PDA

View Full Version : Gore achterlijke smerige dierenbeulen



Tony
27-11-2007, 18:14
Kijk uit.. link kan erg schokkend zijn...

PETA TV:Shocking New Fur Investigation (http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med)

Denk niet dat ik er iets bij hoef te zeggen...

Ik heb er geen woorden voor :(

Nickuraba
27-11-2007, 18:22
ik d8 eerst dat ik hem wel af kon kijken..tenslotte vind ik dat je zulke dingen helemaal moet zien om te weten wat voor smerige dingen er gebeurde...

maar toen ik dat dier zonder vacht zag..heb ik hem toch echt afgezet! walgelijk :S

hoeveel vachtjes aan werkoplevering scheelt het nu om die beesten minstens op een enigzins humane manier het einde te doen vinden? walgelijk, dat je uberhaubt doet is al ziek! maar de manier waarop al helemaal!

Tony
27-11-2007, 18:26
ik heb hetzelfde als jou... Kijk iedereen weet dat zulke dingen op onze rotte planeet gebeuren... Maar idd, als je dan een LEVEND gevild beestje zo ziet creperen.. nee dan ben ik ook maar een heeeeel zwak mens.

Nickuraba
27-11-2007, 18:36
zojuist toch afgekeken... het geskinde beestje creperen deed het hem, daarna was het hard maar minder hard.

dit is overigens niet alleen uit armoede maar de dieren afmaken, dit is gewoon dierenbeulerij... zodra t beest uit pijn met zijn andere poot bewoog, kreeg die er een tik tegenaan zo van..hou eens op! komop, help tenminste gewoon eerst dat beestje om zeep voordat je zulke nare dingen doet!

bah bah

FOCUS
27-11-2007, 18:39
geen woorden voor

Jeru
27-11-2007, 20:25
1 seconde gekeken. Triest... dat verdienen die beestjes niet.

Christophe
27-11-2007, 20:58
Goed, het is me al duidelijk dat ik dit niet wil zien! Ik word er echt helemaal ziek van als ik zie wat voor achterlijke dingen sommige "mensen" (al vind ik dat voor dit soort schorem gerust een nieuwe term uitgevonden mag worden) andere levende wezens kunnen aandoen. Die moeten toch een behoorlijk zieke jeugd hebben gehad dat ze daartoe in staat zijn. Alhoewel, ik heb geen zieke jeugd gehad, maar zou onmiddelijk hetzelfde met hen doen als ik de kans kreeg! :boos:

ijsbier
27-11-2007, 21:26
kan iemand even een verslag hier neer zetten van wat er zich afspeeld op deze video, ik heb niet zo veel trek om m zelf te kijken.

Influcted
27-11-2007, 21:30
Ik kijk liever een marathon 2girls1cup dan dit.

Tony
27-11-2007, 21:44
kan iemand even een verslag hier neer zetten van wat er zich afspeeld op deze video, ik heb niet zo veel trek om m zelf te kijken.

Nou vooruit.. Je ziet amateurbeelden van een persoon (waarvan je het gezicht niet ziet) die diverse leuke lieve beestjes (hondjes, wasbeertjes etc) half bewusteloos tegen de grond slaat en dan deze leuke beestjes half-levend gaat villen...

Het aller aller aller ergste van de hele film is dat je opeens een wasbeertje ziet... die nog leeft waarvan de hele vacht er gewoon vanaf getrokken wordt.. daarna zie je het beestje helemaal kaal en vol bloed creperen van de pijn..

heb er echt geen woorden voor..

Ik ben zelf niet gelovig (qua religie).. maar ik geloof wel volledig in de aanname van "wie goed doet, goed ontmoet".... Ik hoop dan ook echt met heel mijn hart dat er zoiets bestaat als "wie slecht doet, slecht ontmoet"...

Zulke mensen hebben toch geen geweten of wel?

Ik denk echt heel serieus dat ik het er wel voor over had om een jaar vast te moeten zitten als ik zo'n persoon in mijn handen kan krijgen.

Kim
27-11-2007, 22:00
Ik kijk liever een marathon 2girls1cup dan dit.


x2...

Arno verbraak
27-11-2007, 22:55
ik kan best wat hebben qua filmpjes maar hier kan ik dus echt niet tegen he. ik zweer het als ik een gun zou hebben als ik iemand zo bezig zou zien dan maar de bak in. snap er niks van joh, een dier slachten voor een of andere reden vind ik al niks maar dit , nee

A-team
27-11-2007, 23:44
Teringlijers, die moet je gewoon afschieten die lui!

ijsbier
28-11-2007, 00:19
Nou vooruit.. Je ziet amateurbeelden van een persoon (waarvan je het gezicht niet ziet) die diverse leuke lieve beestjes (hondjes, wasbeertjes etc) half bewusteloos tegen de grond slaat en dan deze leuke beestjes half-levend gaat villen...

Het aller aller aller ergste van de hele film is dat je opeens een wasbeertje ziet... die nog leeft waarvan de hele vacht er gewoon vanaf getrokken wordt.. daarna zie je het beestje helemaal kaal en vol bloed creperen van de pijn..

heb er echt geen woorden voor..

Ik ben zelf niet gelovig (qua religie).. maar ik geloof wel volledig in de aanname van "wie goed doet, goed ontmoet".... Ik hoop dan ook echt met heel mijn hart dat er zoiets bestaat als "wie slecht doet, slecht ontmoet"...

Zulke mensen hebben toch geen geweten of wel?

Ik denk echt heel serieus dat ik het er wel voor over had om een jaar vast te moeten zitten als ik zo'n persoon in mijn handen kan krijgen.

en dit hele gebeuren was gewoon voor de lol, niet eens in het kader van een of ander vreemd medisch onderzoek?

Tony
28-11-2007, 00:21
Nou nee.. het gaat over de (illegale?) handel in bont... Dierenvacht dus.

ijsbier
28-11-2007, 00:31
tsja ziek

YoMarK
28-11-2007, 00:53
Heb hem wel helemaal afgekeken, en voel me niet echt lekker meer nu.
Dat eerste gedeelte is in ieder geval het ergste. Wat is nu het nut van het laten creperen van een beest waarvan de vacht al af is?
2e gedeelte is minder erg, omdat die kerel in ieder geval nog probeert om het dier te doden voordat hij begint met snijden. Al lukt hem dat wat laat :(
Ik krijg hier in ieder geval ook behoorlijk radicale gedachten van(eigenlijk dezelfde als A-team).

Maar dan bedenk ik me dat het bovenstaande gewoon zo wordt gedaan omdat 'wij westerlingen' gewoon hun bontjas zo perfect mogelijk willen hebben. Keel doorsnijden is dus geen optie want dan wordt alles vies en zitten er gaten op plaatsen waar dat niet mooi is.
Dit probleem is gewoon opgelost door de verkoop van bont te verbieden in de westerse wereld lijkt me...

Overigens heb ik lederen schoenen aan, maar ik hou me maar voor dat dit restproduct is van dieren die toch al geslacht(op een snelle nette manier) waren voor consumptie. :(

MB667
28-11-2007, 08:42
misselijkmakend.

ijsbier
28-11-2007, 09:58
Maar dan bedenk ik me dat het bovenstaande gewoon zo wordt gedaan omdat 'wij westerlingen' gewoon hun bontjas zo perfect mogelijk willen hebben. Keel doorsnijden is dus geen optie want dan wordt alles vies en zitten er gaten op plaatsen waar dat niet mooi is.
Dit probleem is gewoon opgelost door de verkoop van bont te verbieden in de westerse wereld lijkt me...

dat is waar maar normaalgesproken zullen de beestjes gewoon eerst echt doodgeslagen worden, dit is gewoon puur sadisme. Hoe gruwelijk het ook is, ik vind het wel een beetje zwak om dit als voorbeeld te tonen. Het lijkt me namelijk erg sterk dat iedere wasbeer in de bont industrie zo aan z'n einde komt.

Kim
28-11-2007, 10:09
Ik heb al eens eerder zo'n filmpje gezien en ik werd er misselijk van.
Natuurlijk zou het het beste zijn als bont gewoon verboden zou worden.
Maar waarom moeten ze die beestjes in godsnaam levend villen? Klinkt hard, maar vergas ze dan ten minste van tevoren.
Geen woorden voor....

paspoes
28-11-2007, 10:18
ik ga niet kijken, zeg me genoeg jullie reacties

chief108
28-11-2007, 10:34
Ik kijk liever een marathon 2girls1cup dan dit.
:stupid:

el bastardo
28-11-2007, 12:37
ik kan best wat hebben qua filmpjes maar hier kan ik dus echt niet tegen he. ik zweer het als ik een gun zou hebben als ik iemand zo bezig zou zien dan maar de bak in. snap er niks van joh, een dier slachten voor een of andere reden vind ik al niks maar dit , nee
2x Ik heb toch ook al veel rotzooi gezien en heb een, volgens mij, wel getrainde maag. Maar tegen dingen als dit kan ik echt niet. Vre-se-lijk!

MB667
28-11-2007, 13:05
ik blijf aan die gevilde levende wasbeer denken die de camera in keek..... echt zwaar ziek.

paspoes
28-11-2007, 13:06
ik ga niet kijken, zeg me genoeg jullie reacties

2x

Mike
28-11-2007, 15:51
misselijkmakend.


ja echt! ik igng echt bijna over mn nek

dimitri
28-11-2007, 16:18
Niet gekeken. Maar hoe denken jullie dat een steak gemaakt wordt? Denk je dat die koe wel altijd "humaan" afgemaakt wordt? Of kip, varken, hamburgers, ...

Tony
28-11-2007, 16:44
IK zat er al te wachten op het eerste forumlid die met die opmerking zou komen..

Geen idee of het humaan eraan toegaat. Ik denk het niet.. Maar die beesten worden niet levend gevild, dat weet ik wel. Tevens worden die beesten afgemaakt om geconsumeerd te worden voor een primaire levensbehoefte, namelijk voeding.

Een bontjas is mijns inzien GEEN primaire levensbehoefte.

Muay Thai Elite
28-11-2007, 16:50
Dacide is oso correct en Dimitri is oso spuit11..

Dat ik vlees eet betekent niet dat ik van gevilde dassen hou, of zelfs ooit bont zou dragen... Damn ik haat die kutvegetariers...

dimitri
28-11-2007, 17:09
IK zat er al te wachten op het eerste forumlid die met die opmerking zou komen..

Geen idee of het humaan eraan toegaat. Ik denk het niet.. Maar die beesten worden niet levend gevild, dat weet ik wel. Tevens worden die beesten afgemaakt om geconsumeerd te worden voor een primaire levensbehoefte, namelijk voeding.

Een bontjas is mijns inzien GEEN primaire levensbehoefte.

Om te beginnen kunnen mensen overleven zonder vlees. Maar dat hoeft niet.

Je kan ook dieren kweken in acceptabele levensomstandigheden en ze op een redelijk humane wijze slachten.

Maar dan zou het vlees dus wel duurder worden.

dimitri
28-11-2007, 17:13
Dacide is oso correct en Dimitri is oso spuit11..

Dat ik vlees eet betekent niet dat ik van gevilde dassen hou, of zelfs ooit bont zou dragen... Damn ik haat die kutvegetariers...

Ik zie dat je het niet begrepen hebt. Had ik ook niet van je verwacht.


Vegetarier of niet heeft er niets mee te maken. Ik ken geen enkele vegetarier die geen leren schoenen dragen of leren salon hebben. En leer groeit ook niet aan bomen voor zover ik weet.

Het gaat om dierenmishandeling.

Dieren in bontfabrieken worden duidelijk mishandeld, maar al bij al op véél kleinere schaal dan dieren die voor vleesproductie geslacht worden.

Het houdt meer steek om eerst het grootste probleem aan te pakken.

Tony
28-11-2007, 17:16
Denk dat je iets te ver gaat qua denkwijze...

feit is dat de vleesverwerkingsindustrie velen malen humaner omgaat met de dieren. (wat niet betekend dat het niet nog humaner zou kunnen)

Je ziet toch ook geen slager een koe vastbinden en hem met een stok slaan en levend villen?

Het filmpje wat ik geef is gewoon brute smerige dierenmishandeling.. en niks anders.

dimitri
28-11-2007, 17:27
Denk dat je iets te ver gaat qua denkwijze...

feit is dat de vleesverwerkingsindustrie velen malen humaner omgaat met de dieren. (wat niet betekend dat het niet nog humaner zou kunnen)

Je ziet toch ook geen slager een koe vastbinden en hem met een stok slaan en levend villen?

Het filmpje wat ik geef is gewoon brute smerige dierenmishandeling.. en niks anders.

Een paar jaar geleden waren er op tv beelden te zien die gemaakt waren op de veemarkt in Anderlecht. Daar werden inderdaad runderen geslagen met een stok tot het vel er op sommige plaatsen af kwam.

En tijdens de varkenspest periodes werden varkens verdoofd (meestal) voordat ze vermalen werden. Op beelden was duidelijk te zien dat niet alle varkens buiten bewustzijn waren voordat ze de vermaler ingingen.

Voor de rest ga ik volledig akkoord, dierenmishandeling kan nooit, of het nu gaat om een wasbeer of een koe.

YoMarK
28-11-2007, 19:36
ik blijf aan die gevilde levende wasbeer denken die de camera in keek..... echt zwaar ziek.
Inderdaad, dat beeld krijg je moeilijk van je netvlies.

Ik kom zelf uit een dorp en mijn buren waren boeren die een boel koeien hadden voor onder andere het vlees(maar ze hadden ook melkkoeien), en die gingen netjes en met gevoel met hun beesten om.
Tuurlijk kregen ze wel eens een tik als ze niet van hun plaats kwamen als ze de stal uitmoesten...tegen ze praten helpt nu eenmaal niet. :)
Het slachten zelf is natuurlijk geen leuke bezigheid, maar dat is tenminste vrij snel gebeurd.

Dat is echt totaal niet vergelijken met de praktijken zoals in dit filmpje, waarvan ik hoop dat dit in de meeste gevallen anders gaat.

FOCUS
28-11-2007, 20:12
ik vind dat Dimitri wel een goed punt heeft.
We willen eigenlijk niet eens weten hoe het stuk vlees dat op ons bord ligt daar is gekomen.
Niet op een diervriendelijke manier, dat is duidelijk.
Je zou je er eens in moeten verdiepen, er gebeuren gruwelijke dingen en dat is meer regel dan uitzondering.
Ik probeer zelf mn vleesconsumptie te minderen sinds ik daar van op de hoogte ben, zou ook vlees moeten kopen van een dier dat een 'normaal' leven heeft geleid. Dat laatste is moeilijk, want het kost klauwen met geld.
Maar hoe dan ook, elk specifiek geval van diermishandeling is gruwelijk,
ook dit geval van de wasberen.
Elke vorm van diermishandeling voor cosmetica, luxeprodukten, handel, vermaak, dierprodukten (gal van beren, ivoor) of uit puur sadisme zou verboden moeten worden, met hele zware straffen voor de schuldigen.
En medicijnproeven enzo mogen ze dan uitvoeren op deze 'mensen'.

tatanka
28-11-2007, 20:43
Wat een smerige, smerige kl..tzak.
Waarschijnlijk vroeger geen driewieler gehad, dus eigenlijk ook weer meelijwekkend.
Als ze zo'n kerel te pakken krijgen is zelfs de stoel nog te goed voor hem.

Kim
29-11-2007, 11:06
Hoe erg dit ook allemaal is, wat ik wel te ver vind gaan is een reclame tegen dierenmishandeling (varkens die geslagen worden, beesten die worden geslacht ed.) die gewoon om 6 uur 's avonds uitgezonden wordt. Als ik me niet vergis zitten er dan duizenden kleine kinderen voor de televisie! Dat gaat ook te ver.

MB667
29-11-2007, 11:31
tis de realiteit. the truth hurts

Muay Thai Elite
29-11-2007, 11:33
tis de realiteit. the truth hurts

Ja ook leuk als je kind dan de hele week slecht of niet slaapt..

MB667
29-11-2007, 11:45
Idd, hoe durven ze, stel de kindertjes kunnen dadelijk slecht slapen omdat ze een glimp zien van hoe het er echt in de wereld aan toe gaat. Dadelijk eten ze misschien wel geen vlees meer. Kijk maar uit.

dimitri
29-11-2007, 11:45
Ja ook leuk als je kind dan de hele week slecht of niet slaapt..

Idd.

Met dit bont-filmpje kan je zelf nog kiezen of je kijkt of niet.

Als ik de beschrijving hoor over gevilde wasberen die in de camera kijken dan klik ik die link niet meer aan.

Als ze het gewoon op TV geven tussen Samson & Gert en de Teletubbies dan kan je niet meer kiezen of je kinderen het zien of niet.

Er is genoeg shit en rotzooi in het leven als volwassenen, ik vind het niet nodig om jonge kinderen brutaal met hun neus op de feiten te drukken.

MB667
29-11-2007, 11:47
jong geleerd is oud gedaan, als ze nu al worden geconfronteerd met wat slecht is en wat niet, dan zullen ze het later laten, om een dier iets aan te doen, ik heb het nu niet over het flimpje van de wasbeer laten zien aan kinderen, maar wel die wat ze nu tegenwoordig laten zien op tv, die zijn redelijk schokkend, maar niet zo schokkend als die van de wasbeer.

dimitri
29-11-2007, 11:50
Je kan kinderen op een aanvaardbare manier leren omgaan met dieren zonder ze daarom zware mishandelingen te laten zien.

Als je je kind wil leren op het potje te gaan dan zet je het toch ook niet voor 2girls1cup...

MB667
29-11-2007, 11:52
lol ok dat dan weer niet nee

Tony
29-11-2007, 11:53
Als je je kind wil leren op het potje te gaan dan zet je het toch ook niet voor 2girls1cup...

Lol... Zou wel een goeie leerschool zijn.

Kim
29-11-2007, 14:59
Idd, hoe durven ze, stel de kindertjes kunnen dadelijk slecht slapen omdat ze een glimp zien van hoe het er echt in de wereld aan toe gaat. Dadelijk eten ze misschien wel geen vlees meer. Kijk maar uit.

jij hebt zeker geen kinderen?

Iwan
29-11-2007, 15:06
Idd, hoe durven ze, stel de kindertjes kunnen dadelijk slecht slapen omdat ze een glimp zien van hoe het er echt in de wereld aan toe gaat. Dadelijk eten ze misschien wel geen vlees meer. Kijk maar uit.

Jezus man, ik heb een kleine van 4 en die hoeft inderdaad geen nachtmerries te hebben over de gruwelijke dingen die de grote mensen dieren aandoen.

Kindertjes slapen daar inderdaad slecht van en met zo'n standpunt als dat van jou kun je misschien maar beter niet aan kinderen beginnen ook.

MB667
29-11-2007, 15:29
Ik zou mijn kinderen uitleggen dat de grote boze mensen wereld inderdaad af en toe niet fijn kan zijn, en dat er sommige slechte mensen inderdaad boze gemene dingen tegen dieren doen, die inderdaad niet lief zijn. En als hij dan nog niet kan slapen geef ik hem een ijsje, dan is alles weer goed binnen een minuut.

En verder,het gaat over die filmpjes op tv, die zijn niet zo schokkend, ze laten wel iets zien, maar bij lange na niet alles, wat de grote boze mensen wereld uit spookt. De wereld is ziek, en daar mag je je kind best wel zo nu en dan al op een nette manier voor waarschuwen.

En wie ben jij om te oordelen of ik beter geen kinderen kan krijgen, jou manier van opvoeden is blijkbaar anders als dat die van mij zou zijn als ik kinderen zou hebben, trouwens, kijkt jou kind wel naar south park, zo ja, dat vind ik erger als dat een kind naar zoiets als dit kijkt?

Iwan
29-11-2007, 21:15
Ik zou mijn kinderen uitleggen dat de grote boze mensen wereld inderdaad af en toe niet fijn kan zijn, en dat er sommige slechte mensen inderdaad boze gemene dingen tegen dieren doen, die inderdaad niet lief zijn. En als hij dan nog niet kan slapen geef ik hem een ijsje, dan is alles weer goed binnen een minuut.

En verder,het gaat over die filmpjes op tv, die zijn niet zo schokkend, ze laten wel iets zien, maar bij lange na niet alles, wat de grote boze mensen wereld uit spookt. De wereld is ziek, en daar mag je je kind best wel zo nu en dan al op een nette manier voor waarschuwen.

En wie ben jij om te oordelen of ik beter geen kinderen kan krijgen, jou manier van opvoeden is blijkbaar anders als dat die van mij zou zijn als ik kinderen zou hebben, trouwens, kijkt jou kind wel naar south park, zo ja, dat vind ik erger als dat een kind naar zoiets als dit kijkt?

Nee, mijn kind kijkt niet naar Southpark nee.
En een kind van 4 heeft nu eenmaal het recht lekker onbezorgd te leven en hoeft zich zeker nog geen zorgen om die grote mensen wereld te maken.

En geloof me, ik ben niet paranormaal begaafd maar toch wist ik gelijk dat jij geen kinderen had.
Dan zou je er namelijk heel anders over denken.
Vraag maar eens hier op het forum wie van de ouders hier met kleine kinderen er hetzelfde als jou over denkt.

Dan zul je zien dat mijn mening over dat je met jou visie beter niet aan kinderen kan beginnen helemaal niet lullig bedoeld is maar gewoon eerlijk is.

Christophe
29-11-2007, 21:30
En een kind van 4 heeft nu eenmaal het recht lekker onbezorgd te leven en hoeft zich zeker nog geen zorgen om die grote mensen wereld te maken.

x 1 000 000 000 000 000

Kim
29-11-2007, 21:32
Wij laten Ryan alleen kijken naar programma's die wij goedkeuren en het liefst blijft de tv gewoon helemaal uit. En dan vind ik het inderdaad verontrustend als er op zo'n tijdstip zo'n reclame op tv komt.

En MB66 weet jij eigenlijk wel waar je het over hebt, heb je die reclame wel gezien?

Muay Thai Elite
29-11-2007, 22:18
Ik zou mijn kinderen uitleggen dat de grote boze mensen wereld inderdaad af en toe niet fijn kan zijn, en dat er sommige slechte mensen inderdaad boze gemene dingen tegen dieren doen, die inderdaad niet lief zijn. En als hij dan nog niet kan slapen geef ik hem een ijsje, dan is alles weer goed binnen een minuut.

En verder,het gaat over die filmpjes op tv, die zijn niet zo schokkend, ze laten wel iets zien, maar bij lange na niet alles, wat de grote boze mensen wereld uit spookt. De wereld is ziek, en daar mag je je kind best wel zo nu en dan al op een nette manier voor waarschuwen.

En wie ben jij om te oordelen of ik beter geen kinderen kan krijgen, jou manier van opvoeden is blijkbaar anders als dat die van mij zou zijn als ik kinderen zou hebben, trouwens, kijkt jou kind wel naar south park, zo ja, dat vind ik erger als dat een kind naar zoiets als dit kijkt?

Jouw kneuzigheid verbaast me iedere keer weer, en meer en meer.. Misschien moet je indd maar eens denken aan knopen in je buisjes ouwe..

Iwan
30-11-2007, 08:20
x 1 000 000 000 000 000

Thx!
* jumpt guard bij Christophe *

MB667
30-11-2007, 08:49
Jouw kneuzigheid verbaast me iedere keer weer, en meer en meer.. Misschien moet je indd maar eens denken aan knopen in je buisjes ouwe..

gelukkig zijn die gevoelens geheel wederzijds.

MB667
30-11-2007, 09:25
EN ok, ik antwoordde gisteren misschien een beetje te ongenuanceerd, maar dat komt gewoon omdat ik absoluut niet tegen dierenleed kan. en ik denk dat ik weet om welk filmpje het gaat.

Muay Thai Elite
30-11-2007, 09:34
Pwnd

Iwan
30-11-2007, 09:50
EN ok, ik antwoordde gisteren misschien een beetje te ongenuanceerd, maar dat komt gewoon omdat ik absoluut niet tegen dierenleed kan. en ik denk dat ik weet om welk filmpje het gaat.

Snap ik, ik heb het filmpje een tijd geleden wel eens gezien en ik voelde me de rest van de dag zwaar klote.
Heb het nu dus ook maar niet gekeken.

Vriendjes?

MB667
30-11-2007, 09:52
kusje erop en zand erover ;)

En muay thai elite: Stfu mixfights eigen elite eikelbijtertje.

Christophe
30-11-2007, 11:18
Thx!
* jumpt guard bij Christophe *

Try me! ;)

FOCUS
30-11-2007, 11:22
Wij laten Ryan alleen kijken naar programma's die wij goedkeuren en het liefst blijft de tv gewoon helemaal uit. En dan vind ik het inderdaad verontrustend als er op zo'n tijdstip zo'n reclame op tv komt.

En MB66 weet jij eigenlijk wel waar je het over hebt, heb je die reclame wel gezien?


maar zou het niet nog beter zijn, als JIJ er wel naar keek, en dan vervolgens besloot om geen varkensvlees meer te kopen? Je zou Ryan dan kunnen uitleggen dat varkens geen gelukkig leven hebben, en dat dat zo blijft zolang we met zn allen dat vlees blijven kopen.

(ik heb geen kinderen, maar ik denk graag dat ik ze zo zou opvoeden)

FOCUS
30-11-2007, 11:24
Thx!
* jumpt guard bij Christophe *


:lol: gelukkig kunnen we nog een beetje relativeren hierzo!
we zijn het niet de hele tijd allemaal eens met elkaar, maar het moet wel gezellig blijven op mixfight;).

Iwan
30-11-2007, 12:58
:lol: gelukkig kunnen we nog een beetje relativeren hierzo!
we zijn het niet de hele tijd allemaal eens met elkaar, maar het moet wel gezellig blijven op mixfight;).

Da's waar. Maar ondertussen hang ik nog steeds aan Christophe die geen antwoord heeft op de almachtige guardjump hehehe!

MB667
30-11-2007, 19:39
de meeste mensen kunnen hier ook normaal discussieren zonder elkaar te beledigen, op een enkele bink met grootheidswaanbeelden na, he string emile....