PDA

View Full Version : profs trainen elke dag-->HOE?



kmr
27-02-2008, 22:52
Profs trainen elke dag en ik vraag me af hoe ze dat doen. Als ik dat doe, dan werkt m'n lichaam niet meer. En ik ben, al zeg ik het zelf, in goede conditie.

Ze hebben geen baan, dus slapen veel, maar ik slaap ook veel! Zullen de voedingssupplementen hen helpen? Zullen ze andere middelen hebben waardoor ze sneller genezen?

:twak:

The Bulldog
27-02-2008, 22:58
IK heb een behoorlijke full time baan en train ook elke dag... soms zelfs 2 x per dag...

* Goed eten
* min. 8 uur slaap per etmaal.
* Trainingen op elkaar laten aansluiten en afwisselen (tecnische trainingen, kracht/conditie trainingen)
* Ik suplementeer ook als aanvulling oop mijn voeding.

EN!!!!! luisteren naar je lichaam...

Periodiseren is ook eem belangrijk iets...je kunt niet constant pieken...onmogelijk...

Chico
28-02-2008, 16:03
ik denk dat het belangrijk is niet elke training voluit te gaan...

je moet de volgende dag nog kunnen werken zeg maar... zeker met sparren enzo zijn er ook mogelijkheden om rustiger te rollen, dingen te proberen, experimenteren, letten op correcte techniek etc etc denk dat dat heel belangrijk is voor je ontwikkeling als vechter

Nopain85
28-02-2008, 16:14
meestal 6 dagen per week de meeste profs en 1 dag rust , maar ik denk zelf als je 6 of 7 dagen alles van jezelf zou geven dat je dat niet lang vol zou houden en als je het volhoud dan is of je voeding en rust goed of je zit aan de steroids, maar supplementen heb je zoiezo nodig op prof niveau.

Mij lijkt het dat je dagen verdeeld met kracht training , sparren en technieken en niet zeg maar elke dag elke dag 2 uur voluit gaan en hard sparren.

Maar ik denk dat je training schema goed opbouwen ook belangrijk is , van 2 dagen naar 3 dagen van 3 dagen naar 4 dagen ect.