PDA

View Full Version : Uitslag Mixfight.nl Press Photo!



Justinian
14-01-2008, 09:28
Uitslag Mixfight.nl Press Photo!
Het afgelopen jaar zijn er zoals altijd weer ontzettend veel vechtsportgala's georganiseerd. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er vanuit de media ook steeds meer aandacht is voor deze evenementen. Veel verslaggevers zijn elk weekend weer op pad om verslag te doen van alles wat er in de vechtsportwereld gebeurt. Voor de liefhebber is er dan ook elke week weer veel te lezen van hetgeen gepubliceerd wordt op de verschillende vechtsportfora, de vechtsportbladen of in de krant. Naast het lezen is er natuurlijk ook veel te zien. De meeste verslagen worden opgeluisterd met schitterende actiefoto's. Niet alleen actiefoto's uiteraard; ook het verdriet van het verlies, de vreugde van de winst, een spetterende opkomst of een furieuze trainer worden vaak treffend vastgelegd.

Om te bepalen welke Nederlandse fotograaf dit het afgelopen jaar het mooist heeft gedaan heeft Mixfight.nl in samenwerking met RingSports de "Mixfight Press Photo 2007" georganiseerd. De Mixfight PressPhoto 2007 is een publieksprijs voor fotografen uit alle takken van de vechtsport. Tot en met 7 januari 2008 heeft het publiek kunnen stemmen en inmiddels zijn de winnaars bekend!

Op de eerste plaats is geëindigd, Chris van der Meijden. De foto is genomen op 6 mei 2007 tijdens het Slamm!! Nederland versus Thailand gala. Op de foto is te zien hoe de Thai Orono Vor Petchpun zijn tegenstander, William Diender, keihard ko trapt. De foto is ondermeer gepubliceerd op Mixfight.nl en in de Royal Rumble.

Op de tweede plaats is geëindigd Harmen Bakker met zijn foto van Tyrone Spong tegen Emile Zoraj (Slamm!!/D-Rage “One Night in Bangkok) op 27 oktober 2007. De foto is gepubliceerd op Mixfight.nl. En op de derde plaats is geëindigd Paul Post. Op de foto is te zien hoe Faldir Chabari Chris van Venrooy tijdens het Beast of the East gala op 28 januari 2007 een ko bezorgt. Ook deze foto is gepubliceerd op Mixfight.nl, maar is tevens te zien geweest op de Japanse televisie.

1e prijs Chris van der Meijden:
€300,--
http://img186.imageshack.us/img186/9104/foto37oh1.jpg (http://imageshack.us/)


2e prijs Harmen Bakker:
Sporttas RingSports + Windjack + RingSports t-shirt + cap
http://img86.imageshack.us/img86/1691/foto7ov7.jpg (http://imageshack.us/)

3e prijs Paul Post:
Jaarabonnement RingSports
http://img244.imageshack.us/img244/9281/foto17pf3.jpg (http://imageshack.us/)



Aan de winnaars het verzoek de adresgegevens even aan mij te pm'en en Payap aanvullend zijn bankrekeningnummer.

Tony
14-01-2008, 09:49
Als eerste proficiat voor de fotografen... mooi werk hebben ze afgeleverd.

Wat me wel opvalt is.... de algemene voorkeur van de stemmers gaat toch duidelijk uit naar de "dikke aktie" foto's... Ik vraag me daarom af wat een foto zoals bv die andré janssen en zijn coach gescored heeft... (of worden de overige foto's niet bekend gemaakt qua score)

Bagheera
14-01-2008, 09:52
Als eerste proficiat voor de fotografen... mooi werk hebben ze afgeleverd.

Wat me wel opvalt is.... de algemene voorkeur van de stemmers gaat toch duidelijk uit naar de "dikke aktie" foto's... Ik vraag me daarom af wat een foto zoals bv die andré janssen en zijn coach gescored heeft... (of worden de overige foto's niet bekend gemaakt qua score)

x2

blazin.arr0w::::
14-01-2008, 09:56
Gefeliciteerd voor de winnaars.

Mijn top 3 zag er heeeeeeeeeeeel anders uit ;)

Mickey
14-01-2008, 10:02
Proficiat! Het zijn ook echt super fotos!

The Bulldog
14-01-2008, 10:05
Super van harte voor de winnaars...

EN idd mijn top 3 veschilde ook compleet...
Actie gaat voor zie ik...

De wedstrijd op zich is in ieder geval geslaagd denk ik...

wrestler_nl
14-01-2008, 10:06
ik kan die foto's niet zien.......ik weet ook niet waarom...Maar toch van harte gefeliciteerd !!!

Christophe
14-01-2008, 10:08
Ik had ook een héél andere top 3 (inderdaad ook geen actiefoto's), al twijfel ik natuurlijk niet aan de eerlijkheid van de puntentelling! In ieder geval goed initiatief! :thup:

Proficiat aan de winnaars!

Richelieu
14-01-2008, 10:10
Ben inmiddels weer aardig aan het doortrekken..al vier dagen minimaal geslapen...doorzonde om te slapen in Vegas...:D, maar mijn vlucht naar Atlanta vertrekt zo, dus slaap wel in het vliegtuig.

Denk dat de wedstrijd zeker geslaagd is. De topic is één van de best bekeken ooit op Mixfight denk ik. Veel oude members (mede dankzijn de mail van Ronald uiteraard) hebben gestemd en de topic heeft gedurende twee weken continu bovenaan gestaan...ook redelijk uniek op Mixfight, vooral het laatste half jaar.

Voor volgende keer weten ook de fotografen dat de actiefoto's veel meer gewaardeerd word dan bijvoorbeeld een portretfoto.

payap
14-01-2008, 10:11
Thanx!

Top dat ik heb gewonnen en dat de mixfight leden deze foto zo waardeerden.

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken die op mijn foto hebben gestemd!

Karel
14-01-2008, 10:29
veel versnipperde stemmen volgens mij, had idd ook de portretfoto's gekozen :lol:

maar toch is het wel een hele goede actiefoto

gefeliciteerd met de mooie prijzen :thup:

Eelco
14-01-2008, 10:59
Thanx!

Top dat ik heb gewonnen en dat de mixfight leden deze foto zo waardeerden.

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken die op mijn foto hebben gestemd!

Gefeliciteerd!

chief108
14-01-2008, 11:03
grappig dat de actiefoto's gewonnen hebben idd

er waren verschrikkelijk veel mooie foto's iig en genoeg keuze

volgend jaar maar weer lijkt me!!! :thup:

mama
14-01-2008, 11:48
Gefeliciteerd met jullie prijzen
top!! Zijn ook mooie foto's

Helaas ben ik zelf niet in de prijzen gevallen. Maar de keuze van mijn foto's was ook heel anders dan de 3 foto's die gewonnen hebben.
Maar ik vind het jammer dat er gezegd wordt dat een aktiefoto meer gewaardeerd wordt dan een portret foto. Van zo'n foto kan ook een hoop aktie uitstralen ook al doet diegene op de foto misschien wat minder.
De foto kan er misschien wat slaapverwekkender uitzien maar kan fototechnisch wel heel goed zijn.
Maar goed dat is de keus van het publiek, die gaat toch meer voor de ko's.

Chimofu
14-01-2008, 12:32
Gefeliciteerd!!! mooie foto's!

paspoes
14-01-2008, 12:43
Gefeliciteerd!!! mooie foto's!

x2:thup:

wrestler_nl
14-01-2008, 13:24
ik kan die foto's niet zien.......ik weet ook niet waarom...Maar toch van harte gefeliciteerd !!!

ik krijg ze nu wel te zien...Echt mooie fotos....ze hebben zeker verdiend gewonnen...

DODI
14-01-2008, 13:29
Gefeliciteerd!

michaell
14-01-2008, 13:50
Gefeliciteerd, winnaars!

MMA Fan
14-01-2008, 14:07
van harte...zijn inderdaad mooie actie foto's

RisingSun
14-01-2008, 18:24
Chris gefeliciteerd met je 1e plek! De rest ook gefeliciteerd met hun prijs natuurlijk!

Ronald
14-01-2008, 18:25
Gefeliciteerd Chris, Harmen en Paul! Top en 3 terechte winnaars. En Niek had gelijk hé: de eerste plekken worden allemaal bezet door Mixfightfotografen ;).


Wat me wel opvalt is.... de algemene voorkeur van de stemmers gaat toch duidelijk uit naar de "dikke aktie" foto's... Ik vraag me daarom af wat een foto zoals bv die andré janssen en zijn coach gescored heeft... (of worden de overige foto's niet bekend gemaakt qua score)
Bij deze even de volledige einduitslag. De foto's en de nummers van de foto's zijn terug te vinden in deze topic (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=77765&highlight=press+photo).

Plaats Fotonummer

37
7
17
9
16
6
14
10
34
1
35
20
29
26
24
25
5
23
2
31
27
15
12
30
3 (gedeelde 25e plaats)
28 (gedeelde 25e plaats)
36 (gedeelde 25e plaats)
4
33
8 (gedeelde 30e plaats)
11 (gedeelde 30e plaats)
21 (gedeelde 30e plaats)
19
13 (gedeelde 34e plaats)
22 (gedeelde 34e plaats)
32 (gedeelde 34e plaats)
18De eerste niet-actiefoto staat dus op nr. 4 (en is van mezelf :D (de foto van Siyar en Nathan)). De tweede niet-actiefoto is idd van Andre Janssens en staat op nr. 7.
Ondanks dat de actiefoto's idd duidelijk populairder zijn ben ik zelf erg blij met de andere inzendingen. Zo'n foto van Andre Janssens, maar ook die foto van bijvoorbeeld Ginty Vrede, zijn gewoon fantastisch. Ondanks dat ze niet winnen krikken ze het algemene niveau van de wedstrijd enorm op.

En wat Harmen ook al zegt, ik vond de wedstrijd zonder meer geslaagd. Geweldig om te zien hoeveel er op gereageerd is en hoeveel die bekeken werd. Absoluut volgend jaar weer voor herhaling vatbaar. En als Triker en Marieke dan ook actiefoto's van mma of kickboksen gaan inzenden kan de rest vast z'n borst nat gaan maken als het gaat om de eerste plekken :cool2:

mama
14-01-2008, 18:31
Misschien Ronald. Maar ik heb bewust gekozen voor foto's die ik ook mooi vond.
En wie niet waagt die niet wint.
Misschien gaat het mf publiek ook andere takken van sport waarderen hier voor. En ik dacht ook.... de jeugd heeft de toekomt. ;)

Ronald
14-01-2008, 18:34
Maar ik heb bewust gekozen voor foto's die ik ook mooi vond.
Voor de duidelijkheid: ik vond ze ook mooi... erg mooi! ;)

Paul
14-01-2008, 22:17
Prachtig als je foto zo gewaardeerd wordt. Ik wil iedereen bij deze bedanken voor de stemmen en de uitslag.

Ik heb ook geen steekhoudende verklaring voor het feit dat juist de actiefoto’s zo aanslaan. Bij het maken van een fotoverslag probeer ik actiebeelden en portretten in de hoeken of een beeld van een mooie opkomst te combineren. Voor een totaalbeeld is dat fraai en juist de emotie bij een opkomst en in de hoek (en soms een andere sfeerplaat….rondemiss ofzo) vind ik een uitdaging en zeker zo mooi om te doen. Dat vechtsportliefhebbers met name oog hebben voor een rake stoot of trap vind ik ook weer niet raar. Daar komen ze toch voor! Dat was trouwens ook wel de kick die ik zelf had bij de knie van Faldir. De partij duurde 15 seconden en dat moment had ik mooi te pakken.

….enneh, volgend jaar zal ik zeker ook weer MMA-beelden insturen….over emotie gesproken.

Dank jullie wel!

Paul

wrestler_nl
14-01-2008, 22:38
Prachtig als je foto zo gewaardeerd wordt. Ik wil iedereen bij deze bedanken voor de stemmen en de uitslag.

Ik heb ook geen steekhoudende verklaring voor het feit dat juist de actiefoto’s zo aanslaan. Bij het maken van een fotoverslag probeer ik actiebeelden en portretten in de hoeken of een beeld van een mooie opkomst te combineren. Voor een totaalbeeld is dat fraai en juist de emotie bij een opkomst en in de hoek (en soms een andere sfeerplaat….rondemiss ofzo) vind ik een uitdaging en zeker zo mooi om te doen. Dat vechtsportliefhebbers met name oog hebben voor een rake stoot of trap vind ik ook weer niet raar. Daar komen ze toch voor! Dat was trouwens ook wel de kick die ik zelf had bij de knie van Faldir. De partij duurde 15 seconden en dat moment had ik mooi te pakken.

….enneh, volgend jaar zal ik zeker ook weer MMA-beelden insturen….over emotie gesproken.

Dank jullie wel!

Paul

VAN HARTE GEFELICITEERD:thup:

sabby
15-01-2008, 00:06
:thup: Ik vond het ook een hele leuke wedstrijd. Ik doe zeker weer mee volgende x.
:egyptian: Ik wil hierbij de winnaars feliciteren :hooray: Vond zelf ook wel de actiefoto's het vetst, maar waardeer het zeker dat ook 'grappige' of 'emotionele' foto's punten kregen.
;)

Marco
15-01-2008, 16:43
Gefeliciteerd, mooie foto.

FOCUS
15-01-2008, 16:45
het was ook erg lastig om uit zoveel mooie fotos er maar drie te kiezen.
klasse fotos allemaal:thup:

FOCUS
15-01-2008, 16:47
Aan de winnaars het verzoek de adresgegevens even aan mij te pm'en en Payap aanvullend zijn bankrekeningnummer.



ik zal Payap zn bankreknr wel doorgeven:whistling:

COHIBA
15-01-2008, 20:26
Wat mij ook opvalt is dat ,t niet aleen actie fotos zijn die gewonnen hebben, maar ook alle drie in een Thaiboks wedstrijd en met een echte muay thai actie.

.Gefeliciteerd!

Richelieu
18-01-2008, 15:03
x2, was zeker lastig!

Gefeliciteerd, heren! Terechte top 3 vind ik.
Harmen, je zit al aardig in de kleding of niet? ;)

hahaha..inderdaad. In de nieuwe Fight Scene staat een heel artikel over de demopartij van Lucien vs Elmont. De nieuwe FS ligt in ieder geval @ Beast of the East!!

Triker
19-01-2008, 21:09
Top initiatief deze actie. Ik hoop dat het in de nabije toekomst de kwaliteit van de nieuwe/aanwezige fotografen verhoogd. En Payap, van harte gefeliteerd kerel ;)