PDA

View Full Version : Frankrijk wil 1 miljoen camera's



Jeru
14-10-2007, 00:06
Frankrijk wil miljoen veiligheidscamera's

PARIJS - Om de veiligheidssituatie in haar land te verbeteren wil de Franse minister van Binnenlandse Zaken Michelle Alliot-Marie toe naar één miljoen beveiligingscamera's. Alleen al in de metro zou het aantal apparaten verdrievoudigd moeten worden.

Dat meldde de krant Le Monde zaterdag. „De videobewaking is noodzakelijk in de strijd tegen het terrorisme en is een werktuig tegen de onveiligheid”, zegt de gewezen minister van Defensie Alliot-Marie in het dagblad.
De plannen maken deel uit van haar voornemen om van het ministerie van Binnenlandse Zaken een „modern ministerie voor binnenlandse veiligheid” te maken.
De bewindsvrouw noemde Londen als lichtend voorbeeld. Daar zijn aanslagen voorkomen dankzij „een tien keer beter ontwikkeld systeem van videobewaking dan bij ons”.
Alliot-Marie zegt zich gesteund te zien door de Franse publieke opinie. In heel Frankrijk hangen momenteel circa 300.000 camera's.

Jeru
14-10-2007, 00:07
Wow dat zij best veel camera's.... moet zeggen dat ze in Amsterdam ook wel veel hangen en het valt eigenlijk niet eens echt op. Zolang het maar voor de juiste redenen wordt gebruikt is het goed???

Biiyen
14-10-2007, 00:17
Wow dat zij best veel camera's.... moet zeggen dat ze in Amsterdam ook wel veel hangen en het valt eigenlijk niet eens echt op. Zolang het maar voor de juiste redenen wordt gebruikt is het goed???

Ik vind het best storend worden moet ik je zeggen...

Ongelogen... Als ik naar mijn werk rij:

* Eerste autoweg ... flitspalen (4 stuks)
* Op de autosnelweg ... camera's
* Maastricht randwijck snelweg naar België (Hasselt).... camera's
* Bedrijven terrein ... camera's
* Eigen bedrijf ... camera's

De enige plek waar ik niet wordt gefilmd is als ik van mijn huisdeur naar de auto loop, totdat ik de snelweg opdraai. (hoop ik)

smike
14-10-2007, 00:29
Biiyen maakt een goed punt.

Daar komt nog bij dat cameras het probleem helemaal niet verhelpen, het is genezen, maar voorkomen is nog altijd beter.
Die rellen in Frankrijk konden echt niet voorkomen worden door cameras, wel door betere opvoeding, scholing en begeleiding.