PDA

View Full Version : Michael Moore's Sicko



MB667
10-12-2007, 12:26
Gisteren gezien, en moet zeggen, ben ik even blij dat we in Nl wonen, alhoewel het hier ook een beetje die kan op gaat, als het aan sommige verzekeringsmaatschappijen ligt. Zie onderstaand berichtje.

09-12-2007 - Apothekers raden verzekeraars af
Wie een zorgverzekering heeft afgesloten bij Menzis, CZ of Agis krijgt volgende week het advies die op te zeggen. Dan beginnen apothekers aan de landelijke campagne 'Slikt u alles van uw zorgverzekeraar?' De beroepsgroep stelt dat verzekeraars zich onterecht bemoeien met de inhoud van de zorg. Dat maakte de brancheorganisatie voor apothekers KNMP zaterdag bekend.
Verzekeraars kunnen de lijst met medicijnen die worden vergoed maandelijks wijzigen. Klanten kunnen één keer per jaar van verzekeraar wisselen. Met de campagne willen apothekers patiënten informeren over welke zorgverzekeraars tornen aan de lijst met te vergoeden geneesmiddelen.
"Als je ooit medicijnen nodig hebt, is het heel vervelend om van geneesmiddel te moeten wisselen, niet omdat je arts dat wil, maar omdat je verzekeraar dat van je verlangt." Dat zegt Marga van Weelden, apotheker en KNMP-voorzitter. Apothekers zouden aan de balie merken dat patiënten niet of nauwelijks weten dat hun medicijnen niet meer worden vergoed.

Koepelorganisatie KNMP start campagne tegen zorgverzekeraars - Zorgplanet (http://www.zorgplanet.nl/nieuws/latest/koepelorganisatie_knmp_start_campagne_tegen_zorgve rzekeraars/)
------------------------------

Snap het heel Amerikaans beleid niet, wat een klote regering en machthebbers zitten daar. Iedereen aanvallen, die volgens hun een bedreiging is voor het Amerikaans volk, terwijl die landen Amerika nooit hebben aangevallen. Terwijl die machthebbers daar juist het gevaar zijn voor het normale volk. De regering weet van de corruptie binnen de zorgsector daar, maar doet gewoon mee, wie is dan gevaarlijk voor het volk? Een gekke dictator in Iran, of een verzekeringsmaatschappij (+regering) die niet uitkeert, waar het volk wel voor betaald.

Ik heb medelijden met het volk daar, maar het volk daar doet er zelf ook niks aan, ze laten zich gewoon neuken daar door de regering en zorgsector, en doen er niks mee.

Christophe
10-12-2007, 12:53
Ik heb medelijden met het volk daar, maar het volk daar doet er zelf ook niks aan, ze laten zich gewoon neuken daar door de regering en zorgsector, en doen er niks mee.

Idd, ik heb ook gemengde gevoelens. Ik vind het erg dat ze zich zo laten doen door hun regering, en vraag me af hoe het kan dat ze allemaal zo gedwee als schaapjes doen wat moet!

blazin.arr0w::::
10-12-2007, 13:00
Inderdaad Mendo. Een beetje die kant uit is nog een understatement. We gaan die kant uit.

Ik heb Sicko nog niet gezien maar uit mijn eigen ervaring in de U.S. weet ik dat de situatie soms schrijnend is. Te bizar gewoon.