PDA

View Full Version : Opstootjes in Haagse Schilderswijk



knilles
16-10-2007, 00:49
DEN HAAG - In de Haagse Schilderswijk zijn zondagavond opstootjes ontstaan tegen het eind van het multiculturele evenement Kaschba. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd.

Rond het Oranjeplein en de Koningstraat waren jongeren aan het rellen geslagen. Ze hebben onder andere de politie bekogeld. Een van de podia waarop optredens waren, werd gesloten.

Volgens de politiewoordvoerder was het de hele dag gezellig, maar sloeg tegen het eind van de dag toch nog de vlam in de pan. De politie was al preventief aanwezig. Een peloton van de mobiele eenheid moest de jongeren in bedwang houden. Rond 20.45 uur werd het weer rustig in de wijk.

Volgens een woordvoerder van de stichting Doen Evenementen is er geen sprake van schade aan podia of kraampjes. „Het was erg snel alweer rustig”, aldus de zegsman.

Op het evenement Kaschba stonden de vier culturen Afro Caribbean, Hollands, Hindu en Arab centraal. Tijdens de dag traden onder meer de Surinaamse band Booyaka!, Jan Keizer en K-liber4life op. Het evenement verving dit jaar HaSchiBa, het gebruikelijke feest van de Schilderwijk. Kaschba was kleiner van opzet dan zijn voorganger.

Muay Thai Elite
16-10-2007, 00:58
Multiculturele events zijn toch juist om... *zucht*..... Laat ook maar..

De man van 14K
16-10-2007, 04:22
Oh, oh, De Haag, mauie stad achtâh de dùine
De Schildegswèk, De Lange Paute, en ut Plèn
Oh, oh, De Haag, ik zâh met niemand wille rùile
meitein gaan hùile, as ik gein Hageneis zâh zèn

Biiyen
16-10-2007, 04:37
Tjek dit dan... OMG , wat een klerebende daar in Den Haag...

www.dumpert.nl - Prem kopt blikje cola (http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html)

Wheelie
16-10-2007, 21:10
Tjek dit dan... OMG , wat een klerebende daar in Den Haag...

www.dumpert.nl - Prem kopt blikje cola (http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html)

WTF :eek:

knilles
16-10-2007, 21:16
We willen wel iets positiefs zeggen, maar er gaat gewoon geen dag voorbij en ze zijn negatief in het nieuws.....

Dan wordt het lastig om toch ergens nog wat licht in de duisternis te zien. Ies lastig, egt war

Mickey
16-10-2007, 21:30
Dit kun je toch niet negeren? Hoe praat je zoiets in godsnaam recht?

Hoedje af voor die buurtvaders die het zo te zien echt proberen. Maar het lijkt erop dat ze zelfs voor hun eigen mensen geen respect meer hebben.

Muay Thai Elite
16-10-2007, 23:58
Het zijn de ouders.... DE OUDERS! Dat zijn toch die klerelijers die onze wc's vroeger schoon moesten maken? Of zijn we al weer een generatie verder? Hoe dan ook, kunnen ze niet gewoon opzouten en in Casablanca de straatterrorist gaan uithangen?

De man van 14K
17-10-2007, 00:23
http://admin.alib.nl/uploadedfiles/124.jpg

iedereen doe maar mee, met die leipe mocro flavour

smike
17-10-2007, 04:38
Ik hoorde van die rellen man, maar ik ben niet gegaan, was veel via via werk zeg maar, mensen die gewoon vrienden belde om te rellen, zo gaat het tegenwoordig...
Ik vraag me af wat die focking ouders de hele dag doen? Hun kind is naar de klote en waarom hebben zij dat niet voorkomen?