PDA

View Full Version : Straatagent Amsterdam wil harder optreden tegen Marokkanen



knilles
17-10-2007, 21:14
AMSTERDAM - Straatagenten in Amsterdam willen veel harder optreden tegen Amsterdamse rel-Marokkanen dan de korpsleiding toestaat. 'Zo kon een groep van dertig jongeren maandag een auto in brand steken en ruiten ingooien zonder dat de politie ingreep'

Volgens De Volkskrant is de politie in de hoofdstad ernstig verdeeld over wat te doen tegen criminele Marokkanen. De straatagenten die dagelijks worden uitgescholden en geintimideerd, willen een harde aanpak. Een andere groep wil 'in gesprek blijven'.

De krant schrijft dat zestig mensen van het politiebureau waar de volgens zijn psychiater 'niet agressieve' Bilal B. zondag twee agenten bijna doodstak, gisteren 'ergens in de Noord-Hollandse duinen'. Daar verwerkten ze de emoties rond de aanslag op hun collega's. 'Volgens ingewijden werd ook veel ongenoegen geuit over de softe aanpak'. De politiewoordvoerder zegt in De Volkskrant dat er geen sprake is van controverse. 'Het is nonsens'.

Stadsdeelvoorzitter Marcouch (zelf Marokkaan) dringt al langer aan op hardere aanpak. 'Op een gegeven moment moet je je gezag laten gelden'. Dat maandag als gevolg van het 'laten we de vrede bewaren beleid' geen arrestaties zijn verricht onder de stenengooiers vindt Marcouch vreselijk. 'Het gaat om een groepje tuig dat misbruik maakt van de situatie'. 'Je hebt hier te maken met een groep die de straat terroriseert en aan alles lak heeft. Die gasten nemen je in de maling.

De politie liet in een reactie weten dat zij de harde aanpak niet schuwt als dat nodig is. „Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat wij dan keihard optreden”, aldus een woordvoerder.

Volgens de zegsman investeerde de politie de afgelopen dagen vooral in het voorkomen van ongeregeldheden, door bijvoorbeeld jongerenwerkers en buurtvaders in te schakelen. Een kleine groep schopte vervolgens toch onverwacht rellen. „Je kan nooit helemaal voorkomen dat ergens iets gebeurt. Maar we weten in welke groep we de daders moeten zoeken. Als we ze kunnen pakken, zullen we dat niet nalaten.”

De woordvoerder zei verder dat er binnen het korps geen enkele sprake is van verdeeldheid over de wijze waarop de politie optreedt tegen probleemjongeren.

Chico
17-10-2007, 21:20
Stadsdeelvoorzitter Marcouch (zelf Marokkaan) dringt al langer aan op hardere aanpak. 'Op een gegeven moment moet je je gezag laten gelden'. Dat maandag als gevolg van het 'laten we de vrede bewaren beleid' geen arrestaties zijn verricht onder de stenengooiers vindt Marcouch vreselijk. 'Het gaat om een groepje tuig dat misbruik maakt van de situatie'. 'Je hebt hier te maken met een groep die de straat terroriseert en aan alles lak heeft. Die gasten nemen je in de maling.
dit vind ik dus wel mooi... zelfs de marokkanen vinden dat de politie harder moet optreden

Italian*Berlusconi*
17-10-2007, 21:31
Dat zie je in het filmpje vna Prem in denhaag toch ook.. dat die 'buurtvaderrs' etc proberen de buurt in toom te houden....
Wat ik al zei... gewoon wat lossere handjes die agenten... grote bek?? okee hier heb je mn knuppel in je poepertje... er moet echt meer gezag komen, en de politie dient dit gewoon te laten zien.

knilles
17-10-2007, 21:35
Dit moet je bij de politie in Duitsland of Spanje doen :D Maar de leipe mocro's gooien hopelijk nog meer hun eigen glazen in, zodat ook de linkse politici een ruk naar rechts maken inzake de integratie en vooral de excessen daarvan.

Italian*Berlusconi*
17-10-2007, 21:55
leuk hoe de wilders volgers dit gelijk in een links / rechts spelletje veranderen.. heeft niks met links of rechts te maken... dit is een probleem wat opgelost moet worden, autochtoon of allochtoon, links of rechts, whatever. Wel makkelijk van jullie (wilders volgers) om met een vingertje te wijzen achteraf als er wat gebeurt is, maar nog geen idee'en roepen om dit probleem op proberen te lossen.
Waarom hoor je niks van die steekpartij in friesland (als ik me niet vergis) waar een agent naar een huiselijkgeweld oproep ging en er tussen sprong, en toen gestoken werd in zn hand.. .omdat het geen marrokaan betrof??

Iwan
17-10-2007, 22:54
leuk hoe de wilders volgers dit gelijk in een links / rechts spelletje veranderen.. heeft niks met links of rechts te maken... dit is een probleem wat opgelost moet worden, autochtoon of allochtoon, links of rechts, whatever. Wel makkelijk van jullie (wilders volgers) om met een vingertje te wijzen achteraf als er wat gebeurt is, maar nog geen idee'en roepen om dit probleem op proberen te lossen.
Waarom hoor je niks van die steekpartij in friesland (als ik me niet vergis) waar een agent naar een huiselijkgeweld oproep ging en er tussen sprong, en toen gestoken werd in zn hand.. .omdat het geen marrokaan betrof??

Gaaaap...

Italian*Berlusconi*
17-10-2007, 22:57
Gaaaap...

dat bedoel ik...

knilles
17-10-2007, 23:14
Ik zeg niet dat hier in Friesland niks gebeurd, maar het valt gewoon op dat het in bepaalde wijken en zelfs steden gewoon vaker raak is.

Dat incident waar jij het over hebt (ik had er nog niet van gehoord trouwens) is een politieman die tussen een uit de hand gelopen ruzie in komt te staan, toch iets anders dan het politiebureau binnen lopen op een rustige zondagmiddag om vervolgens er op los te gaan steken. Daarna breekt de hel los in de wijk, want de politie had nooit mogen schieten....

Dan zijn we hier toch wat nuchterder en zeggen we, eigen schuld en geen medelijden mee.

En hoe we het aan moeten pakken? Is al vaak geopperd hier op het forum lijkt me.

Geef de politie een ruimer raamwerk waar binnen gewerkt kan worden, hierbij denk ik aan preventief fouilleren en een avondklok in probleemwijken. Wanneer de jeugd (allochtoon/autochtoon) over de schreef gaat keihard optreden en niet hooguit een taakstrafje. 80% van de jeugdige vandalen is van oorsprong allochtoon, toeval?

In dezelfde wijk was een aantal dagen daarvoor een allochtone jongen door een andere allochtone jongen doodgestoken, toeval?

Stap ook met harde maatregelen naar de ouders toe, op een manier die ze snappen en niet dat geitenwollensokken gelul van een maatschappelijk werker.

Als de jeugd zich nu al zo gedraagd, hoe moet dat dan later? De leeftijd van de bijstand wil de politiek verhogen naar 27 jaar en naar school willen ze ook niet meer vanaf hun 16de. Ze dragen dus niks bij aan sociale voorzieningen (WAO, WW, AOW etc.), maar zorgen op een niet legale manier voor hun onderhoud.

Ook is het niet normaal dat er in de derde generatie Marokkanen nog steeds dubbele paspoorten zijn, waarom?? Als ze maar geld krijgen vinden ze het prima, de keerzijde is dat de hele nederlandse samenleving naar de kloten moet en zich houden aan de islamitische waarden en normen (voor zover die er zijn...)

Pak ook het falende immigratiebeleid aan, waar allochtonen die hier langer dan 3 jaar wonen kunnen scheiden, weer trouwen en na 3 jaar kunnen beiden weer trouwen. Als je dat een aantal jaren doortrekt stijgt de immigratie exponentieel, maar of dit nou mensen zijn die je hier wilt hebben....

TheSkindo
18-10-2007, 00:20
Wel makkelijk van jullie (wilders volgers) om met een vingertje te wijzen achteraf als er wat gebeurt is, maar nog geen idee'en roepen om dit probleem op proberen te lossen.


Ok, Oplossing: Stem op Wilders.....duh!

smike
18-10-2007, 01:06
Wat mij betreft mag de politie bij ernstige rellen scherp schieten.

En een utopie, maar in mijn ogen gerechtigheid: die relschoppers, laten we zeggen die 50 man harde kern, eerst een avondje laten gaan, niet ingrijpen en dan gaan ze steeds verder tot ze echt te ver gaan en dan met machinegeweren allemaal neermaaien tot er geen 1 meer beweegt.... maar dit is meer de Robocop manier, lijkt me lastig haalbaar in Nederland.

Muay Thai Elite
18-10-2007, 01:10
Ok, Oplossing: Stem op Wilders.....duh!

x 2.. Dát bedoelen we :D

Enneh, je ziet in andere Europese landen toch al veel langer dat de wouten niet over zich heen laten lopen.. Volgens mij werkt dat perfect! Moeten ze hier ook doen, die skotoe moeten meer rechten krijgen, een soort carte blanche om zelf dingen op te lossen, zeg mar.. Kijk naar de Guardia Civil (of hoe de fuck je dat ook spelt): Wil wel eens een groepje kutmarokkanen (of mag ik dat nou nog steeds niet zeggen) tegen 2 van dat soort wouten zien.. Hebben ze meteen een paar kisten en knuppels in d'r nek: OWNED! Heerlijk, t speelt zich al af in m'n hoofd......

Iwan
18-10-2007, 02:07
Ok, Oplossing: Stem op Wilders.....duh!

x3:thup:

Biiyen
18-10-2007, 03:13
Dat zie je in het filmpje vna Prem in denhaag toch ook.. dat die 'buurtvaderrs' etc proberen de buurt in toom te houden....
Wat ik al zei... gewoon wat lossere handjes die agenten... grote bek?? okee hier heb je mn knuppel in je poepertje... er moet echt meer gezag komen, en de politie dient dit gewoon te laten zien.

Wat ben jij toch een vreemd persoon. Je wilt alleen maar knuffelen en alles met de mantel der liefde bedekken. En als er gestraft dient te worden wil je dat er knuppels in poeperts worden gestopt...

Spoor jij niet helemaal ofzo?

Muay Thai Elite
18-10-2007, 03:16
Indd.. Waarom zou seksuele voldoening door prostaatverwenning een oplossing zijn? :D

PS: Ik haat mensen die sex met een x schrijven.. Het is seks, en het is al lekkr genoeg in t Nederlands.

Chico
18-10-2007, 03:31
Wat ben jij toch een vreemd persoon. Je wilt alleen maar knuffelen en alles met de mantel der liefde bedekken. En als er gestraft dient te worden wil je dat er knuppels in poeperts worden gestopt...

Spoor jij niet helemaal ofzo?
Italian heeft het nooit over knuffelen.. maar wijst vaak op het meten met twee maten wat door velen op dit forum gedaan wordt (tenminste voor zover ik het gelezen heb)...
als er iets gebeurd en het zijn allochtonen is het rellen.. als er iets gebeurd en het zijn autochtonen is het geen probleem...

Chico
18-10-2007, 03:44
Ik zeg niet dat hier in Friesland niks gebeurd, maar het valt gewoon op dat het in bepaalde wijken en zelfs steden gewoon vaker raak is.
het valt op omdat het vaker in de media wordt uitgelicht... er zijn problemen met (vaak) marokkaanse jongeren. Maar als er iets met een nederlandse jongen gebeurd is het niet interresant. Hoe lang is dat drugsgebruik in volendam al bezig en in hoeverre is het drankgebruik onder jongeren een probleem.. daar hoor je niet dagelijks wat over, maar over allochtonen wel..


Dat incident waar jij het over hebt (ik had er nog niet van gehoord trouwens) is een politieman die tussen een uit de hand gelopen ruzie in komt te staan, toch iets anders dan het politiebureau binnen lopen op een rustige zondagmiddag om vervolgens er op los te gaan steken. Daarna breekt de hel los in de wijk, want de politie had nooit mogen schieten....

Dan zijn we hier toch wat nuchterder en zeggen we, eigen schuld en geen medelijden mee.
hoewel ik het met je eens bent dat de omgeving (de jongeren iig) idioten zijn... als je een politiebureau binnenloopt en een aantal agenten verwond met een mes moet je niet raar staan te kijken als je neergeschoten wordt. Of je nou allochtoon of autochtoon bent.. echter de gast was niet in orde... hij hoort in een psychiatrische inrichting (waar ie zich had gemeld) maar die lieten hem weer gaan.. (of iig hij ontkwam aan de aandacht terwijl hij zelf vroeg om een gesloten afdeling)

Maar onder nederlanders is er ook absoluut geen respect voor de politie en het rechtsysteem... de voetbal hooligans die graag rellen met de politie zijn voornamelijk blank..


En hoe we het aan moeten pakken? Is al vaak geopperd hier op het forum lijkt me.

Geef de politie een ruimer raamwerk waar binnen gewerkt kan worden, hierbij denk ik aan preventief fouilleren en een avondklok in probleemwijken. Wanneer de jeugd (allochtoon/autochtoon) over de schreef gaat keihard optreden en niet hooguit een taakstrafje.
Hier ben ik het mee eens.. hard aanpakken die handel.. maar ik ben toch bang dat als de politie meer vrije ruimte krijgt voor preventief fouilleren dat het voornamelijk kleurlingen zijn die gefouilleerd gaan worden.
Er is een reden waarom het politiecorps voornamelijk autochtoon is en de allochtonen daar heel snel weg zijn.


80% van de jeugdige vandalen is van oorsprong allochtoon, toeval?
waar haal je dat cijfer vandaan?


In dezelfde wijk was een aantal dagen daarvoor een allochtone jongen door een andere allochtone jongen doodgestoken, toeval?
tijdje terug was in alkmaar een blanke jongen doodgeslagen door een andere blanke jongen.. toeval?


Stap ook met harde maatregelen naar de ouders toe, op een manier die ze snappen en niet dat geitenwollensokken gelul van een maatschappelijk werker.

Als de jeugd zich nu al zo gedraagd, hoe moet dat dan later? De leeftijd van de bijstand wil de politiek verhogen naar 27 jaar en naar school willen ze ook niet meer vanaf hun 16de. Ze dragen dus niks bij aan sociale voorzieningen (WAO, WW, AOW etc.), maar zorgen op een niet legale manier voor hun onderhoud.
mee eens... maar ook hier doe dat voor alle jongeren en focus niet op de allochtonen.. alsof dat de enige groep is die fraudeert


Ook is het niet normaal dat er in de derde generatie Marokkanen nog steeds dubbele paspoorten zijn, waarom?? Als ze maar geld krijgen vinden ze het prima, de keerzijde is dat de hele nederlandse samenleving naar de kloten moet en zich houden aan de islamitische waarden en normen (voor zover die er zijn...)
Hoewel ik principieel tegen het dubbele paspoort ben kun je ook hier zeggen dat er genoeg mensen zijn met een dubbel paspoort die wel werken en wel bijdragen aan de maatschappij...


Pak ook het falende immigratiebeleid aan, waar allochtonen die hier langer dan 3 jaar wonen kunnen scheiden, weer trouwen en na 3 jaar kunnen beiden weer trouwen. Als je dat een aantal jaren doortrekt stijgt de immigratie exponentieel, maar of dit nou mensen zijn die je hier wilt hebben....
Kijk het voorbeeld dat je hier geeft ben ik het helemaal mee eens.. en dat moeten ze ook keihard aanpakken. Maar het immigratiebeleid is meer dan dat.
Als je bv ziet hoe het gaat in azc's... mensen zitten daar jaren te wachten op beslissingen of ze wel of niet mogen blijven, terwijl het termijn geloof ik een half jaar is.
Ondertussen mogen ze niet werken, geen nederlands leren. Het enige wat ze mogen doen is rondhangen in een azc. Dan creëer je een groep mensen die apatisch worden en niets meer willen doen. Je zet ze in zo'n situatie en ze wennen eraan. Ze moeten van meet af aan aan het werk gezet worden en nederlands leren met de nadrukkelijke opmerking erbij dat werk en taal leren geen invloed hebben op het beslissingproces en de verwerkingsperiode moet verkort worden.

We zijn het over de maatregelen wel eens maar de achterliggende gedachte is anders...

smike
18-10-2007, 05:03
Ik begrijp niet helemaal waarom je het beestje niet bij de naam mag noemen.
Als een Marokkaan iemand heeft doodgestoken, dan is het een Marokkaan, klaar. Of een Nederlander dat nou ook doet of niet is niet het punt, degene die het deed was Marokkaan, klaar.

Ik vind dat jij Chico erg veel algemeniseerd, beetje laten we allemaal elkaars handje vasthouden idee.

Een Marokkaan schiet iemand dood>>> Doet Nederlander ook
Groepsverkrachting door Marokkanen>> Hebben Nederlanders ook gedaan
Marokanen schelden Nederlander verrot>>> Nederlanders schelden mensen met een donkere huidkleur uit.

Het punt is niet dat een Nederlander dat ook kan doen of dat nederlanders dat ook hebben gedaan, het punt is dat het WEER een Marokkaan is, bij elke vorm van criminaliteit staan Marokkanen bovenaan en dat is alleen nog maar de geregristreerde criminaliteit.
Bovendien is hier ook sprake van een mentaliteitsprobleem, veel Marokkaanse jongeren hebben een slechte mentaliteit.
Waarden en Normen hebben de meeste ook niet, of het zijn verkeerde.
Je moet het "gewoon" kunnen zeggen en ook specifiek je aandacht richten op deze bevolkingsgroep.
Ik zou zeggen: ouders naar verplichte opvoedcursussen, bij 2 of meer vergrijpen enkeltje herkomstland en een politie die veel meer en eerder fysiek geweld mag gebruiken waar die gasten nog wel ontzag voor hebben.

Evilman
18-10-2007, 05:41
Het punt is niet dat een Nederlander dat ook kan doen of dat nederlanders dat ook hebben gedaan, het punt is dat het WEER een Marokkaan is, bij elke vorm van criminaliteit staan Marokkanen bovenaan en dat is alleen nog maar de geregristreerde criminaliteit.
Bovendien is hier ook sprake van een mentaliteitsprobleem, veel Marokkaanse jongeren hebben een slechte mentaliteit.
Waarden en Normen hebben de meeste ook niet, of het zijn verkeerde.
Je moet het "gewoon" kunnen zeggen en ook specifiek je aandacht richten op deze bevolkingsgroep.
Ik zou zeggen: ouders naar verplichte opvoedcursussen, bij 2 of meer vergrijpen enkeltje herkomstland en een politie die veel meer en eerder fysiek geweld mag gebruiken waar die gasten nog wel ontzag voor hebben.

MEe Eens!
En de politie is zn zelfrespect ook kwijt lijkt het wel.
Als een politiebureau al beveligd kan worden door marokaanse
vaders??

Zet een sniper op t dak :thup:
en laat ons korps een cursus doen in
oost of zuidelijk europa.

Als je daar kijkt zijn de agenten flinke mannen
met uitstraling (dont fuck with me) en stoer uniform,
en je ziet ze Veel!

En dat is goed!

PigDog
18-10-2007, 05:41
Het punt is niet dat een Nederlander dat ook kan doen of dat nederlanders dat ook hebben gedaan, het punt is dat het WEER een Marokkaan is, bij elke vorm van criminaliteit staan Marokkanen bovenaan en dat is alleen nog maar de geregristreerde criminaliteit.


Het punt is dat de media op elke Marokaan duikt die iets fout heeft gedaan, hetzelfde als dat een pitbull een kind bijt. Over die 1500 poedelbeten per jaar hoor je niemand. De media is selectief en roept dan bij de mensen een oneerlijk beeld op. Er wordt stemming gemaakt. En sommige mensen trappen daarin. Die denken dat alle marokkanen slecht zijn, terwijl ze er vaak niet één kennen. Dan kweek je angst, en onbegrip.
Voor mij part mogen ze elke crimineel hard straffen, want ik heb net zoveel last van een hollandse aso, als van een marokaanse.
Het zijn allemaal mensen.

Chico
18-10-2007, 06:30
Ik begrijp niet helemaal waarom je het beestje niet bij de naam mag noemen.

het punt is dat het WEER een Marokkaan is, bij elke vorm van criminaliteit staan Marokkanen bovenaan en dat is alleen nog maar de geregristreerde criminaliteit.

zowiezo wat pigdog hierboven zegt geef ik hem gelijk in..

maar dit is juist wat ik bedoel... je noemt het beestje helemaal niet bij zijn naam... en dat is wat ik (en bv italian) al een tijdje roep

je hebt het elke keer over allochtonen... onthou dat elk kind van een ouder dat niet in nederland geboren is een allochtoon is... al heb je een belgische pa en een nederlandse moe.. dan ben je een allochtoon... ik heb een chileense pa en een nederlandse moeder... ik ben een allochtoon

als jij zegt dat de allochtonen in nederland dit of dat doen.. of dit of dat zijn... dan voel ik me aangesproken.. en met mij anderen ook...

allochtoon wordt gebruikt als synoniem voor buitenlander (wat het dus niet is), moslim (wat het dus niet is) en marokkaan (een marokkaan kan een allochtoon zijn maar een allochtoon hoeft geen marokkaan te zijn).

Daarnaast zijn veel van de probleemjongeren met een marokkaanse achtergrond 3de generatie met ouders die in nederland geboren zijn. Dit zijn dus geen allochtonen meer.. maar die zijn volgens de wet nederlanders...


en ik ben absoluut voor een harde aanpak van probleem jongeren.. allochtoon of autochtoon... als je me aanziet voor een bomenknuffelaar intepreteer je met berichten dus echt fout..

PigDog
18-10-2007, 06:42
MEe Eens!
laat ons korps een cursus doen in
oost of zuidelijk europa.

Als je daar kijkt zijn de agenten flinke mannen
met uitstraling (dont fuck with me) en stoer uniform,
en je ziet ze Veel!

En dat is goed!

Athene Syntagma foto's - Athens Info Guide (http://www.athensinfoguide.com/nl/photoalbum/syntagma/pages/012_jpg.htm)

Ik heb zo mijn twijfels over die zuid-europese uniformen


:whistling:

Muay Thai Elite
18-10-2007, 08:40
http://www.dumbcrooks.com/gallery/albums/police-cars/Lamborghini_Gallardo_Italian_Police_Car.jpg
http://www.romanhomes.com/your_roman_vacation/images/Italian%20police-7-rich-as-m5.jpg

Ik zeg: meer blauw op straat!
http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/352.jpg

smike
18-10-2007, 22:41
@ Chico: Ik ben zelf ook allochtoon dus ik spreek ook mijzelf aan dan.