PDA

View Full Version : vechtsport buikspieren?



thrillseekah
01-10-2007, 23:14
hoe trainen jullie je buikspieren? wat voor oefeningen, herhalingen, etc?
Sommige mensen zeggen dat je gewicht er bij moet gebruiken met weinig herhalingen, anderen weer niet.

Het gaat mij om het praktisch nut bij kickboksen, dus vooral trappen enzo kunnen opvangen, en snel bewegen (wegduiken etc)

jopke
02-10-2007, 01:15
ik doe gewoon oefeningen op zo'n situp-bankje, langzaak de oefening doen!! en dan met wat minder herhalingen..

mit16
02-10-2007, 21:24
ik doe gewoon oefeningen op zo'n situp-bankje, langzaak de oefening doen!! en dan met wat minder herhalingen..

ik wissel juist, soms snelle en veel herhalingen tot het gaat branden.
en soms langzaam stuk of 20 keer. wel aardig resultaat, en dan bedoel ik dat ik wel streke buikspieren heb, en dus ook het extra beetje hulp bij trappen stoten opvangen etc...

jopke
03-10-2007, 02:56
ik wissel juist, soms snelle en veel herhalingen tot het gaat branden.
en soms langzaam stuk of 20 keer. wel aardig resultaat, en dan bedoel ik dat ik wel streke buikspieren heb, en dus ook het extra beetje hulp bij trappen stoten opvangen etc...


daar schiet je weinig mee op.. als je klappen/trappen wilt kunnen hebben op je buik moet je een beetje massa hebben...

massa ''kweek'' je met langzame oefeningen met weinig herhalingen, eventueel kun je ook een schijf erbij pakken (5 kilo ofzo om mee te beginnen)

Paco
03-10-2007, 06:05
En functioneel is ook het opvangen van stoten op de buikspieren, regelmatig even 20 keer links rechts van een trainingspartner. Opbouw van rustig naar hard.

mit16
03-10-2007, 06:24
En functioneel is ook het opvangen van stoten op de buikspieren, regelmatig even 20 keer links rechts van een trainingspartner. Opbouw van rustig naar hard.

is het zo dat je vn massa sloom wordt?

mit16
03-10-2007, 06:25
daar schiet je weinig mee op.. als je klappen/trappen wilt kunnen hebben op je buik moet je een beetje massa hebben...

massa ''kweek'' je met langzame oefeningen met weinig herhalingen, eventueel kun je ook een schijf erbij pakken (5 kilo ofzo om mee te beginnen)
is het zo dat je van massa sloom wordt ?

jopke
03-10-2007, 06:32
ja maar dat lijkt me bij je buik niet zo'n groot probleem...

Gulo gulo
03-10-2007, 07:23
is het zo dat je van massa sloom wordt ?

Ligt er aan wat voor soort massa.

Kijk naar Jonah Lomu van the All Blacks

2 meter, 133 kg en liep de 100 m in 10,8 sec.....

Gulo gulo
03-10-2007, 07:39
Jonah in actie

http://www.youtube.com/watch?v=KYt1TOSni4E

FOCUS
03-10-2007, 16:29
buikspieren moeten bewegingen (mn rotaties van bovenlichaam tov onderlichaam en andersom) beperken, danwel mede veroorzaken. Ook helpen ze oa bij het heffen van de benen, voor bijvoorbeeld het geven van een knie of trap.
Daarnaast moeten buikspieren klappen opvangen.
Dus de training moet daarop ingesteld zijn.

Jeroen
03-10-2007, 16:54
Ik heb het niet zo op het eindeloos maken van situps en dergelijke om de buikspieren te versterken. Bij functionele training worden je buikspieren vanzelf sterk. Kijk naar powerlifters... die maken in hun hele programma geen enkele situp en toch hebben ze de sterkste core onder de sporters, puur door het liften.
Om ze bij (kick)boksen/mma te trainen zou ik veel bodymovement trainen, krachttraining en de nodige treffers incasseren op de buik.

FOCUS
03-10-2007, 17:25
@Jeroen,

ben het helemaal met je eens, maar je kan wel uitstekend met de wat 'simpelere'oefeningen, zoals sit ups, leg raises etc in alle variaties de overload wat varieren, dus meer nadruk op kracht, snelheid of uithoudingsvermogen leggen.

Chico
03-10-2007, 23:24
Jonah in actie
die haka's blijven zo cool :D

http://youtube.com/watch?v=wzYLcnA4z_g

soms zie je echt van die psycho's ertussen zitten

Ulis-E
04-10-2007, 00:18
met een partner kun je ook ff met een medzin-ball oefenen...

jij doet je situps terwijl je partner een medzin-ball laat vallen op je buik.. varieren van zacht naar harder naarmate je meer aankunt.. om je buik alvast te laten wennen aan de impact van een stoot

thrillseekah
04-10-2007, 00:35
ik doe dat wel eens met mijn bokszak (1 meter 20) weg duwen, en dan de rand tegen mijn buik laten vallen. met zo'n lange wordt dat wel moeilijk, maar kan ook wel denk ik (handschoenen ofzo er tussen)

De dikke nudist
04-10-2007, 04:31
die haka's blijven zo cool :D
Idd. 'k moest me inhouden om niet m'n eigen strijdkreet uit te brullen :lol:.

Jeru
04-10-2007, 05:16
lol het begint een beetje andere wending te krijgen, maar het is nog leuker als er 2 teams de haka traditie hebben :D
Nieuw Zeeland vs Tonga

http://youtube.com/watch?v=8eGCsEQ15L4&mode=related&search

Gulo gulo
04-10-2007, 05:44
De Haka en de Sipite. Damn weet nog dat ik dit op tv zag, Kippevel!!!

Fr3ddy
04-10-2007, 17:28
Wat een fucking buffel is die Jonah!