PDA

View Full Version : Meisje steekt leeftijdsgenoot neer op metrostation



Tony
28-01-2008, 23:22
Ja lieve mensen.. We blijven bij het Thema van de dag: Steekpartijen door jeugdige mensen.



Meisje steekt leeftijdsgenoot neer op metrostation
Uitgegeven: 28 januari 2008 21:22

ROTTERDAM - Op het Rotterdamse metrostation Slinge is maandagavond een 16-jarig meisje neergestoken. De vermoedelijke dader is een meisje van 15. Dat heeft de politie gemeld.
NU.nl

De steekpartij deed zich tegen zeven uur voor onder de metrobaan, die daar 10 meter hoog ligt. Volgens getuigen maakte het meisje van 15 deel uit van een groepje van ongeveer vijf meisjes. De verdachte is aangehouden.

Camera's

De politie hoopt meer zekerheid te krijgen door bestudering van beelden van de camera's die op het station hangen.

Het 16-jarige slachtoffer werd in de buik getroffen en is met spoed geopereerd. Haar toestand was maandagavond stabiel.
(c) ANP

KO TKO
28-01-2008, 23:50
Ik hoorde op het nieuws dat jongeren geweldadiger worden, maar er wordt lichter gestraft.

Ik snap niet waarom de straffen in Nederland zo laag zijn en waarom tuig niet harder aangepakt worden.

Mij lijkt het wel goed als iedereen ( met extreme gevallen uitgezonderd ) onder de 30 jaar, naar school gaat of gaat werken. En als dat niet doen verplicht naar een sociale werkplaats gaan. Dan doen ze iets nuttigs en hebben ze ook minder tijd om slechte dingen te doen.

En als ze dan iets slechts doen dat ze dan een stuk zwaarder gestraft worden dan nu.

Tony
28-01-2008, 23:54
Soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn als het miltaire dienstverband weer verplicht ozu worden.. beetje respect bijbrengen..

Maar van de andere kant.. Stel dat ik op die leeftijd in dienst moet... lijkt me niet echt leuk.

Guillermo
29-01-2008, 05:09
Ik hoorde op het nieuws dat jongeren geweldadiger worden, maar er wordt lichter gestraft.

Ik snap niet waarom de straffen in Nederland zo laag zijn en waarom tuig niet harder aangepakt worden.

Mij lijkt het wel goed als iedereen ( met extreme gevallen uitgezonderd ) onder de 30 jaar, naar school gaat of gaat werken. En als dat niet doen verplicht naar een sociale werkplaats gaan. Dan doen ze iets nuttigs en hebben ze ook minder tijd om slechte dingen te doen.

En als ze dan iets slechts doen dat ze dan een stuk zwaarder gestraft worden dan nu.

In Den Haag leeft met volgens het motto: "Geef het volk brood en spelen... en lichte straffen":whistling:

jan sensei kyokushin
29-01-2008, 07:13
Osu forum broeders en zusters een Tread topic hier voor had ik het al gezegt schoollier gestoken in breda dus ik laat het hier bij .


sportgroeten

Blub
29-01-2008, 15:31
bepaalde straffen kosten geld, andere leveren geld op.

KO TKO
29-01-2008, 16:34
bepaalde straffen kosten geld, andere leveren geld op.

Dat is waar. Maar ze kunnen ook gevangen geboeid in de Agrarische sector laten werken met cipiers die toezicht houden. Dan hoeven er minder polen te komen en het geld dat de gevangen verdienen gaat naar de overheid.

Biiyen
29-01-2008, 17:16
Het is moeilijk om te beoordelen of de jeugd tegenwoordig gekker is dan zeg 10 jaar terug. Toen ik een kleine snaak van 13 - 14 - 15 - 16 was had ik ook een vreemd soort aantrekking naar messen/wapens, en mijn kameraden destijds hadden dat ook. Ik denk gewoon dat iedereen tot zijn 18de niet goed snik is, en pas daarna wordt je normaler. Ik zeg normaler want iedereen is op zijn manier een idioot, maar men weet dan wat wel kan en niet kan en men zal zeker geen wapens meer dragen.

Als je na je 18 - 21ste nog steeds met messen op straat loopt dan ben je gewoon echt niet goed snik en hoor je thuis in een celblok.

KO TKO
29-01-2008, 17:24
Dat is waar. Maar ze kunnen ook gevangen geboeid in de Agrarische sector laten werken met cipiers die toezicht houden. Dan hoeven er minder polen te komen en het geld dat de gevangen verdienen gaat naar de overheid.

Bij nader inzien lijkt mij dit toch geen goed idee, al die criminelen op het land. Mij lijkt het beter als ze in de gevangenis in soort call center gaan werken, zoals in de V.S .

Wheelie
29-01-2008, 19:05
Ik zal dit vast posten hoeft MTE het niet te doen;)


Te triest voor woorden, maar mag ik 1 ding vragen???

Waren of was het weer een buitenlander?

Laat me raden.....................

Chico
29-01-2008, 22:23
Het is moeilijk om te beoordelen of de jeugd tegenwoordig gekker is dan zeg 10 jaar terug. Toen ik een kleine snaak van 13 - 14 - 15 - 16 was had ik ook een vreemd soort aantrekking naar messen/wapens, en mijn kameraden destijds hadden dat ook. Ik denk gewoon dat iedereen tot zijn 18de niet goed snik is, en pas daarna wordt je normaler. Ik zeg normaler want iedereen is op zijn manier een idioot, maar men weet dan wat wel kan en niet kan en men zal zeker geen wapens meer dragen.

Als je na je 18 - 21ste nog steeds met messen op straat loopt dan ben je gewoon echt niet goed snik en hoor je thuis in een celblok.
dat had ik destijds ook.. maar heb nooit iemand neergestoken... vindt dat geen excuus..

De dikke nudist
29-01-2008, 22:27
Ik wou wel een mes maar het mocht niet. :thown:

Rambo motherfuckerrr!!!

Christophe
29-01-2008, 22:58
dat had ik destijds ook.. maar heb nooit iemand neergestoken... vindt dat geen excuus..

x 2

Ik voel nog altijd een bepaalde aantrekkingskracht uitgaan van messen en wapens, maar ik zou nooit iemand neersteken voor niks (zeg nooit nooit ... ik moet geen pedofielen of verkrachters betrappen)!

jopke
29-01-2008, 23:22
Het is moeilijk om te beoordelen of de jeugd tegenwoordig gekker is dan zeg 10 jaar terug. Toen ik een kleine snaak van 13 - 14 - 15 - 16 was had ik ook een vreemd soort aantrekking naar messen/wapens, en mijn kameraden destijds hadden dat ook. Ik denk gewoon dat iedereen tot zijn 18de niet goed snik is, en pas daarna wordt je normaler. Ik zeg normaler want iedereen is op zijn manier een idioot, maar men weet dan wat wel kan en niet kan en men zal zeker geen wapens meer dragen.

Als je na je 18 - 21ste nog steeds met messen op straat loopt dan ben je gewoon echt niet goed snik en hoor je thuis in een celblok.


haha je hebt wel gelijk!

toen ik een jaar of 13 was had ik er verschrikkelijk veel:P
op een een of andere manier trok het me gewoon aan,

toen ik om mn 14de een hoge boete kreeg voor het in het bezit hebben van een bb-gun, en ik de hele vakantie moest folderslopen om de boete te betalen, hield deze aantrekkingskracht al heel snel op...

maar ook op mijn 13de heb ik het zelfs nooit in gedachte gekregen om ze op iemand te proberen.....

het ligt denk ik meer aan het milieu waar je in opgroeit....
maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

The Bulldog
30-01-2008, 07:56
x 2
(zeg nooit nooit ... ik moet geen pedofielen of verkrachters betrappen)!


En CHRISTOPHE noemt voor mij HET punt voor tijdens de rechtzaak...

ik bedoel het punt dat verzachtende omstandigheden compleet hoort te dekken...

Want op zo`n moment is alles toegestaan toch????



maar even serieus...het wordt steeds erger... en niet alleen de jeugd toch? je ziet het constant die verharding in de maatschappij...

el bastardo
30-01-2008, 10:37
Zolang Nederland een gedoogbeleid blijft voeren, zal het er niet beter op worden.

anonymous001
30-01-2008, 12:09
Zolang Nederland een gedoogbeleid blijft voeren, zal het er niet beter op worden.

Wat is dit nou weer voor onzin?!:twak:

Dit moet wel de minst intelligente post van de dag zijn...






maar even serieus...het wordt steeds erger... en niet alleen de jeugd toch? je ziet het constant die verharding in de maatschappij...

Geen zorgen, underdog, de misdaadcijfers dalen... Het is alleen de Telegraaf die ons het tegendeel wil doen geloven, want dan verkopen ze meer.

el bastardo
30-01-2008, 12:12
Is het hier niet zo dat je voor iemand neer te knallen 4 jaar hooguit krijgt?! Dat is in mijn ogen hetzelfde als zeggen: "hier doe maar". Nu gaat het hier wel om jeugdigen, maar heb jij al es gezien hoe deze kinderen begeleidt worden vanuit thuis? Hoeveel tekort aan geld er is om ze fatsoenlijk op te vangen en hoe lang wachtlijsten zijn voordat ze überhaubt behandeld worden... Zo lang hier niks aan gedaan wordt zal er niks veranderen.

anonymous001
30-01-2008, 12:35
Is het hier niet zo dat je voor iemand neer te knallen 4 jaar hooguit krijgt?! Dat is in mijn ogen hetzelfde als zeggen: "hier doe maar". Nu gaat het hier wel om jeugdigen, maar heb jij al es gezien hoe deze kinderen begeleidt worden vanuit thuis? Hoeveel tekort aan geld er is om ze fatsoenlijk op te vangen en hoe lang wachtlijsten zijn voordat ze überhaubt behandeld worden... Zo lang hier niks aan gedaan wordt zal er niks veranderen.

:confused: Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen...

Gedoogbeleid, even een citaat van wiki:
"Gedoogbeleid is het beleid van een overheid of toezichthoudende instantie om overtredingen van een bepaalde wet niet strafrechtelijk te vervolgen. Gedoogbeleid is niet het gevolg van het onvermogen van handhavende instanties om bepaalde wetten te handhaven, het is een bewuste keuze om daarvan af te zien."

Je kunt daarbij denken aan soft(!)drugs en prostitutie (in het verleden). Ons gedoogbeleid is geweldig succesvol. Wees er eens trots op!!!

Over de lage straffen, iemand tot vier jaar veroordelen wegens een geweldsdelict is niet zeggen 'doe maar'. Het is een mythe dat er in Nederland te soft gestrafd wordt (uitzondering: zedendelicten). Voor moord krijg je gewoon 20 jaar. Dat is LANG. Daarbij: misschien moet je eventjes in Brazilie of de VS kijken hoe effectief buitenproportioneel hoge straffen zijn.

De begeleiding is weer een heel ander verhaal. Nederland doet het daarbij internationaal buitengewoon goed, juist omdat we een cultuur hebben die niet gericht is op straffen, maar veel meer op voorkomen. Dat betekent niet dat we in het Paradijs wonen, maar we doen het wel heel goed in vergelijking met de rest.

Misschien moet je wat minder Geenstijl -propaganda lezen. Het zijn allemaal leugens of (erger nog) halve waarheden.

mossad
30-01-2008, 13:08
Wat is dit nou weer voor onzin?!:twak:

Dit moet wel de minst intelligente post van de dag zijn...




Geen zorgen, underdog, de misdaadcijfers dalen... Het is alleen de Telegraaf die ons het tegendeel wil doen geloven, want dan verkopen ze meer.

Voor zover ik weet, dalen de criminaliteitscijfers over het algemeen. Maar geweldsdelicten nemen juist toe. Men heeft zich cijfermatig gericht op zaken die makkelijk op te lossen zijn. Daarom worden bij verkrachtingszaken aan de slachtoffers vaak afgeraden aangifte te doen.

Chico
30-01-2008, 13:58
dat snap ik dus ook niet... een vriendin van me was verkracht... na lang praten (zeuren van mijn kant) was ze eindelijk zover om aangifte te doen bij te politie... is uiteindelijk de procredure zo omslachtig dat ze zoiets had van laat maar zitten...

barclay
30-01-2008, 14:04
Wat erg zeg...

Durf je eindelijk.. wordt je zo teleurgesteld.

Dit soort dingen zouden dus echt niet moeten kunnen. Zo blijf je opzeker voor de rest van je leven onbegrepen voelen.

Verschrikkelijk.


dat snap ik dus ook niet... een vriendin van me was verkracht... na lang praten (zeuren van mijn kant) was ze eindelijk zover om aangifte te doen bij te politie... is uiteindelijk de procredure zo omslachtig dat ze zoiets had van laat maar zitten...

Christophe
30-01-2008, 20:05
dat snap ik dus ook niet... een vriendin van me was verkracht... na lang praten (zeuren van mijn kant) was ze eindelijk zover om aangifte te doen bij te politie... is uiteindelijk de procredure zo omslachtig dat ze zoiets had van laat maar zitten...

Zonder een pijnlijke situatie onnodig op te willen rakelen, denk ik wel dat als je (al dan niet met toestemming van je vriendin) een naam, adres en foto van die verkrachter hier kan posten er een "iets minder omslachtige procedure" in gang gezet kan worden. Ik denk dat er hier genoeg jongens vanuit alle kanten van het land wel bereid zijn even een "ontradend" gesprek te gaan voeren met die kerel (om lekker vaag te blijven)!

KO TKO
30-01-2008, 20:22
Zonder een pijnlijke situatie onnodig op te willen rakelen, denk ik wel dat als je (al dan niet met toestemming van je vriendin) een naam, adres en foto van die verkrachter hier kan posten er een "iets minder omslachtige procedure" in gang gezet kan worden. Ik denk dat er hier genoeg jongens vanuit alle kanten van het land wel bereid zijn even een "ontradend" gesprek te gaan voeren met die kerel (om lekker vaag te blijven)!

Dat lijkt mij niet verstandig, want je moet twee kanten van een verhaal horen en dit is een hele zware beschuldiging.

Eigenlijk zou het beste zijn als de politie het zou onderzoeken en het voor de rechter komt, maar misschien wil dat meisje dat niet uit schaamte.

Het lijkt mij niet verstandig zonder bewijs, actie te ondernemen.

mossad
30-01-2008, 22:46
Dat lijkt mij niet verstandig, want je moet twee kanten van een verhaal horen en dit is een hele zware beschuldiging.

Eigenlijk zou het beste zijn als de politie het zou onderzoeken en het voor de rechter komt, maar misschien wil dat meisje dat niet uit schaamte.

Het lijkt mij niet verstandig zonder bewijs, actie te ondernemen.

Met die laatste zin ben ik het volledig eens. Er worden helaas vele valse beschuldigingen van verkrachting gedaan.

Aan de andere kant is politieonderzoek en een gang naar de rechter ook zelden een oplossing.