PDA

View Full Version : Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten



Gulo gulo
15-10-2007, 02:27
Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten
Uitgegeven: 14 oktober 2007 13:52
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2007 16:54

AMSTERDAM - Bij een geweldsdelict op het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart is zondag een verdachte doodgeschoten door de politie.
http://www.nu.nl/img.db/1273026+s(120!x120!)
De man had twee agenten met een mes gestoken. Dat heeft korpschef Bernard Welten in een persverklaring bekendgemaakt.if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000) ;if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1;document.write(''); http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif
De man kwam zondagochtend rond 12.00 uur politiebureau Slotervaart binnen en sprong direct over de balie. Hij stak onmiddellijk in op een vrouwelijke agente die achter de balie stond. De verdachte stak haar in haar borst.
Toen de vrouw vluchtte kwam de verdachte haar achterna en stak haar nog twee keer in haar rug. Een mannelijke collega die haar te hulp schoot, werd vervolgens zelf in zijn nek en schouder gestoken.
Overleden
De gewonde vrouwelijke agente trok vervolgens haar pistool en schoot de man neer. Die overleed kort daarna. De gewonde agenten zijn naar het ziekenhuis vervoerd, zij verkeren buiten levensgevaar.
Er is nog niets bekend over de identiteit van de dader.
Hekken
Het politiebureau is inmiddels aan het zicht onttrokken door geplastificeerde hekken.
Het rechercheteam van Utrecht assisteert bij het verdere onderzoek naar het incident, zo meldt at5 (http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=30152)

Chico
15-10-2007, 03:36
wtf.. waarom?

joost
15-10-2007, 03:40
Goed werk van de vrouw!! lintje geven

Gulo gulo
15-10-2007, 03:50
Ze had hem alleen vol action 3 moeten pompen toen hij over de balie kwam. Sick fuck

Biiyen
15-10-2007, 03:58
Een mooie afsluiting van een super weekje zinloos geweld.

De maatschappij dat ben jij!

mossad
15-10-2007, 04:58
De enige fout die ze heeft gemaakt is dat ze niet eerder heeft geschoten. Als ze gericht heeft op zijn harses maken we er een extra groot lintje van.

Jeru
15-10-2007, 05:05
Een mooie afsluiting van een super weekje zinloos geweld.

De maatschappij dat ben jij!

Einde? Was het maar waar... na Amsterdam, Rotterdam, Rotterdam, Amsterdam is het nu tijd voor Den Haag :thown:


Relletjes in Haagse Schilderswijk

In de Haagse Schilderswijk zijn na
afloop van een multicultureel evenement
relletjes uitgebroken.Jongeren begonnen
allerlei dingen naar de politie te
gooien.De groep relschoppers groeide
uit tot zo'n 200 jongeren.Vijf jongeren
zijn aangehouden.

Volgens de Haagse politie was het de
hele dag gezellig tijdens de Kaschba,
vroeger bekend als Haschiba.Er waren
muziekoptredens en een wereldmarkt.

Pas tegen het eind van de dag sloeg de
sfeer volgens de politie om.Vooral rond
het Koningsplein en het Oranjeplein was
het onrustig.Er staat een peloton van
de Mobiele Eenheid klaar

Biiyen
15-10-2007, 05:08
Goh Multiculti rellen... waar heb ik dat eerder gehoord afgelopen week?

Ik hoop van ganse harte dat de ME flink huis houdt en die gasten flink naar de klote mept...... maar dat zal wel niet.

bryan
15-10-2007, 05:25
das er gelukkig weer 1 minder...

FSW
15-10-2007, 06:20
De enige fout die ze heeft gemaakt is dat ze niet eerder heeft geschoten. Als ze gericht heeft op zijn harses maken we er een extra groot lintje van.

Nee joh, want als ze eerder had geschoten, dan had heel politiek correct nederland Dààr weer over gevallen! Want die gozer met dat mes, is zo'n lieve jongen en doet nòòòòòòit wat!

Influcted
15-10-2007, 06:30
Nee, je moet halfdood op de grond liggen mossad voordat je wat terug mag doen.

ashi76
15-10-2007, 21:26
Aanvaller had contact met Hofstadgroep

AMSTERDAM - De man die zondag in een politiebureau in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart is neergeschoten door een agente en kort daarop overleed, had in 2005 contact met leden van de Hofstadgroep.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/slotervaart_amsterd_128093h.jpg (javascript:launchPopup('http://www.ad.nl/amsterdam/article1743059.ece?service=fotoPopup','fotoPopup', 505,380,'yes','no','no','no');) Ambulancepersoneel voert een van de gewonde agenten af.

Het gaat om de 22-jarige Bilal B., een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst. Dat zei hoofdofficier van justitie, Leo de Wit, maandag tijdens een persconferentie.

Over de contacten is destijds overleg geweest met de AIVD, aldus De Wit. ,,Op 14 oktober 2005, gisteren twee jaar geleden, is een deel van de Hofstadgroep aangehouden. Bilal is toen als getuige gehoord en is onderwerp van aandacht geweest. In oktober 2005 is er over gesproken om Bilal te 'verstoren', maar uiteindelijk is besloten dat er op dat moment geen reden voor was.''

De man werd in april van dit jaar op last van de rechter met psychische klachten in een Valeriuskliniek opgenomen. In augustus is hij daaruit ontslagen, aldus de hoofdofficier. Afgelopen vrijdag keerde hij vrijwillig terug naar de kliniek met suïcidale neigingen. Op zaterdag is hij buiten de inrichting naar het Suikerfeest geweest, waarna hij terugkeerde naar de kliniek. Op zondagochtend ging hij op eigen verzoek naar buiten, onder begeleiding. Rond 11.30 uur onttrok hij zich echter aan zijn begeleider, waarna het drama in het politiebureau zich voltrok.

Bilal B. komt al sinds 1998 in de politiesystemen voor. In dat jaar is hij betrokken geweest bij een ernstig geweldsdelict. Hij verwondde iemand aan zijn hoofd met een schroevendraaier. In de jaren daarna was hij vooral betrokken bij vermogensdelicten. Hij behoorde tot de zogeheten harde kernjongeren in stadsdeel Slotervaart en heeft enkele periodes in de cel doorgebracht. Vanaf oktober 2003 zat hij vijftien maanden in de gevangenis voor een vermogensdelict. In het voorjaar van 2007 werd duidelijk dat er sprake was van een psychische problematiek.

Korpschef Bernard Welten vertelde dat de operaties van de twee gewonde agenten zijn geslaagd. De vrouwelijke brigadier die het schot loste, had een steekwond in de borst en twee in de rug. Daarbij is een longslagader geraakt en de long geperforeerd. ,,De bloeding is gestelpt en de perforatie gedicht en daarmee is de operatie als geslaagd bestempeld'', aldus Welten. ,,Haar toestand is bevredigend.''

Haar mannelijke collega heeft vijf steek- en snijwonden in zijn gezicht en schouder opgelopen. Op zijn hoofd is een slagader geraakt die gehecht is. In de hals is een steekwond die tot op de adempijp is gegaan. ,,Ook met deze collega is het gelukkig naar omstandigheden goed'', zei Welten.

B. verscheen zondag rond twaalf uur op het politiebureau en sprong vrijwel meteen over de balie. Hij begon met een mes in te steken op de dienstdoende agente die achter de balie stond. Hij raakte haar daarbij in de borst. Zij sprong op en probeerde te ontkomen, maar de man rende haar achterna en stak haar nog twee keer in de rug. Een mannelijke collega die haar te hulp schoot, werd in zijn nek en schouder gestoken.

De vrouwelijke agent trok daarop haar wapen en heeft de aanvaller neergeschoten. Kort daarna is hij aan zijn verwondingen overleden.

chief108
15-10-2007, 22:01
dus het was een terroristische aanslag....

waar is de AIVD als je ze nodig hebt....

Influcted
15-10-2007, 22:32
En daar is weer een zetel voor Wilders..

Biiyen
15-10-2007, 22:43
man man man zie je weer hoe vals de media en voorlichters zijn!!!

De hele godganse avond hebben ze volgehouden dat het om een blanke Nederlandse man ging. En nu is het weer een Ali B. Alsof dat niet uitkomt ofzo.

Influcted
15-10-2007, 22:45
Mja er zijn gister nog meer dingen gebeurt maar daar hoor je niets over. Zoals een Surinamer die dood is gegaan in de ambulance omdat een stel gekken de weg ging versperren

knilles
15-10-2007, 23:16
Was ook te verwachten in een stadsdeel waar tolken eraan te pas moeten komen als zoiets gebeurd, omdat bijna niemand de Nederlandsche taal machtig is....

Die agente heeft direct goed geschoten, ik betaal liever belasting voor 1x een kogel ipv jarenlange psychische bijstand voor een persoon met terroristische motieven en gedachtenkronkels tegen de Nederlandsche staat en de bijbehorende vrijheden.

Italian*Berlusconi*
15-10-2007, 23:22
Beetje krom Knilles.. omdat bijna niemand daar de nl'dse taal machtig is was dit te verwachten??? da's weer een te makkelijk antwoord.


Echt klote dat dit gebeurt is... mijn ex is agente daar en krijg haar al niet te pakken sinds gister... hoop dat zij het niet is... (had het anders wel uit andere hoek gehoord denk ik)
Voor mijn part gaat de ME of who die wijk gewoon dicht gooien, alle ingangen naar de wijk afzetten, maak er maar tijdelijk een politie staatje van daar om zo de lastige jeugd aan te pakken en op te sluiten indien nodig. En dan niet met die bullshit taak strafjes, maar laat ze maar lekker paar maanden zitten. Of met losse handjes de wet handhaven daar ala guardia cevil of de carabinieri...

thrillseekah
16-10-2007, 00:06
Beetje krom Knilles.. omdat bijna niemand daar de nl'dse taal machtig is was dit te verwachten??? da's weer een te makkelijk antwoord.


Echt klote dat dit gebeurt is... mijn ex is agente daar en krijg haar al niet te pakken sinds gister... hoop dat zij het niet is... (had het anders wel uit andere hoek gehoord denk ik)
Voor mijn part gaat de ME of who die wijk gewoon dicht gooien, alle ingangen naar de wijk afzetten, maak er maar tijdelijk een politie staatje van daar om zo de lastige jeugd aan te pakken en op te sluiten indien nodig. En dan niet met die bullshit taak strafjes, maar laat ze maar lekker paar maanden zitten. Of met losse handjes de wet handhaven daar ala guardia cevil of de carabinieri...

dat idee van Fortuyn, om probleemjongeren het leger in te duwen vond ik best goed...

Italian*Berlusconi*
16-10-2007, 00:24
dat idee van Fortuyn, om probleemjongeren het leger in te duwen vond ik best goed...

denk je dat die jongens ons gaan 'verdedigen' in bijv Iraq of Afghanistan? stop ze dan op zo'n frans vreemdelingen legioen ofzo..

thrillseekah
16-10-2007, 00:58
denk je dat die jongens ons gaan 'verdedigen' in bijv Iraq of Afghanistan? stop ze dan op zo'n frans vreemdelingen legioen ofzo..

ja het ging ook alleen om de opleiding geloof ik. Lijkt me idd niet slim om op zoiets te vertrouwen...

vreemdelingenlegioen zou wel mooi zijn:D

Muay Thai Elite
16-10-2007, 01:01
Nee geef probleemjongeren een geweer en leer ze vechten.... Lijkt me leuk als ze uit t leger komen dan...............

ashi76
16-10-2007, 17:28
Vernielingen in Slotervaart

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer twintig tot dertig jongeren heeft maandagavond rond 23.00 uur vernielingen aangericht in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Zij liepen van de Jan Tooropstraat naar het politiebureau op het August Allebéplein. http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/sloot_128286h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/binnenland/article1745541.ece?service=fotoPopup%27,%27fotoPop up%27,505,380,%27yes%27,%27no%27,%27no%27,%27no%27 %29;)
Ingegooide ruit van het politiebureau. FOTO ANP

Onderweg hebben ze een particuliere auto in brand gestoken, aldus een woordvoerder van de politie. Bij het politiebureau aangekomen hebben ze de ruiten ingegooid. De afzettingen rond het bureau zijn maandagmiddag weggehaald, na het incident zondag waarbij een 22-jarige man met een mes twee agenten verwondde.
Na de vernielingen hebben de jongeren zich in de wijk verspreid. Rond middernacht was het rustig, aldus de zegsman. Er zijn geen gewonden gevallen en er zijn nog geen aanhoudingen verricht. Er is veel politie op de been in het stadsdeel om te surveilleren en de orde te handhaven.

De man van 14K
16-10-2007, 17:35
Beetje krom Knilles.. omdat bijna niemand daar de nl'dse taal machtig is was dit te verwachten??? da's weer een te makkelijk antwoord.


Echt klote dat dit gebeurt is... mijn ex is agente daar en krijg haar al niet te pakken sinds gister... hoop dat zij het niet is... (had het anders wel uit andere hoek gehoord denk ik)
Voor mijn part gaat de ME of who die wijk gewoon dicht gooien, alle ingangen naar de wijk afzetten, maak er maar tijdelijk een politie staatje van daar om zo de lastige jeugd aan te pakken en op te sluiten indien nodig. En dan niet met die bullshit taak strafjes, maar laat ze maar lekker paar maanden zitten. Of met losse handjes de wet handhaven daar ala guardia cevil of de carabinieri...


ik heb die agente op tv gezien, het is een grote surinaamse dame..

De man van 14K
16-10-2007, 17:36
Vernielingen in Slotervaart

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer twintig tot dertig jongeren heeft maandagavond rond 23.00 uur vernielingen aangericht in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Zij liepen van de Jan Tooropstraat naar het politiebureau op het August Allebéplein. http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/sloot_128286h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/binnenland/article1745541.ece?service=fotoPopup%27,%27fotoPop up%27,505,380,%27yes%27,%27no%27,%27no%27,%27no%27 %29;)
Ingegooide ruit van het politiebureau. FOTO ANP

Onderweg hebben ze een particuliere auto in brand gestoken, aldus een woordvoerder van de politie. Bij het politiebureau aangekomen hebben ze de ruiten ingegooid. De afzettingen rond het bureau zijn maandagmiddag weggehaald, na het incident zondag waarbij een 22-jarige man met een mes twee agenten verwondde.
Na de vernielingen hebben de jongeren zich in de wijk verspreid. Rond middernacht was het rustig, aldus de zegsman. Er zijn geen gewonden gevallen en er zijn nog geen aanhoudingen verricht. Er is veel politie op de been in het stadsdeel om te surveilleren en de orde te handhaven.

ik ben zo klaar met dit land:twak:

chief108
16-10-2007, 17:40
man man man zie je weer hoe vals de media en voorlichters zijn!!!

De hele godganse avond hebben ze volgehouden dat het om een blanke Nederlandse man ging. En nu is het weer een Ali B. Alsof dat niet uitkomt ofzo.
dat heb ik zo niet gehoord.....

*wel* dat de dader onbekend was en dat er op basis van de vingerafdrukken geen match was, dus de dader zou een onbekende van Justitie zijn...

zet je later na het bekend worden van de dader de dingen nog eens op een rijtje:


Bilal B. komt al sinds 1998 in de politiesystemen voor. In dat jaar is hij betrokken geweest bij een ernstig geweldsdelict. Hij verwondde iemand aan zijn hoofd met een schroevendraaier. In de jaren daarna was hij vooral betrokken bij vermogensdelicten.


Hij behoorde tot de zogeheten harde kernjongeren in stadsdeel Slotervaart en heeft enkele periodes in de cel doorgebracht. Vanaf oktober 2003 zat hij vijftien maanden in de gevangenis voor een vermogensdelict. In het voorjaar van 2007 werd duidelijk dat er sprake was van een psychische problematiek.

De man die zondag in een politiebureau in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart is neergeschoten door een agente en kort daarop overleed, had in 2005 contact met leden van de Hofstadgroep. Over de contacten is destijds overleg geweest met de AIVD, aldus De Wit. "Op 14 oktober 2005, gisteren twee jaar geleden, is een deel van de Hofstadgroep aangehouden. Bilal is toen als getuige gehoord en is onderwerp van aandacht geweest. In oktober 2005 is er over gesproken om Bilal te 'verstoren', maar uiteindelijk is besloten dat er op dat moment geen reden voor was."


:rolleyes:
dus vingerafdrukken nemen is nog steeds erg moeilijk voor de pliezie?

Italian*Berlusconi*
16-10-2007, 17:56
ik heb die agente op tv gezien, het is een grote surinaamse dame..

dat is niet mijn ex. Heb haar gelukkig gisteravond nog kunnen spreken.
Echt apart die relletjes... dicht gooien die wijk en hard aanpakken.

Chico
16-10-2007, 18:10
De hele godganse avond hebben ze volgehouden dat het om een blanke Nederlandse man ging. En nu is het weer een Ali B. Alsof dat niet uitkomt ofzo
dat heb ik ook niet gehoord... werd continue gezegd dat de identiteit van de man onbekend was.. over etniciteit hebben ze het niet gehad..

Maar vind het idee van Italian wel goed.. wijk dicht gooien en ME erop af sturen..

De man van 14K
16-10-2007, 18:43
ik ook, en als ze klaar zijn mogen ze door naar dat probleemwijkje in Utrecht

knilles
16-10-2007, 19:50
De mensen zijn verbolgen over het feit dat de agente niet op de benen heeft geschoten, maar voor de kill ging...

Hoe durft ze! Onze gemeenschap is helemaal niet gewelddadig....

Toch wel zo gewelddadig dat zondag veel Marokkaanse moeders hun zonen opzochten en families afgingen, het zou toch zomaar eentje van hun roedel kunnen zijn. Het lijkt me al erg genoeg dat velen dachten dat de dader onder hun Ali´s, Muhammed´s of Youssef´s in de wijk zou zijn.

Maw, veel mafklappers kwamen voor deze zielige actie in aanmerking. Gaat lekker met de integratie, een dikke pluim voor de PvdA!

A-team
16-10-2007, 21:58
Triest toch gewoon als een man 2 agenten neersteekt, die wordt op zijn beurt dodelijk getrofen en dan s'avonds krijg je rellen omdat de dader dood is geschoten. In wat voor een wereld leven die gasten dan........

Iwan
16-10-2007, 22:46
Triest toch gewoon als een man 2 agenten neersteekt, die wordt op zijn beurt dodelijk getrofen en dan s'avonds krijg je rellen omdat de dader dood is geschoten. In wat voor een wereld leven die gasten dan........

Die gasten leven in de wereld die Nederland heet. Een land waar alles kan en alle mag...

Maar laten we vooral oppassen dat we nu de geitewollen sokken figuren niet op hun oh zo lange tenen trappen...

PigDog
16-10-2007, 23:37
Sjonge jonge, we zijn er weer. De nekschot-figuren komen weer uit hun schuttersputjes. Deze vent was gewoon maf, en wilde er een eind aan maken op een ludieke manier. Net als Herman Brood (die het liefst op twee agenten was gesprongen) of die sukkel die mensen gijzelde omdat er teveel breedbeelduitzendingen op tv waren.
Het is bijzonder jammer dat er twee gewonden zijn door de steekpartij, maar laten we er toch VOORAL bij stilstaan, dat deze maf een marokaan was. Want dat schijnt heel veel te schelen. Die mogen niet geestelijk gestoord zijn. Ook echt hele nuttige media-aandacht, Biyen baalde er al van dat hij niet eerder wist dat het een marokaan was. Stel je voor dat je die info zou missen. Dan zou je denken dat een een gewone gek was, NEE, dit is een marokaanse gek, en dat is veel erger!




Was ook te verwachten in een stadsdeel waar tolken eraan te pas moeten komen als zoiets gebeurd, omdat bijna niemand de Nederlandsche taal machtig is....

Nou, dan zijn ze in Bolsward allemaal massamoordenaars, verkrachters en pedofielen, want als er ergens in Nederland een streek is waar ik nooit verstaanbaar Nederlands hoor is het wel Friesland.

:D

MB667
16-10-2007, 23:45
Man valt agent aan met mes
Uitgegeven: 16 oktober 2007 15:23

BOXTEL - Een 53-jarige inwoner van Boxtel is maandagavond in zijn woning aangehouden nadat hij een agent had aangevallen met een mes. De politie heeft dat dinsdag gemeld.

Twee agenten raakten lichtgewond aan handen en benen bij het overmeesteren van de agressieve en beschonken verdachte.

De politie was naar de woning geroepen door de ex-vriendin van de man in verband met relatieproblemen en vernielingen. Toen de agenten arriveerden pakte de man een aantal messen uit de keuken en ging hij een van hen te lijf.

De politiemensen kregen hem op tijd onder controle. De verdachte is in verzekering gesteld.

--------------------

alweer een boxtelse boer over the edge! ;)

Serieus:

Op zicht heb je wel gelijk pigdog, maar toch vind ik het behoorlijk scheef van zijn medemarokaanse nederlanders om dan rellen te gaan schoppen omdat ze niet in zijn been hebben geschoten, maar in zijn lege hoofd. vind ik op zicht toch best wel aso.

PigDog
16-10-2007, 23:49
Mijn inziens hadden de rellen in Den Haag niks te maken met de maf in A'dam. In den Haag is rellen gewoon een must bij elk festival, multiculti of niet.

ADO, weet je wel?

Jochem
16-10-2007, 23:53
MB bedoelt de rellen bij het betreffende politiebureau s`avonds:

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer twintig tot dertig jongeren heeft maandagavond rond 23.00 uur vernielingen aangericht bij het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. afbeelding

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00098/Vernielingen_in_Amst_98806h.jpghttp://www.volkskrant.nl/volkskrant.nl/images/larger.gif (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:thumbnail%28%27/template/ver2-0/components/thumbnail.jsp?id=98806%27,500,333%29)Vernielingen in Amsterdam-Slotervaart
(http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:thumbnail%28%27/template/ver2-0/components/thumbnail.jsp?id=98806%27,500,333%29) http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00098/Vernielingen_in_Amst_98806h.jpg http://www.mixfight.nl/volkskrant.nl/images/larger.gif Vernielingen in Amsterdam-Slotervaart
(http://www.mixfight.nl/template/ver2-0/components/thumbnail.jsp?id=98806)
ARTIKEL

Bilal B. was bekende van Hofstadgroep (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article470635.ece/Bilal_B._was_bekende_van_Hofstadgroep)


Print (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:window.print%28%29;)
Nieuwsbrieven (http://www.volkskrant.nl/nieuwsbrieven)
E-mail dit artikel (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:SendToFriend%28%27470648%27%29;)
Meer over dit onderwerp (http://zoek.volkskrant.nl/zoek?sort=presence&fdoc=0&SEC=*&SO=*&PRD=3m&text=Vernielingen%20in%20Amsterdam-Slotervaart&ED=ola) Stuur me mail over http://www.volkskrant.nl/volkskrant.nl/images/button_bewaar.gif (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:open_alert_window%28%29;)
Uitleg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:popUp2%28%27http://zoek.volkskrant.nl/alert-help%27,%27-%27,%270%27,%270%27,%270%27,%270%27,%270%27,%271%2 7,%27500%27,%27500%27%29)


In de nabijgelegen Jan Tooropstraat hebben ze een particuliere auto in brand gestoken, aldus een woordvoerder van de politie. Ook enkele andere auto's raakten beschadigd. Het politiebureau is met stenen bekogeld en de ruiten zijn ingegooid.
De afzettingen rond het bureau zijn maandagmiddag weggehaald, na het incident zondag waarbij een 22-jarige man met een mes twee agenten verwondde. Een groep agenten bewaakt nu het politiebureau.
Na de vernielingen hebben de jongeren zich in de wijk verspreid. Rond middernacht was het rustig, aldus de zegsman. Er zijn geen gewonden gevallen en er zijn nog geen aanhoudingen verricht. Er is veel politie op de been in het stadsdeel om te surveilleren en de orde te handhaven.
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch reageerde in de nacht van maandag op dinsdag verbolgen op de vernielingen. ‘Het zijn de gebruikelijke kwelgeesten die het voor de rest verpesten’, zei hij. ‘Een aantal jongeren maakt misbruik van de situatie.’
Marcouch had een lichte vrees dat er relletjes zouden ontstaan. Maandag eerder op de dag deed hij een oproep aan bewoners zich beheerst te gedragen, nadat de 22-jarige messteker Bilal B. door een agente werd doodgeschoten.
De stadsdeelvoorzitter hoopt dat de politie de raddraaiers snel oppakt. ‘Iedereen die naar die groep riekt, zal door de politie worden aangesproken’, aldus Marcouch. Ook wil hij de ouders de komende dagen verder betrekken bij het handhaven van de rust in het stadsdeel.
Marcouch is kwaad dat ouders hun kinderen maandagavond toch op straat hebben laten lopen. Hij vindt dat ze hun kroost binnen hadden moeten houden, liet zijn woordvoerder dinsdag weten.

bron volkskrant.nl

PigDog
16-10-2007, 23:54
O die! Die moet je een nekschot geven!


:D

Paganstars
17-10-2007, 02:04
ach beetje rellen moet kunnen!! Tijdens voetbal doen we toch niet anders??

knilles
17-10-2007, 02:11
Stoeptegel naar journalist EénVandaag (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/criminaliteit/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/10_oktober/16/criminaliteit/1016_1645_stoeptegel_naar_journalist.xml)

Relletjes

In Amsterdam-Slotervaart heeft zich, na de relletjes van gisteravond, opnieuw een incident voorgedaan. Naar een cameraman van de actualiteitenrubriek EénVandaag is een stoeptegel gegooid.

Ze gaan van cola blikjes naar stoeptegels.....

knilles
17-10-2007, 02:14
Nou, dan zijn ze in Bolsward allemaal massamoordenaars, verkrachters en pedofielen, want als er ergens in Nederland een streek is waar ik nooit verstaanbaar Nederlands hoor is het wel Friesland.

:D
Hahaha ;) Als wij problemen hebben met de politie hoeft er geen imam of tolk aan te pas te komen, dat snappen we zo ook wel :D

smike
17-10-2007, 04:47
Tsja... dit ga je nog veel meer meemaken de komende jaren en als over zo'n 50 jaar, de oorspronkelijke autochtone Nederlanders een minderheid zijn en zoals de Joden nu opgejaagd gaan worden, dan zal ik aan jullie denken als ik lekker met me luie reet op een Caribisch eiland zit met een exotische schone :D

Italian*Berlusconi*
17-10-2007, 05:02
Tsja... dit ga je nog veel meer meemaken de komende jaren en als over zo'n 50 jaar, de oorspronkelijke autochtone Nederlanders een minderheid zijn en zoals de Joden nu opgejaagd gaan worden, dan zal ik aan jullie denken als ik lekker met me luie reet op een Caribisch eiland zit met een exotische schone :D

hahahahaha....

Mike
17-10-2007, 05:47
die rellen zijn echt waanzin!

de politie is in dit geval het slachtoffer en niet die tyfus babil , of hoe dat varkentje ook heette. Hij was de dader, wtf lullen die knaapjes in Slotervaart nou met discriminatie. Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Dat ze geen afstand nemen van zo'n smerig mannetje die vrouwen neersteekt, wat voorn nep macho ben je dan. Kon hij niet eens een wijffie aan wat een sneue nep terrorist...... Een vrouw proberen dood te steken en dan zelf doodgeschoten worden hahahaha wat een loser

Mike
17-10-2007, 05:53
Marcouch is kwaad dat ouders hun kinderen maandagavond toch op straat hebben laten lopen. Hij vindt dat ze hun kroost binnen hadden moeten houden, liet zijn woordvoerder dinsdag weten.

bron volkskrant.nl

das ook zo mooi he , hij doet dit soort uitspraken in Nova, Netwerk etc etc

die ouders van die ongeschoolde tyfus debieletjes spreken zelf geen woord Nederlands en kijken de hele dag door Arabische televise en volgen ,indien ze uberhaupt kunnen lezen, de Islamitische media via Arabische kranten. De boodschap komt niet aan bij die lui, zend het uit op Al Jazeera en dan pas zullen ze het zien

Biiyen
17-10-2007, 07:05
Vind je het gek dat ze het niet begrijpen... Elke keer als zoonlief dikke stront heeft uitgehaald dan staat er zo'n halve gare van het maatschappelijkwerk aan de deur. Ik wed dat als je papa en mama keihrad in de portmonee treft dat ze het ineens heel goed begrijpen.

Je zoon heeft dit en dit gesloopt. Hier heb je de rekening, binnen 30 dagen betalen anders aanmaning. 3 aanmaningen, loonbeslag. Als je brief niet snappie snappie dan ga je maar laten voorlezen in koffiehuis. Een goedemiddag en prettige dag verder.

Zo moeilijk is het niet.

aliendwurf
17-10-2007, 07:59
Als je brief niet snappie snappie dan ga je maar laten voorlezen in koffiehuis. Een goedemiddag en prettige dag verder.




http://fr4fr.multiforum.nl/images/logos/fr4fr.smilie.seizure.gif

MB667
17-10-2007, 16:26
dat zou wel een optie zijn ja

Iwan
17-10-2007, 16:56
Vind je het gek dat ze het niet begrijpen... Elke keer als zoonlief dikke stront heeft uitgehaald dan staat er zo'n halve gare van het maatschappelijkwerk aan de deur. Ik wed dat als je papa en mama keihrad in de portmonee treft dat ze het ineens heel goed begrijpen.

Je zoon heeft dit en dit gesloopt. Hier heb je de rekening, binnen 30 dagen betalen anders aanmaning. 3 aanmaningen, loonbeslag. Als je brief niet snappie snappie dan ga je maar laten voorlezen in koffiehuis. Een goedemiddag en prettige dag verder.

Zo moeilijk is het niet.

Hahaha, LMFAO!

Maar ehm... nee dat kan niet hoor. Die arme Bilal moest die agenten wel neersteken. Hij voelde zich zo bedreigd toen hij dat bureau plots zag...
Eigenlijk moet de Koningin haar excuses ook naar even aanbieden aan z'n familie...
Oh ja, en er zijn toch zat Nederlanders die ook rottigheid flikken?

Opdonderen, gewoon keihard aanpakken die relschoppertjes.
Paspoort inleveren en enkele reis thuisland.

knilles
17-10-2007, 21:07
AMSTERDAM - Jongeren hebben dinsdagavond opnieuw een auto in de brand gestoken achter het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Dat heeft de politie gezegd.

De brandweer heeft de brand snel geblust. „De jongens zijn weggerend en er zijn geen aanhoudingen verricht”, aldus de politiewoordvoerder.

Daarna is het weer rustig geworden in het stadsdeel. De mobiele eenheid (ME) is uit voorzorg in groten getale aanwezig in de wijk om eventuele opstootjes in de kiem te smoren. Ook het politiebureau wordt bewaakt door de ME.

http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=265726&mode=normal&quality=2&pid=telegraaf#

Muay Thai Elite
18-10-2007, 01:03
Hahaha, LMFAO!

Maar ehm... nee dat kan niet hoor. Die arme Bilal moest die agenten wel neersteken. Hij voelde zich zo bedreigd toen hij dat bureau plots zag...
Eigenlijk moet de Koningin haar excuses ook naar even aanbieden aan z'n familie...
Oh ja, en er zijn toch zat Nederlanders die ook rottigheid flikken?

Opdonderen, gewoon keihard aanpakken die relschoppertjes.
Paspoort inleveren en enkele reis thuisland.

Haha... oow als dat gebeurt, jump ik direct van t Hilton af..