PDA

View Full Version : sparren tegen een groter en zwaarder iemand ( frustrerend )



Camino
28-11-2007, 00:07
Hey Knokkers

Hebben jullie dat ook al voor gehad dat je tegen een zwaarder en groter iemand moet sparren .

Verleden week tegen een jongen moeten sparren kereltje was toch wel een twee meter en woog toch zeker over de 100 kilo.

Linkshandige kerel.

Ikzelf rechtshandig 73 kg en 1.72 m .

De klappen kwamen welhard aan , maar ik kon ze wel goed incasseren met mijn dekking .
Sommige kwamen er wel door , maar ik kon ze toch wel aan .
Natuurlijk had die kerel ook weer langere armen .

Ook zijn trappen waren natuurlijk best wel hard aangezien hij toch ook wel dikke benen had.

Ik heb toch wel een jaartje voorsprong op die kerel , maar raakte hem bijzonder weinig , soms op het lichaam , maar dat nam hij goed op .

Welke techniek zouden jullie annemen indien je tegen zo'n kerel komt te staan ?

Graag wat tips om grotere sparringspartners ook eens goed te kunnen raken ?

kmr
28-11-2007, 00:30
mma-handschoenen aan en mma-sparren:twak:

Bud S
28-11-2007, 06:37
Graag wat tips om grotere sparringspartners ook eens goed te kunnen raken ?

de "net wel-net niet" na de bel nog een enorme hijs uitdelen-techniek

j0rg
28-11-2007, 08:24
Lijkt mij dat je dan dicht bij hem moet blijven. Kort op m zitten en veel naar het lichaam/lever.

dimitri
28-11-2007, 09:24
SUPERMAN PUNCH

Karel
28-11-2007, 09:52
hem in ieder geval niet recht in de ogen kijken, vermijd oogcontact...


verder uitgaan van wat je wel in je voordeel hebt; ervaring, snelheid enz

FOCUS
28-11-2007, 09:55
hem in ieder geval niet recht in de ogen kijken, vermijd oogcontact...



???

jopke
28-11-2007, 10:32
hem in ieder geval niet recht in de ogen kijken, vermijd oogcontact...


verder uitgaan van wat je wel in je voordeel hebt; ervaring, snelheid enz


dat slaat dus weer nergens op.. juist wel oog contact houden!!


ik train vrij vaak met mensen die groter dan me zijn...
een is 206 cm en 115 kg
en de ander 198cm en 120 kg

ikzelf ben 177 cm en 76 kilo

toch vind ik het altijd wel leuk om met hun te sparren,
ik gebruik dan veel lowkicks en maigeri's..
en stoten op het lichaam..

verder moet je je naar binnen vechten, dus de eerste klap moet je soms gewoon pakken..

Khanom Thom
28-11-2007, 10:41
Een biertje drinken aan de bar met hem, da's beter ;)

thrillseekah
28-11-2007, 11:06
achteruit blijven lopen en wegdraaien, en als hij achter je aan loopt opeens vooruit, combinatie eruit gooien, en meteen weer weg. veel je benen gebruiken (, duwtrap onder zijn stoten door, lowkick als hij instapt).

Bud S
28-11-2007, 11:25
Een biertje drinken aan de bar met hem, da's beter ;)

juist !
vooral niet pissig maken, die gasten

chief108
28-11-2007, 11:42
beste ze te vriend te houden idd

Bud S
28-11-2007, 11:51
beste ze te vriend te houden idd

onze hele vriendschap stoelt op dat principe
tot nu toe was je nog lief voor me chief
maar denk erom !

ashi76
28-11-2007, 12:05
Groinkick :thup:

Chico
28-11-2007, 12:44
of heel dichtbij.. (maar bij kickboksen mag je weer knieën).. of afstand houden en prikken.. zie koaklai vs Mo

HUNTER
28-11-2007, 13:05
veel bewegen!

en in MMA inderdaad gewoon snel gaan voor de takedown en vervolgens een leglock op zijn lange benen

FOCUS
28-11-2007, 14:03
veel bewegen!





'Run Forrest, run!'

http://www.wrighty.us/images/forest_gump.jpg

Briant
28-11-2007, 14:45
Ik ben zelf lang (niet zo zwaar) en ik vind het zelf lekker als ik mensen een beetje op afstand kan houden met kickboxen, beetje prikken met mn jab en bestoken met mn benen. Als iemand doorkomt met veel stoten dan kom ik vaak in de problemen. De tips die hierboven gegeven zijn, kloppen dus (en nu hoor je het van de andere kant van het verhaal ;)). Lowkicks werken theoretisch wel maar ik ben er persoonlijk erg van bewust, dus kan ze vaak wel blokken.

En met mma heb ik vaak problemen met beenklemmen ja, dus ook dat snijdt hout ;)

Dan als laatste wilde ik nog de opmerking plaatsen dat je het hebt over sparren en bij sparren is het natuurlijk wel de bedoeling dat jullie allebei leren en het heeft geen zin doelloos hard op elkaar in te beuken. Hou het dus leuk ;)

Briant
28-11-2007, 15:33
en kijk anders even hoe bruce lee dat aanpakt :P

YouTube - Bruce Lee fight Kareem Abdul Jabbar (http://ca.youtube.com/watch?v=RBRJ2qCx5VM)

Spike_tm
28-11-2007, 15:59
Veel bewegen, afstoppen met mai geri. Zelf invechten met combinaties. Enkele technieken hebben niet veel zin. Dus 1 techniek op de dekking om iemand achteruit/vast te zetten en dan doorkomen met 2 of 3 stoten, afmaken met lowkick en afstand maken.

Boxer
28-11-2007, 16:37
Als het echt onbegonnen werk is dan kun je je altijd meer gaan concentreren op het ontwijken van stoten en trappen. En je tegenstander laten missen. Dat is ook een goede oefening.

dimitri
28-11-2007, 17:16
Als het echt onbegonnen werk is dan kun je je altijd meer gaan concentreren op het ontwijken van stoten en trappen. En je tegenstander laten missen. Dat is ook een goede oefening.

Of je kan sneller leren lopen!

mit16
28-11-2007, 17:49
direct lange counters na een van zijn trappen>>laat vaak de dekking zakken.

Tsuki
28-11-2007, 19:55
wat een topic weer ...................... ;-)

Kaun
28-11-2007, 20:58
Hadoken! die kan van een afstand

MilfhunterMMA
28-11-2007, 23:44
veel bewegen!

en in MMA inderdaad gewoon snel gaan voor de takedown en vervolgens een leglock op zijn lange benen

dit werkt idd zeer goed bij lange mensen. als ik ergens op moet kloppen is het wel.

Boxer
29-11-2007, 09:01
Of je kan sneller leren lopen!


Er is meer dan alleen aanvallen. Een sparring is bedoeld om te leren, het is geen partij. Je moet eruit halen wat er voor jou in zit. Maar goed, mischien is dat te moeilijk voor sommigen en kunnen die alleen op volle kracht vooruit beuken.:)

Fr3ddy
29-11-2007, 09:23
Supplementen

http://www.chrysal.co.uk/pages/care_retail/Pokon%20Plant%20Food%20-%20GPVK.JPG

dimitri
29-11-2007, 09:36
LMAO

Spijtig dat ik je nog niet opnieuw reps kan geven!

Boxer
29-11-2007, 10:57
:D:D:D die pokon had ik gisteren zeker kunnen gebruiken :thup:

Camino
29-11-2007, 11:07
Denk toch ook wel dat ik me meer moet concentreren op stoten op lichaam ( vooral lever ) , gevolgd door misschien een snelle hoek of opstoot.
Heb al gemerkt dat hij serieus naar voor gaat hangen als ik hem op zijn lichaam stoot .
Opstoot kan dan misschien wel eens net doorkomen , maar dan mag hij ook weer niet te ver hangen .

Toch bedankt :)

Kim
29-11-2007, 11:11
Steeds blijven invechten zodat hij niks heeft aan zijn reach, dus zeker niet in je achteruit gaan. Bestoken met lowkicks, bodyshots en leverstoten lijkt me.

Ger-Schouten
29-11-2007, 11:44
hey :-)

ik ben zelf 15 jaar en train bij Garuda Gym in Emmen
Ik train er zelf al 10 jaar en ben net terug van een 3 weekse training in Thailand

zelf train ik bij de volwassenen dat gaat van de leeftijd van 15(ik) tot 45 ongeveer

de meesten zijn zwaargewicht
ik dus ook, Gehe:pimp:

ik vind het zelf niet frustrerend om met zwaarderen te trainen, ik heb er geen moeite mee
maar dat verschilt van persoon

Groetjes

Ger ;)

Highline
29-11-2007, 12:49
waar traint onze beste camino? mss aan je trainer vragen om tips?

Bud S
29-11-2007, 14:36
en kijk anders even hoe bruce lee dat aanpakt :P

YouTube - Bruce Lee fight Kareem Abdul Jabbar (http://ca.youtube.com/watch?v=RBRJ2qCx5VM)

de bruce lee methode= de enige juiste methode
laat je verder alsjeblieft niets wijsmaken

kijk en leer

kmr
04-12-2007, 22:34
hey :-)


ik vind het zelf niet frustrerend om met zwaarderen te trainen, ik heb er geen moeite mee
maar dat verschilt van persoon

Groetjes

Ger ;)

Mannetje, als je 1.80m en 105 kilo bent, dan is er relatief gezien weinig verschil met iemand van 1.95m en 120 kilo. Tussen laatstgenoemde soort persoon en iemand van 1.70 en 74 kilo is er een hugeeeee verschil. :twak:

Ger-Schouten
05-12-2007, 09:19
Mannetje, als je 1.80m en 105 kilo bent, dan is er relatief gezien weinig verschil met iemand van 1.95m en 120 kilo. Tussen laatstgenoemde soort persoon en iemand van 1.70 en 74 kilo is er een hugeeeee verschil. :twak:

daarom heb ik er ook geen problemen mee, heeft ook zo z`n voordelen ;)

mr dan train ik wel tegen gasten van in de 27 tot 34 denk ik zo .. 1 is 45

maarja ik heb er geen problemen mee:pimp:

problem?
09-12-2007, 22:20
gwn punten scoren snelheid werken..

En hem geen kans geven

schurem
10-12-2007, 13:05
is sparren niet bedoeld om van te leren? juist als je fouten maakt (lees: verliest) leer je ene boel. Ik ben afgelopen training gruwelijk afgedroogd door een kerel die een kop groter is dan mij, en ook nog es voor de 2e keer meedeed. Nou, ik heb mijn lesje pas-op-voor-judo-gedoe wel weer even geleerd. (en hoe die shit te counteren). dus.

Joris
12-12-2007, 16:27
daarom heb ik er ook geen problemen mee, heeft ook zo z`n voordelen ;)

mr dan train ik wel tegen gasten van in de 27 tot 34 denk ik zo .. 1 is 45

maarja ik heb er geen problemen mee:pimp:


ja maar wat wil je nou zeggen? :lol:


Of kwam je alleen even vertellen dat jij er geen moeite mee had? Ik weet niet waarom maar ik lig in een deuk :thup:

F@dur
15-12-2007, 20:48
Welke techniek zouden jullie annemen indien je tegen zo'n kerel komt te staan ?

Graag wat tips om grotere sparringspartners ook eens goed te kunnen raken ?

Vraag dat maar aan iedereen die tegen Schilt gestaan en verloren heeft in de K-1???!!!!:)

mit16
15-12-2007, 21:05
low kicks.......veeeeeellll

Briant
15-12-2007, 21:15
overhand right ;) (mighty mo)

Chico
16-12-2007, 16:42
daarom heb ik er ook geen problemen mee, heeft ook zo z`n voordelen ;)

mr dan train ik wel tegen gasten van in de 27 tot 34 denk ik zo .. 1 is 45

maarja ik heb er geen problemen mee:pimp:
we hadden het toch over lengte en gewicht? niet leeftijd?

Splinter
25-03-2008, 02:27
Hey Knokkers

Hebben jullie dat ook al voor gehad dat je tegen een zwaarder en groter iemand moet sparren .

Verleden week tegen een jongen moeten sparren kereltje was toch wel een twee meter en woog toch zeker over de 100 kilo.

Linkshandige kerel.

Ikzelf rechtshandig 73 kg en 1.72 m .

De klappen kwamen welhard aan , maar ik kon ze wel goed incasseren met mijn dekking .
Sommige kwamen er wel door , maar ik kon ze toch wel aan .
Natuurlijk had die kerel ook weer langere armen .

Ook zijn trappen waren natuurlijk best wel hard aangezien hij toch ook wel dikke benen had.

Ik heb toch wel een jaartje voorsprong op die kerel , maar raakte hem bijzonder weinig , soms op het lichaam , maar dat nam hij goed op .

Welke techniek zouden jullie annemen indien je tegen zo'n kerel komt te staan ?

Graag wat tips om grotere sparringspartners ook eens goed te kunnen raken ?


heel veel druk zetten, met lange combo's (minstens 3 stoten) en veel op de benen werken. Natuurlijk ook op het lichaam. Belangrijk is om druk te blijven zetten en zo dicht mogelijk te komen. Dan kan hij met zijn lange armen niets meer. (ik ben zelf 1.96 groot) en dit is zowat de enige manier om me te pakken. Als je op afstand blijft krijg je ze met de voorste jab en met de benen.:thup:

CrazyNumberSeven
13-04-2009, 16:13
in en uit met low kick,s z,n boven benen goed bewerken en stoten slippen en zelf in stappen met stoot linker of rechter directe,s en dan gauw weer weg wezen dance like a butterfLy sting like a bee ouwe!!! ha ha

Tsuki
13-04-2009, 18:25
hem na de training naar huis volgen, wachten tot hij slaapt en hem dan met een end hout in zijn nek slaan ...............................

A.F.
13-04-2009, 19:19
heel veel kwark eten tot je net zo zwaar bent!

Djani
13-04-2009, 20:52
Ik zelf doe gewoon altijd wat ik normaal doe hard tegen hard, ik weeg 68 en spar veel met jongens tussen de 80 en 90 kilo. Omdat ik dat gewend ben geraakt zijn tegenstanders van mijn eigen gewicht altijd meevallers. Vooral stoten die niet op de neus of kaak komen voel je nauwelijks.

TheHagueBoxer
14-04-2009, 17:47
gwoon hem eerst laten stoten, langere armen betekent langzamere stoot dus makkelijk te ontwijken. zak wat dieper door je knieen hou je hoofd en bovenlichaam steeds in beweging (bewegend doelwit is moelijk te raken) en zodra hij stoot stap je in terwijl je hem laat missen (dus niet recht naar voren lopen en 'een stoot nemen' om dichterbij tekomen... nergens voor nodig).

als je dicht bij hem staat heb je voordeel omdat je kortere armen heb, werk van het lichaam naar het hoofd dus bijv linker hoek naar lever, rechter hoek, of linkerhoek lever, linker opstoot (tjek wat mike tyson filmpjes die vocht ook altijd met een groot reach nadeel. )

oh ja ring afsnijden natuurlijk, tegen de touwen en in de hoek kan hij niet weg als jij dichterbij komt

A.F.
14-04-2009, 17:55
Ik zelf doe gewoon altijd wat ik normaal doe hard tegen hard, ik weeg 68 en spar veel met jongens tussen de 80 en 90 kilo. Omdat ik dat gewend ben geraakt zijn tegenstanders van mijn eigen gewicht altijd meevallers. Vooral stoten die niet op de neus of kaak komen voel je nauwelijks.

nou ...dan spar je toch echt met de verkeerde 68 kilo jongens... we hebben er een paar op de gym lopen die slaan net zo hard als iemand van 90 kilo hoor

NielsN
14-04-2009, 18:16
nou ...dan spar je toch echt met de verkeerde 68 kilo jongens... we hebben er een paar op de gym lopen die slaan net zo hard als iemand van 90 kilo hoor

:eek:

Jullie hebben mensen rondlopen op de gym die 68 kilo wegen en net zo hard slaan als Badr en Melvin? Wauw...

Wie zijn dat? :eek::eek::eek:

A.F.
14-04-2009, 18:55
:eek:

Jullie hebben mensen rondlopen op de gym die 68 kilo wegen en net zo hard slaan als Badr en Melvin? Wauw...

Wie zijn dat? :eek::eek::eek:

nou ja ... iets zwaarder 70 kilo...

sterke Danny van Bergen is er eentje van... Rachid Bellaini... vraag maar aan Diender.... en zo zijn er wel nog een paar die ik waarschijnlijk vergeet

Badr is 100+kilo... had het over 80 tot 90 ;)

kmr
15-04-2009, 00:28
Mike Tyson deed het heel goed tegen grotere tegenstanders (voor het geval dat niemand hem nog genoemd heeft hier).

Muay Thai
15-04-2009, 13:08
bij ons als we sparren (Tai-Jutsu,sparring= kickboks regels)
moet ik ook soms sparren tegen iemand die veel groter en zwaarder is

ik 1m80, -75 kg
tegen 2m + 95 kg

beste is afstand houden,low kicks geven enz :)
zag toch even zwart voor me ogen als ik een klap kreeg :D

Dive
07-05-2009, 19:32
Hey Knokkers

Hebben jullie dat ook al voor gehad dat je tegen een zwaarder en groter iemand moet sparren .

Verleden week tegen een jongen moeten sparren kereltje was toch wel een twee meter en woog toch zeker over de 100 kilo.

Linkshandige kerel.

Ikzelf rechtshandig 73 kg en 1.72 m .

De klappen kwamen welhard aan , maar ik kon ze wel goed incasseren met mijn dekking .
Sommige kwamen er wel door , maar ik kon ze toch wel aan .
Natuurlijk had die kerel ook weer langere armen .

Ook zijn trappen waren natuurlijk best wel hard aangezien hij toch ook wel dikke benen had.

Ik heb toch wel een jaartje voorsprong op die kerel , maar raakte hem bijzonder weinig , soms op het lichaam , maar dat nam hij goed op .

Welke techniek zouden jullie annemen indien je tegen zo'n kerel komt te staan ?

Graag wat tips om grotere sparringspartners ook eens goed te kunnen raken ?

als die groter is en zwaarder ga dicht op hem en gerbruik je snelheid je bent kleiner dus waarchijnlijk ook wel sneller hebruik dat en ga zoveel mogelijk op het lichaam en lever en dat uit het niets die snoeiharde rechtse hoek op ze kaak

A.F.
07-05-2009, 19:35
bij ons als we sparren (Tai-Jutsu,sparring= kickboks regels)
moet ik ook soms sparren tegen iemand die veel groter en zwaarder is

ik 1m80, -75 kg
tegen 2m + 95 kg

beste is afstand houden,low kicks geven enz :)
zag toch even zwart voor me ogen als ik een klap kreeg :D

tegen een langer iemand afstand houden?? KOm op... hoelang train je al? echt het domste advies wat je kan geven

Zelfs de grootste lul weet dat je bij een lang iemand juist dichtbij moet komen zodat ze klappen en trappen geen kracht kunnen maken

sikkwitttet
08-05-2009, 00:42
TIMBERRRRRRRRRRR

sikkwitttet
08-05-2009, 00:49
nou ja ... iets zwaarder 70 kilo...

sterke Danny van Bergen is er eentje van... Rachid Bellaini... vraag maar aan Diender.... en zo zijn er wel nog een paar die ik waarschijnlijk vergeet

Badr is 100+kilo... had het over 80 tot 90 ;)


en ik natuurlijk:whistling:

Vincentjuh
18-05-2009, 23:26
hou oogcontact, ga niet stressen, blijf rustig, hou afstand, en goed kijken. als je ergens een gaatje ziet vul je dat gaatje meteen op met een snelle harde stoot hoek trap, maakt niet uit.. en blijf bewegen..

FOCUS
19-05-2009, 09:40
de kunst/kunde van het countervechten wordt onderschat.
Inschatten van de afstand, overbruggen van die afstand op het juiste moment (TIMING) en het onder de juiste hoek overnemen van de aanval enz bla bla...


wbt timing: SUN TSU zei iets over een leger aanvallen wanneer dat leger de rivier oversteekt enzo....

renamer
19-05-2009, 22:14
... die kleine pisventjes zijn altijd veel sneller als mij...

Gennep-Spitfire
21-05-2009, 09:24
Front kick , instappen met een rechter directe,gevolgd door een linker hoek en afmaken met een rechter low/high kick.
En dat herhalen..

tap-out
22-05-2009, 03:37
Soms is het staand gewoon onbegonnen werk.....

Stap over op mma training.
Takedown doet wonderen......

Schilt was jaren lang heer en meester in K1.

In mma heeft hij 3 ronden lang op punten achter gestaan tegen fedor (fedor is ook niet erg lang).
In pancrase is hij wel eens gesubbed door yuki kono (ook niet bepaald de langste/grootste/zwaarste):
Fight Finder - Yuki Kondo's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fighter/Yuki-Kondo-263)

Uiteraard kun je je altijd proberen (staand) in te vechten, maar mijn advies: accepteer dat het in sommige gevallen staand niet te doen is, en ga MMA erbij trainen.

:-)

De dikke nudist
22-05-2009, 03:41
Soms is het staand gewoon onbegonnen werk.....

Stap over op mma training.
Takedown doet wonderen......

Schilt was jaren lang heer en meester in K1.

In mma heeft hij 3 ronden lang op punten achter gestaan tegen fedor (fedor is ook niet erg lang).
In pancrase is hij wel eens gesubbed door yuki kono (ook niet bepaald de langste/grootste/zwaarste):
Fight Finder - Yuki Kondo's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fighter/Yuki-Kondo-263)

Uiteraard kun je je altijd proberen (staand) in te vechten, maar mijn advies: accepteer dat het in sommige gevallen staand niet te doen is, en ga MMA erbij trainen.

:-)
En dan gewoon die gozer naar de grond werken tijdens een kickbokstraining?:D

Het verrassingselement heb je dan in ieder geval aan je zijde.:lol:

MilfhunterMMA
23-05-2009, 17:33
Soms is het staand gewoon onbegonnen werk.....

Stap over op mma training.
Takedown doet wonderen......

Schilt was jaren lang heer en meester in K1.

In mma heeft hij 3 ronden lang op punten achter gestaan tegen fedor (fedor is ook niet erg lang).
In pancrase is hij wel eens gesubbed door yuki kono (ook niet bepaald de langste/grootste/zwaarste):
Fight Finder - Yuki Kondo's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fighter/Yuki-Kondo-263)

Uiteraard kun je je altijd proberen (staand) in te vechten, maar mijn advies: accepteer dat het in sommige gevallen staand niet te doen is, en ga MMA erbij trainen.

:-)

tsja bij mma heeft de zwaardere en grotere persoon ook vaak de overhand. er zijn niet voor niets gewichtsklassen.

Briant
24-05-2009, 13:17
klopt, kijk maar naar Badr vs Schilt.....
....kwestie van "timing"

x2 Hari vs Schilt is een mooi voorbeeld

Gary
24-05-2009, 19:35
klopt, kijk maar naar Badr vs Schilt.....
....kwestie van "timing"

kin omlaag, en brawlen maar :D

leonidas
25-05-2009, 20:32
nou mma training zijn zeker geen verkeerde optie, omdat je op de grond weinig kanten op kan tijdens een ground en pound offensief.. hierdoor wordt je dekking stukken beter... en dit kan je dan natuurlijk weer gebruiken tegen elke tegenstander dus ook tegen jongen die 15 tot 20 kilo zwaarder zijn als jij... alleen lijkt het me niet verstandig om al die beuken lekker op je dekking te nemen... (sommige dreunen toch lekker door)

maar gewoon kort erop blijven staan en elke stoten serie afmaken met een rechter lowkick...

Arie
26-05-2009, 17:58
ja maar dan zie je een gevecht in het ecggie voor je. Ga dan maar eens in de kroeg op de grond door moet je zien wat er gebeurt.

Gennep-Spitfire
27-05-2009, 09:05
ja maar dan zie je een gevecht in het ecggie voor je. Ga dan maar eens in de kroeg op de grond door moet je zien wat er gebeurt.
Het ging ook over sparren

Lennie
27-05-2009, 10:30
ja maar dan zie je een gevecht in het ecggie voor je. Ga dan maar eens in de kroeg op de grond door moet je zien wat er gebeurt.

wat wil je dan horen...
dat je iemand die veeeel langer is een kopstoot in zn ballen moet geven?
glas in zn nek zetten?
kwark in zn ogen gooien?

Lee Hottie # 1 fan
30-05-2009, 00:12
He Arie!!

jij bent toch niet Arie de beuker? die gast met die bierpens en die keiharde kroeghoeken?



ja maar dan zie je een gevecht in het ecggie voor je. Ga dan maar eens in de kroeg op de grond door moet je zien wat er gebeurt.

tap-out
01-06-2009, 22:02
tsja bij mma heeft de zwaardere en grotere persoon ook vaak de overhand. er zijn niet voor niets gewichtsklassen.

SKILL + SIZE > SKILL

dit gaat altijd op.

Naar mijn mening bij MMA echter meer dan bij kickboksen.

Hoost (1 van de beste HW kickboksers ooit) vs Sapp

tegenover:

fujita vs Sapp
Nog (1 van de beste MMA vechters ooit) (ok, hij kreeg ook pak slaag, maar hij won ) vs Sapp
minowa vs Sapp (of telt deze niet: een "work" ???)


Sakuraba versloeg middels zijn submission skills randleman en rampage, denk je dat een hele goede staande vechter, met (slechts) de fysieke kenmerken (kracht) van sakuraba had kunnen willen van deze spierbundels?

Wellicht......maar waneer ik tegenover een grotere / sterkere / langere tegenstander sta, weet ik wel waar ik voor kies....

Single leg takedown -> en dan zorgen dat ik bovenop eindig no matter what. Dan maak ik een stuk meer kans dan staand.

Ik heb hoe dan ook 1 probleem minder (reach).

FOCUS
02-06-2009, 12:46
I am assuming my dragonstance now....

chief108
02-06-2009, 12:59
http://www.thepeacefuldragon.com/art/dragonstance.jpg

The_Swing
02-07-2009, 20:27
wat dacht je van rechtsom wegdraaien lowkicks binnenkant been, een jab proberen uit te lokken en die counteren met een mawashi-giri naar de lever, 2x en dan lef hebben en met links naar het hoofd.

tegen een southpaw werkt dat prima voor mij.

Cipdum
20-07-2009, 01:34
komt niet vaak voor dat we tegen meerdere personen doen,maar wat onze leraar wel altijd doet als je iemand tegen de mat hebt oid let ie er wel op af je goed zit enzo om eventueel direkt op een volgende aanvaller voorbereid te zijn

BoerHarms
20-07-2009, 09:03
Mir tegen Lesnar liet al beetje zien helaas dat iemand die wel met zijn grote om kan gaan (sapp blijkbaar niet) iemand met techniek toch een run voor zijn money geeft.