PDA

View Full Version : telkens te laat bij lowkicks blokken.



mit16
08-01-2008, 22:37
hoi,

iedere keer als ik een lowkick krijg ben ik te laat met blokken, dus krijg ik er veel te incasseren. ik moet wat lichter op mijn benen staan was het advies.

tips???

jopke
08-01-2008, 22:54
buik naar voren kin op de borst en gewicht op je achterste been...

Gulo gulo
09-01-2008, 00:03
als je "vast staat" zul je nooit snel genoeg zijn om te kunnen blokken. Daarbij is het ook pijnlijker als je het gewicht op je voorste been hebt en er komt een lowkick.

kickboxer1987
09-01-2008, 06:22
op de bal van je voeten staan, en wat de andere zeggen gewicht op achterste been.

niet met je zwaartepunt naar voren hangen. kijk anders hoe de meeste thaise vechters staan, misschien geeft dat je wat meer gevoel hoe je sneller kan reageren met je been.

Evilman
09-01-2008, 12:07
als je "vast staat" zul je nooit snel genoeg zijn om te kunnen blokken. Daarbij is het ook pijnlijker als je het gewicht op je voorste been hebt en er komt een lowkick.

als je niet meer kan blokken moet je toch juist alle gewicht
op het voorste been gooien zodat die spieren strak staan.
dat doet veel minder zeer dan op een los been met ontspannen
spieren.

Daarnaast als je op het voorste been gaat hangen kun je met rechts
eropknallen.

Gulo gulo
09-01-2008, 12:28
Je hebt gelijk Evilman, maar het risico op spierbeschadiging is dan wel aanwezig omdat je helemaal vast staat. Het gaat dan hard tegen hard.

Voor wat betreft de counter zoals Bas Rutten zegt "eat the lowkick and counterpunch" is erg moeilijk maar als het lukt is het een mooie techniek.

Spike_tm
09-01-2008, 15:23
Ik ben ook benieuwd waar je naar kijkt tijdens het sparren. Kijk je naar de ledematen dan ben je vrijwel altijd te laat omdat je dingen niet ziet aankomen.
Als je aanleert om de tegenstander aan te kijken kan je vaak al zien wat er gaat komen en heb je dus net even meer tijd om zelf te handelen.

dimitri
09-01-2008, 16:14
Naar de tegenstander kijken, niet naar z'n benen. Niet te veel nadenken, gewoon op instinct vertrouwen.

Boxer
09-01-2008, 18:00
Gewicht is standaard in het midden, niet op achterste been.
(anders is een stap achteruit ook nooit een mogelijkheid meer)

Als je blokt kun je ipv je been recht optrekken ook een beetje meebewegen met de lowkick, zo haal je de kracht er beter uit en heb je een fractie meer tijd (dus niet been naar voren bewegen om te blokken zoals zovelen)

Verder kun je als je er al genoeg hebt gehad een lowkick ook eens ontwijken door links (en daarna rechts zodat je weer in uitgangspositie staat) naar achteren te stappen..succes

Boxer
09-01-2008, 18:06
meebewegen met lowkick is beetje suf uitgedrukt..ik bedoel dat je je been opzij of een beetje naar achter trekt zodat je hem niet met de zijkant van je been opvangt.....als dit duidelijker is:)

anonymous001
09-01-2008, 18:37
meebewegen met lowkick is beetje suf uitgedrukt..ik bedoel dat je je been opzij of een beetje naar achter trekt zodat je hem niet met de zijkant van je been opvangt.....als dit duidelijker is:)

Werkt dat? Word je dan niet heel makkelijk omver getrapt? Je zal je been toch moeten buigen, dus hij komt vanzelf naar voren.

Morgen es uitproberen...

Fr3ddy
09-01-2008, 19:14
Gewoon op tijd je been optillen?

thrillseekah
11-01-2008, 13:31
uiteindelijk gaat het vanzelf, en vraag je je af hoe het kan dat je vroeger zo vaak geraakt werd...het went;)

Highline
11-01-2008, 16:40
Gewoon op tijd je been optillen?

x2

PigDog
11-01-2008, 19:28
x2

X 3

Bjjboy
12-01-2008, 15:24
takedown.

JeMalleMoer
23-01-2008, 11:11
Goed blijven kijken is key.

Als iemand een combinatie op je afvuurt kan je vaak al zien wanneer die lowkick eraan zit te komen. En dan is het idd een kwestie van je pootje optrekken.