el bastardo
04-10-2007, 20:23
Ik gebruik zo'n jockstrap. Voelde m in het begin nog vaak schuren, maar nu nergens meer last van.

Ronald
04-10-2007, 20:52
Ik gebruik een combinatie van de eerste 2: ik heb een metalen cup in zo'n jockstrap(?) gedaan.

De veters van zo'n thaise tok vind ik niet prettig. Maar de plastic cup van zo'n jockstrap is ooit een keer bij mij door midden getrapt. Vandaar een combi die ik zelf ideaal vind.

Jochem
04-10-2007, 21:57
Ik gebruik een combinatie van de eerste 2: ik heb een metalen cup in zo'n jockstrap(?) gedaan.

De veters van zo'n thaise tok vind ik niet prettig. Maar de plastic cup van zo'n jockstrap is ooit een keer bij mij door midden getrapt. Vandaar een combi die ik zelf ideaal vind.

x2, daarna ook een poosje zon stalen tok met reetveter gedragen. toch weer terug bij jockstrap nu, ik irriteerde me vooral aan het uit aan aantrekken van dat stalen ding.

PigDog
15-10-2007, 08:44
Ik gebruik het liefste een boxerstok, met nierbescherming, hoewel het voor de hoge trappen niet makkelijk is. Ik heb na een training een keer bloed gepist, en de afwikkelingen in het ziekenhuis daarna waren niet prettig (geen details a la Sjaak please), anders de jockstraps

Ik heb vroeger ge-ijshockeyed en daar gebruik je altijd de jockstraps. Als een puck er dan vol in komt, heb je of een mooie ovalen bloeduitstorting om je zaakje (van de tokrand) of hij breekt in tweeen.

Fr3ddy
15-10-2007, 19:34
x2, daarna ook een poosje zon stalen tok met reetveter gedragen. toch weer terug bij jockstrap nu, ik irriteerde me vooral aan het uit aan aantrekken van dat stalen ding.

Ik heb in de 'reetveter' een lusje geknoopt waar de 'heupveter' doorheen loopt. Zo kan je hem gewoon makkelijk aan de zijkant dichtknopen

chief108
15-10-2007, 19:40
Ik gebruik een combinatie van de eerste 2: ik heb een metalen cup in zo'n jockstrap(?) gedaan.

De veters van zo'n thaise tok vind ik niet prettig. Maar de plastic cup van zo'n jockstrap is ooit een keer bij mij door midden getrapt. Vandaar een combi die ik zelf ideaal vind.
helemaal slim...

Spike_tm
16-10-2007, 21:16
Ik train zelf met een matsuru tok:
http://www.matsuru.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=10&idproduct=417

http://www.matsuru.com/productcart/pc/catalog/045416045426.jpg

Die linker dus.
Tis ff wennen, je denkt de eerste 2 keer dat je er omheen loopt te trappen. Maar daarna werkt het perfect. Zowel staande als op de grond heel goed mee te trainen en door het grote oppervlak word de kracht verdeeld zodat je nog minder last hebt als je een flinke trap krijgt. Ik vind het heel prettig, train er al jaren mee, net als iedereen bij ons op de sportschool. Iedereen is er eigelijk heel tevreden over bij ons.

mit16
16-10-2007, 22:13
kan me neit voorstellen dat zon reetveter fijn is:lol:

Gulo gulo
18-10-2007, 06:27
Ach ja beter een reetveter dan je nuts in je buikholte. (kan natuurlijk altijd nog, maar ja)

mit16
18-10-2007, 06:47
Ach ja beter een reetveter dan je nuts in je buikholte. (kan natuurlijk altijd nog, maar ja)
mja, het is maar 1 malig, dan heb je er geen last meer van :lol: