PDA

View Full Version : Aanslag Rotterdam



Sjaak
04-01-2008, 14:19
Ben nu pas weer voor het eerst op het forum maar ben me begin van het jaar de tering geschrokken over het bericht over en mogelijke aanslag bij de Erasmusbrug. Wilde daar heen maar omdat we een jonge pup hadden ging het op het allerlaatste moment niet door. Als je dan s' morgens de krant openslaat en leest dat ze daar een bloedbad wilde aanrichten dan slik je toch wel even. Het komt steeds dichterbij en waarschjnlijk zal het toch wel een keer gaan gebeuren.

Wat voor soort randdebielen bedenken nu zulke dingen en scheppen er genoegen in om weerloze mensen te doden, als het waar is levenslang opbergen in een dwangbuis

ashi76
04-01-2008, 14:28
Mogelijke aanslag verijdeld door aanhoudingen

ROTTERDAM - De Dienst Speciale Interventies (DSI) heeft maandag drie mannen aangehouden die ervan worden verdacht dat ze op korte termijn een aanslag wilden plegen.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00137/dsi_137146h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/rotterdam/article1932342.ece?service=fotoPopup%27,%27fotoPop up%27,505,380,%27yes%27,%27no%27,%27no%27,%27no%27 %29;)
Een lid van een arrestatieteam van de DSI op oefening. FOTO ANP


Dat meldt het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM).

De DSI ging tot actie over nadat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) het landelijk parket over de voorgenomen aanslag had ingelicht. Om die te voorkomen begon de nationale recherche zondag direct met een onderzoek naar de informatie van de inlichtingendienst.

Een woordvoerster van het landelijk parket kan niet zeggen of het gaat om een misdrijf uit terroristisch motief. Er is nog niet veel bekend over de achtergrond van de kwestie. Dat moet nog worden onderzocht. Ook een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) weet nog niet meer over een eventueel motief.

De verdachten werden alle drie in Rotterdam gearresteerd en in verzekering gesteld. Ze zijn 31, 32 en 39 jaar oud. Twee van hen hebben naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit. De derde man heeft geen vaste woon- of verblijfplaats en komt uit Sudan.
(ANP)

Richelieu
04-01-2008, 14:29
De derde man heeft geen vaste woon- of verblijfplaats en komt uit Sudan.


Een illegaal iemand dus....

Sjaak
04-01-2008, 20:24
En nou Dakar weer afgelost door dreiging pfffff

Muay Thai Elite
04-01-2008, 22:20
Kan niet ontkennen dat dit me best aangrijpt indd... Moet er niet aan denken om slachtoffer te worden van zo'n achterlijk geloof.

Slome
05-01-2008, 08:37
ik las gisteren in de Volkskrant, dat de locatie nog helemaal niet gepland was,,,:
de 3 heren, indd. 2 marokannen en 1 sudaneens hebben geprobeerd aan explosieven te komen en die te gebruiken (waarschijnlijk @ 31-12-07) met een terroristisch oogmerk, dat zijn de enige feiten,, dat is ook al strafbaar genoeg om ze vast ze houden.
de telegraaf heeft er toen van gemaakt dat omdat het in rotterdam zou zijn... omdat het een dreiging was,, en omdat er op de erasmusbrug veel mensen zouden zijn, zou dat wel eens een doelwit kunnen zijn. hier zijn echter nooit geen bewijzen voor gevonden....

Ik zat vannochtend vroeg in de trein naar me werk en hoorde mensen zeggen,,,,"we hadden dood kunnen zijn" ja dacht ik, als de trein nu een botsing maakt ook...

Tuurlijk is t heel goed dat die kerels zijn opgepakt maar er zijn te weinig bewijzen dat ze daadwerkelijk iets van plan zijn... dat is jammer...

Sjaak
05-01-2008, 09:26
Zou een opmerking uit Den Haag kunnen zijn, er moet eerst iets verschrikkelijks gebeuren en dan rollen ze allemaal over elkaar heen. Wat voor bewijs moet je nou hebben .................................. waarschijnlijk tientallen onschuldige doden.

Laat in hemelsnaam iemand mij vertellen wat een terrorist, (altijd de mannen), wil bereiken met zijn moorddadige gedrag. Zijn we soms volkomen gestoord om maar steeds weer ons de oren te laten wassen door Beatrix en al die andere betweters, die helaas geen last hebben van dit geteisem en met hun uitspraken mij in ieder geval behoorlijk kwaad maken. Waarom moeten wij tolerant zijn tegen de vijanden van onze rechtstaat, kinderen en geliefden ?

Slome
05-01-2008, 10:10
Sjaak je hebt indd een heel goed punt waar ik ook achtersta!
Maar in ons "o" zo kromme rechtssysteem is het niet mogelijk om zo'n stelletje randdebielen vast te houden voor niets,,, in mijn onderstaande post staan de feiten.. het is niet zo dat er aanwijzingen zijn dat ze daadwerkelijk de erasumusbrug wilde blowen... het enige waarom zij op dit moment voor vast zitten is het willen verkrijgen/verhandelen van explosieven enderegelijk,, en dat voor een datum(tijdstip) dat dat erg gevaarlijk uitkomt..

Ik denk dat ze de kerels midden in het jaar hun spullen gewoon hadden laten bestellen.... en dan hadden gewacht tot dat ze daad werkelijk plannen hadden (een doelwit) een doel hebben ze en dat is vernietigen, ik keur het absoluut niet goed en van mij mogen die ventjes hun hele leven vast zitten... maar als justitie gewacht had hadden ze langer kunnen veroordelen... (maar het had dan ook indd. te laat kunnen zijn..)

smike
06-01-2008, 13:29
Tsja, het eerste wat me opviel was de nationaliteit van deze daders..... dan heeft die Wilders toch niet zulke gekke ideeen

De dikke nudist
06-01-2008, 13:47
smike, je bent een dumbass.

smike
06-01-2008, 14:24
smike, je bent een dumbass.

En jij bent een hoerenloper, so what? :D