PDA

View Full Version : Triangle Choke Blackout!!!!!!



F@dur
14-01-2008, 23:01
Vandaag op training voor de eerste maal dus echt blackout gegaan omdat ik in een Triangle Choke zat en ik "dacht" er nog uit te kunnen ontsnappen maar helaas...... voordat ik wist was ik eig toch al wel weg!!!!!!Toen ik wakker werd deed het echt wel heel raar en natuurlijk een heleboel mensen rond mij.Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben????En wat is eig het beste als iemand flauwgevallen is om hem/haar terug bij bewustzijn te brengen???Voor zover ik weet gewoon beide benen in de lucht doen en wachten tot de persoon tot bewustzijn komt natuurlijk....

Jochem
15-01-2008, 10:20
nog nooit meegemaakt bij mezelf. Ik klop gewoon, tis training ;) Gewoon ff met de benen schudden is meestal genoeg.

Tony
15-01-2008, 11:48
Rear naked poke na een rear naked choke zorgt er ook wel voor dat je trainingsmaatje wakker wordt.

Jochem
15-01-2008, 11:55
hehehe

Iwan
15-01-2008, 15:15
Vandaag op training voor de eerste maal dus echt blackout gegaan omdat ik in een Triangle Choke zat en ik "dacht" er nog uit te kunnen ontsnappen maar helaas...... voordat ik wist was ik eig toch al wel weg!!!!!!Toen ik wakker werd deed het echt wel heel raar en natuurlijk een heleboel mensen rond mij.Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben????En wat is eig het beste als iemand flauwgevallen is om hem/haar terug bij bewustzijn te brengen???Voor zover ik weet gewoon beide benen in de lucht doen en wachten tot de persoon tot bewustzijn komt natuurlijk....

Heb je toen je bijkwam wel opgelet of je broek niet van je reet was en er een tientje tussen je tenen zat?

Anders voor de zekerheid ook maar even op een SOA'tje testen...
:crying:

Tony
15-01-2008, 16:51
Lol.. doet me denken aan dat verhaal in engeland.

situatieschets:

Groep jongeren gaat zuipen... Maar dan ook echt flink zuipen. Halverwege de nacht is een van de jongeren op... to wasted. Paar vrienden van hem dragen hem naar huis en leggen hem in zijn voortuin. Zijn broek wordt op zijn enkels getrokken. En een met melk en water gevulde condoom wordt in zijn aarsje gestopt middels een potloot of stift. toen hebben ze hem in de tuin laten liggen tot ie sochtends door zijn eigen vader gevonden wordt... :lol:

Het kan niet erger denk je? Dus wel.

die zelfde dag.. of de dag erna is de jongen helemaal over de zeik en is bang voor wat er nu precies gebeurt is.. Hij kan zich immers helemaal niks meer herinneren van de dag ervoor. Hij vervolgt zijn tocht naar zijn stamkroeg waar zijn vrienden meestal hangen. Zodra ie zijn gezicht liet zien riep een van zijn vrienden direct zo van: "Wtf, eindelijk.. daar ben je.. Kerel, wat was er gisteren aan de hand, ben je nu nog echt met die rare vent meegelopen naar huis :lol: Je wilt niet weten hoe die jongen zich gevoeld moet hebben.

WAT een aktie.. :)

PRICELESS

FOCUS
15-01-2008, 16:57
jaja, iemand in engeland he Tony?
wel ff pas geleden je naam verandert enzo:brow:..

Tony
15-01-2008, 17:11
ghehee.... Wrong thinking dude ;)

Spike_tm
15-01-2008, 17:28
Ik ben ook wel eens out gegaan. Dat was omdat ik nogal onhandig op m'n nek terecht kwam, ik rolde van zo'n dikke gym mat af en m'n nek bleef hangen. Best vreemd om dan al die mensen om je heen te zien staan als je weer bijkomt. Ik was toen nog een stuk jonger en d'r zaten toevallig een paar ouders te kijken. Zegt er een: "Bel een ambulance" Dus ik sta op, zeg nee joh en heb vrolijk verder getraind.
Maar het is wel een apparte ervaring.

Tony
15-01-2008, 17:39
ben een jaar of 9 geleden eens naar pinkpop geweest, paar dagen lang. Eerste dag ging het al mis... Ik kiepte om (van de warmte ofzo ahum ;) ) en lag daarna plat op mijn rug op de grond. FF later kwam ik bij en zag ik iederen bezort over me heen staan.

foute combi van weinig/slecht eten. Te veel wiet en voldoende bier.

anonymous001
15-01-2008, 18:07
Ja, ik heb zo'n zelfde ervaring. Ik stond in de ring, en opeens lag er een scheenbeen in mijn nek. Werd wakker met mensen om me heen staand en een scheidsrechter die mijn mond aan het vingeren is. Best een aparte ervaring om uren lang geen idee te hebben hoe je dag is verlopen...

BBC
15-01-2008, 19:03
Heb het al een paar keer meegemaakt. Ik zie altijd een soort van groot zwembad voor me, met heel azuurblauw water (in de allerlaatste seconde voor het licht uitgaat). Als ik er in val ben ik helemaal weg, maar soms kan ik nog net aftikken en vervaagt dat beeld. Echt een hele rare sensatie.

FOCUS
15-01-2008, 19:05
ja man ik ook,

stond in parkzicht, net ff nakkie op, stond met 5 salmies in mn mik, spacen op nummertje van Joey Beltram.
ik denk ff mn GHB dumpen in mn biertje, dan ploffie erbij stjill weet je wel..
work opeens wakker in dijkzigt, allemaal slangetjes in mn lijf, dokters om mn bed. ik denk WTF?

Oh shit, verkeerde forum:eek:

Tony
15-01-2008, 19:37
ja man ik ook,

stond in parkzicht, net ff nakkie op, stond met 5 salmies in mn mik, spacen op nummertje van Joey Beltram.
ik denk ff mn GHB dumpen in mn biertje, dan ploffie erbij stjill weet je wel..
work opeens wakker in dijkzigt, allemaal slangetjes in mn lijf, dokters om mn bed. ik denk WTF?

Oh shit, verkeerde forum:eek:

http://mahopa.de/bilder/lustige-forenbilder/wrong-forum.jpg

F@dur
16-01-2008, 00:27
Heb je toen je bijkwam wel opgelet of je broek niet van je reet was en er een tientje tussen je tenen zat?

Anders voor de zekerheid ook maar even op een SOA'tje testen...
:crying:
Jij bent precies ook wel de grappigste thuis of niet????!!!!!!

F@dur
16-01-2008, 00:29
Lol.. doet me denken aan dat verhaal in engeland.

situatieschets:

Groep jongeren gaat zuipen... Maar dan ook echt flink zuipen. Halverwege de nacht is een van de jongeren op... to wasted. Paar vrienden van hem dragen hem naar huis en leggen hem in zijn voortuin. Zijn broek wordt op zijn enkels getrokken. En een met melk en water gevulde condoom wordt in zijn aarsje gestopt middels een potloot of stift. toen hebben ze hem in de tuin laten liggen tot ie sochtends door zijn eigen vader gevonden wordt... :lol:

Het kan niet erger denk je? Dus wel.

die zelfde dag.. of de dag erna is de jongen helemaal over de zeik en is bang voor wat er nu precies gebeurt is.. Hij kan zich immers helemaal niks meer herinneren van de dag ervoor. Hij vervolgt zijn tocht naar zijn stamkroeg waar zijn vrienden meestal hangen. Zodra ie zijn gezicht liet zien riep een van zijn vrienden direct zo van: "Wtf, eindelijk.. daar ben je.. Kerel, wat was er gisteren aan de hand, ben je nu nog echt met die rare vent meegelopen naar huis :lol: Je wilt niet weten hoe die jongen zich gevoeld moet hebben.

WAT een aktie.. :)

PRICELESS
Ja ok,iemand in Engeland???!!!!Ik kan wel begrijpen dat je moeilijk je eigen naam kunt opnoemen...... . :)

F@dur
16-01-2008, 00:31
het is wel een apparte ervaring.
x2

Tony
16-01-2008, 00:52
Ja ok,iemand in Engeland???!!!!Ik kan wel begrijpen dat je moeilijk je eigen naam kunt opnoemen...... . :)

maak je maar geen zorgen.. ben nooit een echte zuiper geweest.. meer gewoon een drinker en een blower...

Maar inmiddels ben ik verstandig en zuip ik alleen nog maar :)

barclay
16-01-2008, 09:51
LOL:lol:


Heb je toen je bijkwam wel opgelet of je broek niet van je reet was en er een tientje tussen je tenen zat?

Anders voor de zekerheid ook maar even op een SOA'tje testen...
:crying:

Iwan
16-01-2008, 10:12
Jij bent precies ook wel de grappigste thuis of niet????!!!!!!

:whistling:

barclay
16-01-2008, 10:26
:lol:Het lijkt me verstandig om te leren omgaan met dit gevoel. Mijn advies::cowboy:

Ga naar de plaatselijke sexshop. Koop daar een aantal poppers ( soort van shooter flesje met een vloeistof er in, ga lekker naar huis, beetje ontspannen en nodig je vriend / vriendin uit. drink wat en praat wat. ( zoals in de kleedkamer ) kleed je uit en kruip achterop je vriend / vriendin begin te rammelen al een konijntje :biggrinparty:( simuleer het gevecht ) en net voor dat je gaat komen gooi je de inhoud van de poppers over de rug van je trainingsmaatje. ok, dan begin je te komen en ram je zo je smoel op die rug met poppervloeistof. Vet snuiven nu en dan gaat vanzelf het licht uit.:mfblowup:
zie je de overeenkomsten ( het snelle penetreren = sparren, op de rug zitten = klemmen, enz, enz.

probeer dit gewoon iedere week een aantal keer te herhalen, dan ben je het zo gewend.
oja, het kan zijn dat je anus open gaat staan van die poppers maar daar merk je dan toch niks meer van.

Misschien niet helemaal duidelijk zoek anders ff op het net naar deze methode.

Zelf heb ik dit nooit geprobeerd. ik heb het eens op wikipedia gelezen.
iig veel succes. :sombrero:

Vandaag op training voor de eerste maal dus echt blackout gegaan omdat ik in een Triangle Choke zat en ik "dacht" er nog uit te kunnen ontsnappen maar helaas...... voordat ik wist was ik eig toch al wel weg!!!!!!Toen ik wakker werd deed het echt wel heel raar en natuurlijk een heleboel mensen rond mij.Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben????En wat is eig het beste als iemand flauwgevallen is om hem/haar terug bij bewustzijn te brengen???Voor zover ik weet gewoon beide benen in de lucht doen en wachten tot de persoon tot bewustzijn komt natuurlijk....

Briant
16-01-2008, 13:16
OK....

F@dur
16-01-2008, 13:20
:lol:Het lijkt me verstandig om te leren omgaan met dit gevoel. Mijn advies::cowboy:

Ga naar de plaatselijke sexshop. Koop daar een aantal poppers ( soort van shooter flesje met een vloeistof er in, ga lekker naar huis, beetje ontspannen en nodig je vriend / vriendin uit. drink wat en praat wat. ( zoals in de kleedkamer ) kleed je uit en kruip achterop je vriend / vriendin begin te rammelen al een konijntje :biggrinparty:( simuleer het gevecht ) en net voor dat je gaat komen gooi je de inhoud van de poppers over de rug van je trainingsmaatje. ok, dan begin je te komen en ram je zo je smoel op die rug met poppervloeistof. Vet snuiven nu en dan gaat vanzelf het licht uit.:mfblowup:
zie je de overeenkomsten ( het snelle penetreren = sparren, op de rug zitten = klemmen, enz, enz.

probeer dit gewoon iedere week een aantal keer te herhalen, dan ben je het zo gewend.
oja, het kan zijn dat je anus open gaat staan van die poppers maar daar merk je dan toch niks meer van.

Misschien niet helemaal duidelijk zoek anders ff op het net naar deze methode.

Zelf heb ik dit nooit geprobeerd. ik heb het eens op wikipedia gelezen.
iig veel succes. :sombrero:
Je hebt legendes in de ring,maar je hebt ook legendes achter de schermen,juist gelijk jou:internetwarriors en mensen die alles maar in het belachelijke trekken en als je ze in t echt tegenkomt durven ze nog niet eens te piepen!!!!!!STOMME FUCKING SUKKEL FLIKKER!!!!!!

Tony
16-01-2008, 13:50
Ik voel hier negatieve reps opkomen...

Ach F@dor... je weet hoe het hier gaat op het forum... 50% van de berichten zijn nutteloos, 25% is neutraal en die overige 25% bevatten wel degelijk goeie tips. Lees gewoon tussen de regels door. Neem mee wat je gebruiken kan en negeer de rest gewoon. Met schelden op het internet schiet je toch niks op... De gemiddelde mens is niet gevoelig voor ASCII code.

[edit]
Ok... je hebt een beetje gelijk.. die percentages die ik zojuist opnoemde kloppen niet helemaal bij dit topic.. In dit topic is slechts 5% nuttig.. de rest is bullshit.

De volgende keer als je in een choke komt.. niet afwachten, maar gewoon afkloppen. het blijft training. ALs je tijdens een wedstrijd door wil gaan tot je out gaat.. dat is wat anders.. maar training is training.

anonymous001
16-01-2008, 14:02
Om ook effe een duit in het serieuze zakje te doen...

Ik denk op zich dat het wel goed is om de grenzen op te zoeken. Soms zet iemand iets aan wat erg ongemakkelijk voelt of waar nog een heel klein beetje speling is. Dan is het denk ik goed om te proberen of je er alsnog uit kan komen, daar leer je heel veel van. Soms ga je dan net iets over de grens. Maar echt ongezond is het niet denk ik, en volgende keer weet je wanneer je moet tikken.

Overigens ben ik zelf zo'n laffe hond die altijd op tijd geklopt heeft.;)

Iwan
16-01-2008, 14:09
Ik heb zojuist m'n allereerste negatieve reps OOIT gehad hahaha.
Van meneer F@dur, bedankt maat!

Tony
16-01-2008, 14:24
Had je ook maar niet zo'n dom antwoord moeten geven :lol:


just kidding.. hier heb je weer wat positieve reps van mij... trekken we het gewoon gelijk ;)

F@dur
16-01-2008, 14:24
Ik voel hier negatieve reps opkomen...

Neem mee wat je gebruiken kan en negeer de rest gewoon. Met schelden op het internet schiet je toch niks op... In dit topic is slechts 5% nuttig.. de rest is bullshit.
Aaaaach,je hebt mss wel gelijk man.Onnozelaars zijn er altijd wel bij.Gewoon hun en hun berichten negeren is echt wel het beste denk.....

Iwan
16-01-2008, 14:32
Weet je wat het is F@dur? Op het forum komen nu eenmaal allerlei soorten mensen. Serieuze mensen, gekke mensen, verlegen mensen etc. en dat maakt het nou juist zo leuk.
Laat je niet kennen en lees gewoon wat je interesseert.
Je moet het niet te serieus gaan nemen hoor, het blijft een internetmedium waar iedere imbeciel op kan reageren.

barclay
16-01-2008, 14:48
Heej sorry maat. Ik wilde grappig zijn, maar faalde daarin....

:oops::sorry:


quote=F@dur;493134]Je hebt legendes in de ring,maar je hebt ook legendes achter de schermen,juist gelijk jou:internetwarriors en mensen die alles maar in het belachelijke trekken en als je ze in t echt tegenkomt durven ze nog niet eens te piepen!!!!!!STOMME FUCKING SUKKEL FLIKKER!!!!!![/quote]

Tony
16-01-2008, 14:59
Je moet het niet te serieus gaan nemen hoor, het blijft een internetmedium waar iedere imbeciel op kan reageren.

Klopt...

pendekar ray anyone ;)

FOCUS
16-01-2008, 16:20
Weet je wat het is F@dur? Op het forum komen nu eenmaal allerlei soorten mensen. Serieuze mensen, gekke mensen, verlegen mensen etc. en dat maakt het nou juist zo leuk.
Laat je niet kennen en lees gewoon wat je interesseert.
Je moet het niet te serieus gaan nemen hoor, het blijft een internetmedium waar iedere imbeciel op kan reageren.

x2

sorry als je topic om zeep is geholpen

weet je, tis niet allemaal persoonlijk bedoeld. Omdat we op een forum zitten hoor je niet de ironie, of zie je niet de glimlach die met een opmerking gepaard gaat. En als er net iemand in een lollige bui achter zn pc-tje kruipt, dan krijg je al snel een inkoppertje of twee...

ff serieus dan: een korte tijd zonder zuurstof is niet direct schadelijk.
Door je nek-en halsspieren te trainen kan je meer weerstand bieden aan een verwurging. Ook kan je wellicht trainen op het langer volhouden zonder zuurstof (denk aan onder water zwemmen, dit is ook te verbeteren).
Dhr Bluming vertelde ooit dat hij dat in zijn topjaren vaak trainde;
elkaar verwurgen tot je bijna gaat, en dan los..aantal keer herhalen.
Je raadt nooit wat er gebeurde bij zijn slachtoffer/vrijwilliger;).

bij lang zuurstoftekort kan je wel degelijk hersenschade oplopen, maar ben je in een trainingszaal met andere oplettende mensen, dan is die kans vrij klein.
Let wel op dat je niet je strottenhoofd beschadigd en dat de luchtwegen vrij zijn.
Benen omhoog is idd juiste oplossing, mits het slachtoffer nog ademt natuurlijk.

Er zijn -dacht ik- grofweg twee voor de hand liggende manieren waarop je door een verwurging zonder zuurstof komt te zitten:
1 Aan de zijkanten van de luchtpijp zitten bloedvaten die de hersenen van zuurstof voorzien. Knijp je deze dicht dan krijgen je hersenen langzaam aan een tekort aan zuurstof. Soms bijna onmerkbaar gaat dan het lichtje uit.
2 Aan de voorzijde zit je luchtpijp. Knijp je deze dicht zit je direct met een probleem, je kan niet meer ademhalen, vaak treedt er een hoestreflex op.

ps. Er zit trouwens ook in de halsslagaders (lokatie;zijkant luchtpijp) een aantal sensoren dat de concentratie van zuurstof, waterstof en koolstof meet. Deze sensoren geven deze info aan de hersenen door, die dan 'opdracht geven' tot ademhalen..op deze wijze krijg je een 'ademhalingsreflex'. Je denkt niet na over ademhalen, dat gaat meestal vanzelf. Krijg je echter een tik op deze plek, dan kappen de sensoren ermee en valt de ademhalingsreflex weg. Gevolg je moet opeens bewust ademhalen (gaat normaal vanzelf), op het moment dat je dat merkt ben je te laat...het leidt ook af tijdens het vechten -concentratie is opeens bij ademhalen- ....

tot slot: een andere manier om out te gaan is om een fles Smir;)noff soldaat te maken:thup:. Benen omhoog helpt dan niet meer.

F@dur
16-01-2008, 17:57
Heej sorry maat. Ik wilde grappig zijn, maar faalde daarin....:oops::sorry:
Excuses aanvaard man......