PDA

View Full Version : wat benchen jullie ?



Bud S
22-01-2008, 14:27
ik weet het onbeschofte vraag...zoiets als vragen hoe vaak je je af kunt trekken op een dag
maar gewoon uit nieuwsgierigheid...(dat benchen bedoel ik ;))

thrillseekah
22-01-2008, 20:34
ik weet het onbeschofte vraag...zoiets als vragen hoe vaak je je af kunt trekken op een dag
maar gewoon uit nieuwsgierigheid...(dat benchen bedoel ik ;))

ik trek gemiddeld 2 keer

Tony
22-01-2008, 20:51
Ligt eraan... zit meestal op een gemiddelde van 5x per week ofzo... ligt ook een beetje aan mijn vriendin.. hoeveel zin zij die week heeft.

Jochem
22-01-2008, 20:51
Ik deed een jaar of 5/6 geleden 90/95 kilo 3x10 keer. Maarre, sinds ik beginnen ben met vechtsporten heb ik het eigenlijk nooit meer gedaan.

en aftrekken vind ik vies.

Tony
22-01-2008, 21:00
benchen.. ik heb ooit eens gezeten om een kilootje of 85.. maar dat was met een setje en niet de max..

At the moment boeit me het gewicht niet meer zo.. Heb te lang stil gezeten qua fitness. Denk dat ik nu max nog maar rond de 70/75 zit ofzo.

chief108
22-01-2008, 21:35
nou Willempie...

zeg maar dat je een nieuw persoonlijk record hebt hoor :p

Bud S
22-01-2008, 22:06
nou ok dan chief omdat je zo aandringt ;)

gister voor het eerst sinds de geboorte van sara weer een beetje progressie in het krachtwerk.
8x110kg (met veel moeite)
m'n record ( zomer 2006, toen ik met die opgeblazen creatinekop op lowlands rondliep) is 8x120kg en m'n 1 R.M. was toen 142,5kg
deze zomer ga ik voor de 1 R.M. 150kg (probeer het zonder creatine), laat het opnemen op video, doe het dan nooit meer en ga de rest van m'n leven dat filmpje op youtube blijven plaatsen en m'n kinderen en kleinkinderen daarmee lastig vallen.

Bud S
22-01-2008, 22:10
en aftrekken vind ik vies.

hahaha....nee, dan neuken dat is pas vies !

paspoes
22-01-2008, 22:13
toen ik nog prof bench presser was, was mijn top 275kg en dit 2 keer op en neer.:power:

chief108
22-01-2008, 22:18
:eek:

niet...

Bud S
22-01-2008, 22:20
toen ik nog prof bench presser was, was mijn top 275kg en dit 2 keer op en neer.:power:

goed man !
bijna je eigen lichaamsgewicht

:rolleyes:

Bud S
22-01-2008, 22:23
toen ik nog prof bench presser was, was mijn top 275kg en dit 2 keer op en neer.:power:

maar serieus ?

repect

paspoes
22-01-2008, 22:31
goed man !
bijna je eigen lichaamsgewicht

:rolleyes:

:lol::lol::finger::osu:

De dikke nudist
22-01-2008, 22:49
goed man !
bijna je eigen lichaamsgewicht

:rolleyes:
Droogjes...

chief108
23-01-2008, 07:20
:w00t:

Fr3ddy
23-01-2008, 09:05
goed man !
bijna je eigen lichaamsgewicht

:rolleyes:

Haha, ik je geen REPS meer geven :D

Maar damn Paspoes.. dat is f*cking veel!! :crazy:



Jaren terug 85kg. heb eigenlijk sinds die tijd niet meer gekeken of ik 'sterker' ben geworden. Ik denk dat ik op dit moment een stuk minder doe aangezien de nadruk ligt op het kickboksen bij mij.

Tony
23-01-2008, 09:18
Wat weeg je zelf paspoes?

Bij ons op de sportschool heeft iemand het nederlandse record in zijn gewichtsklasse. 180kg (hij weegt zelf 75 of 77,5 ofzo ongeveer)

Toch wel een absurt nette prestatie.

Hier een paar leuke motivators:

YouTube - Bench Press accident (http://nl.youtube.com/watch?v=cSJCDcAKShA)

YouTube - Funny Bench Press Accident (http://nl.youtube.com/watch?v=2DI3ddOJrA4)

YouTube - Nasty benchpress accident - nice spotting (http://nl.youtube.com/watch?v=zKZNldmhBJk)

YouTube - Unlucky 180 kg Bench Press (http://nl.youtube.com/watch?v=l9DPmPxIZhc)

paspoes
23-01-2008, 09:22
weet ik veel wel iets boven de 100kg;)

paspoes
23-01-2008, 09:23
Haha, ik je geen REPS meer geven :D

Maar damn Paspoes.. dat is f*cking veel!! :crazy:



Jaren terug 85kg. heb eigenlijk sinds die tijd niet meer gekeken of ik 'sterker' ben geworden. Ik denk dat ik op dit moment een stuk minder doe aangezien de nadruk ligt op het kickboksen bij mij.

toen was ik wel erg droog en breder,;)

Ulis-E
23-01-2008, 10:18
zit ietsjes boven m'n eigen lichaamsgewicht denk iets van 75 kg?

vind 't eigenlijk een vrij nutteloze oefening

Bud S
23-01-2008, 10:20
zat bij mij op de sportschool in groningen een noorse powerlifter, uitwisselingsstudent. die jongen was 1.63 meter lang en woog rond de 76 kg. hij had met drukpak een top van 190kg. setjes van 6-8 reps deed ie met 150kg. warmdrukken met 100kg ;)

paspoes
23-01-2008, 10:21
zit ietsjes boven m'n eigen lichaamsgewicht denk iets van 75 kg?

vind 't eigenlijk een vrij nutteloze oefening

nutteloos is het zeker niet, het is wat je leuk vind ;)

Bud S
23-01-2008, 10:23
vind 't eigenlijk een vrij nutteloze oefening

vergis je daar niet in

is 1 van de belangrijkste oefeningen voor algemene basiskracht
eigenlijk nuttig voor alle takken van sport waarin explosieve kracht een rol speelt. mits je het benchen dan ook explosief doet natuurlijk.

FOCUS
23-01-2008, 11:28
kracht komt in eerste instantie vanuit je hele lichaam
zonder sterke benen en een sterke middensectie is een zware bankdruk idd vrij nutteloos.
DUS CHARLES BRONSON< WAT IS JE SQUAT/DEADLIFT:pimp:

-patser, reps voor jou:lol:

paspoes
23-01-2008, 11:33
wat heeft benen mee te maken met Bank drukken, ik zag iemand op tv die geen benen heeft maar kan wel 100kg bank drukken.

FOCUS
23-01-2008, 11:55
ja en wat kan hij ermee, behalve dattie 100kg kan bankdrukken??
juist ja, HELEMAAL NIETS

ketting is zo sterk als de zwakste schakel, bij vrijwel alle activiteiten moet je je schrap zetten vanaf de grond; dat doe je dus met je benen, je romp... als die niet sterk zijn kan je een bank hebben van 300kg; je zal nooit die volle kracht kunnen benutten bij andere activiteiten.

paspoes
23-01-2008, 12:10
gedeeltelijk klopt wel, als ik bankdruk gaat mijn benen omhoog dus maak ik geen gebruik van mijn benen. ik haal mijn kracht uit mijn boven lichaam als je over squad hebt dan haal je ook veel kracht uit je benen ;)

barclay
23-01-2008, 13:28
Ik Bench 58 kilo 45 minuten lang.

Nopain85
23-01-2008, 13:28
Toen ik 17-18 jaar oud was een bodybuild wedstrijd gedraaid ( btw geen aanrader :P ) , in die tijd drukte ik 130 kg 8 x en 155 kg 1 a 2 x .

Nu 100 kg 8 x en zwaarder ga ik niet , ik weeg 72 kilo.

paspoes
23-01-2008, 13:39
Ik Bench 58 kilo 45 minuten lang.

45 minuten maar :lol: je houd ook niet langer vol;)

:morepics::whistling::osu:

Bud S
23-01-2008, 13:58
DUS CHARLES BRONSON< WAT IS JE SQUAT/DEADLIFT:pimp:



ik had gehoopt dat die vraag achterwege bleef :blush:.
maar goed met de billen bloot dan maar

deadlift 180kg 1 r.m. (heeeeeeeeeeel lang geleden) nu lukt 150 kg nog maar net
en squat maar iets van 110-115 kg schat ik... (nooit op 1 r.m. getest)

iig is de verhouding een behoorlijk zoek. de bench zou de minste van de 3 moeten zijn. maar m'n bench is beter dan m'n squat.
slechte zaak, nu ik er bij stil sta.
ik ga maar weer es squatten dan....en bedankt

Tony
23-01-2008, 14:09
ass to the grass ;)

chief108
23-01-2008, 14:42
ik ga maar weer es squatten dan....en bedankt
och...
bij de fysio moet ik squatten met 10 kg....

dan voel je je pas belabberd :(

Chico
23-01-2008, 15:08
ik heb laatst weer gebankdrukt.. deed 3x10 70 kilo met gemak... maar heb geen max gedaan.... laatste keer is alweer 6 jaar terug ofzo geloof ik... toen zat ik op de 100..

deadlift, squat, clean & jerk en snatch doe ik de sets allemaal op hetzelfde gewicht omdat ik te lui ben om te wisselen.. allemaal op 50 kilo... laatste keer op 55...

Ze zijn bij de sportclub niet echt blij als ik de stang laat vallen... dus wordt beetje moeilijk voor max rep...

Bud S
23-01-2008, 16:16
ja en wat kan hij ermee, behalve dattie 100kg kan bankdrukken??
juist ja, HELEMAAL NIETS

ketting is zo sterk als de zwakste schakel, bij vrijwel alle activiteiten moet je je schrap zetten vanaf de grond; dat doe je dus met je benen, je romp... als die niet sterk zijn kan je een bank hebben van 300kg; je zal nooit die volle kracht kunnen benutten bij andere activiteiten.

je zegt het zelf al: bij vrijwel alle activiteiten moet je je schrap zetten vanaf de grond
>dus ook bij bankdrukken om zo maximale stabiliteit te creeren.
je draait het om als je zegt dat je dan wel 300kg kunt banken maar dat je er niets aan hebt als je stabiliteit niet goed is. die stabiliteit is juist de absolute voorwaarde om die 300kg überhaubt te kunnen drukken.
m.a.w. als je 300kg kunt bankdrukken zit het met je rompstabiliteit zeker wel goed.

als je die benchpresses nou ook nog es lekker explosief traint, zou dit zich haast wel moeten vertalen in ook een toename aan explosieve kracht in de ring.
maar dat is slechts een hypothese geen feit ;)

Bud S
23-01-2008, 16:21
och...
bij de fysio moet ik squatten met 10 kg....

:(

heb je je record nu alweer verbeterd ?
gaat lekker chief !

chief108
23-01-2008, 16:27
yup...
vorige week moest ik nog met alleen de stang :twak:

mag morgen weer...
joepie

Chico
23-01-2008, 16:38
wat heb je dan voor blessure?

chief108
23-01-2008, 16:41
linkerknie is naar de kloten
banden kapot, meniscus en kraakbeen beschadigd etc....
en natuurlijk gewoon maanden mee doorgelopen en zo nu en toch ff geprobeert lekker te trainen
mag nu 16 weken onder begeleiding domme oefeninkjes doen om de actieve stabiliteit van de knie te vergroten, omdat de passieve stabiliteit gewoon weg fucked is

zoiets...
dus

Chico
23-01-2008, 16:44
ok dat is kut.. knie&#235;n duren vaak lang... succes

FOCUS
23-01-2008, 17:11
damn, scherp Willem!
je hebt volkomen gelijk, bij een zware bankdruk is stabiliteit een voorwaarde...ieg rompstabiliteit.


ik zie helaas ook teveel mannen/jongens/mannetjes die alleen maar op hun bankdruk trainen en vergeten om de zuilen van je lichaam te trainen...
ik doel natuurlijk niet op jouw deadlift/squat records:whistling:

Chico, ik heb hetzelfde,
mis een plankier:mad:

Chico
23-01-2008, 17:14
je bent welkom om eens mee te komen trainen hoor ;)

FOCUS
23-01-2008, 17:19
helaas,
ook hier blessureleed.
hopelijk komt het er nog wel weer van.
I'll take a rangecheck

Jochem
23-01-2008, 17:34
helaas,
ook hier blessureleed.
hopelijk komt het er nog wel weer van.
I'll take a rangecheck

Je bedoelt misschien een "RAIN check", hoewel de context ook niet correct is ;)

Justinian
23-01-2008, 17:35
Bankdrukken doe ik eigenlijk bijna niet meer. Als ik borst train pak ik losse dumbels. Zwaarste gewichten die ze bij ons hebben zijn die van 60kg en die pakte ik 8x max.

Tony
23-01-2008, 18:05
Bankdrukken doe ik eigenlijk bijna niet meer. Als ik borst train pak ik losse dumbels. Zwaarste gewichten die ze bij ons hebben zijn die van 60kg en die pakte ik 8x max.

Beest !

Ik ga al zwarte vlekken voor mijn ogen zien met dumbells van 28 kilo.

chief108
23-01-2008, 19:32
Henk heeft voor de Hardcore Gym extra zware dumbells aangeschaft speciaal voor Justi...

FOCUS
23-01-2008, 19:36
Jochem=correct:wacko:

Ronald
23-01-2008, 19:42
och...
bij de fysio moet ik squatten met 10 kg....
Da's al 10 kg boven mijn PR :whistling:

chief108
23-01-2008, 19:49
LOL....

dan voel ik me morgen tenminste ietsjes minder bejaard

hoop ik.... :wink:

paspoes
23-01-2008, 20:04
LOL....

dan voel ik me morgen tenminste ietsjes minder bejaard

hoop ik.... :wink:

:rotflmao:

Ulis-E
23-01-2008, 21:54
nutteloos is het zeker niet, het is wat je leuk vind ;)

ok ok.. had beter kunnen zeggen voor mij is het een nutteloze oefening ;)

ben al vrij explosief en klein en heel compact gebouwd... euh.. doe 't ook niet voor uiterlijk ofzo... en het helpt me niet echt met sneller of harder stoten..

wat dat betreft vind ik bijv. squatten dan een betere oefening of deadlifts, olympic lifts, cleans etc... betrekt m'n hele lichaam erbij.. kan ik weer meer gebruiken bij bijv. worstelen

maar respect voor je 300+ kg record ;) doe ik je zeker nooit niet na

Chico
24-01-2008, 18:14
hoezo helpt bankdrukken niet met sneller en harder stoten... een deel van de kracht komt toch ook uit de triceps en borst? en dat is ook wat je traint met bankdrukken...

kan me vergissen.. maar toch

ijsbier
24-01-2008, 19:42
ok ok.. had beter kunnen zeggen voor mij is het een nutteloze oefening ;)

ben al vrij explosief en klein en heel compact gebouwd... euh.. doe 't ook niet voor uiterlijk ofzo... en het helpt me niet echt met sneller of harder stoten..

wat dat betreft vind ik bijv. squatten dan een betere oefening of deadlifts, olympic lifts, cleans etc... betrekt m'n hele lichaam erbij.. kan ik weer meer gebruiken bij bijv. worstelen


je hele lichaam behalve je borstspieren dus :) ...

Ik ben het met je eens dat squatten enzo veel belangrijker is, maar toch. benchpressen is voor niemand nutteloos.

FOCUS
24-01-2008, 19:59
ja maar je moet die kracht wel kunnen overbrengen.
bij een beweging als een stoot gaat het er uiteindelijk om dat je 'tegen de grond afzet'. ALs er ergens een zwakke plek zit, door krachttekort of instabiliteit van een of meerdere gewrichten, dan gaat er energie verloren.

Verder gaat het bij een (goede) stoot om een gecoordineerde beweging van het hele lichaam. ALLE spiergroepen die betrokken zijn (en dat is dus vanaf je grote teen tot je knokkel) werken samen. Dit samenspel luistert ONGELOOFLIJK nauw! Waanzinnig complexe beweging, een perfecte afstemming van de spiergroepen onderling vereist dan ook jaren van trainen, verbeteren, verfijnen. Laat ik even aanleg buiten beschouwing...Stop je zomaar meer kracht in bepaalde spiergroepen, dan verstoor je het samenspel ENORM. Het lichaam moet op zoek gaan naar een nieuw evenwicht. ALLE spiergroepen moeten zich nu gaan aanpassen.
Dit kan oa betekenen dat je -ondanks je gewonnen spierkracht- maar een klein percentage van die bijgekomen spierkracht daadwerkelijk gebruikt om te stoten. Bovendien is kracht niet eens de issue als we het hebben over de armen bji stoten. Het gaat om SNELHEID.
De benen en de romp genereren kracht (rotaties en voorwaartse beweging) en de schouders en armen bewegen weer ten opzichte van de romp. Het is dus een optelsom van bewegingen (net als wanneer je op een roltrap staat en dan ook nog eens gaat lopen, jouw snelheid komt bij die van de roltrap).
Om het nu even 'simpel' te houden. Je kan in een licht voorwerp geen kracht stoppen. Je kan een muntje niet met grote kracht weggooien, WEL MET HOGE SNELHEID. Hoe zwaarder het voorwerp/lichaamsdeel, hoe meer kracht je kan toepassen. Een kogelstoter zal met een bankdruk van 200kg of meer gebaat zijn (meestal). Voor een bokser zal het veel belangrijker zijn om explosief te zijn. Is nog een heel verhaal, het gaat hier om Rate Of Force Development.
In het kort: Wanneer je bankdrukt duurt het eventjes voor je je Maximale kracht ontwikkelt tegen de stang. Laten we zeggen 0.5 seconden of zo.
een stoot is dan allang afgelopen. De RFD is dus laag met bankdrukken en hoog met stoten. De kracht die je leert te ontwikkelen met een zware bankdruk kan je dus niet toepassen met stoten. Nu is de RFD per persoon anders. De een zal gebaat zijn met een zwaardere bank, de ander zal zich mn moeten concentreren op het explosiever worden. Maar gewoon een zware bankdruk zal zich niet altijd vertalen in een hardere stoot.
Het is dus vaak beter om te banken met een gewicht dat lichter is en waarmee je tracht om in een zeer korte tijd je max kracht te ontwikkelen.
ideaal gezien verbeter je beiden continu; Fmax en RFD moeten het gehele jaar door worden getraind. Maar een bank van 200kg zal je niet helpen. Daar is je vuist te licht voor.

FOCUS
24-01-2008, 20:02
olympische oef hebben als voordeel dat ze altijd het hele lichaam laten samenwerken. Geen deelbeweging, en dus ook geen verstoorde verhouding van krachtenopbouw in het lichaam. Bovendien worden de bewegingen vaak op snelkracht en vermogen getraind.
borstspieren hoeven niet heel veel max.kracht te ontwikkelen met stoten hoor.
ik ken bodybuilders die niet eens een deuk in een pakje boter slaan.

dimitri
29-01-2008, 12:05
olympische oef hebben als voordeel dat ze altijd het hele lichaam laten samenwerken. Geen deelbeweging, en dus ook geen verstoorde verhouding van krachtenopbouw in het lichaam. Bovendien worden de bewegingen vaak op snelkracht en vermogen getraind.
borstspieren hoeven niet heel veel max.kracht te ontwikkelen met stoten hoor.
ik ken bodybuilders die niet eens een deuk in een pakje boter slaan.

Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.

paspoes
29-01-2008, 12:09
leer een bodybuilder stoten en dan kom je wel achter ;)

Fr3ddy
29-01-2008, 12:59
leer een bodybuilder stoten en dan kom je wel achter ;)

Heb ik al eens gedaan. Resultaat: allemaal ongedeukte pakjes boter ;)

calyptus
03-02-2008, 21:43
kleine bump

Cro-cop zei in een interview dat zijn max 150kg*3 is. Netjes dus.
Sapp duwt 600lbs.
Lesnar +500lbs.

Tuurlijk zal benchpress je helpen, op zich is het een goede oefening als "horizontal push", maar de "hoeveel bench je"-freaks die denken dat een goede bench overdraagt in een goede slag verneuken het imago van de oefening stevig.

Het grootste nadeel van de bench vind ik dat als je degelijk wat gewicht drukt je je schouders naar achter moet trekken vanwege de blessuregevoeligheid. Een stoot is juist the other way round. Met een push-up heb je dit probleem niet en kun je wel de slagtechniek meer nabootsen.

plyo push-ups > Push-ups > push/shoulder press > bench press met relatief smalle grip(armen op 90 graden van je lichaam) > machine press

Sidenote, ik druk 140kg*1.

FOCUS
04-02-2008, 12:58
daar gaat mn theorie


of: mensen die hard kunnen slaan, hebben ook de potentie om een zware bankdruk te krijgen. Immers; goede neurale sturing, veel type2vezels, kunnen veel vermogen opwekken. Dat wil nog niet zeggen dat mensen die een zware bank hebben ook hard kunnen slaan. Het wil ook niet zeggen dat de stoot harder is geworden door de zware bankdruk.

dimitri
04-02-2008, 13:35
kleine bump

Cro-cop zei in een interview dat zijn max 150kg*3 is. Netjes dus.
Sapp duwt 600lbs.
Lesnar +500lbs.

Tuurlijk zal benchpress je helpen, op zich is het een goede oefening als "horizontal push", maar de "hoeveel bench je"-freaks die denken dat een goede bench overdraagt in een goede slag verneuken het imago van de oefening stevig.

Het grootste nadeel van de bench vind ik dat als je degelijk wat gewicht drukt je je schouders naar achter moet trekken vanwege de blessuregevoeligheid. Een stoot is juist the other way round. Met een push-up heb je dit probleem niet en kun je wel de slagtechniek meer nabootsen.

plyo push-ups > Push-ups > push/shoulder press > bench press met relatief smalle grip(armen op 90 graden van je lichaam) > machine press

Sidenote, ik druk 140kg*1.

Zou stoten met een rubber band als weerstand niet nog beter zijn? Dan kan je de hele keten van spieren/pezen van je voeten tot he onderarmen in &#233;&#233;n keer samen trainen.

YouTube - Resistance Training 2-10-07 (http://www.youtube.com/watch?v=UKgru1waDlw)

FOCUS
04-02-2008, 19:31
stoten met een elastiek is weer tricky.
het zou kunnen dat je stoot erdoor verslechtert,
want je 'verziekt' je coordinatie.
immers, elastiek geeft progressief steeds meer weerstand,
stoot is ballistisch.
Bankdrukken met elastieken (bv 'accommodating resistance', of 'overspeed eccentrics') zou dan weer beter zijn.

echt lastige materie, hoe langer ik erover nadenk, hoe listiger het wordt.

Octavius
04-02-2008, 22:02
In me top 1x120 kg met een eigen gewicht van 69kg.

Bud S
04-02-2008, 22:30
stoten met een elastiek is weer tricky.
het zou kunnen dat je stoot erdoor verslechtert,
want je 'verziekt' je coordinatie.
immers, elastiek geeft progressief steeds meer weerstand,
stoot is ballistisch.
Bankdrukken met elastieken (bv 'accommodating resistance', of 'overspeed eccentrics') zou dan weer beter zijn.

echt lastige materie, hoe langer ik erover nadenk, hoe listiger het wordt.

de benchpress vertalen naar de sportspecifieke eisen van een harde stoot is dus lastig. een maximale press verhoogt wel een stukje algemene basiskracht.
ik vraag me af of dit in de praktijk echt contraproductief zou zijn voor harde stoten.

daarnaast is het natuurlijk super cool om te doen

Ulis-E
04-02-2008, 22:32
je hele lichaam behalve je borstspieren dus :) ...

Ik ben het met je eens dat squatten enzo veel belangrijker is, maar toch. benchpressen is voor niemand nutteloos.

tis niet zo dat ik benchen heelemaaaal oversla :D maar ik hoef niet perse tot de 150 kg te kunne benchen zeg maar...

heeft ook wel wat met uiterlijk te maken.. wil niet als een of ander klein michelinmannetje rondlopen

Jochem
04-02-2008, 23:19
Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.

Niet? vraag het aan Hoost. Bob sapp slaat harder. gewicht telt ook zwaar mee in die rekensom zoals je zelf ook al aangeeft. (massa)

dimitri
05-02-2008, 09:05
Niet? vraag het aan Hoost. Bob sapp slaat harder. gewicht telt ook zwaar mee in die rekensom zoals je zelf ook al aangeeft. (massa)

Hoeveel massa je achter die vuist krijgt is een kwestie van techniek.

Misschien kunnen Peter Aert of Crocop bevestigen of Sapp harder slaat. Zij maakten korte metten met Sapp, en hadden het heel wat moeilijker met Hoost iirc.

Sommige vechters hebben het moeilijk met de onorthodoxe stijl van Sapp omdat ze gewoon zijn tegen andere echte kickboxers te vechten.

FOCUS
05-02-2008, 09:27
Het gaat hier niet om die de wedstrijd wint, maar of een zware bankdruk ook bijdraagt aan een hardere stoot, direct danwel indirect.
Maar inderdaad, Bob Sapp weegt zo gigantisch veel, als hij zn gewicht achter zn stoot krijgt, dan telt dat wel mee.

Mogelijk is die zware bankdruk bij de toppers, tevens zwaargewichten, wel een gevolg van juiste spiervezelsamenstelling, gerichte training en de gebruikelijke dosis sap. Staat het los van het stoten

ben het in ieder geval met Dimitri eens: stoten is in eerste instantie kwestie van techniek.
Daarnaast ook massa en snelheid. Of je met een uberzware bankdruk een van deze factoren verbetert??

Bud S
05-02-2008, 09:36
.

Mogelijk is die zware bankdruk bij de toppers, tevens zwaargewichten, wel een gevolg van juiste spiervezelsamenstelling, gerichte training en de gebruikelijke dosis sap. Staat het los van het stoten

ben het in ieder geval met Dimitri eens: stoten is in eerste instantie kwestie van techniek.
Daarnaast ook massa en snelheid. Of je met een uberzware bankdruk een van deze factoren verbetert??

zo bekeken is een zware bankdruk eigenlijk gewoon 1 van de prettige bijkomstigheden van de juiste spiervezelsamenstelling e.d. van de vechtsporttoppers.
en niet zo zeer dat de harde stoot een gevolg is van die zware bankdruk of daar zelfs maar verband mee houdt.
it just comes with the job

MJOKKIE
05-02-2008, 11:24
Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.

Sinds wanneer is cro cop zo'n puncher? Kan me niet herinneren dat cro cop ooit in de buurt van Ernesto omver slaan is gekomen. Bob sapp maait, maar wel heel hard:thown:

MJOKKIE
05-02-2008, 11:30
Ray sefo zegt dat Mark Hunt en Mighty MO de hardste punch uit het circuit hebben. En hijzelf natuurlijk, maar dat zegt Ernesto. Bernardo had ook wel een harde.

MilfhunterMMA
05-02-2008, 12:03
onder mannen die echt hard kunnen slaan versta ik Ray Sefo en Igor Vovchanchyn.

FOCUS
05-02-2008, 12:17
yup,
en Mike Tyson hoort daar ook bij

Bud S
05-02-2008, 13:11
en ene willem777...
maar misschien denkt ie dat alleen maar

chief108
05-02-2008, 13:37
:rolleyes:

goed.....
waar hadden we het ook alweer over?

FOCUS
05-02-2008, 13:51
dus dan zou er een verband zijn tussen bier drinken, chips vreten en hard stoten....:smartass:

tis bankDRUKKEN Willem, niet bankZITTEN;)

leks
05-02-2008, 13:55
Ik bench je moeder, dus elke dag weer anders.

chief108
05-02-2008, 14:05
dus dan zou er een verband zijn tussen bier drinken, chips vreten en hard stoten....:smartass:

tis bankDRUKKEN Willem, niet bankZITTEN;)


:rotflmao:

reps...

The Bulldog
05-02-2008, 15:07
Ik bench je moeder, dus elke dag weer anders.

Enige wat jij bencht is de tissieu nadat je met jezelf hebt gespeelt...

Want het optillen van je pielie is daar niet onder te vatten...(moet wel enige massa hebben natuurlijk)


Ik bench nu veeel minder dan eerder , maar sla veeel harder...

Tyson wordt als voorbeeld gegeven maar kijk goed hoe deze man stoot....met het hele lichaam...heeft niks te maken met de kracht in zijn borst...

Bud S
05-02-2008, 15:28
dus dan zou er een verband zijn tussen bier drinken, chips vreten en hard stoten....:smartass:



mits dat leidt tot (zoals in mijn onfortuinlijke geval) meer massa is dat zeker zo.
"Soms zou ik wat minder hard willen kunnen slaan..." tevens de nieuwe titel van Sonja Bakker

chief108
05-02-2008, 15:38
http://www.motleycrow.com/ImageHost/1119795285416.jpg

dimitri
05-02-2008, 15:39
Man man, zoveel mensen die zo veel kunnen benchen.

Ik ben blij dat ik een grote fluit heb, en dus niets hoef te compenseren door mega pecs te kweken.

:)

leks
05-02-2008, 16:08
Blaas jij er ook zelf op?

http://www.flutetrends.ch/Graphiken/SKBFLAusschnitt.jpg

dimitri
05-02-2008, 16:10
Blaas jij er ook zelf op?

http://www.flutetrends.ch/Graphiken/SKBFLAusschnitt.jpg

Nog nooit geprobeerd. Eerst je moeder eraf krijgen.

leks
05-02-2008, 16:11
Enige wat jij bencht is de tissieu nadat je met jezelf hebt gespeelt...

Want het optillen van je pielie is daar niet onder te vatten...(moet wel enige massa hebben natuurlijk)



Eeh wtf Benchchallengeyo!!

You going down sucka!!!

leks
05-02-2008, 16:29
Nog nooit geprobeerd. Eerst je moeder eraf krijgen.

Dat soort dingen doet mijn moeder niet, echt niet :boos:

barclay
05-02-2008, 16:36
zij is ech wel pijpsletje


Dat soort dingen doet mijn moeder niet, echt niet :boos:

dimitri
05-02-2008, 16:39
zij is ech wel pijpsletje

Zoiets zeg je niet over iemands mama!

barclay
05-02-2008, 16:41
:blush:
Zoiets zeg je niet over iemands mama!

paspoes
05-02-2008, 16:47
willen jullie effe kappen over elkaars moeder,:boos: dit kan niet en als jullie zonodig vinden ga de pit in!!!:mad:


Admins grijp in !!!

leks
05-02-2008, 16:47
Zoiets zeg je niet over iemands mama!

Yo!

Ontopic, het meest wat ik ooit iemand heb zien benchen live was een of andere amateur BB die op woensdag vroeg in de middag (kon toen nog met mijn werk), even 8x 240 presste in zun uppie.

Vond ik best wel veel.

chief108
05-02-2008, 16:50
wel ff on-topic blijven....

dit soort ongein kan wel ergens anders :gunsmilie:

Wheelie
05-02-2008, 18:54
willen jullie effe kappen over elkaars moeder,:boos: dit kan niet en als jullie zonodig vinden ga de pit in!!!:mad:


Admins grijp in !!!

Inderdaad jongens, dat soort onzin aub in de Pit posten

Rougemonkey
21-07-2009, 17:30
BUMP.

3x105kg een paar weken geleden.

Nu al 3/4 weken geen krachttraining gedaan en heb het gevoel dat ik niet eens de stang kan liften als ik 't straks weer oppak. :(

Effective
21-07-2009, 19:54
8x80kg, train thuis dus ga nooit naadje. In een sterke bui soms 2x100kg.

Nopain85
21-07-2009, 21:05
1,71, 74 kg , Bench press 130 x 10 en doe 142,5 5-6 x.

Werk meer met dumbells , dumbell bench press 55 kg 8 x zwaarder ga ik nooit.

Tsuki
22-07-2009, 11:26
bankdrukken is gayporn ...............

Bud S
22-07-2009, 15:18
alst maar geil is

Gary
26-08-2009, 23:09
1x 97,5 @ kops 2 jaar terug, nooit meer zo veel gebenched hoewel ik het nu ook nooit meer doe

HUNEBED
27-08-2009, 11:13
Wat een flauwekul topic, niets zo overschat als bankdrukken, alsof dat iets zegt over hoe sterk je bent... meest overschatte en nietszeggende kutoefening dat bankdrukken. Vraag dan hoeveel je kunt kniebuigen of voorslaan dat zegt méér over kracht en karakter dan op je rug (hé waar doet me dat aan denken...) een stang 30 centimeter op en neer bewegen. Maar de meeste hebben nog nooit voorslaan gedaan, wat lopen wij Nederlanders toch weer achter als het op krachttraining aankomt. Ga naar Amerika, Azië of het Oostblok (zelfs Duitsland) en daar wordt voorslaan al op de kleuterschool gedaan.
YouTube - 8 year old Chinese lifter Clean and Jerks 75 kilos (http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M)

chief108
27-08-2009, 11:37
wow...

goede post moatie!

ROIDRAGE
27-08-2009, 12:25
Hunebed ftw

FOCUS
27-08-2009, 12:28
lol,

voorslaan is 90% techniek, 10% kracht:lol:

-ik doe zelf ,als ik met gewichten gooi niet anders, voorslaan, high pulls, jerks etc etc

Bud S
27-08-2009, 14:16
lol,

voorslaan is 90% techniek, 10% kracht:lol:



net zoals ballet

stelletje voorslaan homo's

chief108
27-08-2009, 15:31
LOL....

GerritTonijn
27-08-2009, 15:50
Ik bench een stang met soms een paar schijven eraan.

De dikke nudist
27-08-2009, 16:20
Ik bench met gemak twee Han Pekels.

De man van 14K
27-08-2009, 17:00
Dit is toch een vechtsportforum?

Tsuki
27-08-2009, 17:40
Dit is toch een vechtsportforum?

en bij vechtsport hoort geen kracht ? ...............

GerritTonijn
27-08-2009, 18:12
en bij vechtsport hoort geen kracht ? ...............

Mijn wingchun meester zegt mij dat kracht slechts een uiting van stupiditeit is.

RNLMC
27-08-2009, 20:02
vandaag 4x 120kg, omgerekend zou mijn 1RM dan 131KG zijn.
Omrekenen van reps naar je 1RM kun je hier doen trouwens: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

Bud S
27-08-2009, 21:02
Mijn wingchun meester zegt mij dat kracht slechts een uiting van stupiditeit is.

ja dat doen ze he
die kleine gele rakkers

HUNEBED
01-09-2009, 14:22
lol,

voorslaan is 90% techniek, 10% kracht:lol:

-ik doe zelf ,als ik met gewichten gooi niet anders, voorslaan, high pulls, jerks etc etc

Dacht dat jij verstand van zaken had... valt me dan tegen
Ben je geen powerlifter? Die zeggen dat ook altijd... dus gasten die over de 200 kg. (of wat voor gewicht dan ook trekken of stoten) doen dat met techniek? Sterke techniek dan... zit dat tussen de oren ofzo die kracht dan?

FOCUS
01-09-2009, 14:32
Dacht dat jij verstand van zaken had... valt me dan tegen
Ben je geen powerlifter? Die zeggen dat ook altijd... dus gasten die over de 200 kg. (of wat voor gewicht dan ook trekken of stoten) doen dat met techniek? Sterke techniek dan... zit dat tussen de oren ofzo die kracht dan?


voorslaan is welzeker 90% techniek
nee ik ben geen powerlifter... powerliften is bankdrukken, deadliften en squatten, dit zijn allemaal oefeningen die in vergelijking met voorslaan minder technisch zijn en meer op kracht vertrouwen.
Gewichtheffen bestaat uit het tweehandig trekken en stoten.

natuurlijk, hoe sterker je bent hoe meer je kunt voorslaan. MAar ik ken hele sterke mensen, veel sterker dan ik, die nog niet eens een kg of 100 kunnen voorslaan, omdat ze de techniek niet onder de knie hebben.

gewichtheffen -en een hoop oefeningen die daarbij komen kijken- is heel technisch in vergelijking met bijvoorbeeld powerlifen.

FOCUS
01-09-2009, 14:34
het mooie van gewichtheffen is dat, naarmate je zwaarder gaat heffen, de technische uitvoering ervan steeds belangrijker wordt.

HUNEBED
03-09-2009, 12:36
Ja dat klopt allemaal wel dat je met 'techniek' zoiets moet uitvoeren maar alles wat je doet doe je met 'techniek'... bankdrukken gaat ook niet zonder techniek, hoe vaker of je iets doet (traint) hoe beter (makkelijker) het wordt. Alles wordt aangestuurd door de hersenen oftewel het CZS (centraal zenuw stelsel) zo hebben we toch ook leren lopen! Met vallen en opstaan, én leren fietsen op dezelfde wijze... dus zo is het ook met trainen, trainen & kracht zijn "specifiek", dwz alleen dat wat je traint wordt beter (sterker) uiteraard heb je een flinke overlap met kracht (afhankelijk van wat je allemaal met krachttraining) en zelfs heel vaak kun je spreken dat specifieke krachttraining (squat, voorslaan, sprongen) een groot en duidelijk effect (transfer?) heeft op de snelheid en kracht bij bijvoorbeeld schaatsers, discuswerpers en volleyballers.

Maar als gewichtheffen 90% techniek moet zijn en maar 10% vanuit kracht komt, dan zijn die gewichtheffers nóg sterker dan we denken, want als een gewichtheffer 200 kg. kan voorslaan dan kan hij of zij een gewicht trekken van 2000 kg. als het puur op kracht aan komt dus!? (200 kg. = 10% 2000 kg. = 100%) flauwekul natuurlijk.
gewichtheffers kunnen goed meekomen met powerlifters wanneer ze gaan squaten, deadliften en bankdrukken want ze zijn veel allrounder dan powerlifters, ze trainen dan ook veel veelzijdiger! Andersom geldt dit absoluut niet.
De techniek van uitvoeren bij wat dan ook, zal altijd eerst onder de spreekwoordelijke knie moeten worden gebracht, maar schei alsjeblieft ff uit met dat gelul over dat gewichtheffen en de diverse 'moeilijke' oefeningen (clean and jerk, snatch, pulls, push press etc. etc.) vooral over techniek gaat en niet zozeer over kracht... (90% - 10% hoe kom je dr bij?!)
Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.

FOCUS
03-09-2009, 13:20
natuurlijk geldt voor elke krachtleverantie dat wat kracht betreft: the sky is the limit.
hoe sterker hoe beter, daar heb je helemaal gelijk in.

Met 90% bedoel ik niet dat je maar 10% van je kracht gebruikt, maar dat het aandeel van techniek in het heffen verschrikkelijk groot is.

babylonische spraakverwarring

d3mon1977
03-09-2009, 15:34
jaartje of 4 geleden 8x130.

Nu bench ik niet meer maar doe alleen peck decken, en verschillende andere druk oefeningen.

Ik heb vorige week 8x100 gedaan. ging ook wel probleemloos,
maar mijn borsten groeien altijd als een gek. en vind het buiten proporties dan.

dus ... ik ben nu ... 8x100 dan.

Bud S
03-09-2009, 16:13
Ja dat klopt allemaal wel dat je met 'techniek' zoiets moet uitvoeren maar alles wat je doet doe je met 'techniek'... bankdrukken gaat ook niet zonder techniek, hoe vaker of je iets doet (traint) hoe beter (makkelijker) het wordt. Alles wordt aangestuurd door de hersenen oftewel het CZS (centraal zenuw stelsel) zo hebben we toch ook leren lopen! Met vallen en opstaan, én leren fietsen op dezelfde wijze... dus zo is het ook met trainen, trainen & kracht zijn "specifiek", dwz alleen dat wat je traint wordt beter (sterker) uiteraard heb je een flinke overlap met kracht (afhankelijk van wat je allemaal met krachttraining) en zelfs heel vaak kun je spreken dat specifieke krachttraining (squat, voorslaan, sprongen) een groot en duidelijk effect (transfer?) heeft op de snelheid en kracht bij bijvoorbeeld schaatsers, discuswerpers en volleyballers.

Maar als gewichtheffen 90% techniek moet zijn en maar 10% vanuit kracht komt, dan zijn die gewichtheffers nóg sterker dan we denken, want als een gewichtheffer 200 kg. kan voorslaan dan kan hij of zij een gewicht trekken van 2000 kg. als het puur op kracht aan komt dus!? (200 kg. = 10% 2000 kg. = 100%) flauwekul natuurlijk.
gewichtheffers kunnen goed meekomen met powerlifters wanneer ze gaan squaten, deadliften en bankdrukken want ze zijn veel allrounder dan powerlifters, ze trainen dan ook veel veelzijdiger! Andersom geldt dit absoluut niet.
De techniek van uitvoeren bij wat dan ook, zal altijd eerst onder de spreekwoordelijke knie moeten worden gebracht, maar schei alsjeblieft ff uit met dat gelul over dat gewichtheffen en de diverse 'moeilijke' oefeningen (clean and jerk, snatch, pulls, push press etc. etc.) vooral over techniek gaat en niet zozeer over kracht... (90% - 10% hoe kom je dr bij?!)
Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.

word je er gewoon een beetje boos van ?

Bud S
03-09-2009, 16:24
Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.

maar bankdrukkers zijn makkelijker in de omgang
maken zich niet zo druk om dingen

chief108
03-09-2009, 18:04
hahaha....

HUNEBED
03-09-2009, 20:19
Boos? Nee man... mag graag gelijk hebben, dat moet jij toch weten Wim!

FOCUS
03-09-2009, 20:27
bankdrukken is hasjtikke link

http://www.youtube.com/watch?v=65xb52D3Yw4


moet je maar je duimen om de stang heen buigen he

Justinian
01-11-2009, 11:32
Bankdrukken doe ik niet zo vaak en ook niet zo zwaar (max 120 a 140kg), slechts voor de afwisseling. Zwaar train ik alleen met dumbels. Plat druk ik nu met twee dumbels van 55kg, die druk ik redelijk gemakkelijk 14 keer weg.

Laatst 60kg (zwaarste dumbels bij ons) gepakt en die drukte ik - na de set van 55kg - ook nog 5 keer weg. Misschien probeer ik morgen eerst even 50kg en daarna 60kg. Kijken of het me dan weer 8x lukt ;)

Garcia
01-11-2009, 19:00
Bankdrukken doe ik niet zo vaak en ook niet zo zwaar (max 120 a 140kg), slechts voor de afwisseling. Zwaar train ik alleen met dumbels. Plat druk ik nu met twee dumbels van 55kg, die druk ik redelijk gemakkelijk 14 keer weg.

Laatst 60kg (zwaarste dumbels bij ons) gepakt en die drukte ik - na de set van 55kg - ook nog 5 keer weg. Misschien probeer ik morgen eerst even 50kg en daarna 60kg. Kijken of het me dan weer 8x lukt ;)

Goed bezig. Las dat je ook wat zwaarder wilde worden ;)

Ik zit zelf momenteel op 6 x 125 kg. Ik train borst niet zo vaak, ik train vaker m'n benen en rug dus daar ligt m'n focus wat meer.

Justinian
01-11-2009, 19:11
Goed bezig. Las dat je ook wat zwaarder wilde worden ;)

Ik zit zelf momenteel op 6 x 125 kg. Ik train borst niet zo vaak, ik train vaker m'n benen en rug dus daar ligt m'n focus wat meer.
Inderdaad ;) Ik zit 's ochtends nu op 98kg en 's avonds op ongeveer 100kg en ik wil naar de 105kg toe. Daarna misschien nog iets droger worden en uitkomen op 100 a 103kg met een vetpercentage van pakweg 9 a 10%.

Borst blijft altijd mooi om te trainen vind ik.

RocknRolla
01-11-2009, 20:25
Het benchen heb ik nog nooit zo vaak gedaan. Maar de keren dat ik het deed was het reps van 10 met 40 kg en dat 3x. En dan 10 reps van 50 kg 2x en dan 10 reps van 60 kg 1x. En mijn max was 1x van 80 kg. Ik woog toen zelf 60. Nu doe ik dat niet meer maar toen was het wel leuk.

Justinian
03-11-2009, 12:39
Het benchen heb ik nog nooit zo vaak gedaan. Maar de keren dat ik het deed was het reps van 10 met 40 kg en dat 3x. En dan 10 reps van 50 kg 2x en dan 10 reps van 60 kg 1x. En mijn max was 1x van 80 kg. Ik woog toen zelf 60. Nu doe ik dat niet meer maar toen was het wel leuk.
Zelf 60kg wegen en dan 80kg wegdrukken; netjes!!

RocknRolla
03-11-2009, 14:50
Dat was wel met oefenen en ik kon maar 1x drukken:P. Ik ben nu over gestapt op hardlopen,zwemmen en cardio op de fitness voor het thaiboksen.

mikeymcd
03-11-2009, 15:32
Zie zo vaak jongens de oefening verkeerd doen omdat ze te veel gewicht willen. Ik denk dan pak 10 kilo minder (of 20) en breng die stang tot een cm boven je borst ipv 20cm. Daarna lekker breed weglopen en zeggen dat ze 100 drukken. Tja............

RocknRolla
03-11-2009, 15:42
Zo bedoelde ik het niet. Zoals je kan lezen schep ik er ook niet over op.

mikeymcd
05-11-2009, 00:23
Zo bedoelde ik het niet. Zoals je kan lezen schep ik er ook niet over op.

Ik bedoelde ook niet jou ermee hoor. Ik zie gewoon dat veel jongens puur naar het gewicht kijken en dan of de stang maar iets laten zakken, of de rug helemaal buigen of hulp vragen zodat die hulp vervolgens 20kg mag helpen. Bij de vraag van hoeveel benchen jullie komt dat beeld bij mij naar boven.

muay kpn
05-11-2009, 11:04
Zo'n 7 jaar geleden benchte ik een 110 kilo 3x, mijn lichaams gewicht was toen zo'n 78 kilo. Ik trainde toen zo'n 3 jaar.

Worf
05-11-2009, 12:49
Toen ik nog vol voor de kracht trainde
Bench 1x 165kg
Squat 1x 200kg (full)
Dead 1x 240kg

Tegenwoordig bench ik 8x120kg / 5x 130kg, squat setjes van 10x 140kg en deadlift sets van 12x 160kg

Justinian
09-11-2009, 17:41
Vandaag weer de dumbels gepakt:

2 dumbels van 50kg: 20 herhalingen
2 dumbels van 60kg: 8 herhalingen

Het ging weer lekker :D

GerritTonijn
09-11-2009, 17:47
als ik ECHT hard ga knallen meestal 50kg ofzo...maar dan wel 1000 reps!

Ray1970
21-11-2009, 21:47
Tank Abbot kan er trouwens ook aardig wat van.
http://www.youtube.com/watch?v=vZsx-IQrkME

Mario Witteman
26-11-2009, 20:53
even serieus jongens.. waar vinden jullie die banken?

MaartenJ
30-11-2009, 12:31
maxx 100kg. EN sinds ik vechtsport beoefen 80kg max. Heel ander lichaam spierbouw door gekregen wel minder brute kracht maar meer snelheid.