PDA

View Full Version : Blessuregolf agenten door oefeningen



ashi76
22-10-2007, 18:12
Blessuregolf agenten door oefeningen

Door NIELS DEKKER

WOERDEN - Honderden agenten raken jaarlijks bij trainingen zo ernstig geblesseerd, dat ze soms maandenlang zijn uitgeschakeld.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/oefenen_128941h.jpg (javascript:launchPopup('http://www.ad.nl/binnenland/article1763810.ece?service=fotoPopup','fotoPopup', 505,380,'yes','no','no','no');) Bij oefeningen van de politie kan het er hard aan toegaan. FOTO ANP

Dat stelt de Nederlandse Politie Bond (NPB).

,,Je hebt het over vingers die uit de kom schieten waardoor mensen hun vuurwapen niet kunnen gebruiken en botbreuken,’’ zegt voorzitter Hans van Duijn.

Bij de verplichte bijspijkerlessen die agenten vier keer per jaar volgen, wordt geoefend op gebruik van het vuurwapen. Ook wordt getraind op zelfverdediging en het verrichten van aanhoudingen. Agenten spelen die situaties na. Volgens de NPB gaat het geregeld mis, omdat jonge en oude agenten worden gemengd. ,,Ze voeren schijngevechten uit, maar jongere agenten zitten daar vaak feller in. Dan gaat het soms fout. Jaarlijks zijn er honderden van die gevallen,’’ stelt Van Duijn. De NPB pleit voor trainingen per leeftijdscategorie.

Chico
22-10-2007, 18:13
gaan ze dan ook rellen per leeftijdscategorie?

ashi76
22-10-2007, 18:14
Mietjes .... :batman::donatello::busted::spidy::ph34r:

Jochem
22-10-2007, 18:23
leuk man die oefendagen. Heb ook een aantal maal relschopper gespeelt tegen de ME op zon oefendag. Kreeg het voor elkaar om zon knuppel af te pakken, waren ze niet zo blij mee :D. Nog wel wekenlang rondgelopen met blauwe strepen over mijn rug, echt zachtzinnig zijn ze niet.

FOCUS
22-10-2007, 19:14
http://www.geocities.com/pashortt/batsignal.JPG to da rescue

jopke
22-10-2007, 19:23
oja handig! oefenen in leeftijds groepen!!

als een oude politieman een jonge relschopper tegen komt moet hij dus ook zijn jonge collega er bij roepen omde jongerelschopper in te rekenen??

over realistisch trainen gesproken..

mdk
22-10-2007, 19:53
Ik vind dat ze wel groepen van verschillende leeftijden moeten maken.

Echt waar ik vind het abnormaal om agenten van 50 jaar of ouder op een groep jongere relschoppers af te sturen.

Laatst bij de Bart Smit nog een groepje 6-jarige een oude wijkagent zien afranselen toen hij zei dat ze gewoon voor die Pokemonplaatjes moesten betalen....

@Jochem: zo'n oefendag is dus echt iets voor mij om sneller aan een blauwe band te komen LOL.

De man van 14K
22-10-2007, 20:11
leuk man die oefendagen. Heb ook een aantal maal relschopper gespeelt tegen de ME op zon oefendag. Kreeg het voor elkaar om zon knuppel af te pakken, waren ze niet zo blij mee :D. Nog wel wekenlang rondgelopen met blauwe strepen over mijn rug, echt zachtzinnig zijn ze niet.


dat lijkt me wel super! waar ik kan ik me opgeven, dan gaan we met het wedstrijd team heen :lol::twak:

ashi76
22-10-2007, 22:14
Ik heb daar ook wel eens aan meegedaan.
Mag je met houten blokjes naar de me gooien, maar je moet wel op het schild mikken.
Als je op die gasten hun enkels mikt mag je meteen vertrekken... :confused:

schurem
23-10-2007, 00:24
en als je nou per ongeluk hun enkels raakt?

Chico
23-10-2007, 00:35
kunnen we zoiets niet doen op een mixfight dag?

Tsuki
23-10-2007, 00:50
lijkt me leuker dan de avond vierdaagse ;-) .................