PDA

View Full Version : zwaarder en meer straffen?



Jochem
28-02-2008, 21:52
Een op honderd Amerikanen in cel

ANP
gepubliceerd op 28 februari 2008 20:09, bijgewerkt op 28 februari 2008 21:12
WASHINGTON - Voor het eerst in de geschiedenis zit meer dan een op de honderd volwassen Amerikanen in de gevangenis.
Dat heeft een studie van onderzoeksbureau Pew Research Center uitgewezen, berichtte het dagblad The New York Times (http://www.nytimes.com/2008/02/28/us/28cnd-prison.html) donderdag.
Afgelopen jaar nam de gevangenispopulatie in de Verenigde Staten toe tot 2,32 miljoen mensen, terwijl Amerika 230 miljoen volwassen inwoners telt. Volgens de directeur van het onderzoeksbureau Susan Urahn staat tegenover de hogere gevangenispopulatie echter geen verhoogde veiligheid.
Voor sommige groepen is het percentage gedetineerden nog aanzienlijk hoger. Een op de 36 volwassenen met een Spaanstalige achtergrond zit achter de tralies. Bij de zwarte bevolking is de verhouding een op de vijftien, en bij zwarte mannen in de leeftijdsgroep van 20 tot 34 is het zelfs een op de negen.



helpt dus ook niet.

Tony
28-02-2008, 21:58
Damn.. heftige statistieken hoor...
Iemand een idee wat de verhoudingen in nederland zijn?

KO TKO
28-02-2008, 21:59
Ik denk dat het in Nederland wel zou helpen, want in Amerika hebben ze Ghetto's en veel meer armoede. Daar is en groter verschil tussen arm en rijk dan in Nederland.

In Nederland heeft bijna iedereen het redelijk goed. Dus als in Nederland de straffen net zo hoog zouden zijn als in de V.S . Ik denk dat dan minder mensen durven iets crimineels te doen. Ik denk dan ook dat de echte criminelen lang in de gevangenis zullen zitten. Ik denk dat daardoor ook de criminaliteit zal dalen.

harry
28-02-2008, 22:00
Maar wel zo prettig als een moordenaar gewoon 40 jaar vastzit ipv 3 en half

Guillermo
28-02-2008, 23:48
Je kan NL niet echt vergelijken met de VS. Daar heb je Ghetto's hier niet. Armoe wijken heb je hier wel natuurlijk, maar noem mij 1 iemand in een armoewijk die geen uitkering ontvangt.
En we moeten niet vergeten dat de VS vele malen groter is dan NL, dus het uitschot is er ook vele malen meer aanwezig.:pimp:

dimitri
29-02-2008, 08:22
En we moeten niet vergeten dat de VS vele malen groter is dan NL, dus het uitschot is er ook vele malen meer aanwezig.:pimp:

1/100 = 1%, dus onafhankelijk van de het totaal aantal inwoners.

Ik denk dat er twee redenen zijn voor dat verschil:

1) Ik vermoed dat je in Nl, net als in België, en degelijk sociaal opvangnet hebt. Mensen die hun werk verliezen krijgen een werkloosheidsvergoeding, en degenen die daarop geen recht hebben kunnen gewoon aanspraak maken op een ander soort uitkering (in België leefloon genaamd).

In de US zijn er veel minder van zulke opvangnetten, en dus meer echte armen die niets legaals meer kunnen doen om hun situatie te verbeteren.

2) In velu subculturen in de US is geweld/misdaad cool. In Europa heb je dit (voorlopig) veel minder.

MB667
29-02-2008, 08:46
een heel groot deel zijn wiet zaken. als dat hier ook al la wilders zo zwaar strafbaar zou zijn, dan zit het hier ook zo vol

ijsbier
29-02-2008, 09:15
hahaha 1 op de 9 :D