PDA

View Full Version : Kotsen na training?



Chico
20-01-2008, 14:07
Ik ben benieuwd hoe de mensen hier tegenover staan...

ik ben donderdag flink aan de bak geweest met de barbell in het krachthonk en halverwege me programma was ik aan het kotsen in de wc... programma afgemaakt en weer kotsen op de wc..

nou krijg ik op me kop van een vriendin van me dat ik ongezond bezig ben maar ik heb eigenlijk zoiets van.. "lekker getrained.."

Jochem
20-01-2008, 14:15
Als het een keer voorkomt, boeien. Als het vaak voorkomt zou ik eens gaan nadenken wat je kan veranderen, kotsen is sowieso slecht voor je slokdarm/tanden.

HUNTER
20-01-2008, 14:25
kotsen is alleen cool als anderen het doen maar dan weer niet te dicht bij....

Nee, een keertje kan denk ik geen kwaad, maar als je iedere keer over je huig moet dan doe je het toch niet helemaal goed

chief108
20-01-2008, 14:35
:stupid:

niets aan de hand
maar het moet geen gewoonte worden natuurlijk

The Bulldog
20-01-2008, 15:08
Ook regelmatig gehad met krachttrainen...

Ben er niet dood aan gegaan...

bij herhaling wel even kijken wat de negatieve invloeden zijn...

ademhaling, zuurstof in de ruimte, enz...

Tony
20-01-2008, 15:13
Chico, wat als je de volgende keer met trainen 5 pils minder pakt.. gaat het dan beter?

Chico
20-01-2008, 15:18
thx voor de reacties :D

het is niet zozeer dat ik er moeite mee heb of erg vind.. ik vind eigenlijk als je eindigd met kotsen dat je goed getrained hebt.. if you ain't puking you ain't training ;)

maar was benieuwd hoe andere mensen hier tegen aan kijken :D

Biiyen
20-01-2008, 15:26
Ik heb dat wel eens gehad tijdens de warming up, maar dat was dan vooral door gebrek aan conditie.

FOCUS
20-01-2008, 15:46
Bij de aanloop naar een wedstrijd van atletiek (200-400meter), staan er een aantal trainingen op het programma die gegarandeerd leiden tot kotsen.
Ik heb 'sterke mannen' (sjouwen met stenen, vrachtwagentrekken) extreem diep zien gaan, die hadden een emmertje naast de halters staan. Kotsen en doorgaan.
bij extreem intensieve trainingen geef je het lichaam zo'n opdonder dat je hele systeem ontregeld raakt. Om een barriere te doorbreken moet je soms extreme dingen doen. Kan op zich geen kwaad, mits je gezond bent, een solide basisconditie hebt en al wat trainingsuurtjes achter de rug hebt. Zo niet, dan is zo'n training niet echt zinvol en zelfs nadelig te noemen (je gaat te diep, pleegt roofbouw, de supercompensatie blijft achterwege).
Houdt in de gaten of je goed herstelt. Een van de dingen waar je op kunt letten is of je meer prikkelbaar bent, slecht slapen, geen eetlust, kortom de 'overtrainings' tekens.
Je hebt in ieder geval goed gebikkeld!

Tony
20-01-2008, 16:18
Ik heb dat wel eens gehad tijdens de warming up, maar dat was dan vooral door gebrek aan conditie.

Na mijn eerste of tweede les bjj ben ik ook ff tussendoor naar de wc moeten gaan om wat te lossen... Idd ook vanwege gebrek aan conditie... en slechte ademhaling wellicht.
Dit was dan niet na de warming maar tijdens het rollen/sparren.

Elke keer als ik trainde kwam ik wel op een punt dat ik op het randje van kotsen stond.. Maargoed.. mijn conditioning is dan ook waardeloos atm...

(jaja working on it :) )

Chico
20-01-2008, 16:23
Houdt in de gaten of je goed herstelt. Een van de dingen waar je op kunt letten is of je meer prikkelbaar bent, slecht slapen, geen eetlust, kortom de 'overtrainings' tekens.
Je hebt in ieder geval goed gebikkeld!
ik vrijdag ook weer getrained... was op het randje maar me lichaam was te moe...

maar ik heb heerlijk geslapen, was goed geluimd en had honger :D.. dus denk dat het wel goed zit dan :lol:

Spike_tm
20-01-2008, 17:10
Zolang het niet structureel is lijkt het me niet zo'n probleem. Kwestie van grenzen verleggen.

chief108
20-01-2008, 17:12
vind er opzich ook niets mis mee hoor...
doorgaan tot het einde, ff kotsen en weer doorgaan

net als met drank dus...

Evilman
20-01-2008, 20:50
nou krijg ik op me kop van een vriendin van me dat ik ongezond bezig ben maar ik heb eigenlijk zoiets van.. "lekker getrained.."

wuhahaha!
grappig.. zeer herkenbaar.

ik heb t ook wel s gehad in t verleden
als ik sogtends ontbeten had en een
uurtje later ging hardlopen... toen ff
sprintjes trekken en jahoor.. droge mond..
roerei in berm haha.

daarom eet k sochtends voor trainen
niet meer.. werkt niet voor mij.
eiwitten, dextrose en water en erna
lekr bikken.

kotsen gebeurt meestal als je ook ineens
te snel/te hard wil doen heb ik t idee.

Jeru
20-01-2008, 22:22
Heb het nog niet gehad, maar er wel vaak tegen aan gezeten. Nu meer dan 8 maanden echt compleet niets gedaan buiten vreten en zuipen (echt...) dus ben er wel bang voor als ik binnenkort weer een lesje ga proberen mee te pikken :blush:

HUNTER
20-01-2008, 23:28
vind er opzich ook niets mis mee hoor...
doorgaan tot het einde, ff kotsen en weer doorgaan

net als met drank dus...

idd!! lowlands weer dit jaar Chief??

Maar ik heb in de aanloop naar mijn mma partijen ook meerdere malen naar de wc moeten rennen.... even er doorheen maar daarna weer door. En dan is je maag leeg en moet je weer kotsen. En dat is het rotste gevoel ooit... kotsen als je een lege maag hebt

chief108
21-01-2008, 07:16
lowlands weer dit jaar Chief??

vreet een koe gras?

jan sensei kyokushin
21-01-2008, 11:22
Osu forum broeders en zusters het gebeurd vaak met nieuwe leden die alles op alles zetten om goed figuur te slaan mee tedoen met de training maar dan hun zelf te pakken hebben te wijnig conditie eeten net voor de training enz , kotsen is niet erg als het maar buiten de dojo is en op het toilet .:D

Ps ja en die gasten die opstap zijn geweest haal je er zo tussen uit die kotsen altijd maar ze hebbrn hun zelf er mee hun lichaam is van streek ;)

over al waar TE voor staat is teveel van het goeie (niet bij tevreden )

sportgroeten

FOCUS
21-01-2008, 11:40
over al waar MTE voor staat is teveel van het goeie
sportgroeten
:whistling:

chief108
21-01-2008, 12:21
hehehe :brow:

barclay
21-01-2008, 13:26
Kijk niet te vaak in de spiegel dan onder het trainen helpt misschien ook.

ik zelf moet ook wel eens kotsen maar das meer van de geur van de kleedkamer na het trainen.


:whistling:

uwheerser
21-01-2008, 13:52
Ik ken dit verhaal ook maar al te goed uit de tijd dat ik nog extreem in het krachtsportwereldje meeging.

Vooral bij het trainen van grotere spiergroepen (benen), of het combineren van middelgrote spiergroepen (rug, borst en schouders) in supersets kan het wel eens gebeuren dat je maag net wat te weinig bloedtoevoer krijgt om de voeding die nog in je maag aanwezig is, te verwerken. Je bloedtoevoer naar de spieren is dan ook erg groot door de training.
Een totaalworkout, zoals het sparren in het BJJ kan ook gezien worden als een zeer grote inspanning, waar bijna alle spieren in je lichaam betrokken zijn en dus bloed nodig hebben.

Also Logisch...

Niet te hard van wakker liggen. Alleen zien dat je voldoende voedingsstoffen in je bloedbaan hebt voor de training en niet meer te veel voeding in je maag, voor je begint te trainen. Dan zal het puken niet meer zo extreem zijn, alhoewel het gevoel zal blijven als je training zo zwaar blijft. En achteraf dadelijk opnieuw loaden met carbs en prots.

Keep on training...

Dennuz
21-01-2008, 14:04
Heb het ook wel eens als ik heel diep ga met een circuit training ofzo.. ff boven de plee hangen en verdergaan

kickboxer1987
22-01-2008, 10:47
;)

over al waar TE voor staat is teveel van het goeie (niet bij tevreden )

sportgroeten

en TEquila.....

ontopic,
ik heb ook een keer staan nekken, als het gelijk conditioneel heel zwaar wordt.... ik herken me erg in ewheerser, zeker bij grote spiergroepen voelt het net alsof ik te weinig bloed in me lichaam heb... ga ik dan door dan wordt het nekken...

zolang het maar niet structureel gebeurd is er niets aan de hand!