PDA

View Full Version : Computerprobleem ----> HELP ME!!



Ossie
31-01-2008, 11:10
Ik heb een tijd geleden XP opnieuw geinstalleerd op mijn laptop.
Mijn harde schijf (80GB) was voor 90% of zo vol.

Toen ik XP opnieuw installeerde dacht ik dat de harde schijf dan wel helemaal leeggemaakt zou worden.
Dit was dus niet het geval. Ik heb hierna 'schijfopruiming' gedaan en gedefragmenteerd (als dit hetzelfde is sorry, ik ben een computernoob).
Toen dit alles ook niet hielp heb ik dus XP maar weer opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het nu wel zou helpen, maar je raadt het al, het hielp niet....
Nu heb ik dus maar 3GB of zo schijfruimte over, terwijl er (naar mijn weten) niets op staat. Ik kan de oude bestanden ook niet terugvinden, en als ik op de grootte van alle mappen kijk, kom ik niet boven 10GB of zo.

Nu wil ik er dus voor zorgen dat de harde schijf weer helemaal leeg is?
Heb ik iets verkeerd gedaan, en hoe kan ik dit het best oplossen?

Wie helpt me???

A-team
31-01-2008, 11:22
Je kunt toch kiezen bij xp om nieuwe partitie te maken ,in het begin als je opnieuw installeerd. Dan formateer je de boel en dan moet het goed zijn.

paspoes
31-01-2008, 11:34
Je kunt toch kiezen bij xp om nieuwe partitie te maken ,in het begin als je opnieuw installeerd. Dan formateer je de boel en dan moet het goed zijn.

x2 of format c.

Door xp opnieuw installeren helpt niet en vind ook een beetje raar want xp geeft meestal aan dat al een windows geinstalleerd is.

TIP: in windows zie dit na updates "$NtUninstallKB927891$" ze zijn blauw dat zijn allemaal updates die mag je ook allemaal weggooien nemen alleen maar ruimte.

Zoek een tool die heet ATF for windows xp heel klein tool die alles wat je niet nodig hebt weggooid bijv jou temp files, cookies, installer map en prefetch. daarnaast zijn er nog meer mappen wat je ook kan vleegmaken.

Wat heel veel mensen niet weten als je een software gaat installeren gooit de applicatie ook installatie bestanden ergens op c schijf installer map is er 1 tje van.

Wat ik zelf doe is al mijn applicatie installeren op een andere partitie bijv d schijf om mijn c schijf zo clean mogelijk te houden alleen.
en next time gebruik ook een backup tool of image tool bijv ghost tool maak een image van je c schijf. na het installeren van windows en alle updates en brandt het op dvd als het kan dan kan je altijd makkelijk weer terug plaatsen.;)