PDA

View Full Version : Bescherming leren scheenbeschermers t.o.v. katoenen.



j0rg
29-11-2007, 19:12
Op dit moment train ik met katoenen scheenbeschermers van Ronin, deze leen ik van mijn vriendin.
Nu wil ik graag zelf scheenbeschermers gaan kopen, maar ik vroeg mij af of leren scheenbeschermers beter klappen opvangen dan dat de katoenen dat doen. Dit omdat ik met mijn huidige redelijk veel last heb na en tijdens de training.

Ik zit te kijken voor de volgende scheenbeschermers:
http://www.fsccomputers.nl/contents/media/l_fofo's%202006-7%20360.jpg

Is dit wat? Zijn deze beter of minder dan bijvoorbeeld die van Cusley of Twins?

Alvast bedankt allemaal.

HUNTER
29-11-2007, 20:25
ik heb wel de ervaring dat leren scheenbeschermers niet alleen duurzamer zijn, maar ze zijn ook iets beter qua schokdemping.

Deze ken ik zelf niet, maar de leren scheenbeschermers van Twins/ Booster vind ik top

thrillseekah
29-11-2007, 20:42
ik vind het erg irritant als andere mensen van die stoffen dingen hebben, ze schuren behoorlijk bij lowkicks enzo. ik heb zelf ook leren, erg tevreden ermee.

Highline
29-11-2007, 21:09
ik zelf heb al enkele jaren alleen nog maar leren, die katoen dingen zijn niets...dat merk king wat je aan kaart heb ik zelf niet maar schijnt ecth een topper te zijn.volgens sommige zelfs beter dan twins.ik zal voor king gaan..uiteraard mss zelf in een winkeltje ff de verschillende modellen proberen.natuurlijk is het nog stug in het begin maar de pasvorm kan je er al aardig uithalen :D

j0rg
29-11-2007, 22:12
Had ze bij Peter Jan even gevoeld, ik moet zeggen dat ik ze inderdaad nogal hard vond. Hebben jullie daarover geen klachten van anderen? Waar ik train, loopt namelijk bijna iedereen met stoffen bescherming.

De prijzen verschillen trouwens wel behoorlijk, bij PeterJan zag ik ze voor 90 euro. Online voor 62,50, een best verschil dus.

Bedankt voor de reacties!

jopke
29-11-2007, 22:56
die van king zijn echt super, ik heb ze zelf helaas niet, maar als ik weer nieuwen koop ga ik zeker weten voor dit model!!

Highline
29-11-2007, 23:12
ik sluit me aan bij lobke.. een aantal bekende zwaargewichten trainen ook met deze kings spullen.

@ jorg: leer scheelt ecth veel, is niets harder aan hoor. beschermd je schenen alleen beter

dimitri
04-12-2007, 15:57
Ik heb leren van Twins. Ik denk niet dat er echt veel verschil zit tussen de goede merken.

Het verschil tussen van die stoffen lappen en echte leren beschermers is groot, zeker als je low kicks blokkeert met je schenen.

Met van die katoenen dingen heb ik altijd blauwe plekken en kneuzingen op mijn schenen, met die leren spullen nooit.

Fr3ddy
04-12-2007, 16:12
Ik heb leren die nogal hard zijn aan de buitenkant.. daarover heb ik katoenen.

j0rg
04-12-2007, 18:47
Iedereen bedankt voor de antwoorden! Binnenkort dus leren beschermers aanschaffen!

JeMalleMoer
05-12-2007, 15:28
http://www.peterjan.nl/media/sg3.jpg



Ik vind deze heel fijn. Moet zeggen dat ik die King beschermers nogal log en groot vind. Deze zijn iets fijner.

j0rg
05-12-2007, 15:45
Ik ga gewoon verschillende passen in de winkel, dan kijken welke mij het lekkerst lijken!

ashi76
05-12-2007, 15:49
Dunne stoffen of geen scheenbeschermers... ;)

thrillseekah
05-12-2007, 16:28
Die van king zien er wel goed uit. Over de prijs hoef je niet te vallen. Er is genoeg te krijgen van 10 euro minder, maar uiteindelijk zal je het verschil in kwaliteit wel merken. 1 ding waar ik wel altijd op let zijn die banden waarmee ze vast zitten om je been. Als deze elastisch zijn verschuift de hele beschemer veel te makkelijk.

Ik heb leren van Cusley, met zo'n tribal print, zijn bijna hetzelfde als die van twins. En ze bevallen erg goed. Zitten goed vast, gaan bijna nooit van de plaats (waar ik snel last van heb, maar ik zal niet de enige zijn).

Hitpoint
21-12-2007, 17:31
Ik heb die van King en vind ze erg fijn. Ik heb alleen geen ervaring met andere modellen waardoor ik ze nergens mee kan vergelijken. Maar geen klachten iig

Slome
31-12-2007, 03:19
Ik heb het idee dat als je trappen ontvangt dat ze harder doorkomen met leer dan met stof....
Ik zou dus voor LEER gaan!!!
Ik heb leren van TWINS, en bevalt prima!:thup:

j0rg
31-12-2007, 18:28
Vanmiddag heb ik ze (eindelijk!) aangeschaft. De voetpads zijn toch wel heel erg groot vind ik zelf. Als ik ze aanheb, heb ik constant het idee dat ze van mn teen afschuiven. Hoop dat ik vanzelf aan dat gevoel wen, maar de tijd zal het leren! Met knieën voel ik de banden in mijn kuiten trekken, ook als ze losser zitten heb ik dat gevoel, zitten ze misschien te hoog? Of is dit persoonlijk? Iemand daar ervaringen mee?

Richelieu
31-12-2007, 19:37
Je kan ook eronder van die lange karateachtige kousen van Booster aantrekken. Heb zelf ook leren Twins beschermers, maar eronder altijd extra beschermers. Ten eerste beschermt het je benen beter en alles blijft nog goed zitten ook.