PDA

View Full Version : Right brain versus left brain



chief108
09-10-2007, 22:02
http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,5693171,00.gif

THE Right Brain vs Left Brain test ... do you see the dancer turning clockwise or anti-clockwise?

If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa.

Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.

LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk takingI opened this animation in Image Ready and confirmed it contains 34 frames and does not change directions.

Chico
09-10-2007, 22:15
vaag... voornamelijk met de klok mee.... maar paar keer als ik naar boven scroll gaat ze ineens de andere kant op... weer heen en weer scrollen en gaat ze weer met de klok mee...

edit.. met ogen knipperen werkt ook...

Fr3ddy
09-10-2007, 22:50
Met de klok mee..

chief108
09-10-2007, 23:24
ik zie ook alleen maar met de klok mee...

ik geloof(de) anderen die zeggen dat ze tegen de klok in draait ook niet... :wink:

Jochem
10-10-2007, 00:33
er is 1 hersengedeelte vergeten

LOWER REGION BRAIN FUNCTIONS
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
shit ik zie der kutje niet
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
shit ik zie der kutje niet
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes
shit ik zie der kutje niet
ze heeft geile tepeltjes
ze heeft geile tepeltjes

ashi76
10-10-2007, 00:46
Mooi verhaal, maar ik zie dr enkel tegen de klok in draaien.... :?

FOCUS
10-10-2007, 01:06
LOL@Jochem,
topdag is het niet?

Briant
10-10-2007, 01:16
ik zie dr anti clock wise.

Biiyen
10-10-2007, 02:16
Der schaduw draait tegen de klok in, maar de rest met de klok mee. Als je enkel en alleen op de schaduw fixeert draaid ze inderdaad tegen de klok in.

Nee man nee, als je echt goed kijkt dan draaid ze inderdaad tegen de klok in... wazig man

chief108
10-10-2007, 02:24
damn...

de hele dag draait ze al met de klok mee

ik kom thuis, check deze thread

en ze draait tegen de klok in...

Jochem
10-10-2007, 02:25
hmz, wat ik ook doe haar tepeltjes blijven met de klok meedraaien

chief108
10-10-2007, 02:27
reps voor jochem...

dat was ook mijn eerste gedachte....

De dikke nudist
10-10-2007, 02:47
Volgens mij slaat het nergens op.
Ik kan der laten doen wat ik wil, links of rechtsom draaien.

Of zijn het m'n "pimpskills"?

chief108
10-10-2007, 03:51
jij heb gewoon een flexibel mind-je

Ronald
10-10-2007, 04:32
Ik zie helemaal geen klok :confused: :whistling:

Fr3ddy
10-10-2007, 06:57
Volgens mij slaat het nergens op.
Ik kan der laten doen wat ik wil, links of rechtsom draaien.

Of zijn het m'n "pimpskills"?


Haha, cool. Ik heb 'm ook onder de knie.

Kan 'r op ieder moment om laten keren maar vergt wel wat concentratie!

PigDog
10-10-2007, 07:08
Ik kan haar laten bukken, waarna ik haar keihard neem.....

Bud S
10-10-2007, 15:58
damn...

de hele dag draait ze al met de klok mee

ik kom thuis, check deze thread

en ze draait tegen de klok in...


gelukkig maar chief, ben je toch mans genoeg :D

p.s. bij mij verandert ze binnen een minuut een paar keer van richting
de wispelturige slet

chief108
10-10-2007, 16:08
dat brein van jou is gewoon niet stabiel...
heb ik altied al zegt

Bud S
10-10-2007, 18:46
ik heb d'r nog es goed naar gekeken, maar volgens verandert dat plaatje wel. niks met linker of rechter hersenhelft te maken
de ene keer draait ze over haar linker been
de andere keer over haar rechter been

m'n baas vindt het ook erg fijn dat ik dit allemaal onder werktijd uit zit te zoeken...

chief108
10-10-2007, 19:03
bij mij draait ze de hele tijd 1 kan op..
(met de klok mee, zit weer op me werk)

tja...
al die mensen die maar onder werktijd zitten te internetten...
niet normaal meer man

Bud S
10-10-2007, 20:10
bij mij draait ze de hele tijd 1 kan op..
(met de klok mee, zit weer op me werk)


misschien ligt het aan je provider
ff helpdesk bellen en probleem voorleggen

Justinian
10-10-2007, 20:19
Tegen de klok in, maar ik neem aan dat de mensen die anders beweren lopen te dollen...

Biiyen
10-10-2007, 20:20
ik heb d'r nog es goed naar gekeken, maar volgens verandert dat plaatje wel. niks met linker of rechter hersenhelft te maken
de ene keer draait ze over haar linker been
de andere keer over haar rechter been

m'n baas vindt het ook erg fijn dat ik dit allemaal onder werktijd uit zit te zoeken...

werktijd? Ik dacht altijd dat jij professioneel bier drinker was :D Of moeten we "'m'n baas" vervangen door "m'n vrouw" en "werktijd" door "Vuilnis buitenzetten"

Justinian
10-10-2007, 20:23
ik heb d'r nog es goed naar gekeken, maar volgens verandert dat plaatje wel. niks met linker of rechter hersenhelft te maken
de ene keer draait ze over haar linker been
de andere keer over haar rechter been

m'n baas vindt het ook erg fijn dat ik dit allemaal onder werktijd uit zit te zoeken...
Ik heb het plaatje opgeslagen en geopend in Imageready, zodat ik de plaatjes stuk voor stuk kan bekijken. Hoe dan ook, er verandert niks aan :S

Justinian
10-10-2007, 20:24
Ik heb het plaatje opgeslagen en geopend in Imageready, zodat ik de plaatjes stuk voor stuk kan bekijken. Hoe dan ook, er verandert niks aan :S
Hij verandert wel! Ik zag het net!! Damnit, ik probeer hier te werken...

Iggy
10-10-2007, 20:43
dit is gewoon bullshit man, gisteren draaide die met de klok mee en nu tegen de klok in.

chief108
10-10-2007, 20:46
als ik in een gif editor het plaatje voor plaatje bekijk dan draait ze tegen de klok in (maar ze heeft wel lekkere tepeltjes)
en als ik het dan afspeel dan gaat ze ineens de andere kant op (met haar lekkere tepeltjes)

ik wil een full color versie hiervan... :brow:

Iggy
10-10-2007, 20:47
full color wil ik haar ook wel zien. Volgens mij is ze echt lekker.

Bud S
10-10-2007, 20:55
heb er ff een vrouwelijke collega bijgehaald net
heel maf: zij ziet m met de klok meedraaien de hele tijd en ik zie m toch duidelijk steeds van richting veranderen.

dus idd aan het plaatje verandert blijkbaar niks

zal dan toch wel met die hersenhelften te maken hebben

rechts is toch meer vrouwelijk...chief??? !!!

chief108
10-10-2007, 20:57
in de jaren 70 werd dat wel gedacht ja...

Bud S
10-10-2007, 21:35
Mannelijke en vrouwelijke energie


De mannelijke benadering (linker hersenhelft) is binnen de bedrijfswereld nog steeds dominant: taakgericht, analytisch, efficiencygericht, kostengedreven. De stijgende cijfers i.v.m. stress, burn-out en instroom in de WAO geven aan dat we aan een paradigmawissel toe zijn. De vrouwelijke benadering dient een inhaalslag te maken, niet ten koste van de mannelijke benadering, maar om de balans te herstellen. De vrouwelijke benadering (rechter hersenhelft) gaat over zaken als relatiegerichtheid, gevoelens (de tegenpool van het analytisch denken) en effectiviteit. Terwijl in een statische maatschappij de voornaamste vraag is: ‘hoe kunnen we wat we doen beter doen?’ (efficiency), is in een snel veranderende maatschappij de voornaamste vraag: 'doen we nog wel de juiste dingen’ (effectiviteit). Het is bijvoorbeeld opvallend hoe het oude taakgerichte paradigma het organisatiebelang laat voorgaan op het individuele belang. Organisaties hebben er binnen dat paradigma belang bij om hun medewerkers gestresst te houden, op een wijze die het organisatiebelang dient. Voordeel: gedreven workaholics zorgen ervoor dat dingen gebeuren binnen deadlines en ze melden zich niet ziek. Nadeel: ze vallen er af en toe bij neer op de vloer. Er is gewoon meer behoefte aan de zorgende vrouwelijke kant. Het is zelfbedrog om niet te zien dat op de langere termijn het organisatiebelang geschaad wordt door het individuele belang te schaden.

chief, nou weet je waarom jij altijd de koffie moet halen voor je collega's

voor de mensen die chief een beetje kennen vallen er nu een aantal puzzelstukjes op hun plaats.

lekkere blonde del van me, je mag me lekker verzorgen hoor volgende week op je verjaardag.

nicolas the red
10-10-2007, 21:49
who cares, ze heeft een lekker paar tieten verdomme!

Bud S
10-10-2007, 21:54
who cares, ze heeft een lekker paar tieten verdomme!

typische linker hersenhelft opmerking

chief108
10-10-2007, 21:56
chief, nou weet je waarom jij altijd de koffie moet halen voor je collega's
.

wel weer grappig dat dat thuis weer net andersom gaat...

voor me verjaardag is hier me verlanglijstje: Uncrate Stuff (http://uncrate.com/stuff/chief108)

Bagheera
12-10-2007, 18:09
Meestal met de klok mee , maar als ik focus op de tekst van deze thread dan gaat ze anti-clockwise.... lachen..... Het gekke is dat als ik een paar keer wel of niet focus op het plaatje, het lijkt of ik in "control" ben over de richting.... hahahah

enja ik doe dit ook in de baas zijn tijd , maarja ik hoef ook niet te werken ;)

dimitri
12-10-2007, 18:20
LOL, de uitleg over hoe het werkt staat op de OG.
Are you artistic or logical? (pic) (http://www.mma.tv/tuf/index.cfm?ac=ListMessages&PID=1&TID=1142836&FID=2)

Het is een illusie, ze draait helemaal niet rond maar switched halverwege. Naar welke richting ze lijkt te draaien hangt ervan af in welke stand ze is op het moment dat je begint te kijken.

chief108
12-10-2007, 20:22
breakdown and comments by Pencil Neck

Damn some of you guys are dumb. Here, I took some more frames out of the thing to make a shortened one rotation for you. I inverted the image in case the black figure with white lines is throwing some of you numskulls off. Here again are the silhouettes as blanks where your mind makes up whether or not it spins clockwise or counter clockwise. The chronology of the frames is reading left to right, top row first, then bottom row. http://home.earthlink.net/%7Epencilneck/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/dancer.jpg

Here are lines filled in if you see her going clockwise. She'd be on her left leg and you're taller than she is looking DOWN at her:
http://home.earthlink.net/%7Epencilneck/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/dancercw.jpg

And here if you see her going counter clockwise. She'd be on her right leg and you're sitting on the ground sort of looking UP at her:
http://home.earthlink.net/%7Epencilneck/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/dancerccw.jpg

Tony
12-10-2007, 20:34
breakdown and comments by Pencil Neck
Lang verhaal...


Thanks voor je uitleg.. kan helaas geen reps meer rondsmijten.

PigDog
13-10-2007, 11:49
OOOO Daarvoor zag ik haar altijd counter clockwise!
Niks linkerhersenhelft!
In mijn onderbewustzijn probeerde ik haar van onderaf in haar kut te kijken!

Jeru
13-10-2007, 16:39
Ik zie het met de klok mee, maar ga het nog wel een keer proberen als ik dronken ben :D