PDA

View Full Version : Onsteking en oefeningen?



Chico
17-12-2007, 22:01
Ik heb sinds vrijdag een onsteking op me linkerscheen... best wel grote rode plek... zaterdag kon ik nauwelijks lopen en verging van de pijn als ik recht op stond... alleen liggend was er een kloppend milde pijn.. dus mijn moeder was zo lief mij naar de huisartsen post te brengen en ik mocht aan de antibiotica...

nu gaat het beter.. ik hink nog wel een beetje maar ben wel weer beter in me vel... been is nog steeds rood en heb nog steeds een verhoging van 37.4..

aangezien ik de laatste 6 weken heerlijk bezig was met trainen.. (bijna elke dag fitnessen, crossfit en judo/jiujitsu) en mijn conditie en kracht aan het opbouwen was wil ik nu eigenlijk ook wat oefeningen doen..

Aangezien de pull up bar bij mij thuis hangt en ik nu bij me ouders crash zijn volgens mij de enige opties push ups (op het goede been steunen) en sit ups

nou mijn vraag... is het een slim idee om te gaan "trainen" als je nog met een infectie loopt.. interfereert het met het genezingsproces en kan ik beter wachten tot het helemaal genezen is.. of kan ik rustig aan wat dingen doen?

(ja... had het beter aan de doc kunnen vragen maar dacht er toen niet aan... misschien dat mensen zoals focus het wel weten)

Jochem
17-12-2007, 22:09
Ik heb precies hetzelfde gehad, ik heb twee dagen niet getraind. (ik was in brazil....) Daarna gewoon doorgetraind. Gewoon ontstekingsremmers erin en vol aan de bak, wel met 2 zachte scheenbeschermers aan :).

edit: ik heb er nog een foto van zelfs. Heeft een week of 2 geduurd voor dat de ergste pijn weg was, was weer een beetje laat naar de dokter gegaan. Wel nog weken moeilijk gelopen, op een gegeven moment zat heel mijn poot vol met vocht, ik kon zelfs geen schoenen meer aan. Maar wel 2x per dag 2 uur trainen. :)
http://img117.imageshack.us/img117/9669/pa200009ah3.jpg

edit 2: Lol, was alweer vergeten, maar ik heb toen een hele serie fotos gemaakt van mijn been, van begin tot eind. Hier vol met vocht.

http://img147.imageshack.us/img147/7857/pa130023vk6.jpg

FOCUS
17-12-2007, 22:29
hoe kom je aan die ontsteking? schop, wond?
Waar zit hij? op het scheenbeen zelf of is het een spier (of spierschede)?
is het een bacteriele ontsteking of niet? Heb jij zelf verhoging of is het aangedane been warmer?
Niet om het expres ingewikkeld te maken, maar het maakt nogal uit.
als je bijv zelf verhoging hebt, dan kan trainen gevaarlijk zijn, zelfde geldt voor bacteriele ontsteking (bij open wond mogelijk).
balen Chico!

Chico
17-12-2007, 23:26
@ Jochem... dude das precies wat ik heb :D.. ik maak zo ook wel ff een foto ervan

@ focus, thx voor de reply iig :D

Ik heb geen flauw idee hoe ik eraan kom.. donderdag avond heb ik les gegeven... 1 partij'tje ingevallen... daarna in de fitnesszaal wat liften gedaan en een tabata hang clean... en ging 's avonds lekker me bed.. goed gevoel

vrijdagochtend werd ik om 06.00 wakker door pijn (niet spierpijn... deed anders pijn).. bij me linker heup.. daar waar je kruis overgaat in je been zeg maar naar beneden toe.. van me linker knie binnenkant om hoog en omlaag en van me linker enkel omhoog... en een kleine maar pijnlijk ei op me scheen (maar ik had er geen trap ofzo tegen aan gehad)

daarnaast rillingen.. voelde me zwaar slecht... had helemaal niets gegeten... heb de ochtend op me bank gelegen, ik was zelf te beroerd om een dvd uit te zoeken en een kanaal te wisselen... net genoeg energie om de tv aan te doen.. de eerste helft van de middag weer in me bed.. zowel in de ochtend als middag half slapend half wegdromend... om 14.30 gedouched.. naar me ouders toe, wat gegeten..

16.00 matten gelegd.. 16.30 begonnen met lesgeven maar ik voelde me zo beroerd (me hele lichaam was ijskoud.. terwijl normaal altijd zweet bij lesgeven) dat ik om 17.00 al de vervanging belde voor het volgende uur.. ik was om 17.45 bij me ouders.. overgegeven.. bed ingekropen en kwam er om 21.00 uit... beneden wat tv gekeken tot 23.00 toen weer me bed in tot 06.00... werd elk uur wakker van de warmte en pijn...

de misselijkheid en raar gevoel waren een heel stuk minder en de pijn bij de gewrichten was bijna weg... alleen het ei was groter geworden en ook rood en warmer... Heb de ochtend gechilled met dvd's en me moeder pesten :D (dat is het leuke als je ziek bent ;) )

maar de ei werd steeds groter en had steeds meer moeite om erop te staan totdat dat uiteindelijk bijna niet meer kon (ging wel beter als je een stukje liep maar tegen de tijd de pijn bijna verdraagzaam was was ik al bij de ijskast)...

naar de huisartsen post.. anti biotica gekregen en moest er koude natte doeken op doen.. maar die werden al snel lauw natte doeken...

maar gaat nu wel beter.. de onstoken plek is zelf nog wel warm (niet heet zoals het was) en ikzelf heb een verhoging van 37.4.. en zover ik weet is het een bacteriele onsteking (wat dus betekent dat ik niet kan trainen?)

lang verhaal... hoop dat er wat meer info in zit...

Chico
18-12-2007, 00:24
De cirkel (moest van de doc aangeven ivm groei of vermindering) is tot waar het rode was... het was zaterdag veel roder dan het nu is en de zwelling is ook een stuk minder..

http://i17.tinypic.com/86zfshs.jpg

http://i7.tinypic.com/6ptdlzr.jpg

FOCUS
18-12-2007, 08:52
ik zou idd zowiezo niet trainen totdat de koorts weg is en de kuur met antibiotica is afgelopen.
Wel vreemd verhaal hoor
De zwelling lijkt in eerste instantie gewoon op een forse kneuzing, maar de klachten elders?
Ik kan wel wat losse flodders afschieten, dat ga ik dus niet doen; tis beter om de boel door je arts te laten beoordelen.
succes man!

oh ja,

minder roken knul:fireworks:;)

Spike_tm
18-12-2007, 11:21
Ik heb zelf net een zware antibiotica kuur gehad. Heb daar maar ff niet mee getraind. Flinke inspanning en zo'n zware kuur gaan meestal niet lekker samen. Dus ik zou in ieder geval ff wachten tot je kuur achter de rug is.

Beterschap in ieder geval.

Chico
18-12-2007, 13:01
@ focus... lol.. die zijn van me pa :D... en dat zeg ik al jaren tegen hem ;)
thx voor de moeite iig :D

@ Spike.. thx

Briant
18-12-2007, 13:08
Ik heb het ook wel es gehad ja erg vervelend, ze zeiden dat het ontsteking van het scheenbeenvlies was. Ik had echter geen koorts of zo dus ben na een paar dagen toen de ergste pijn weer weg was weer gaan trainen. Maar als je je niet goed voelt zou ik ook niet gaan trainen omdat je er dan toch niets aan hebt. Gewoon even uit zieken en inderdaad die antibioticakuur goed afmaken.

Beterschap kerel ;)