PDA

View Full Version : Belgenmop



phranq
04-12-2007, 11:50
Speciaal voor Christophe.. ;)

Laatst was ik in België en zag, terwijl ik op de bus stond te wachten, een Belg die zijn woning aan het schilderen was
De man stond boven op een ladder te schilderen en elke keer als zijn kwast leeg was klom hij naar beneden en doopte zijn kwast in de verfpot die beneden op de stoep stond.
Nadat ik dat een tijdje had aangezien zei ik: "Zeg meneer, u kunt de verfpot toch veel beter mee naar boven nemen? Dan hoeft u niet steeds naar beneden om uw kwast in de verf te dopen."
De Belg kijkt mij medelijdend aan en zegt: "Allé Sjefke, dat zal niet gaan hè. Dit is grondverf."

dimitri
05-12-2007, 09:46
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/11/itrytoputon128389842783593750.jpg

Christophe
05-12-2007, 11:18
Speciaal voor Christophe.. ;)

Laatst was ik in België en zag, terwijl ik op de bus stond te wachten, een Belg die zijn woning aan het schilderen was
De man stond boven op een ladder te schilderen en elke keer als zijn kwast leeg was klom hij naar beneden en doopte zijn kwast in de verfpot die beneden op de stoep stond.
Nadat ik dat een tijdje had aangezien zei ik: "Zeg meneer, u kunt de verfpot toch veel beter mee naar boven nemen? Dan hoeft u niet steeds naar beneden om uw kwast in de verf te dopen."
De Belg kijkt mij medelijdend aan en zegt: "Allé Sjefke, dat zal niet gaan hè. Dit is grondverf."

Laatst las ik in een Nederlandse krant dat er behoorlijk wat commotie was rond 4 Nederlandse agenten die "in the line of duty" neergeschoten waren ... 2 tijdens de overval, en 2 bij de reconstructie!

:lol:

phranq
05-12-2007, 11:21
Een Belg moet een spoorboom meten. Hij probeerd om in die paal omhoog te klimmen, maar hij valt er steeds uit. Komt de conducteur naar buiten en vraagt of het niet gemakkelijker is als hij de spoorbomen laat zakken. 'Nee', antwoord de Belg, 'want ik moet de hoogte meten en niet de lengte!'

Christophe
05-12-2007, 11:31
Twee Nederlandse agenten staan voor een rood licht te wachten, wanneer het licht plots op groen springt.
"Het is groen" zegt de agent op de passagierszetel
Zijn collega denkt even na, en zegt "een kikker"

el bastardo
05-12-2007, 11:37
Het niveau daalt...

dimitri
05-12-2007, 11:40
Een belg is op weg naar Antwerpen en ziet een nederlander staan liften langs de kant van de weg. De belg stopt en neemt de lifter mee.

Eens in Anwerpen aangekomen vraagt de nederlander aan de belg om hem aan de groenplaats af te zetten. De belg is niet zo gelukkig met die vraag omdat hij nu door de spits tot in het stadscentrum zal moeten rijden, maar hij besluit het toch te doen.

Als ze bijna aangekomen zijn, zegt de nederlander: "Bedankt voor de moeite, ik voel me nu toch een beetje schuldig dat je zo ver moest om rijden. Kan ik je misschien een verfrissing aanbieden?"

De belg had dit natuurlijk niet verwacht en is wat verrast. Hij accepteerd het vriendelijke aanbod van de nederlander.

De nederlander draait vervolgens het passagiersraampje open.

chief108
05-12-2007, 11:40
Het niveau daalt...


http://img62.imageshack.us/img62/4700/relativism20ff8f3zf7.jpg

phranq
05-12-2007, 11:50
In België hebben ze net als bij ons van die ronde borden met een rode rand en daarin een zwart autootje rechts en een rode links. In België echter staat er consequent de volgende toevoeging onder: 'Geldt ook voor andere kleuren.'

Christophe
05-12-2007, 11:52
Een ooievaar brengt een baby op aarde. Hij vliegt er al een hele tijd mee rond maar de baby kan maar niet beslissen waar hij geboren wil worden.
Tenslotte hakt de ooievaar de knoop door en zegt:"ofwel zet ik je hier af, ofwel vreet ik je op."
Vraagt de baby: "waar zijn we nu?"
"Boven Nederland" antwoord de ooievaar
"Vreet me dan maar op"

phranq
05-12-2007, 11:54
Tijdens de Middeleeuwen wordt een Vlaamse stad belegerd. Als de aanvaller hun stormladders tegen de wallen zetten, roepen de belegerden: 'Kokende olie, kokende olie!' Vanuit het centrum van de stad wordt er teruggeroepen: 'Ogenblikje, de frieten moeten er eerst nog uit!'

Christophe
05-12-2007, 11:58
Een antropoloog komt bij de kanibalen in een restaurant. Hij vraagt de spijskaart en leest: broodje Canadees vijf dollar, broodje Belg vijf dollar en broodje Nederlander twintig dollar.
Hij zegt tegen de ober: waarom is dat broodje Nederlander zo duur?
Zegt de ober "ga jij maar eens een Nederlander schoonmaken voor vijf dollar"

wrestler_nl
05-12-2007, 12:06
Het niveau daalt...

X1000000

Christophe
05-12-2007, 12:11
Ik begrijp dat jullie een titel lezen waar "Belgen..." instaat en dan een bepaalde kwaliteit verwachten, maar de waarheid is dat we hier gewoon flauwe moppen over elkaar heen en weer gaan zwieren. Dus jongens, wij gaan nog even door en jullie gaan ergens anders op zoek naar "niveau", okay?! ;)

phranq
05-12-2007, 12:35
Een Belg en een Nederlander krijgen een aanrijding: frontale botsing, beide auto's total loss. De Belg en de Nederlander beginnen elkaar stevig uit te schelden, maar op een gegeven ogenblik zijn de woorden op. Nog staat de Nederlander te sidderen van woede, en spuugt een stevige fluim naar de Belg. Juist op dat moment opent de Belg zijn mond om nog wat te zeggen, en krijgt de klodder op zijn tong. Dan zegt de Belg: "Ik slik hem niet door, ik spuug hem niet uit, ik ga d'r zo mee naar de politie!"

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 12:46
En belgishe bokser lijdt aan slapeloosheid en probeert in slaap tevallen door tot 100 tetellen , maar iedere keer als hij bij negen is springt hij weer overeind :whistling:

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 12:52
Jantje komt peinzend uit school . Is het waar vraagt hij aan zijn moeder , dat we als we dood zijn tot stof vergaan?? Ja dat is waar jantje waarop jantje angstig zegt dan ligt er een dode onder mijn bed .:ehhh:

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 12:59
Moos moest rij examen doen ze zijn aan het rijden vraagt de docent aan moos , moos wat voor wiel heeft er het minst te leiden als wij links af slaan de bocht om , moos peinzend denkend en antwoordt het reservewiel :rolleyes:

dimitri
05-12-2007, 13:10
Deze thread is de mist aan het ingaan.

el bastardo
05-12-2007, 13:13
Waarom kijk ik hier eigenlijk nog? Dat maakt mij bijna net zo dom als de moppen...

phranq
05-12-2007, 13:13
idd... Belgenmoppen was de titel Jan ;)

osu

Chico
05-12-2007, 13:15
Waarom neemt een belg hooi mee naar bed..
- Om zijn nachtmerrie te voeren

Waarom neemt een belg een baksteen mee naar bed..
- Om het licht uit te doen

Waarom neemt een belg een zaklamp mee naar bed..
- Om te controleren dat het licht uit is

Waarom neemt een belg een mes mee in de auto
- Om de weg af te snijden

Waarom neemt een belg een vork mee in de auto
- Om de auto in de prak te rijden

Waarom neemt een belg een lepel mee in de auto
- Om de auto in de soep te rijden

========
Zijn een belg, een nederlander en een duitser samen op vakantie. Ze liggen lekker naast het zwembad verschijnt er ineens de fee van het zwembad.

Jullie mogen ieder één wens doen op de duikplank..

De nederlander gaat als eerst.. hij springt twee keer op de duikplank en terwijl hij springt roept hij "BIER!!!" en het water veranderd in bier en de nederlander plonst lekker rond in het bier al drinkend

De belg gaat als tweede.. hij springt twee keer op de duikplank en terwijl hij springt roept hij "FRITES!!!" en het water veranderd in patat en de belg eet zich helemaal rond aan patat.

Als laatste gaat de duitser.. hij springt één keer op de duik en glijdt de tweede keer weg en roept hard "SCHEISSE" en valt in het bad

Christophe
05-12-2007, 13:42
@ Phranq: zullen wij ons anders wel gewoon aan het "format" houden?! ;)

Er staat een Nederlander met zijn vrachtwagen met zijn vier knipperlichten aan voor een brug in de Belgische Ardennen. Komt er een Belg aangereden: "Wat is er aan de hand, vriend?"
"Nou, mijn vrachtauto is net een paar centimeter te hoog, hij kan niet onder deze brug door. Wat nou gedaan?"
"Maar dat is toch geen probleem" zegt die Belg: "Laat toch gewoon wat lucht uit de banden van je vrachtwagen, zodat je wel onder deze brug kan."
Begint die Nederlander heel hard te lachen: "Nou, zeg, domme Belg! Het is langs de BOVENKANT dat hij er niet onder kan!"

phranq
05-12-2007, 14:10
@ Christophe> goed plan ;)

Er staat een Belg bij een automaat. Hij gooit er een euro in en trekt het deurtje open. Helemaal in zijn sas en juichend eet de Belg zijn snack op. Vervolgens doet hij dat nog een keer en nog keer, totdat na 7 frikadellen, 4 kaassoufflés, 8 kroketten, 4 bamischijven, 3 gehaktballen, 11 kipcorns en 2 nasiballen de cafetaria eigenaar zich er mee gaat bemoeien. "Zeg vriendelijke kerel", begint de eigenaar, "heb je nu nog niet genoeg?"Antwoordt de Belg, iets wat getergd: "Zo lang ik win, ga ik door."

Briant
05-12-2007, 14:24
Het niveau daalt...

...stemming stijgt

Christophe
05-12-2007, 14:31
Een hééééél slimme Belg is het beu dat hij steeds alles weet en dat iedereen hem steeds voor alles lastigvalt en wil daarom van zijn hoog IQ af ... en gaat hiervoor naar de dokter. De dokter zegt dat hij hiervoor wel pillen heeft en zijn IQ kan verminderen tot 140, maar dat vindt de Belg nog steeds te hoog. Dan haalt de dokter andere pillen boven die zijn IQ kunnen terugbrengen naar 90 maar ook dit vindt de Belg te hoog. "Dan zal ik de zwaarste pillen moeten geven want dan krijg je een IQ van 60 à 70" zegt de dokter. "Maar" zegt de dokter, de kans bestaat dan wel dat je met een uitgesproken Nederlands accent gaat praten"

phranq
05-12-2007, 14:36
De succesvolle Belgische wielrenner Tom Boonen (27) heeft een nieuwe liefde! Hij heeft een 16-jarig Nederlands meisje aan de haak geslagen.

Dat ze nog maar 16 jaar is, en daarmee 11 jaar jonger, deert Boonen niet. " Ze lijkt ouder dan ze is, is in haar manier van denken volwassener dan ik en we kunnen erg goed praten", aldus de Belg.

Christophe
05-12-2007, 14:42
Hahahahahaha ... what can I say ... het is een wielrenner! ;)

Lollig grapje! :thup:

phranq
05-12-2007, 14:44
Een Nederlander, een Duitser en een Belg worden opgeroepen op een leugendetector uit te testen. De Duitser zegt: "Ik denk dat ik 20 flesjes bier op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. "Ok", zegt de Duitser: "10 flesjes". Het apparaat blijft stil. De Nederlander zegt: "Ik denk dat ik 15 hamburgers op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. "Ok, 8 hamburgers". Het apparaat blijft stil. De Belg zegt: "Ik denk...", TOEOEOET roept het apparaat

Christophe
05-12-2007, 14:50
Een Belg en een Nederlander zitten samen in de trein, de Belg leest een boek over logica.
Logica, vraagt de Nederlander, wat is logica?
Wel, zegt de Belg, heb je goudvissen?
Ja,
Wel, dan houd je van dieren,
Ja, dat klopt,
Wel, als je van dieren houd, houd je ook van mensen'
Ja, dat klopt ook,
En als je van mensen houd, dan houd je ook van kinderen,
Ja, ik houd van kinderen,
Wel, en als je van kinderen houd, heb je natuurlijk ook kinderen,
Ja, dat klopt,
Wel, en als je kinderen hebt, ben je getrouwd,
Ja, dat klopt ook,
Wel, als je getrouwd bent, ben je geen homo
Nee, zegt de Nederlander, ik ben geen homo!
Wel zegt de Belg, dat is logica.
Ze nemen afscheid, en 's avonds zit die Nederlander met een vriend in de kroeg.
Nou, zegt die Nederlander, ik zat vandaag met een Belg in de trein, en die las een boek over logica, super interessant!
Logica, vraagt zijn vriend, wat is dat ?
Nou, heb je goudvissen?
Nee,
Dan ben je een homo.

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 15:27
Sjefke is de hele week al ziek buikkrampkes diree en maakt een afspraak bij de huisdokter ,Sjefke kan direct komen ,de huisdokter onderzoekt Sjefke maar de huisdokter kan er niet achterkomen wat het is en verwijst Sjefke door naar het ziekenhuis , Sjefke word van onder naar boven goed onderzocht foto,s scan,s enz ,de dokki,s zeggen tegen Sjefke dat hij met en week wel de uitslag via zijn huisdokter zal krijgen, na en week gaat Sjefke weer naar zijn huisdokter en vraagt hoe de uitslag is . De Huisdokter kijkt Sjefke peinzend aan en zegt tegen Sjefke ,Sjefke je moet elke dag een modderbad nemen ,Sjefke vraagt helpt dat huisdokter? Nee Sjefke maar dan kan je al vast aan de nattegrond wennen Sjefke :(

Christophe
05-12-2007, 15:31
:confused:

Jan mag niet meer meespelen

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 15:43
:confused:

Jan mag niet meer meespelen sjefke is en belg hoor :twak: en witte belg Christophe dus opzouten
lol

Christophe
05-12-2007, 16:13
sjefke is en belg hoor :twak: en witte belg Christophe dus opzouten
lol

Dat gedeelte begreep ik wel, ik vond de mop gewoon niet in je verhaaltje! :confused:

Christophe
05-12-2007, 16:39
Twee Nederlanders lopen langs de Belgische grens en zijn op weg terug naar Breda. Ze moeten nog een heel eind lopen. Als ze bij een bus-remise aankomen, zegt de ene Nederlander: "Als we nou een bus jatten, kunnen we naar Breda rijden." "Ja," zegt de andere Nederlander, "maar durf jij zo'n bus te jatten?" "Ikke wel," zegt de ene Nederlander weer: "als jij hier op de uitkijk blijft staan, dan ga ik die loods in."
De Nederlander die buiten staat, hoort binnen een hoop gestommel en kabaal. En het duurt maar, en het duurt maar. Eindelijk, na anderhalf uur, komt die Nederlander met een bus naar buiten rijden. "Waar bleef je nou zo lang?" vraagt zijn maat. "Nondeju," zegt de Nederlander, "de bus naar Breda stond helemaal achterin."

Paganstars
05-12-2007, 17:55
Een belg met een studiebeurs!

Dinosaurussen hebben echt bestaan

Zitten 10 Belgen en 1 Nederlander in een vliegtuig. Valt opeens de bodem eruit. Gelukkig kunnen ze zich nog aan de bagagerek vast grijpen. Roept de piloot om: we hebben helaas 1 parachute te kort. Zegt de Nederlander: dat is niet erg ik laat me wel vallen. Beginnen alle Belgen te klappen.

jan sensei kyokushin
05-12-2007, 18:08
Dat gedeelte begreep ik wel, ik vond de mop gewoon niet in je verhaaltje! :confused: EEN Belg lacht alleen maar om zijn eiggen moppen ;)je moet er hersens voor hebben :D

Christophe
06-12-2007, 09:18
EEN Belg lacht alleen maar om zijn eiggen moppen ;)je moet er hersens voor hebben :D

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, dáááááááááááááárom! :p

Iwan
06-12-2007, 09:56
Een aantal bouwvakkers waaronder een Nederlander, een Duitser en een Belg zitten elke dag op de bouwsteiger te schaften. Nederlander pakt z'n trommeltje en zegt als ik nou weer kaas op m'n brood heb dan maak ik er een einde aan. Hij maakt z'n trommeltje open, ziet dat er weer kaas op z'n brood zit en springt van de steiger af en valt te pletter.

Vervolgens doet de Duitser z'n trommeltje open en zegt als ik nu weer braadworst op m'n brood heb dan spring ik ook. Nou je voelt hem al aankomen, die Duister springt ook z'n einde tegemoet.

Dan zegt de Belg als ik nu weer cervelaat op m'n brood heb dan kap ik er ook mee. Trommeltje open en jawel, weer cervelaat, dus ook de Belg springt van het steiger af en valt te pletter.

Later op de dag 3 huilende weduwes op de bouwplaats. Een voor een vragen ze wat er gebeurd is en horen ze het verhaal aan.

De Nederlandse weduwe hoort dat manlief elke dag kaas meekreeg en er niet meer tegen kon. Voor de Duitse weduwe geld hetzelfde maar dan met braadworst natuurlijk.
Dan vraagt de Belgische weduwe waarom haar man is gesprongen. "Nou, zegt een getuige. Hij kon er niet meer tegen dat hij elke dag cervelaat op z'n brood had, en dus heeft hij er een einde aan gemaakt."

"Ja maar, stamelt de weduwe. Hij maakt altijd zelf z'n brood...."

Christophe
06-12-2007, 10:13
Een Duitse, een Nederlandse en een Belgische muis zitten in de kroeg te drinken en zware verhalen te vertellen.

"Als ik me niet lekker voel" zegt de Duitse muis, "maal ik wat rattevergif voor in m'n koffie, drink ik het op en ik ben weer helemaal aangesterkt".
"Nou," zegt de Nederlandse muis, "als ik me niet lekker voel, ga ik naar een muizenval, leg me op m'n rug, tik met m'n staart tegen het mechanisme, vang de val op met m'n tanden en doe dan een benchpress of 100 ... dan ben ik weer helemaal het mannetje".
De 2 muizen kijken naar de Belgische muis, benieuwd wat zijn reactie zal zijn.
Maar hij staat gewoon op, drinkt z'n wiskey in één teug leeg en zegt "sorry jongens, geen tijd meer voor verhalen. Ik moet thuis de kat gaan neuken!"

:lol:

blazin.arr0w::::
07-12-2007, 01:50
http://www.youtube.com/watch?v=Y1tMrq3egoM

http://www.youtube.com/watch?v=1X47qRBGdfQ

http://www.youtube.com/watch?v=LjHeo212Y5U&feature=related

Christophe
07-12-2007, 10:36
:lol: Hahahahahahaha .... reps, goed gevonden! :thup:

edit: klote, must spread it around first! Kan die functie niet uitgeschakeld worden? Ik kan er toch niet aan doen dat het altijd dezelfden zijn die me doen lachen?! :confused:

Christophe
07-12-2007, 11:58
YouTube - domme hollanders;-) (http://www.youtube.com/watch?v=MuZtUcqgNAw)

YouTube - Godfather of Interviews (http://www.youtube.com/watch?v=gWJ7Q1c-K3s)

YouTube - Hollander aan Crack (http://www.youtube.com/watch?v=7durQd3y9bw)

Tony
07-12-2007, 12:23
Wat is slimmer... een belg of een frikandel?

Een frikandel, want die bevat tenminste nog hersenen

Tony
07-12-2007, 12:23
:lol: Hahahahahahaha .... reps, goed gevonden! :thup:

edit: klote, must spread it around first! Kan die functie niet uitgeschakeld worden? Ik kan er toch niet aan doen dat het altijd dezelfden zijn die me doen lachen?! :confused:

x2..

Of jij bent het, of het is chief, of chico of jochem... :lol:

(en nog een paar anderen, maar jullie staan met kop op 1)

Christophe
07-12-2007, 13:06
x2..

Of jij bent het, of het is chief, of chico of jochem... :lol:

(en nog een paar anderen, maar jullie staan met kop op 1)

:thup:

chief108
07-12-2007, 13:29
en het drukt zwaar op onze schouders....

Tony
07-12-2007, 18:53
Ik zie aan je pasfoto/avatar dat het idd een hele zware last voor je is ;)

smike
08-12-2007, 14:28
Whaha fucking goede Belgenmoppen hierzo, heb me helemaal stuk gelachen!