PDA

View Full Version : Help een forumbroeder.....met een muisklik!



Glen
30-12-2007, 13:49
Zeer geachte vechtsportvrienden, ik vraag hierbij jullie medewerking om een echt goed persoon te helpen om verkozen te worden tot Haarlemmer van het jaar.
Zijn naam is Nol Schulte en hij zet zich al jaren in voor de minder bedeelden onder ons.
Nol geeft al jaren kickbox lessen en heeft dit voornamelijk uit eigen middelen bekostigd.
De buurtorganisatie waar Nol voor werkte is failliet en Nol is nu bezig met een eigen ruimte in Haarlem zodat hij zijn werk kan voortzetten.

Een eventuele uitverkiezing tot Haarlemmer van het jaar kan bepaalde paden misschien verkorten.
Ik wil iedereen bij voorbaat bedanken voor de medewerking en iedereen het goede wensen voor het nieuwe jaar.

http://www.haarlemsdagblad.nl/haarlemmer/

Jeru
30-12-2007, 13:53
Done!

http://www.nhd.nl/multimedia/archive/00460/bokser_460007c.jpg

Naam: Nol Schulte (56)
Waarom: zette in de Slachthuisbuurt en Amsterdamsebuurt als boventallige voor eigen rekening sport- en bewegingslessen op, ook na het ineenstorten van welzijnsskoepel Radius
Reactie: ,,De mensen zullen me wel voor gek verklaren, maar ik kan niet anders.’’
Misschien komen er nieuwe kansen voor de Slachthuisbuurt. Over afzienbare tijd zullen zich in de J.J. Hamelinckschool kinderhoofdjes naar het schoolbord wenden, net als in de decennia voordat de wijk haar eigen buurtschool verloor. En er wordt door woningbouwcorporatie De Woonmaatschappij en de gemeente voorzichtig gedacht aan de mogelijkheid sport- en buurtactiviteiten op te zetten in het pand van de Kwikfitgarage aan de Schalkwijkerstraat. Nadat de gemeente Haarlem afgelopen zomer de stekker trok uit de zieltogende welzijnskoepel Radius, raakte vooral Haarlem-Oost verstoken van buurtvoorzieningen.
Nol Schulte was één van de opbouwwerkers die daardoor zijn baan verloor, maar hij zette zijn activiteiten in een krakkemikkig gebouwtje aan Hannie Schaftstraat en een tochtige gymzaal aan de Anna Kaulbachstraat gewoon voort. Dat deed Nol tot voor kort voor eigen rekening, in de wetenschap dat het gebrek aan financiële armslag of hem, of zijn fitnesslessen binnen afzienbare tijd de kop zou kunnen kosten. Waarom? Schulte: ,,De mensen zullen me wel voor gek verklaren, maar ik kan niet anders.’’ Al langer zijn de gemeente en De Woonmaatschappij ervan overtuigd dat mensen als Schulte hun gewicht in goud waard zijn, mocht het tot een wederopbouw van de zo noodzakelijk geachte buurtactiviteiten in Haarlem-Oost komen. Na een verhaal in deze krant kwamen ze allemaal even langs.
De Woonmaatschappij neemt sinds kort een deel van Schultes onkosten voor haar rekening. Nol schreef ongevraagd een - overigens gedegen - bedrijfsplan, mocht het in de nabije toekomst wat worden met de Kwikfit. Oost is dus nog niet gered, al vecht Schulte verder. Als je weer vraagt naar het waarom, zie je een emotioneel mens. Als verdriet in zijn ogen opwelt, draait Nol zijn hoofd af. Niet omdat hij zich schaamt voor tranen, maar omdat hij niet wil dat zijn gesprekspartner zich geneert.

Justinian
30-12-2007, 14:32
done

Tony
30-12-2007, 15:29
Mooi gebaar... Vote done..

dus komop mixfighters... voten !

LJ Silver
30-12-2007, 15:49
done

jan sensei kyokushin
30-12-2007, 16:02
Done


veel respect voor Nol schulte

osu

blazin.arr0w::::
30-12-2007, 17:23
Done.

Maar... had er toch drie muisklikken voor nodig ;)

Hoopt dat ie wint!

RNLMC
30-12-2007, 18:04
gestemd.

chief108
30-12-2007, 18:13
done

Dennis
30-12-2007, 19:33
Done

Bagheera
30-12-2007, 19:36
done.

Khanom Thom
30-12-2007, 21:16
Done :thup:

Dennuz
30-12-2007, 21:37
Done

Jochem
30-12-2007, 23:23
done

De dikke nudist
30-12-2007, 23:27
Nol4PREZ

Arjan
31-12-2007, 00:06
Done

Maupie
31-12-2007, 00:36
done