PDA

View Full Version : Benzine prijs is bizar



Sjaak
05-01-2008, 09:36
Tankte gisterenavond bij een Shell pomp en de euro benzine koste 153,8 echt te bizar voor woorden ......... een volle tank 100 euro en waarschijnlijk zal die flink gaan stijgen als ik de berichten mag gaan geloven.

Waarom heet de benzine eurobenzine als die flink duurder dan een euro ??

A-team
05-01-2008, 09:40
En rij jij minder nu? Nee want net als de rest van Holland betalen we gewoon meer en zeuren nergens om.

Jeru
05-01-2008, 09:46
Een vat ruwe olie kost al bijna 100 dollar. De prijzen gaan nog wel omhoog. Wacht ook maar tot de nieuwe energieprijzen komen :confused:

Sjaak
05-01-2008, 09:51
En rij jij minder nu? Nee want net als de rest van Holland betalen we gewoon meer en zeuren nergens om.

Ik zeur nou toch :D

knilles
05-01-2008, 10:21
En denk maar niet dat de Shell en consorten nu extra veel verdienen, het meeste deel van de prijs bestaat uit accijns en BTW, welke steeds omhoog gaan en het deel voor de pomphouders blijft gelijk. En wanneer krijgen we dat ´tijdelijke´ kwartje van Kok nou eens terug??

Woutertje Bos rekent zich al rijk.... Hetzelfde geldt voor de stijgende energieprijzen, miljarden extra voor de schatkist komdend jaar en nog heeft meneeer niet genoeg om zijn linkse hobby´s te financieren.

ashi76
05-01-2008, 11:39
België verlaagt accijns op benzine

BRUSSEL - De Belgische overheid zal de accijns op benzine verlagen als de prijs stijgt boven de 1,50 euro per liter. Minister van Financiën Didier Reynders heeft dat aangekondigd. De maximumprijs in België was zaterdag 1,498 euro.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00089/benzineprijs_89845h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/economie/article1942761.ece?service=fotoPopup%27,%27fotoPop up%27,505,380,%27yes%27,%27no%27,%27no%27,%27no%27 %29;)
FOTO pixelio.de - Deine kostenlose Bilddatenbank für lizenzfreie Fotos (http://WWW.PIXELQUELLE.DE)

De lagere accijns moet de prijsstijging voor automobilisten dempen. Reynders schat het effect van de accijnsverlaging op ongeveer 1 cent per liter, ofwel enkele dubbeltjes per tankbeurt.
Eerder hebben de Belgische autoriteiten al de accijns voor diesel iets verlaagd, na sterk aandringen van belangenorganisaties bij de toenmalige demissionaire regering.
In Nederland waren de landelijke adviesprijzen voor benzine zaterdag 1,55 à 1,61 per liter, aldus United Consumers.

Justinian
05-01-2008, 12:54
Tankte gisterenavond bij een Shell pomp en de euro benzine koste 153,8 echt te bizar voor woorden ......... een volle tank 100 euro en waarschijnlijk zal die flink gaan stijgen als ik de berichten mag gaan geloven.

Waarom heet de benzine eurobenzine als die flink duurder dan een euro ??
De prijs van een volle tank is wel omlaag te brengen Sjaak!! Als we met z'n allen... kleinere tanks laten plaatsen! Dat zal ze leren ;)

Zonder gekheid, ik rij op diesel en de dieselprijs gaat ook gruwelijk omhoog.

Spike_tm
05-01-2008, 13:17
Tja, de olie is dan wel 100 dollar per vat maar wat is een dollar nog waar. Omgerekend naar euro's niet al te veel. Maar onze vriendelijke regering verhoogt de accijns alleen maar in plaats van de "tijdelijke" verhogingen terug te draaien.

Het is trouwens toch al belachelijk dat je naast 19% BTW nog eens iets van 60 cent per liter aan accijns moet betalen.
Net zoals je bijna 50% aan loonbelasting moet betalen, dan nog eens 19% BTW op vrijwel alles dat je koopt. Probeer vooral niet een paar centen over te houden na deze kaal pluk slag van de regering, dan laten ze je ook nog vermogens belasting betalen.
Wat een kut land.

joost
05-01-2008, 13:25
Tijd voor waterstof!!!! :D

Sjaak
05-01-2008, 13:46
En denk maar niet dat de Shell en consorten nu extra veel verdienen, het meeste deel van de prijs bestaat uit accijns en BTW, welke steeds omhoog gaan en het deel voor de pomphouders blijft gelijk.

Ik geloof niet dat je het helemaal snapt, natuurlijk wordt de Shell er rijk van en niet zo weinig ook, als de benzineprijs stijgt met bv een dubbeltje in een week dan worden alle miljoenen liters aan opslag in tanks over de hele wereld een dubbeltje meer waard en zo kan zonder wat te doen in een week je bestaande stock vele tientallen miljoenen meer waard worden.

Het oppompen en verkopen is een groot politiek spelletje.

In het Midden Oosten kost een liter benzine 9 cent voor de automobilist en daar maken ze nog dik winst op en daar zit de belasting al in verwerkt dus kan je nagaan van de produktiekosten zijn voor een liter benzine en wat de winstmarge hier is in het Westen

Sjaak
05-01-2008, 13:52
De prijs van een volle tank is wel omlaag te brengen Sjaak!! Als we met z'n allen... kleinere tanks laten plaatsen! Dat zal ze leren ;).

Hhahahahhaaaa ongetwijfeld heb jij gestudeerd :D




Zonder gekheid, ik rij op diesel en de dieselprijs gaat ook gruwelijk omhoog.

Diesel kost nu hier 1.21 :( en het einde is voorlopig niet in zicht volgens een hoge baas van de Shell maar die geeft de schuld aan de Arabieren, lekker makkelijk. Gewoon elkaar de schuld geven en samen dik verdienen.

jan sensei kyokushin
05-01-2008, 14:07
Beste forum leden ik rij wel minder in de auto ik kan niet overal meer heen naar gala,s enz , wel als ik met medere personen ga dan delen wij de kosten , anders is het niet meer te doen !!

sportgroeten

Biiyen
05-01-2008, 14:31
Ik geloof niet dat je het helemaal snapt, natuurlijk wordt de Shell er rijk van en niet zo weinig ook, als de benzineprijs stijgt met bv een dubbeltje in een week dan worden alle miljoenen liters aan opslag in tanks over de hele wereld een dubbeltje meer waard en zo kan zonder wat te doen in een week je bestaande stock vele tientallen miljoenen meer waard worden.

Het oppompen en verkopen is een groot politiek spelletje.

In het Midden Oosten kost een liter benzine 9 cent voor de automobilist en daar maken ze nog dik winst op en daar zit de belasting al in verwerkt dus kan je nagaan van de produktiekosten zijn voor een liter benzine en wat de winstmarge hier is in het Westen

Benzine is eigenlijk afval van olie, als je de olie destileerd blijft er benzine over. Vroeger werdt benzine zelfs gewoon als afval verbrand. Natuurlijk, tegenwoorig doen er nog wat toverzout bij zodat het lijkt alsof benzine de shit is, hardstikke duur is en ongeloofelijk moeilijk te verkrijgen is.

Maar wat zo duur is aan de olie transport naar bestemmingen buiten het midden oosten is "transport". Elke tussenhandeling is een verdubbeling van de prijs. En dan komt moedertje overheid die ook nog 63% belasting per liter opstrijkt.

DK
05-01-2008, 14:49
In het Midden Oosten kost een liter benzine 9 cent voor de automobilist en daar maken ze nog dik winst op en daar zit de belasting al in verwerkt dus kan je nagaan van de produktiekosten zijn voor een liter benzine en wat de winstmarge hier is in het Westen

Dat wordt dus omrijden om goedkoop te tanken

Tony
05-01-2008, 15:11
Wellicht als het een forumlid gaat lukken om mee te doen aan de ADCC dat ie dan voor ons allemaal wat benzine kan meenemen.

Biiyen
05-01-2008, 15:15
http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/nation.html#table (http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/nation.html#table)

Tony
05-01-2008, 15:43
damn nederland is wel heel erg duur ja...

Johan H
05-01-2008, 17:00
ja klopthet is echt niet meer te doen!!

ik woon vlak aan de grens en mijn vriendin woont in duitsland,maar notmaal hoor het daar veel te schelen maar daar is ook nog maar ong.7 a 8 cent te liter,het is te gek voor woorden

Richelieu
05-01-2008, 17:07
De prijs van een volle tank is wel omlaag te brengen Sjaak!! Als we met z'n allen... kleinere tanks laten plaatsen! Dat zal ze leren ;)

Zonder gekheid, ik rij op diesel en de dieselprijs gaat ook gruwelijk omhoog.


Vorig jaar een diesel aangeschaft, omdat ik mede vanwege de reports veel rij, maar dat voordeel zakt ook snel weg. De hoge wegenbelasting zal ook wel zo blijven...:(

Tony
05-01-2008, 17:25
Misschien toch niet zo stom om te kijken naar een G3 gas installatie..

Ook al ben ik van mening dat je op gas dient te koken en niet te rijden.

Jeru
05-01-2008, 18:05
http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/nation.html#table (http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/nation.html#table)

In het vervolg tank ik dan maar gewoon in Venezuela haha dat zal ze leren :whistling:

Biiyen
05-01-2008, 18:47
Wat ik niet begrijp is dat er nog nooit een rebellie geweest is hiertegen!! Alles wordt nagemaakt of iets verzonnen dat het ook werkt. Maar voor benzine weet men niets dat je op grote schaal illegaal kan inzetten om zodoende te rebeleren en de overheid dwingt om goedkoper te worden.

Een recept ofzo dat je in je badkuip goedkope benzine kan stoken.

Jochem
05-01-2008, 23:17
In olielanden/arme landen legt de regering geld bij. Dit om rellen te voorkomen. En de shell wordt stinkend rijk van de dure prijs. Vergeet niet, ze halen het ook zelf uit de grond.

FOCUS
06-01-2008, 11:23
Jeremy Clarkson for president:king:
http://www.youtube.com/watch?v=GOFbsaNeZps&feature=related

Mephisto
06-01-2008, 12:29
't bizarre is dat ik vorige week in Polen en Tsjechië was en dat de benzine en diesel op dat moment daar meer dan een dubbeltje duurder was dan in Nederland (en daar hebben ze een stuk minder te verteren dan hier)

Blijven belachelijke prijzen toch....

phranq
06-01-2008, 12:43
Ik ben blij dat ik een tankpas heb en me niet druk hoef te maken over benzineprijzen. Heb wel al besloten dat m'n volgende auto de Honda Civic Hybride word, dan rij je met een volle tank ongeveer 1100 kilometer en betaal ik maar 14% bijtelling ipv 25% en krijg ik €100,- energiekorting op het leasebedrag waardoor ik voor €20,- per maand rij waar ik nu €250,- kwijt ben.

NTT-FX
06-01-2008, 20:30
Maar uiteraard mogen wel wel meer dan 2 euri de liter afrekenen voor een litertje bioethanol en de volle mep dokken voor biodiesel aan de pomp... stel je voor dat kon. olie eens een olieduppie misloopt zeg... :twak:

Geen wonder dat ze in Duitsland al massaal op plantaardige olie rijden ; met die krankzinnig hoge prijzen heb je je ombouw niet in 4 maar binnen 2 jaar terugverdient!
Met methaangas valt ook leuke dingen te doen ; als we er op kunnen koken moeten we er ook op kunnen rijden lijkt me ;)


Minder rijden scheelt gewoon niks , massaal overstappen op bio wel.
Je moet de spekvreters bij de bron van het geld aanpakken, alleen dan krijg je de gewone olieprijzen lager...

Jochem
06-01-2008, 20:34
Ik ben blij dat ik een tankpas heb en me niet druk hoef te maken over benzineprijzen. Heb wel al besloten dat m'n volgende auto de Honda Civic Hybride word, dan rij je met een volle tank ongeveer 1100 kilometer en betaal ik maar 14% bijtelling ipv 25% en krijg ik €100,- energiekorting op het leasebedrag waardoor ik voor €20,- per maand rij waar ik nu €250,- kwijt ben.

nice. Steek je toch weer mooi maandelijks in je zak.

dimitri
07-01-2008, 10:34
Ik ben blij dat ik een tankpas heb en me niet druk hoef te maken over benzineprijzen. Heb wel al besloten dat m'n volgende auto de Honda Civic Hybride word, dan rij je met een volle tank ongeveer 1100 kilometer en betaal ik maar 14% bijtelling ipv 25% en krijg ik €100,- energiekorting op het leasebedrag waardoor ik voor €20,- per maand rij waar ik nu €250,- kwijt ben.

Ben ook blij met m'n fuel card van het werk, maar ik ruil m'n suv voorlopig niet in.