PDA

View Full Version : Waarom zowel Wilders en Verdonk hierover geen mening hebben:



PigDog
29-10-2007, 21:35
Hoeveel "Maurice de Hond" zetels zouden ze houden als ze het volgende probleem aan zouden pakken:

Rechtse radicalen 'groter probleem'

Zaterdag 27 oktober 2007 - DEN HAAG - Incidenten met rechts-radicalen komen ruim drie keer vaker voor dan problemen met radicaliserende moslims. Dat blijkt uit onderzoek vsn de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) onder 75 gemeenten.


VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Acht gemeenten meldden incidenten met islamitisch radicalisme, terwijl 27 gemeenten te maken hadden met rechts-radicalisme. De problemen met extreemrechts spelen vooral in de Kop van Noord-Holland, Oost-Brabant, Noord-Limburg, Zuid-Holland en Oost-Groningen.

Rob Witte, medewerker jeugd en veiligheid van Forum, het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, herkent het probleem. "Het zou me niets verbazen als er naar verhouding nog meer incidenten door rechts-radicalen worden gepleegd dan nu bekend is. Dat probleem is vele malen groter dan de problemen met de Mohammed B.'s van deze wereld."

Volgens hem is er in Nederland veel aandacht voor de groep islamieten die radicaliseert, maar is er nauwelijks oog voor extreemrechts. "Die incidenten worden vaker afgedaan als kwajongensstreken. Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten." Witte pleit voor meer aandacht voor geradicaliseerde Nederlanders. "Of het nou moslim-radicalen of rechts-radicalen zijn." Het is de eerste keer dat de VNG zo'n omvangrijke peiling over radicalisering onder gemeenten liet doen.

Bron: BN de Stem



Ik denk niet dat ze hun achterban in kwaad daglicht zetten......

:whistling:

ashi76
29-10-2007, 21:37
Verschil is echter dat hier geen doden bij vallen.

Muay Thai Elite
29-10-2007, 21:48
Hahaha... Kom nou, dit slaat nergens op. En indd, wat ashi zegt: Beter 10 stenen door de ruit dan 1 dode op straat..

PigDog
29-10-2007, 21:59
Waar ging dat liedje van Frank Boeijen ook al weer over?

:whistling:

ashi76
29-10-2007, 22:23
Liedje van Frank Boeien heeft er geen zak mee te maken.
Das een heel andere discussie.

Jij kaart aan waarom er niets geroepen wordt over rechts radicale relschoppers in vergelijking met radicale moslims.

Ik geeft hierbij aan dat het effect van de acties van betreffende groepen nogal verschilt.

Stenen door de ramen bij buitenlanders en hakenkruizen op begraafplaatsen spuiten is absoluut ontoelaatbaar en dient imo ook zwaar gestraft te worden, maar het beramen van aanslagen, vermoorden van politici / schrijvers en een agent met een mes bewerken lijkt me toch wel van een iets andere orde....

Muay Thai Elite
30-10-2007, 04:53
Ik geeft hierbij aan dat het effect van de acties van betreffende groepen nogal verschilt.

Stenen door de ramen bij buitenlanders en hakenkruizen op begraafplaatsen spuiten is absoluut ontoelaatbaar en dient imo ook zwaar gestraft te worden, maar het beramen van aanslagen, vermoorden van politici / schrijvers en een agent met een mes bewerken lijkt me toch wel van een iets andere orde....

Amen.

Biiyen
30-10-2007, 05:04
Verschil is echter dat hier geen doden bij vallen.

Nou er zijn wel degelijk doden gevallen bij rechts radicaal geweld. Denk maar aan die knul die in België die vrouwen en kind doodschoot. Verder zijn er moskeeen in brand gestoken.

Maar..... Om rechts-radicalisering een groter probleem te noemen gaat mij ook te ver. Beide zijn even erg, er is geen verschil.

PigDog
30-10-2007, 05:14
OK, je hebt het namelijk over het verschil dat er geen doden bij vallen, daarmee doel je (denk ik) op de moord op van Gogh. Dan zet ik er de moord op Kerwin Duinmeijer tegenover, en dan heeft het er geen zak mee te maken. Grappig!
Het beramen van aanslagen (mochten die exclusief zijn voor de radicale moslims) is wel heel moeilijk strafrechtelijk te behandelen, zoals je ondertussen al weet, Ik kan me de vrijspraken nog herinneren. Ik weet niet welke politicus jij bedoeld, die nu dood is door een radicale moslim, maar de schrijver is dus een feit. En het bewerken met messen gaat het krantenartikel dus over, dit komt 3x meer voor bij de extreemrechtsen.

@ Biyen: Natuurlijk zijn de daden even erg, het gebeurt gewoon qua incidentaantallen meer door de rechts radicale groepen, maar de mediafocus ligt gewoon ergens anders.
De waan van de dag.

De dikke nudist
30-10-2007, 05:27
vermoorden van politici / schrijvers en een agent met een mes bewerken lijkt me toch wel van een iets andere orde....
OK, van Gogh geef ik je, maar Fortuijn niet.
Verontrustend hoe een groot deel van de bevolking de moord op Fortuijn toeschrijft aan radicaliserende Moslims.

En als een schyzofrene, geestelijk gestoorde, Islamitische junk smerissen aanvalt beweren dat de oorzaak is dat ie Moslim is en het feit dat ie daarnaast ook nog een verslaafde, een geestelijk gestoorde en een schyzo is buiten beschouwing laten riekt naar vooringenomenheid.

Het is goed mogelijk dat zijn overtuigingen hebben geleidt tot zijn daden maar dan is ie nog steeds een verslaafde, geestelijk gestoorde schyzo.

"Schyzo" is een leuk woord :).

PigDog
30-10-2007, 05:41
En als een schyzofrene, geestelijk gestoorde, Islamitische junk smerissen aanvalt beweren dat de oorzaak is dat ie Moslim is en het feit dat ie daarnaast ook nog een verslaafde, een geestelijk gestoorde en een schyzo is buiten beschouwing laten riekt naar vooringenomenheid.



Ja, best grappig, dat er mensen pas kwaad werden (ook hier op het forum) toen het nieuws wat laat kwam dat het om een marokaan ging. Eerst was het gewoon een gek, nu was het een radicale moslim! (Die toevallig ook nog eens een geesteziekte had, en wat vaak in het zilverfolietje snoof)

Maar ja.......:confused:

PigDog
30-10-2007, 05:53
En nog even over het effect van de actiegroepen, die nogal verschilt. Hoezo ruiten ingooien of hakenkruizen op graven?

Maarten van Mil, Robin van Opstal (http://kafka.antifa.net/mil.opstal.htm)

Muay Thai Elite
30-10-2007, 06:42
Maar PigDog wat is nou eigenlijk je punt? Wil je de gebeurtenissen van de laatste tijd bagetelliseren of vindt je het probleem van rechts-radicalen persoonlijk ook veel erger dan wat er nu in Nederland gebeurt inzake buitenlanders?

PigDog
30-10-2007, 06:59
Geen van beide; ik wil even graag aangeven dat mensen als schapen de media volgen en niet de feiten. Dat er one-issue partijen de politiek in kunnen komen door drogredenen en onderbuikgevoelens van sommige mensen. Dat er een splitsing komt in de samenleving die ons word opgedrongen. Dat is wat ik duidelijk wil maken. (En het stuk heb ik niet verzonnen trouwens, alleen geciteerd :D) Ik heb gewoon een hekel aan discriminatie en extremisme in elke vorm. Dat is niet links, niet rechts, maar recht door zee!

De dikke nudist
30-10-2007, 07:05
http://img511.imageshack.us/img511/4418/flashbackzw1.png

chief108
30-10-2007, 16:45
Natuurlijk zijn de daden even erg, het gebeurt gewoon qua incidentaantallen meer door de rechts radicale groepen, maar de mediafocus ligt gewoon ergens anders.
De waan van de dag.
en gemakkelijk scoren....

PigDog
31-10-2007, 05:36
Ik vergelijk het een beetje met de bijtincidenten van pitbulls. Daar is ook een mediahype over geweest, zodat elk bijtincident ter wereld bij ons in het sufferdje stond, en de tweede kamer een motie heeft aangenomen, die wel heel achterlijk was, en waar je ook nooit meer iets van hoort. (agressietests of zo)
Nu had ik een Bullterrier, dus nieteens een pitbull, maar wat heb ik daar een last van gehad.
Ineens heeft iedereen er een mening over, en omdat ze het alleen uit de krant hebben en nooit één gezien hielden ouders dus hun kinderen in de lucht als ik de straat in kwam.
En nu is het stil.

De Marokanen zijn de pitbulls van 2007.

De dikke nudist
31-10-2007, 05:38
...en groen is het nieuwe zwart.

Muay Thai Elite
31-10-2007, 21:26
En poep stinkt.

aliendwurf
31-10-2007, 22:01
Geen van beide; ik wil even graag aangeven dat mensen als schapen de media volgen en niet de feiten. Dat er one-issue partijen de politiek in kunnen komen door drogredenen en onderbuikgevoelens van sommige mensen. Dat er een splitsing komt in de samenleving die ons word opgedrongen. Dat is wat ik duidelijk wil maken. (En het stuk heb ik niet verzonnen trouwens, alleen geciteerd :D) Ik heb gewoon een hekel aan discriminatie en extremisme in elke vorm. Dat is niet links, niet rechts, maar recht door zee!


Hulde!:thup:

smike
01-11-2007, 01:49
Je hebt incidenten emt radicale moslims, dat zijn er ongetwijfeld heel weinig.

Daarnaast heb je "incidenten" (kan je al nauwelijks meer zo noemen) met allochtone jongeren, dat is 100x zoveel als met rechts-radicalen.

Onder jongeren zijn waarschijnlijk in de kleine dorpsjes veel gasten van extreem rechts, maar hier in de grote steden zijn allochtonen de baas.

Muay Thai Elite
01-11-2007, 01:52
Je hebt incidenten emt radicale moslims, dat zijn er ongetwijfeld heel weinig.

Daarnaast heb je "incidenten" (kan je al nauwelijks meer zo noemen) met allochtone jongeren, dat is 100x zoveel als met rechts-radicalen.

Onder jongeren zijn waarschijnlijk in de kleine dorpsjes veel gasten van extreem rechts, maar hier in de grote steden zijn allochtonen de baas.

correctie:
denken ze dat ze de baas zijn

De dikke nudist
01-11-2007, 02:04
maar hier in de grote steden zijn allochtonen de baas.
Yeah, you bitches better recognise!!!;)

smike
01-11-2007, 02:13
Ik bedoel in de jongerencultuur dan natuurlijk.

De dikke nudist
01-11-2007, 02:15
Ik bedoel in de jongerencultuur dan natuurlijk.
Yeah, you bitches better recognise!!!;)

Muay Thai Elite
01-11-2007, 02:36
Het 011'je van Halal..

Chico
01-11-2007, 02:58
lol @ 011 :thup:

PigDog
01-11-2007, 21:35
Onder jongeren zijn waarschijnlijk in de kleine dorpsjes veel gasten van extreem rechts, maar hier in de grote steden zijn allochtonen de baas.

Lees: laten de blanke kinderen zich piepelen.....