PDA

View Full Version : Duo voor behangklusje naar Thailand



Justinian
03-12-2007, 13:41
Duo voor behangklusje naar Thailand

HENGELO - Het kan soms raar lopen in het leven. Tot vorige week werkte Wim Achterkamp (49) nog als klusjesman in het Star Hotel. Van de ene op de andere dag nam hij ontslag. Inmiddels zit-ie aan de andere kant van de wereld, in Thailand, te schilderen en te behangen.


"Ik ben nog geen halfuur werkeloos geweest." Hengeloër Achterkamp moet er zelf om lachen. Na vier jaar had hij het wel gezien bij het Star Hotel. Op 21 november nam hij ontslag. Thuis, in zijn appartement boven Het Kappershuys in de Molenstraat, schonk hij zich even later een borrel in, " om me te bezinnen". Hij keek uit het raam en zag toevallig zijn achterneef Marco Vossebeld bij de winkel van Fabergé naar buiten komen, met twee rollen behang onder de arm. "Hij zei: ik heb een nieuwtje. Ik zei: ik ook, kom maar boven. Marco vertelde dat hij naar Thailand ging. Maar hij zag ertegenop. Toen zei ik: dan ga ik toch mee!"

Marco Vossebeld (31) heeft een schildersbedrijfje, Applico. Een rijke klant heeft hem ingehuurd om zijn huis in de Thaise badplaats Pattaya te schilderen en te behangen. "Nee, ik mag niet vertellen wie die klant is. Iemand uit Twente."

Behang is in Thailand onbekend. Dat is de reden dat die klant speciaal vakmensen uit Nederland laat invliegen. "Ze willen geen prutsers aan het werk."

Afgelopen vrijdag zijn ze vertrokken. Jimmy Vollenbroek, van het gelijknamige reisbureau, bracht Achterkamp en Vossebeld met de auto naar het vliegveld in Düsseldorf. Vandaar ging het naar Bangkok. Vollenbroek: "Ik heb veel gedaan in mijn leven. Maar ik heb nog nooit twee behangers naar Thailand gestuurd."

In zijn koffer heeft Achterkamp onder andere een voorraadje boomzaden. Bestemd voor de reis-

agent van Vollenbroek in Bangkok. Die geeft de zaden weer mee aan zijn klanten, om ze in de tuin te planten. Achterkamp: "Ik heb het hele Twickelse bos in mijn koffer."

Behalve boomzaden heeft hij ook een flinke hoeveelheid ingevroren haringen en kaas meegenomen. "En nou maar hopen dat ze op het vliegveld mijn koffer niet kwijtraken. Want stel je voor dat ik die pas na een week terug zou krijgen. Dan groeien de takken eruit en zijn de haringen verrot."

Als de klus in Pattaya erop zit, knopen Achterkamp en Vossebeld er nog een paar weken vakantie aan vast. "Dan vliegen we naar het eiland Ko Samui. Daar wassen we het behangplaksel eraf. We gaan er duiken en vervolgens laten we ons opdrogen in Phuket."

Samen met Jimmy Vollenbroek heeft Achterkamp vorig jaar nog een rondreis gemaakt door Thailand en Cambodja. " Thailand is een mooi land, hoor. Eén grote tuin. Boomkamp in het groot, zeg ik altijd."

Het is de bedoeling dat Achterkamp en Vossebeld op 1 februari terugkeren in Hengelo. "Wat ik ga doen als ik weer terug ben? Dan laat ik me inschrijven bij de Kamer van Koophandel, als ZZP'er (Zelfstandige Zonder Personeel, red.). Ik ga klussen. Ik heb al werk genoeg."

------

http://www.tctubantia.nl/regio/hengelo/2255538/Duo-voor-behangklusje-naar-Thailand.ece

jan sensei kyokushin
03-12-2007, 13:53
Prachtig verhaal en net toeval dat hij zijn achterneef ziet lopen uit het raam kijkend en dan samen naar thailand gaan te klussen mooi man.

de wereld is maar klein :whistling:

joost
03-12-2007, 14:02
Leuk verhaal :D

Paganstars
03-12-2007, 14:17
wil wel ruilen!

Mickey
03-12-2007, 16:06
Hahaha lachen zeg!
Hey Roy.. Heb jij niet nog wat van dat soort klussen in Thailand?

Jeru
03-12-2007, 17:31
Hahaha nou ik kan ook heeeeeeel goed behangen hoor!! :whistling:

king
03-12-2007, 19:44
en nou maar hopen dat het echt BOOMzaden zijn...

Justinian
03-12-2007, 21:38
Hahaha lachen zeg!
Hey Roy.. Heb jij niet nog wat van dat soort klussen in Thailand?
Mocht ik nog wat van die klussen hebben, dan zou ik het laten weten :D Toevallig ken ik deze kerel, aangezien hij bij ons de zolder heeft verbouwd. Aardige gast met veel mazzel ;)