PDA

View Full Version : Jihad tegen Wilders



Wheelie
27-02-2008, 10:55
Al-Qaeda vaardigt doodstraf uit
JIHAD TEGEN WILDERS

AMSTERDAM, woensdag
Vanuit het terreurnetwerk van Al-Qaeda is het bevel gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens diens komende anti-Koranfilm. De PVV-leider moet volgens de oproep worden ’afgeslacht’ omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.
Dit blijkt uit een recent bericht op het afgeschermde webforum van de aan Al-Qaeda verbonden internetsite alekhlaas.net. ’In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt’, aldus de angstaanjagende boodschap.

Terroriseren
Mohammed B. wordt in het bericht als held geëerd. Hij wordt gezien als een voorbeeldig moslim door de moord op Theo van Gogh. In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te ’terroriseren’ om uitzending van de omstreden film te voorkomen. ’Wij, de moslims van de wereld, moeten strijden tegen iedereen die de islam bespot. De Nederlanders willen niet dat er moslims in hun land bestaan, omdat zij bang zijn te worden vernietigd door de islam’.
De internetdreiging is onderschept door het Amerikaanse onderzoeksinstituut SITE Intelligence Group, dat ook de Nederlandse overheid van informatie voorziet. SITEanalist Adam Raisman bevestigde de oproep gisteravond tegenover De Telegraaf.
„Opvallend is dat Mohammed B. ook als icoon wordt ingezet bij oproepen tot geweld tegen landen die cartoons over de profeet publiceren”, aldus Raisman. „De internetposting over Wilders gaat gepaard met foto’s van Wilders en Van Gogh.”
Wilders heeft zijn Koranfilm eind deze week af. Uitzending zal mogelijk nog weken op zich laten wachten, zo heeft hij laten weten.

Executies
De terreuroproep van alekhlaas.net werd op 28 januari geplaatst, daags nadat Wilders in De Telegraaf onthulde dat zijn film zich afspeelt in de Koran, waarbij het heilige boek opengaat en de kijker beelden krijgt te zien van bijvoorbeeld onthoofdingen of executies.
Later werd bekend dat de rolprent de titel ’Fitna’ (Beproeving) krijgt. De ongeveer vijftien minuten durende film eindigt volgens Wilders met een afbeelding van de profeet Mohammed. „Met die prent gebeurt iets, ik zeg nog niet wat.” Wilders beschikt over een aparte website waarop zijn Koranfilm zal worden vertoond. De host van http://www.fitnathemovie.com zit in de Verenigde Staten.

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2008/2/27/TE/TE_2S_20080227_1/articles/TE_2S_20080227_1_218_1_thumb.jpg
• Mohammed B.
…’voorbeeldig’…
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2008/2/27/TE/TE_2S_20080227_1/articles/TE_2S_20080227_1_218_2_thumb.jpg (javascript:;)
• Sji’itische moslims eisen in Pakistan een verbod op de publicatie van de Mohammed-cartoons. De Pakistaanse regering heeft enige tijd YouTube uit de lucht gehaald vanwege de publicatie van de cartoons en de voorgenomen vertoning van de film van Wilders.

FOTO: AFP
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2008/2/27/TE/TE_2S_20080227_1/articles/TE_2S_20080227_1_218_3_thumb.jpg (javascript:;)
• Geert Wilders
…Koranfilm af…

MB667
27-02-2008, 10:59
hoe kan dat dan?

MB667
29-02-2008, 11:21
Wilders woedend op Balkenende na bedreigingen
Uitgegeven: 29 februari 2008 06:38
Laatst gewijzigd: 29 februari 2008 09:49

AMSTERDAM - Geert Wilders is kwaad over het gebrek aan steun van zijn politieke collega's in Den Haag. Woensdag werd er door Al-Qaida opgeroepen tot een jihad tegen de PVV-leider.

"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Geert Wilders in een vraaggesprek met NU.nl.

"Je wenst het toch je ergste vijand niet toe om in de krantenkoppen te moeten lezen dat er tot een jihad tegen je wordt opgeroepen. Een bedreiging als deze heb ik nooit eerder meegemaakt."

Afgeslacht

De Telegraaf meldde woensdag dat er op een forum van de aan Al-Qaida verbonden website al-ekhlaas.net te lezen was dat de PVV-politicus moest worden 'afgeslacht', omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.

Geert Wilders laakt de passieve houding van premier Balkenende, die in januari verklaarde dat de Koranfilm tot een 'forse crisissituatie' zou kunnen leiden. "Balkenende verkondigt een crisis terwijl niemand de inhoud van de film kent."

Democratisch

"Daarbij maak ik als gekozen parlementariër gebruik van democratische middelen binnen het kader van de wet, terwijl een groep als Al-Qaida oproept tot a-democratische middelen, zoals het vermoorden van mensen. Het is een schande dat Fitna zo wordt tegengewerkt, het is een premier onwaardig", aldus Wilders. "De angst voor de gevolgen van de film heeft er bij Balkenende voor gezorgd dat hij ver af is komen te staan van zijn democratische waarden."

De PVV-voorman verwijt zijn collega's in het parlement 'totale desinteresse' omtrent de bedreigingen aan zijn adres. "Als een Kamerlid als Jan Marijnissen dit was overkomen dan was ik naar hem toegegaan. Rita Verdonk was de enige die me een sms'je stuurde. 'Sterkte', stond erin. Voor de rest bleef het angstig stil."

Intimiderend

Minister Verhagen en zijn collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie hadden woensdag nog een gesprek met Wilders over zijn Koranfilm. "Dit gesprek vond ik zeer intimiderend, maar het sterkt mij alleen maar om met mijn missie door te gaan", aldus Wilders.

De PVV-voorman liet tot slot weten dat de film zo goed als af is. De streefdatum van 1 maart zal worden gehaald. Wanneer de film vertoond gaat worden in nog onbekend. Vermoedelijk duurt dit nog een aantal weken.
---------------------------

Hij roept en beledigt alles en iedereen, krijgt respons terug en de regering moet hem nu beschermen? Hij roept het toch echt zelf over zich (en ons) heen.

De dikke nudist
29-02-2008, 11:47
Hoewel ik van mening ben dat Wilders een pannekoek is vind ik het schandalig dat hij niet wordt gesteund in het uiten van zijn mening.

Als iemand zijn mening over een onderwerp wil ventileren (hoe debiel ook) is dat zijn/haar recht.

Wat juist is is juist, wat de gevolgen ook zijn.

Bangepoeperds.

anonymous001
29-02-2008, 12:00
Ik vind dat Wilders hier helemaal gelijk in heeft, ongeacht hoeveel dingen hij verkeerd ziet.

natasja
29-02-2008, 12:17
Dit is echt te gek voor woorden.
Dat dit soort dingen niet tegengehouden worden, niet normaal.
Gelijk met de dood dreigen wat een mafketels...

En die gietenwollensokken types die zullen nu ook weer zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat het Wilders zijn eigen schuld is en blablabla
DOODZIEK word ik er van.
BAH!!!!!!!!!!!!!!!

Evilman
29-02-2008, 12:19
Gatver zeg.. wie pakt die slappe lullen eens aan als balkenende.
Het is gewoon misselijkmakend hoe de politiek omgaat met dit
soort situaties!

Evilman
29-02-2008, 12:40
Die tegenbeweging vind k trouwens net zo misselijkmakend.
Denken dat alles koek en ei is en iedereen wilt integreren maar
de kans niet krijgt ofso. dus wilders zou zomaar wat roepen
en geen punt maken. en die tegenbeweging zijn allemaal
elitaire autochtonen

:rolleyes:

The Bulldog
29-02-2008, 12:49
Het is belachelijk deze doodstraf uitingen en dergelijke..

Maar pruik moet niet nu gaan klagen...dit was ( hoe debiel ook) van te voren te bedenken...

Ik zeg een octagon ..Wilders aan de ene kant ----- Bin Laden aan de andere en..."LETS GET IT ON".

anonymous001
29-02-2008, 13:02
Het is belachelijk deze doodstraf uitingen en dergelijke..

Maar pruik moet niet nu gaan klagen...dit was ( hoe debiel ook) van te voren te bedenken...

Ik zeg een octagon ..Wilders aan de ene kant ----- Bin Laden aan de andere en..."LETS GET IT ON".

PPV gegarandeerd!

Iwan
29-02-2008, 13:37
Volstrekt belachelijk dit doodvonnis. Wilders zijn punt word nog eens onderstreept ook. Maakt niet uit waar je ook bent ter wereld, je mening is genoeg om afgemaakt te worden door bepaalde primitievelingen...

Tony
29-02-2008, 13:50
Stel: film komt uit en is idd behoorlijk provocerend. De islam wereld pikt het niet en laat een bom afgaan op amsterdam centraal. resultaat 150 doden en 200 gewonden.

Hoe goed is het dan om op te komen voor "je recht op meningsuiting"?

Stel: Wilders brengt de film toch maar niet uit... en er komt geen aanslag. Dan hoor je iedereen zeuren... ja dit is schandalig want nu geef je die moslims gelijk... bla bla..

Wat is beter vraag ik me af?

Opkomen voor je mening en hierdoor velen doden?
Of
Bukken voor de islam en de dreigingen en dus je mening niet kunnen uiten.

The Bulldog
29-02-2008, 13:58
PPV gegarandeerd!


?????

The Bulldog
29-02-2008, 13:59
is niet bukken voor de ISlam...maar bukken voor een stel idioten die de Islam misbruiken zodat ze tekeer kunnen gaan...

leks
29-02-2008, 14:10
Lol wie is er nou verbaasd dat al-qaeda dit uitroept, denk nog het minst Wilders, hij verkondigt dit toch al altijd!!

Nu niet gaan zitten miepen.

chief108
29-02-2008, 14:11
het stomme is dat je ook dit soort acties krijgt:
NOS.nl | Nieuws, Sport en Evenementen op Radio, TV en Internet | Nederlandse Omroep Stichting (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/02/art000001C87A131CE2C95A.html)

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article928466.ece/Nederland_vraagt_Egypte_opheldering_over_boycot

heel Nederland gaat dus last krijgen van die ene pipo en z'n film...

aan de andere kant vind ik het wel een taak van de regering om bullshit als een jihad hard te veroordelen

voor Wilders zelf is het natuurlijk gewoon een zaak van aktie/ reaktie
basic laws of nature...

hij mag roepen wat hij wil
maar dan moet je ook man genoeg zijn om de overduidelijk te verwachten gevolgen te dragen

en als je met je acties een heel land in gevaar kunt brengen....
dan zou je je toch moeten afvragen wat jouw echte motieven zijn om zoiets te doen
en of je zelf verantwoordelijk wil zijn voor de eventuele gevolgen

anonymous001
29-02-2008, 14:26
?????

?

wrestler_nl
29-02-2008, 14:28
gaat niet goed met mr.wilders!!

Tony
29-02-2008, 14:32
is niet bukken voor de ISlam...maar bukken voor een stel idioten die de Islam misbruiken zodat ze tekeer kunnen gaan...

True Ralf.. maar ik was even aan het generaliseren... ;)
maar je hebt gelijk. het zijn niet de moslims die druk zetten maar extremisten.

(voor het geval er moslims op dit forum zitten.... no offence.. )

chief108
29-02-2008, 14:34
gaat niet goed met mr.wilders!!
Wanneer gaat Geert Wilders dood? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=78497) ;)

Iwan
29-02-2008, 15:07
het stomme is dat je ook dit soort acties krijgt:
NOS.nl | Nieuws, Sport en Evenementen op Radio, TV en Internet | Nederlandse Omroep Stichting (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/02/art000001C87A131CE2C95A.html)

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article928466.ece/Nederland_vraagt_Egypte_opheldering_over_boycot

heel Nederland gaat dus last krijgen van die ene pipo en z'n film...

aan de andere kant vind ik het wel een taak van de regering om bullshit als een jihad hard te veroordelen

voor Wilders zelf is het natuurlijk gewoon een zaak van aktie/ reaktie
basic laws of nature...

hij mag roepen wat hij wil
maar dan moet je ook man genoeg zijn om de overduidelijk te verwachten gevolgen te dragen

en als je met je acties een heel land in gevaar kunt brengen....
dan zou je je toch moeten afvragen wat jouw echte motieven zijn om zoiets te doen
en of je zelf verantwoordelijk wil zijn voor de eventuele gevolgen

Ik zie dat toch anders...
Nederland krijgt geen last een pipo en zijn film.
Nederland krijgt last van een stel middeleeuwse terroristen die te simpel zijn om normaal om te gaan met kritiek!

wrestler_nl
29-02-2008, 15:11
Wanneer gaat Geert Wilders dood? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=78497) ;)


ja:thup:...ik had toen ingevuld ergens in februari:ehhh:....Niet dus:crying:

A-team
29-02-2008, 15:15
Ik zie dat toch anders...
Nederland krijgt geen last een pipo en zijn film.
Nederland krijgt last van een stel middeleeuwse terroristen die te simpel zijn om normaal om te gaan met kritiek!

x2 Iedereen mag en moet zijn mening kunnen uiten in Nederland!

chief108
29-02-2008, 15:37
Ik zie dat toch anders...
Nederland krijgt geen last een pipo en zijn film.
Nederland krijgt last van een stel middeleeuwse terroristen die te simpel zijn om normaal om te gaan met kritiek!
nope...
was het alleen maar een klein groepje terroristen
maar je hebt het over een bijzonder grote groep mensen over de hele wereld die zich nu genaaid voelen door Nederlanders in het algemeen...

wij kunnen als Nederlanders vrijheid van meningsuiting wel een Groot Goed vinden
helaas zijn er vele mijoenen mensen in de wereld het niet zo met die stelling eens

en ik vind het net zo als jij een mongolen reactie van die mensen, maar dat is altijd zo met mensen die je niet begrijpt...

zelfs hier op mixfight heb ik Smike al een paar keer dusdanig op de kast gejaagd met een aantal zeer simpele beledigende trucjes richting zaken die voor hem erg belangrijk zijn, dat hij me dood wilde hebben

Smike is geen middeleeuwse terrorist, maar hoogstwaarschijnlijk gewoon een gezonde, degelijke, Christelijk opgevoede brok Hollansch Welvaart...een beetje simpel... ja dat dan weer wel ;)

waar het feitelijk omgaat is in hoeverre je verantwoordelijkheid neemt voor je daden

vrijheid is niet iets wat je onbeperkte macht geeft ofzo
met vrijheid komt verantwoordelijkheid

en dat vergeten veel mensen vaak (ik ook zei de gek...)

wat me niet lekker zit aan dit hele Wilders verhaal is dat hij (en de mensen die hem tof vinden) de verantwoordelijkheid juist constant proberen af te schuiven
IMHO is dat niet correct

De dikke nudist
29-02-2008, 15:46
Niet alles in deze post is aan Tony gericht.
Ik liet me weer meeslepen. Maar ik zit toch ziek thuis dus what the heck.:D


Stel: film komt uit en is idd behoorlijk provocerend. De islam wereld pikt het niet en laat een bom afgaan op amsterdam centraal. resultaat 150 doden en 200 gewonden.

Hoe goed is het dan om op te komen voor "je recht op meningsuiting"?

Stel: Wilders brengt de film toch maar niet uit... en er komt geen aanslag. Dan hoor je iedereen zeuren... ja dit is schandalig want nu geef je die moslims gelijk... bla bla..

Wat is beter vraag ik me af?

Opkomen voor je mening en hierdoor velen doden?
Of
Bukken voor de islam en de dreigingen en dus je mening niet kunnen uiten.
Het ligt er totaal aan hoe de film is.
Als het een evenwichtig verhaal is waarin niet alle Moslims over één kam worden geschoren maar juist de extremisten worden aangepakt lijkt het mij geen probleem.

Maar als het het gebruikelijke verhaal is waarin de inferioriteit van niet westerlingen wordt verkondigd lijkt het me niet meer dan redelijk dat ie een baksteen in z'n rascistische nek krijgt.

I shit you not. Laatsts zag ik een reportage waarin een PVV kamerlid allochtonen praktisch de schuld gaf van het fileprobleem en dierenmishandeling hoofdzakelijk toeschreef aan allochtone daders. "Want allochtonen hebben niks met dieren"
Ach, waarom voegen we daar gasten die vanaf viaducten stenen naar auto's gooien en voetbalvandalen niet aan toe? Ook hoofdzakelijk allochtonen lijkt mij.

Als bruin persoon word ik serieus witheet van die shit.
Je kan je niet voorstellen hoe vernederend het is als mensen bepaald (negatief) gedrag van je verwachten aan de hand van je kleur.
Het voelt alsof jij zelf dan geen betekenis hebt, dat datgene wat je goed hebt gedaan in je leven ineens geen moer meer betekent. Dan lijkt alles voor niks geweest alsof je maar voor spek en bonen meedoet aan de maatschappij.
Daar kan je serieus verbitterd van raken.
Als ik zo'n moment heb snap ik die zogenaamde "gangstertjes" wel als ze de samenleving afwijzen en geen onderdeel willen uitmaken van de maatschappij.
Dat is in mijn ogen echter de zwakke keuze. In principe loop je dan door te zeggen dat 'ze" je toch geen kans geven ook te generaliseren, precies datgene dat je van de maatschappij heeft weggedreven.

Beoordeel gewoon ieder persoon op zich en doe wat je juist acht.
Dat is mischien niet zo makkelijk als een voorgekauwde mening klaar hebben maar het is in ieder geval niet de laffe makkelijke uitweg.

Gasten als de PVV houden die onzin in stand. Als je gewoon aversie tegen bruine mensen hebt zeg dat dan gewoon dan zijn de verhoudingen duidelijk en kunnen we verder.
Proberen de rest van een land te overtuigen van de inferioriteit van een groep mensen met quasi onderbouwde uit vooroordelen ontsproten argumenten lijkt me een brug te ver en kan in weinig meer dan onderdrukking en leed eindigen. (zoals vele malen eerder in de geschiedenis is gebeurd)

Belangrijk punt.
Wisten jullie trouwens dat Nederlandse rechters geen bevoegdheid hebben om de ongrondwettelijkheid van regeringsbesluiten te beoordelen?
Dit betekent dat als de PVV aan de macht komt ze in principe het gelijkheidsbeginsel kunnen negeren. Ze geven zelf immers aan dat ze die graag geschrapt zouden zien.
En dan kunnen wij als burgers er niks tegen doen. En waarom zouden we ook? Het betreft toch maar een klein deel van de bevolking dat er de dupe van gaat zijn. Gewoon kop in het zand, TV kijken en hypotheek betalen lijkt het devies te worden in zulke beslissende tijden.
Dat is jammer en ronduit gevaarlijk.

Judas
29-02-2008, 15:47
wij kunnen als Nederlanders vrijheid van meningsuiting wel een Groot Goed vinden
helaas zijn er vele mijoenen mensen in de wereld het niet zo met die stelling eens

Ja maar is dat ons of hun probleem?

chief108
29-02-2008, 15:53
da's geen probleem
da's een feit

wij dringen hun onze ideeën op
zij reageren er op hun manier op

wij vinden ze daardoor middeleeuwse terroristen
zij vinden ons een stelletje barbaren

etc. etc. etc.

kip en ei verhaal

komt iig geen verbetering in de situatie zolang mensen olie op het vuur blijven gooien en de verantwoordelijkheid steeds maar bij de ander willen leggen

zoals jij net dus deed in je post :p

Dennis
29-02-2008, 16:01
x2 Iedereen mag en moet zijn mening kunnen uiten in Nederland!

En wat als deze mening nou eens een olieboycot gaat veroorzaken van de arabische landen? Benzine op de bon gaat? Zijn we we dan ineens nog zo vasthoudend aan onze vrijheid van meningsuiting.

Want als er er iets heilig is in Nederland is het niet de vrijheid van meningsuiting maar nog altijd onze heilige koe

Judas
29-02-2008, 16:05
Is wel degelijk een probleem, want mensen worden met de dood bedreigd en lopen we idd misschien het risico op aanslagen.
Hoe dringen wij hun onze ideeen op? Denk dat het eerder andersom is.
Tuurlijk gebeurt het btje van beide kanten, maar is de reactie waar je het over hebt wel totaal verschillend

Bud S
29-02-2008, 16:07
Stel: film komt uit en is idd behoorlijk provocerend. De islam wereld pikt het niet en laat een bom afgaan op amsterdam centraal. resultaat 150 doden en 200 gewonden.

Hoe goed is het dan om op te komen voor "je recht op meningsuiting"?

Stel: Wilders brengt de film toch maar niet uit... en er komt geen aanslag. Dan hoor je iedereen zeuren... ja dit is schandalig want nu geef je die moslims gelijk... bla bla..

Wat is beter vraag ik me af?

Opkomen voor je mening en hierdoor velen doden?
Of
Bukken voor de islam en de dreigingen en dus je mening niet kunnen uiten.

idd met het recht van vrijheid van meningsuiting gaan schermen met moslimlanden als iran, afghanistan, pakistan etc. is nogal onnozel en al helemaal niet nodig.

hoe zinvol is het om een valse hond op te hitsen met geen ander doel dan te kunnen zeggen "zie je wel dat ie vals is" en je daarna tegenover diezelfde hond te beroepen op je recht op vrije meningsuiting en dat ie dus maar ff gauw normaal moet doen

chief108
29-02-2008, 16:16
Hoe dringen wij hun onze ideeen op? Denk dat het eerder andersom is.

dat is het dus niet...

denk er maar eens over na....

het is een wisselwerking tussen verschillende culturen met verschillende normen en waarden

wat ik zei: kip en ei verhaal

is een goede aflevering van Southpark van
laat goed zien wat ik bedoel en is nog grappig ook

De dikke nudist
29-02-2008, 16:31
Een goede oplossing is:

Gewoon kappen. NU!!! Allebei!!!

Maar dat zit er waarschijnlijk niet in.

chief108
29-02-2008, 16:39
:stupid:

is waarschijnlijk ook de enige oplossing

als twee kinderen vechten, hebben er twee schuld

en moet een volwassene ze weer even op hun plek zetten

Bud S
29-02-2008, 16:50
:stupid:

is waarschijnlijk ook de enige oplossing

als twee kinderen vechten, hebben er twee schuld

en moet een volwassene ze weer even op hun plek zetten

volwassen zijn is niet leuk
volwassen doen is ronduit KUT

Boxer
29-02-2008, 16:56
nope...
was het alleen maar een klein groepje terroristen
maar je hebt het over een bijzonder grote groep mensen over de hele wereld die zich nu genaaid voelen door Nederlanders in het algemeen...

wij kunnen als Nederlanders vrijheid van meningsuiting wel een Groot Goed vinden
helaas zijn er vele mijoenen mensen in de wereld het niet zo met die stelling eens

en ik vind het net zo als jij een mongolen reactie van die mensen, maar dat is altijd zo met mensen die je niet begrijpt...

zelfs hier op mixfight heb ik Smike al een paar keer dusdanig op de kast gejaagd met een aantal zeer simpele beledigende trucjes richting zaken die voor hem erg belangrijk zijn, dat hij me dood wilde hebben

Smike is geen middeleeuwse terrorist, maar hoogstwaarschijnlijk gewoon een gezonde, degelijke, Christelijk opgevoede brok Hollansch Welvaart...een beetje simpel... ja dat dan weer wel ;)

waar het feitelijk omgaat is in hoeverre je verantwoordelijkheid neemt voor je daden

vrijheid is niet iets wat je onbeperkte macht geeft ofzo
met vrijheid komt verantwoordelijkheid

en dat vergeten veel mensen vaak (ik ook zei de gek...)

wat me niet lekker zit aan dit hele Wilders verhaal is dat hij (en de mensen die hem tof vinden) de verantwoordelijkheid juist constant proberen af te schuiven
IMHO is dat niet correct


x2...goed gezegd..eerlijk gezegd kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat het Wilders gewoon te doen is om herrie te schoppen. Als het ooit zo zou zijn dat moslim extremisme geen issue meer is dan vindt meneer wel een ander onderwerp (wat op dat moment hot issue is) om voor op de barricades te gaan...Zeiken om t zeiken..snap alleen niet dat hij bereid is om zijn eigen leven (en dat van anderen!!!) op het spel te zetten.

Chico
29-02-2008, 17:19
Hoe dringen wij hun onze ideeen op? Denk dat het eerder andersom is.
Als je de wereldpolitie bekijkt probeert het westen in het midden oosten de ideën van democratie en vrijheid van meningsuiting op te dringen.. zie irak en zie afghanistan... de bemoeinissen in het kernprogramma van iranm etc etc, etc

hetzelfde wat er vroeger gedaan werd in latijns amerika door de vs.. beviel een bepaalde regering niet.. omver werpen eigen mensen neerzetten..

het ergste vind ik persoonlijk nog is dat toen de hamas aan de macht kwam in palestina via democratische methode ze aan alle kanten geboycot werden door het westen... leuk democratie... maar je moet wel de goede partij kiezen.. goed voorbeeld voor het midden oosten hoe het westen internationale politiek bedrijft..

oh en ik ben het helemaal eens met de lange stuk van 011 op pagina 1

chief108
29-02-2008, 17:29
off topic:


volwassen zijn is niet leuk
volwassen doen is ronduit KUT
enjoy your hellweekend... ;)

enne...
ben het helemaal met je stelling eens :p

Judas
29-02-2008, 17:36
Als je de wereldpolitie bekijkt probeert het westen in het midden oosten de ideën van democratie en vrijheid van meningsuiting op te dringen.. zie irak en zie afghanistan... de bemoeinissen in het kernprogramma van iranm etc etc, etc

hetzelfde wat er vroeger gedaan werd in latijns amerika door de vs.. beviel een bepaalde regering niet.. omver werpen eigen mensen neerzetten..

het ergste vind ik persoonlijk nog is dat toen de hamas aan de macht kwam in palestina via democratische methode ze aan alle kanten geboycot werden door het westen... leuk democratie... maar je moet wel de goede partij kiezen.. goed voorbeeld voor het midden oosten hoe het westen internationale politiek bedrijft..

oh en ik ben het helemaal eens met de lange stuk van 011 op pagina 1

Ik had het eigenlijk meer over Nederland en niet over de gehele westerse wereld. Wat je dan ook in het eerste stukje schijft gaat helemaal nergens over en bven ik absoluut met je eens.
En wat hamas betreft is het natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Judas
29-02-2008, 17:41
:beerchug:
dat is het dus niet...

denk er maar eens over na....

het is een wisselwerking tussen verschillende culturen met verschillende normen en waarden

wat ik zei: kip en ei verhaal

is een goede aflevering van Southpark van
laat goed zien wat ik bedoel en is nog grappig ook

Ik begrijp je punt wel, maar het gaat me meer op de reacties van beide kanten.
Als "ons''(is zo een klote manier van beschijven, maargoed) iets niet bevalt over ''hun'' ideeen, worden er geen fatwa's en doodsbedreigingen uitgevaardigd. Andersom helaas wel.
Maar laten we er idd over ophouden en genieten van het weekend! Cheers with the beers:thup:

chief108
29-02-2008, 17:43
people suck

beer = good :beerchug:

'nuff said

/thread

smike
29-02-2008, 20:47
Ik wilde eigenlijk niet meer op dit forum reageren, maar voor mij is dit een gevoelig onderwerp dus hier gaan we weer.

De post van chief waarin hij mij aanhaalt vind ik een goede, ik kan begrijpen in hoeverre hij de vergelijking trekt, maar de vergelijking klopt niet helemaal en wel om het volgende.

De Islamiet voelt zich bijna overal door beledigd, dat is je goed recht, en misschien ook wel ee natuurlijke emotie waar weinig aan te doen valt. Ik als Christen echter voel me ook vaak beledigd. Het verschil is dat als ik een statement wil maken, ik net zoals bv Christelijke nogeren hebben gedaan toen Madonna bij een concert aan het kruis genageld naar beneden kwam, het geweldloos doe. Ik laat horen dat ik het er niet mee eens ben, maar als een beschaafd, ontwikkeld iemand, verlaag ik mij niet tot barbaars geweld, wat ik als Christen waarschijnlijk wel 500 jaar geleden zou doen.

daar wringt de schoen, de Islam loopt helaas nog achter, het geloof is dus niet barbaars of slecht of whatever, maar loopt nog achter, "de Islamiet" is over het algemeen minder ontwikkelt. Natuurlijk generaliseer ik, maar over het algemeen, leeft de gemiddelde Islamiet nog in het jaar 1500.
dat heeft weinig met de Islam zelf te maken en ook zij zullen waarschijnlijk de sprong nog wel gaan maken naar onze huidige moderne tijd, maar tot die tijd lopen ze hopelaas achter.
het is dan ook niet onbegrijpelijk dat men nog naar primitieve methoden als geweld grijpt, om het ongenoegen te ventileren.

We leven echter in 2008 en we zijn die tijd voorbij, de islam moet juist nu meegaan met z'n tijd, de film van Wilders biedt nu voor Moslims de kans een grote sprong voorwaarts te maken door er op een juiste manier op te reageren.
Namelijk, afkeurend, maar geweldloos, zoals beschaafde ontwikkelde mensen dat doen!

chief108
29-02-2008, 20:53
goede post, reps...



We leven echter in 2008 en we zijn die tijd voorbij, de islam moet juist nu meegaan met z'n tijd, de film van Wilders biedt nu voor Moslims de kans een grote sprong voorwaarts te maken door er op een juiste manier op te reageren.
Namelijk, afkeurend, maar geweldloos, zoals beschaafde ontwikkelde mensen dat doen!
dat zou idd mooi zijn....

niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou mooi zijn

Judas
29-02-2008, 22:12
Chief, dat biertje kan je nou wel vergeten he! Beetje het spreekverbod negeren pffff;)

chief108
29-02-2008, 22:17
ah fuck....

ik was zo van m'n apropos geraakt dat Smike ineens postte....

oh well...
heb hier ook nog een kratje koud staan dus ik kom de avond wel door denk ik.. :p

proost!!! :beerchug:

De dikke nudist
01-03-2008, 00:39
De post van chief waarin hij mij aanhaalt vind ik een goede, ik kan begrijpen in hoeverre hij de vergelijking trekt, maar de vergelijking klopt niet helemaal en wel om het volgende.

De Islamiet voelt zich bijna overal door beledigd, dat is je goed recht, en misschien ook wel ee natuurlijke emotie waar weinig aan te doen valt. Ik als Christen echter voel me ook vaak beledigd. Het verschil is dat als ik een statement wil maken, ik net zoals bv Christelijke nogeren hebben gedaan toen Madonna bij een concert aan het kruis genageld naar beneden kwam, het geweldloos doe. Ik laat horen dat ik het er niet mee eens ben, maar als een beschaafd, ontwikkeld iemand, verlaag ik mij niet tot barbaars geweld, wat ik als Christen waarschijnlijk wel 500 jaar geleden zou doen.

daar wringt de schoen, de Islam loopt helaas nog achter, het geloof is dus niet barbaars of slecht of whatever, maar loopt nog achter, "de Islamiet" is over het algemeen minder ontwikkelt. Natuurlijk generaliseer ik, maar over het algemeen, leeft de gemiddelde Islamiet nog in het jaar 1500.
dat heeft weinig met de Islam zelf te maken en ook zij zullen waarschijnlijk de sprong nog wel gaan maken naar onze huidige moderne tijd, maar tot die tijd lopen ze hopelaas achter.
het is dan ook niet onbegrijpelijk dat men nog naar primitieve methoden als geweld grijpt, om het ongenoegen te ventileren.

We leven echter in 2008 en we zijn die tijd voorbij, de islam moet juist nu meegaan met z'n tijd, de film van Wilders biedt nu voor Moslims de kans een grote sprong voorwaarts te maken door er op een juiste manier op te reageren.
Namelijk, afkeurend, maar geweldloos, zoals beschaafde ontwikkelde mensen dat doen!

Ben je nu echt zo'n kortzichtig persoon dat je niet inziet dat je zelfs de allertofste Moslims krenkt met uitspraken als:
over het algemeen, leeft de gemiddelde Islamiet nog in het jaar 1500 en:
"de Islamiet" is over het algemeen minder ontwikkelt

Als ik beweer dat Christenen allemaal abortusklinieken opblazen ga jij ook lopen janken.
Het verschil is dat Moslims elke dag, de hele dag te horen krijgen dat "Moslims" inferieur zijn van mensen als jij.
Tuurlijk denk je dan op den duur: laat ze lekker de tering in hun brein krijge, ze willen ons toch niet.

En wat men zich ook moet beseffen maar kennelijk niet wil is dat extremisten niet de gasten zijn die je te vriend zou moeten willen houden. Fuck ze. Je moet je nooit laten leiden door de onfrisse methoden van die teringhonden.
Je moet je laten leiden door wat wel en niet juist is.
En is het zonder onderscheid te maken alle Moslims beledigen met zulke uitspraken juist?
Ik vind van niet.
Al de goede gasten die zonder onderscheid worden beledigd in deze kwestie zou je eigenlijk te vriend moeten willen houden. Het zijn immers toffe gasten.
Maarja, het zijn toch jouw mensen niet, toch? Typisch gevalletje van xenofobie. Of beter gezegd: geen fuck geven om mensen die anders zijn dan jij.

De voetbal analogie.

Deze film is gewoon een risico wedstrijd. Het gaat om een onbenullig spelletje. Wat de uitslag ook is, je moet er gewoon niet om willen knokken.
Voetbal is niet de oorzaak van de rellen, ook de uitslag van de wedstrijd niet. Debielen zijn de oorzaak van de rellen.
Gelast de wedstrijd niet af, beschouw niet iedere supporter als hooligan.
Grijp die zwijnen die het voor de anderen verpesten.

Hoe moeilijk is het om redelijke afwegingen te maken?

En niet straks met teringsmoesjes komen als: "ja, maar ik bedoel niet alle Moslims" of: "in andere landen"(Iceman#1 praktijken).
Ik neem aan dat datgene dat je neerzet precies datgene is wat je bedoelt.
What's the point of having a discussion otherwise, toch? ;)

AAAAaaaAAAAaRRRRgGGGGGHHHH!!!!!!!11one
Maar voor de rest is alles goed.

chief108
01-03-2008, 00:42
011 > Smike by a long shot :p

reps....

ijsbier
01-03-2008, 05:41
goh volgens mij zijn we weer terug in het jaar 600 na christus ofzo....

hij moet niet zo zeuren.. euuhhh... want hij zoekt het zelf op ofzoo euuhhh....

die film is verdomme nog niet eens uit en nu al worden er bedreigingen geuit, dit heeft gewoon niks met beledigingen te maken, maar alles met niet met kritiek om kunnen gaan.
We leven hier in nederland mensen, een land waar je doorgaans niet wordt vermoord omdat je iets roept. er wordt al minstens 100 jaar volop gekankerd op het christendom hier in europa en daar is bij mijn weten nog niemand voor vermoord.

Nou weet ik dat jullie allemaal stoeren kerels uit achterstandswijken zijn waar geweld normaal is enzo, maar als we zo ook politiek gaan bedrijven gaat dit land echt naar de klote.

Wie denken die gore ratten van Al Quaida wel niet dat ze zijn om ons hier in Nederland/Europa te zeggen wat we wel en niet mogen. Wij zijn hier de baas niet dat smerige ongedierte.

mdk
01-03-2008, 08:59
het zijn niet de moslims die druk zetten maar extremisten.



Op het moment dat een in mijn ogen beschaafd land als Egypte een Nederlandse kinderfilm niet toelaat op een filmfestival denk ik toch dat de "groep" uit iets meer dan alleen extremisten bestaat...

Waar "allochtonen bevolkingsgroepen" zelf al jaren klagen dat zij over één kam worden geschoren, word nu door deze zelfde "bevolkingsgroepen" ook bij ons "nederlanders" toegepast.

Één man maakt een filmpje en een hele bevolkingsgroep moet er onder lijden ongeacht of elk persoon uit diezelfde bevolkingsgroep achter de actie van die ene man staat of niet...

Ik wil gewoon s'ochtends bij de turk op de hoek een lekker brood halen.
In de middag een bak roti bij de surinamer halen en nog ff een praatje maken met mijn marokaanse buurman.
En in de avond trainen op de BJJ-mat met nederlanders,surinamers,marokanen enz.

Blijkbaar is dat niet mogelijk en wordt ik toch tegen mijn zin in een hokje geduwd:

Bij de niet sporters ben ik bij voorbaat zo'n freefighter met losse handjes.
Op vakantie ben ik bij voorbaat zo'n asociale europeaan die alleen wil zuipen en niets van de cultuur wil zien.
En bij de moslimwereld buiten nederland ben ik vanaf vandaag ongeacht mijn persoonlijke mening bij voorbaat zo'n afvallige nederlander die de koran belachelijk wil maken in een filmpje.

Voor iedereen die mij bij voorbaat in een hokje plaatst om het gene wat mijn buurman doet....BEDANKT!

anoniem gg
01-03-2008, 09:31
Nederland heeft Afganistan (of die andere derde wereld landen) ook helemaal niet nodig want "wij" kweken de beste wiet ter wereld zelf in Holland en maken de beste xtc. De beste export producten samen met heineken (top gedoog beleifd heeft paars toch nog wat goed gedaan), dus bang voor onze economy hoeven we helemaal niet te zijn. En als de oliekraan dichtgaat doen we gewoon parralel import, of ga je al die wiet kwekers ethenol plantjes laten kweken net als in Brazilie, is ook beter voor het mileu! Ontwikkelingshulp stoppen en die landen bombarderen met nederwiet en xtc en blikken heineken!and the people love NL 4eva!

Wat een krom gelul, de PVV heeft gewoon aangetoond dat het helemaal niet zo'n vredelievend geloof is en dat het ook niet om een kleine minderheid gaat (hele landen die boycotten en fatwa's uitspreken). Vergeet niet dat Wilders het best wil voor Nederland, hij moet al dag en nacht lopen met bewaking en dat is geen leven meer. De twee lijstrekker op de lijst van Wilders vondt ik een geweldig punt hebben! Noord Holland had bv 145 miljoen subsidie gehad en volgens haar 100 miljoen te veel.
Er zijn gigantisch veel stichtingen voor moslim hulp en intregratie en anti rasistisch etc die ongeloofelijke bergen subsidies opslokken. Soms met ex politieke mensen die dan een salaris van 68000 euro verdienen (die weten als voormalif politieker natuurlijk precies hoe je de juiste formulieren moet invullen). De mensen die keihard moeten werken in bv de zorg verdienen daar niet een derde van. Dat meisje van de PVV ging naar al die stichtingen en een dialoog aan met sommige eigenaren, echt lache! Kijk die rooie figuren houden zo het "tolerante" in stand aangezien ze daar bv 68000 euro netto mee verdienen. Je zou bijna "hopen" met zo'n "baan": op nieuwe raddraaiers en een nieuwe stroming van ellendelingen die "begeleiding" nodig hebben of geintergreerd moeten worden. Eindhoven importeerde laatst 80 junks uit Rotterdam omdat we er anders te weinig hadden om de goeie quote te hebben voor een dikke pot subsidie???????????????????????????????/ De omgedraaide wereld die instand wordt gehouden door hele ziekenlijke leugenaars van de PVDA CDA en PVV en dat wijf van Kotsema in Den Haag!


Ik heb op discovery talloze docu's gezien over de bijbel, Christus, met meningen dat hij wel of niet zou hebben bestaan, inclusief een berg blablabla. Ik heb nog nooit een van deze geloven gehoord met fatwa's of doodsbedreigingen aan de de makers van de film of de schrijvers die iets verkondigde wat de heren Christenen niet zinde?

Zag ook een docu over roma en sinti zigeuners op Holland doc, tientallen miljoenen jaren gespendeerd voor intregatie en hulp etc etc. Elk onderwerp was mislukt 20 jaar lang, dan zou je toch denken, noah andere oplossing misschien. Krijgt zo'n zigeuner gezin 600.000 om uit de gemeente te vertrekken?????? (om later ook n og terug te komen)

Dat is het jaren lange beleid van de PVDA en CDA en vooral die kwal van de SP Jan (Moa lover) Marijnisse die Chinese en Russische dictators verafgod!
Ik wil de gulden ook terug!!!!!!!!!!!!!!!

Bud S
01-03-2008, 09:37
...en nog ff een praatje maken met mijn marokaanse buurman.

Bij de niet sporters ben ik bij voorbaat zo'n freefighter met losse handjes.
Op vakantie ben ik bij voorbaat zo'n asociale europeaan die alleen wil zuipen en niets van de cultuur wil zien.

Voor iedereen die mij bij voorbaat in een hokje plaatst om het gene wat mijn buurman doet....BEDANKT!

ja man die klote marrokanen ook altijd

chief108
01-03-2008, 10:03
Ik wil de gulden ook terug!!!!!!!!!!!!!!!
nou!

en dit:

http://img403.imageshack.us/img403/6914/img004redic0.jpg (http://imageshack.us/)


15 gulden voor een kaartje van een legendarisch gala....

je betaald tegenwoordig 70 pleurie voor zo'n uitzicht... :eek:

http://www.amsterdamarena.nl/images/e2s/vak/vak117k.jpg

MB667
01-03-2008, 12:50
maar dan heb je wel een groot scherm.

of je ziet het gratis terug op eurosport

chief108
01-03-2008, 12:53
maar dan heb je wel een groot scherm.

moet je zien hoe die schermen hangen...

vanaf die plek zie je nog geen zak op die schermen ook hoor....

smike
01-03-2008, 14:28
Ben je nu echt zo'n kortzichtig persoon dat je niet inziet dat je zelfs de allertofste Moslims krenkt met uitspraken als: en:

Als ik beweer dat Christenen allemaal abortusklinieken opblazen ga jij ook lopen janken.
Het verschil is dat Moslims elke dag, de hele dag te horen krijgen dat "Moslims" inferieur zijn van mensen als jij.
Tuurlijk denk je dan op den duur: laat ze lekker de tering in hun brein krijge, ze willen ons toch niet.

En wat men zich ook moet beseffen maar kennelijk niet wil is dat extremisten niet de gasten zijn die je te vriend zou moeten willen houden. Fuck ze. Je moet je nooit laten leiden door de onfrisse methoden van die teringhonden.
Je moet je laten leiden door wat wel en niet juist is.
En is het zonder onderscheid te maken alle Moslims beledigen met zulke uitspraken juist?
Ik vind van niet.
Al de goede gasten die zonder onderscheid worden beledigd in deze kwestie zou je eigenlijk te vriend moeten willen houden. Het zijn immers toffe gasten.
Maarja, het zijn toch jouw mensen niet, toch? Typisch gevalletje van xenofobie. Of beter gezegd: geen fuck geven om mensen die anders zijn dan jij.

De voetbal analogie.

Deze film is gewoon een risico wedstrijd. Het gaat om een onbenullig spelletje. Wat de uitslag ook is, je moet er gewoon niet om willen knokken.
Voetbal is niet de oorzaak van de rellen, ook de uitslag van de wedstrijd niet. Debielen zijn de oorzaak van de rellen.
Gelast de wedstrijd niet af, beschouw niet iedere supporter als hooligan.
Grijp die zwijnen die het voor de anderen verpesten.

Hoe moeilijk is het om redelijke afwegingen te maken?

En niet straks met teringsmoesjes komen als: "ja, maar ik bedoel niet alle Moslims" of: "in andere landen"(Iceman#1 praktijken).
Ik neem aan dat datgene dat je neerzet precies datgene is wat je bedoelt.
What's the point of having a discussion otherwise, toch? ;)

AAAAaaaAAAAaRRRRgGGGGGHHHH!!!!!!!11one
Maar voor de rest is alles goed.

Ik heb nog nooit zo'n domme post gelezen als deze.
Jij noemt mij xenofoob en ik geef geen fuck om mensen anders zoals mijzelf.

Dit beweijst al dat je geen kennis van zaken hebt.
Wat is namelijk het geval, mijn halve familie is Moslim, en ik praat er dus meer voer dan wie dan ook, na jaren deze gesprekken te hebben gevoerd ben ik tot de conclusie gekomen dat de gemiddelde Moslim nog achterloopt.
Je moet niet vergeten dat Iran en Afghanistan, Somalie etc, gewoon achterlijk zijn, ik kan het niet anders noemen. De Nederlandse Moslim is hen gelukkig over het algemeen ver voor bij, maar als je met deze mensen in een diepere discussie gaat dan zijn hun denkbeelden ook nog hopeloos ouderwets, ok, 1500 is overdreven, maar laten we dan zeggen 1800.

Jij hebt het over het beledigen van een bevolkingsgroep, ik heb dit soort dingen nooit geroepen, tot een tijdje terug, tot ik er niet meer omheen kon, het doet me namelijk pijn om deze dingen te typen, daar ikzelf ook volop met mijn achtergrond te maken hebt.
Nederland, het westen en westerse normen en waarden worden constant beledigt door Moslims, laatst nog.
Bij het overzicht van 2007 waren er 3 Marokkaanse Moslims te gast, allen succesvol, die hadden weinig goeds over voor Nederland in het algemeen. Dan kan je dus wel concluderen, dat de minder ontwikkelde hier nog een tikkeltje erger over praten.

Praat dus niet over dingen waar je geen verstand van hebt, jij probeert mij in de Wilders hoek te duwen, alsof ik een of ander boertje van Oost-Groningen zou zijn die nog nooit van z'n leven een Moslim gezien laat staan gesproken zou hebben... get your facts straight boy!

Ook attendeer ik je op het feit dat ik generaliseerde om een soort van beschouwing te geven omdat je anders ieder subgroepje moet gaan uitlichten, wil ik ook wel doen, alleen niet op dit forum.

De dikke nudist
01-03-2008, 17:25
Ik heb nog nooit zo'n domme post gelezen als deze.
Jij noemt mij xenofoob en ik geef geen fuck om mensen anders zoals mijzelf.

Dit beweijst al dat je geen kennis van zaken hebt.
Wat is namelijk het geval, mijn halve familie is Moslim, en ik praat er dus meer voer dan wie dan ook, na jaren deze gesprekken te hebben gevoerd ben ik tot de conclusie gekomen dat de gemiddelde Moslim nog achterloopt.
Je moet niet vergeten dat Iran en Afghanistan, Somalie etc, gewoon achterlijk zijn, ik kan het niet anders noemen. De Nederlandse Moslim is hen gelukkig over het algemeen ver voor bij, maar als je met deze mensen in een diepere discussie gaat dan zijn hun denkbeelden ook nog hopeloos ouderwets, ok, 1500 is overdreven, maar laten we dan zeggen 1800.

Jij hebt het over het beledigen van een bevolkingsgroep, ik heb dit soort dingen nooit geroepen, tot een tijdje terug, tot ik er niet meer omheen kon, het doet me namelijk pijn om deze dingen te typen, daar ikzelf ook volop met mijn achtergrond te maken hebt.
Nederland, het westen en westerse normen en waarden worden constant beledigt door Moslims, laatst nog.
Bij het overzicht van 2007 waren er 3 Marokkaanse Moslims te gast, allen succesvol, die hadden weinig goeds over voor Nederland in het algemeen. Dan kan je dus wel concluderen, dat de minder ontwikkelde hier nog een tikkeltje erger over praten.

Praat dus niet over dingen waar je geen verstand van hebt, jij probeert mij in de Wilders hoek te duwen, alsof ik een of ander boertje van Oost-Groningen zou zijn die nog nooit van z'n leven een Moslim gezien laat staan gesproken zou hebben... get your facts straight boy!

Ook attendeer ik je op het feit dat ik generaliseerde om een soort van beschouwing te geven omdat je anders ieder subgroepje moet gaan uitlichten, wil ik ook wel doen, alleen niet op dit forum.

Ehm... En Garde?

Ten eerste: geen kennis van zaken?
Ik moet toegeven, ze doen veel dingen anders dan ik. Maar je kan geen waardeoordeel aan andermans levenswijze hechten op die basis vind ik. En zeker niet een vaag oordeel in de vorm van een jaartal geijkt op de verandering in levensinzichten in je eigen leefomgeving. That's just silly.

En dan dit:
laatst nog.
Bij het overzicht van 2007 waren er 3 Marokkaanse Moslims te gast, allen succesvol, die hadden weinig goeds over voor Nederland in het algemeen. Dan kan je dus wel concluderen, dat de minder ontwikkelde hier nog een tikkeltje erger over praten.

Waar haal je arrogantie vandaan om mensen die jouw levenswijze niet zien zitten neer te zetten als minder ontwikkeld of het fout hebbend?
Gewoon een verschil van mening, niet meer en niet minder.

M'n Moslimbuddies en ik zijn het ook over veel dingen niet eens, maar dat heet een samenleving. Natuurlijk wijs je de levenswijze van de ander af, anders zou je die zelf wel aanhangen. In een samenleving van gelijken is er in mijn ogen geen plaats voor zulke semi-vrijwillige assimilatie die velen lijken te willen.
Gewoon een verschil van mening, niet meer en niet minder.

Wat ik probeer te doen is duidelijk maken dat mijn Islamitische makkers toffe peren zijn en dat ik niet wil dat ze over één kam worden geschoren met extremisten enkel omdat ze enkele inzichten delen.

Zelfs al was "de gemiddelde Moslim" "minder ontwikkeld" en zijn mijn makkers nog steeds toffe peren pik ik nog steeds geen uitspraken over "Moslims" in het algemeen omdat je daar ook mijn vrienden mee bedoelt.

Ik verdedig m'n vrienden familie en andere goede mensen wél namelijk.

Wel erg voor je als "je halve familie" nog "in het jaar 1500 leeft" trouwens. Kom jij aan met je Golf 3 staan zij daar met hun paard en wagen, lol :lol:.

Als ik één vraag mag stellen.
Hoe loopt die "ontwikkeling" waarmee je zo graag smijt?
Wat ontwikkelt zich?
Waar begint het?
Waar eindigt het?
Wat zijn de kenmerken van die "ontwikkeling".
Hoe kenmerkt een meer of minder "ontwikkeld" mens zich?

Goede post trouwens. :thup:

Chico
01-03-2008, 18:32
ik vind het grappig dat als er over moslims die achterlopen er altijd dan derde wereld landen worden bij gehaald...

de christenen in afrika/indonesië lopen ook een stukje achter (qua sociale ontwikkeling.. dat is een discussie apart).. dan gaat het niet over geloof maar over geografische positie...

in de meeste discussies over moslims in nederland wordt verwezen naar moslims in somalie, saudie arabie, iran etc etc... dat heeft weinig met elkaar te maken..

dat is hetzelfde als zeggen.. alle nederlandse christenen dansen in de kerk omdat de zwarten christenen in de vs dat daar ook doen...

edit: en die boeken verbrandingen van harry potter door christenen in de vs doet ook duidelijk wijzen op een meer ontwikkelde cultuur..