PDA

View Full Version : Maakt Cola light je vet?!



Christophe
06-12-2007, 11:08
Do Diet Sodas Make You Fat?

The short answer(s) to this question is no and, maybe, yes. One recent study has shown that people who drink diet soda still have a 41 percent chance of being overweight.

What is even more interesting about this research is that these diet-soda drinkers have a greater risk for obesity than do those who drink regular sodas.

How is this possible? It can't be that the diet sodas are causing obesity, since they contain no calories.

Some researchers believe that the problem with diet sodas is this: When people consume diet drinks, they think they're doing something "good" for their body — and then they feel free to splurge on other, high-calorie items.

For example, if you are eating at McDonald's and order a diet soda in place of a regular soda, you may think, "Now I can super-size my meal." People don't do this intentionally; it just happens and we don't pay attention to it — and then the extra pounds slip on board and stow away.

There is also some research that suggests diet sodas may actually stimulate the appetite. This explanation of the relationship between diet sodas and obesity is that the overly sweet taste of diet drinks actually creates a craving for still more sweet things, thus upping calorie consumption.

What then should you do about your drink choices?

First, remember: Everything in moderation. If you are drinking a lot of regular or diet soda each day, decreasing your intake of either may help you lose weight. Also, think about when during the day you drink diet sodas; do you then tend to splurge on other calories?

Although escaping the obesity epidemic isn't as easy as avoiding diet sodas, you should think about what you drink.

Bron: Do Diet Sodas Make You Fat? on Yahoo! Health (http://health.yahoo.com/experts/nutrition/4684/do-diet-sodas-make-you-fat/print/)

dimitri
06-12-2007, 11:12
Volgens mij drinken dikke mensen eerder cola light. Ze waren dus al dik voordat ze Cola Light begonnen te drinken. Er is een verband maar het is niet causaal.

Christophe
06-12-2007, 11:19
Volgens mij drinken dikke mensen eerder cola light. Ze waren dus al dik voordat ze Cola Light begonnen te drinken. Er is een verband maar het is niet causaal.

Nee, maar het helpt ook niet echt. Lees het artikel maar eens!

Jochem
06-12-2007, 11:21
Als je veel softdrink drinkt, waarschijnlijk zondig je dan ook aan andere junk. Ik bedoel, het is wel light maar nog steeds belabberd voor je gezondheid. (suikervervangers varieren van "gewoon" kankerverwekkend tot ronduit giftig)

dimitri
06-12-2007, 11:44
De zoetstof in light dranken is aspartaam (gepatenteerd door Monsanto btw). Het is niet zomaar een zoetstof, maar een neurotoxine. Dat klinkt niet gezond, en dat is het (heel waarschijnlijk) ook niet.

Probeer dit eens: kap een zakje aspartaam zoetstof naar binnen, en eet dan onmiddelijk een citroen. Wedden dat die citroen zoet smaakt? Dat komt omdat aspartaam op de hersenen inwerkt en hen "wijsmaakt" dat wat je aan het etern/drinken bent zoet is.

Beter wat gewone rietsuiker dan aspartaam!

Christophe
06-12-2007, 11:46
Als je veel softdrink drinkt, waarschijnlijk zondig je dan ook aan andere junk. Ik bedoel, het is wel light maar nog steeds belabberd voor je gezondheid. (suikervervangers varieren van "gewoon" kankerverwekkend tot ronduit giftig)


Idd... er stond eens een artikel in de Men's Health over hoe je toch nog redelijk normaal en lekker kon eten en toch weinig calorieën binnenkreeg, en één van de onderwerpen ging over al de light-drinks. De editie erna stond er een lezersbrief in van een werknemer van Coca Cola die zei dat ze alle producten van het bedrijf gratis mochten drinken, maar niemand in het hele bedrijf dronk er iets light. Zoals Jochem al zei: echt wel kankerverwekkend, alleen nog niet duidelijk aangetoond door voldoende klinische onderzoeken (hetgeen natuurlijk zo lang mogelijk wordt tegengehouden.

Ik vind het ook altijd "lollig" als ik jonge meidjes (die er nog redelijk goed uitzien) zie roken en Cola Light zie drinken. Als ze dat zouden laten en eens zouden beginnen sporten ... maar ja, what can we do! ;)

Christophe
06-12-2007, 11:48
Beter wat gewone rietsuiker dan aspartaam!

X 2

Vééééél beter voor je dan geraffineerde suiker, het mengt alleen niet zo makkelijk. Maar dat maakt m'n caipirinha alleen maar wat "krokanter" (als de suiker tussen je tanden kraakt), so I don't care! :p

dimitri
06-12-2007, 11:53
Een collega van mij werkte vroeger voor Monsanto. Zij hebben het patent op Aspartaam, maar vroeger ook op andere leuke dingen zoals Agent Orange (ref Vietnam).

Monsanto heeft een héél sterke lobby organisatie en is erin geslaagd om in Europa andere sweeteners te laten verbieden.

Christophe
06-12-2007, 12:02
Een collega van mij werkte vroeger voor Monsanto. Zij hebben het patent op Aspartaam, maar vroeger ook op andere leuke dingen zoals Agent Orange (ref Vietnam).

Monsanto heeft een héél sterke lobby organisatie en is erin geslaagd om in Europa andere sweeteners te laten verbieden.

Eén van de middelen die al een hele tijd worden tegengehouden in Europa is Stevia (Stevia - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stevia)), een natuurlijk product dat vele malen zoeter is dan suiker, zonder calorieën en zonder bijwerkingen ... maar het geeft wel weinig winstmarge.

MB667
06-12-2007, 12:30
aspartaam, zo is gebleken, verhoogt ook de kans op onvruchtbaarheid

Christophe
06-12-2007, 12:59
aspartaam, zo is gebleken, verhoogt ook de kans op onvruchtbaarheid

Damn ... klote voor je ... sterkte!







:p

Paganstars
06-12-2007, 14:04
Damn ... klote voor je ... sterkte!







:p

lmao!!:thup: