PDA

View Full Version : Twintig jaar geëist tegen verdachte metselmoorden



Justinian
20-02-2008, 17:41
Den Haag, 20 febr. Het Openbaar Minsterie (OM) heeft voor de rechtbank in Den Haag twintig jaar celstraf geëist tegen een verdachte in de metselmoordenzaak.

De 37-jarige Aniel D. is de vijfde verdachte in deze zaak. Justitie verdenkt hem van het medeplegen van de moord op twee mannen uit de Zaanstreek. De beide slachtoffers, Jeroen Dekkers en Rob Mahabier, werden in augustus 2004 in een Haagse woning aan de Cartesiusstraat om het leven gebracht. Maanden later vond de politie de beiden ingemetseld terug in een pand aan de Wolmaransstraat.

Soenil D., de broer van Aniel, bekende de moorden en zei uit noodweer te hebben gehandeld. De rechtbank veroordeelde hem vorig jaar tot levenslang. Vader D. kreeg twintig jaar opgelegd. Twee medeverdachten kregen celstraffen gelijk aan hun voorlopige hechtenis voor het wissen van sporen.

De officier van justitie sprak vandaag van een ,,bizarre misdaad, waaruit een totale minachting van de daders ten opzichte van de medemens bleek''. Aniel verklaarde eerder dat hij Dekkers en Mahabier op de dag van de moord wel de woning had zien ingaan, maar dat hij er uit angst met een auto vandoor was gegaan. ,,Ik ben in de voorafgaande periode meerdere keren bedreigd en ze hebben me ook ontvoerd. Ik leefde daarom in angst en ben gevlucht'', aldus Aniel. Volgens het OM was er sprake van een plan van de twee broers en hun vader, om de mannen uit de Zaanstreek te vermoorden. De ontvoering van Aniel vond het OM ,,geen rechtvaardiging van zijn daden''.

Dennuz
20-02-2008, 17:44
Tja, vond hem toch al een mafkees.. Gezellige familie trouwens..

joost
20-02-2008, 19:36
heel bizar!

Marco
21-02-2008, 12:03
er is ook een mma vechter met die naam uit Den Haag......:whistling:

De man van 14K
21-02-2008, 13:31
Het enige verband wat ik zie is halfsteens..

Mike
21-02-2008, 15:07
wel behoorlijk, eis van 20 jaar

OM is goed bezig hier

Vale Tudo
21-02-2008, 15:16
hij had beter metselaar kunnen worden dan mma-vechter! :whistling:

Marco
21-02-2008, 15:28
jammer een talent voor de sport gaat verloren :whistling:

Justinian
28-02-2008, 14:29
Vrijspraak voor hoofdverdachte metselmoorden

DEN HAAG - De 37-jarige Aniel D. is niet schuldig aan het medeplegen van de dubbele moord in de Haagse metselmoordenzaak. De rechtbank sprak hem daarom donderdag vrij.

Het Openbaar Ministerie (OM) had twintig jaar cel tegen de man geëist. De officier van justitie achtte hem schuldig aan de moord op Jeroen Dekkers en Rob Mahabier in 2004. http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gifEerder veroordeelde de rechtbank de tweede hoofdverdachte, Soenil D., broer van Aniel, tot een levenslange celstraf. De vader van het tweetal kreeg twintig jaar voor het medeplegen.

De man van 14K
28-02-2008, 14:38
Vet zien we hem gewoon weer op 2H2H? I just can't wait...